Skocz do zawartości

[e34]touring zakupiony wczoraj! kilka pytań


s1lesiu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich wczoraj zakupilem e34 w kombi od kobiety 2,5tds rok 95 mąz za granicą i widac ze kobieta sobie nie radzila :> z racji tego ze jeszcze nie zakupilem ksiązki do niej mam kilka problemow moze pomozecie je usunac :>

1.tylna klapa sie nie otwiera elektrycznie ani szyba tylko kluczykiem(pani twierdzila ze w warsztacie jej powiedzieli ze to wina matki centralnego zamka ktory w tej klapie sie znajduje)widzialem ze jest jaki wichajster w klapie kolo wycieraczi wyciągany do gory?? mysle ze to do dotwierania awaryjnego tylnej szyby???

2.swieci air bag (i znowu kobiecie nagadali ze bespiecznik pod siedzeniem trzeba wymienic :>)bespiecznika tam nie wiedze tylko wtyczke do podgrzewania fotela i do air bagu ??????

3.gdzie znajduje sie czujnik temperatury zewnetrznej bo pokazuje -30 pewnie spalony:>????

4.tylna wyciraczka nie dziala i spryskiwacz tylni tez jakies bespieczniki???

5. zmieniarka wyswietla error nie czyta plyt ???

To by bylo tyle szyberdachy dzialają troche zgrzytają ale chodzą :>, ogolnie auto pod spodem zdrowe na drzwiach troche rdzy ale z tym sobie poradze zawsze chcialem mic e34 w kombiaczu:>, ogolnie auto zaniedbane troszke ale za to skora w srodku jak marzenie :>czytam posty na forum ale jest ich ponad 180 stron:> troche zajmie mi to czasu ale mysle ze wiekszoasc usterek sam naprawie

prosze o pomoc szczegolnie z tą klapą tylnią i czyba bo nawet plasiku nie moge zdjąc od spodu puki szyba zamknieta

pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pewnie padł siłownik lub brak zasilania lub bezpiecznik, ta zaślepka obok wycieraczki to właśnie spryskiwacz, wysuwa się do góry przy spryskiwaniu szyby, na moje klapa była kombinowana sprawdż połączenia kabli idące do klapy, widziałem mechaników którym nie chciało się wyciągać wtyczek tylko obcinali kable właśnie na połączeniu dach-klapa.

2. błąd do kasacji albo mata walnięta w siedzeniu pasażera (częsta przypadłość w BMW)

3. lewy halogen na dole oczywiście

4. patrz punkt 1

5. jakie płyty ładujesz, zmieniarki BMW nie czytają MP3!!!! tylko audio cd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o czujnik temp to chodzi ci o halogen przeciwmgielny???

mam zaslepki ale obok nich od wewnetrznej strony mam puste miejsca bez atrapy i kable na jakies halogeny wychodzą nawet opcja na desce jest przelącznika z tylnimi i przednimi lampami przeciwmgielnymi no i kontrolki sie zapalaja ?? szukam i patrze i wszystkie e34 mają wlasnie halogeny tam gdzie ja mam zaslepki a od wewnetrznej mają atrapy sa jeszcze jakies lampy obok przeciwmgielnych??? patrząc na uchwyty to jak by je ktos zapier....????:>

Jesli chodzi o zmieniarke to nie bylo bespiecznika na kablu zasilajacym wlozylem rurkowy taki jaki powinien byc no i ozyla:> pelen magazynek plyt byl pewnie po wczesniejszym wlascicielu :>, sprawdza po przelączeniu na radiu i wyskakuje error , moze laser brudny??? a radio moze stare ale nie chce wymieniac wiec tak czy inaczej musze cos zrobic z ta zmieniarką w statecznosci kpie taką samą na allegro i juz:>

wyciweraczka nie dziala czy bespiecznik odpowiadajacy za tylnąklape jest tam gdzie wszystkie po lewej stronie w komorze silnika czy jest jescze jakies miejsce gdzie sa bespieczniki???

ksiązke zapodam mam nadzieje ze tam jest cos na ten temat

a czy da sie otwozyc ta szybe mechanicznie tzn w inny sposob niz elektrycznie:>

dzieki za dopowiedz dzis troche posmigalem i podoba mi sie zalalem za 100zl i odziwo powoli ubywa ze zbiornika nawet bardzo powoli jestm mile zaskoczony:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak możliwości otwarcia tylnej klapy, szyby i niedziałajacej tylnej wyciekaczki to na 99% poprzecinane(od używania tak już touringi mają) przewody idące po obu stronach od klapy do nadwozia auta :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szyby ręcznie chyba nie, musi być prąd podany albo rozebrać od środka tapicerkę i tam próbować, a czujnik chodzi oczywiście o halogen przedni lewy tam bodajże jest czujnik temperatury w e34 jak nie masz halogenów to za tą zaślepką musi być taki pręcik no chyba że ktoś zaszalał i poszło........nożem razem z wtyczką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeśli chodzi o tylną klapę i urządzenia w niej niedziałające to nie bezpiecznik (musiałoby ich paść kilka od różnych urządzeń) tylko jak ktoś wyżej napisał poprzerywane kable na przejściu między klapą a dachem. Ja tak miałem i nie tylko ja. Jak poczytasz na forum to zobaczysz, że to standard w kombi. Te wiązki kabli idą z obu stron klapy przy zawiasach są w takim oplocie jak go rozetniesz to zobaczysz poprzerywane kable. Wystarczy, że masa się oderwie i już jest pozamiatane. U mnie zaraz po kupnie to przy otwieraniu klapy całej czasami otwierała się sama szyba bo robiło się zwarcie i nie działały wycieraczki i chyba ogrzewanie szyby. Sprawdziłem kable i polutowałem i do dzisia mam spokój. Sprawdź to jeżeli porzednia właścicielka mówi, że działało i przestało to na 99% to tym bardziej, że to kilka rzeczy na raz.

Jeśli chodzi o spryskiwacz to w tym modelu do tylnego spryskiwacza jest drugi zbiorniczek z tyłu w bagaźniku z prawej strony za osłoną którą się otwiera. Wlewa się płyn z prawej strony w rynience pod klapą jest taki dekielek z rysunkiem spryskiwacza. Sory, że tak łopatologicznie ale może nie wiesz a brakuje tylko płynu. Jeśli jest płyn to może wężyk się przerwał tak jak kable idzie do klapy przy zawiasie.

Może być tak ja jest teraz u mnie, że nie ma spryskiwacza a pompka jest dobra czasami coś zaskoczy ale coraz rzadziej nie wiem na razie co to może być.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sytuacja wygląda tak

rozebralem platyki z klapy, sprawdzilem kable w subkach z lewej i wszystko ok "przedzwonilem" masowe te grube brązowe to minusy?? i przejscie jest ,odizolowalm izolaceje i tez kable nienaruszone!!!wszystko wyglada na sprawne ,

i ktos juz szukal tam przyczyny i nie znalazl bo zaizolowane bylo a koszulki na kablach nienaruszone , jak kupowalem samochod to lsaka powiedziala ze byla u elektryka i stwierdzil ze to komputer centralnego zamka padl !!

i moze ma racje bo bo nawet jak zamykam auto kluczykiem to rygluje sie i odryglowuje dopiero za 2 razem sie wszystko zamyka ! a jak otwieram to otwiera tylko drzwi kierowcy a reszte po przekreceniu stacyjki kluczykiem??? co najsmiesniejsze lampy wsteczne dzialają a wycieraczka i spryskiwac juz nie !!jedyne co bylo przetarte to czarne osobne przewody , pewnie podgrzewanie tylnej szyby! oczywiscie nie dziala, prądu po wlączeniu podgrzewania w nich nie ma! czy bespiecznuki w komorze silnika po lewej to juz wszystkie??

Gdzie ten komputer od centralnego sie znajduje ???nie mam jeszcze ksiązki i nie wiem gdzie go szukac \

2 pytanie gdzie filtr kabinowy bo nawiew slaby i smierdzi troche??:>jutro jak przerejestruje maszyne i bede mial cas to sprawdze wiązke w prawym słupku:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable do otwierania klapy i szyby są przy prawym zawiasie.

Bezpieczniki znajdują się jeszcze pod tylną kanapą z lewej strony tam też jest moduł od centralnego zamka (takie czarne pudełko jak kaseta VHS włożone pionowo). Poszukaj na forum to może znajdziesz zdjęcia.

Dostęp do filtra kabinowego znajduje się od strony pasażera za schowkiem. Trzeba zdemontować schowek, odkręcić tapicerkę z lewej strony (środek auta), zdemontować kanał nawiewu na nogi (taka czarna rurka) i tam za tym jest schowany filtr. Trzeba jeszcze wyjąć taki podłużny element od ogrzewania. Sprawdź na forum na pewno są zdjęcia a jak nie to link do instrukcji foto jak się do tego dobrać. Jak kupisz nowy filtr to powinna być instrukcja obrazkowa jak to zrobić ale może może być mało czytelna jak się tego nigdy nie widziało na "żywo".

Co do centralnego to ja mam tak, że jak się zrobi zimniej to jak zamykam pilotem to nieraz muszę dwa razy żeby zamknąć drzwi kierowcy a nieraz to muszę wziąść i wcisnąć i wyciągnąć ręcznie przycisk i wtedy daje się zamknąć. Nie wiem czy to gdzieś brudne i ciężko chodzące jakieś elementy czy coś innego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze opanowalem sytuacje :>

sprawa wygląda tak ;

kable w klapie wszystkie dobre!

dostalem sie do modułu pod siedzeniem bezpiecznik od wycieraczki spalony wymienilem i nic ,przednią steruje wlasnie podluzny moduł przekaznikow jest ich tam duzo zdjolem obudowe , z ksiązki wynika ze te przeazniki sterują wszystkim .centralnym,wycieraczki przod tył

klapa i sprzyskiwacze przod tyl , po wlozeniu kasetki modulowej spowrotem klapa ozyla otwiera sie klapa i szyba :> wiec na bank to bedzie to :>

podjade na autozlom moze bedą mieli taką bete w kombiaczu to na miejscu wtykne kasetke i zobacze jakie bedą efekty, jak bedzie wszystko dzialac to kupie, wymienilem dzis szklo leflektora bo bylo popekane chcialem wachacz tez ale okazalo sie ze piaste trzeba zdjąc a zeby to zrobic trzeba mniec klucz 46 :< i lipa! inaczej niedostane sie do nakretki ! zalatwie klucz i ciąg dalszy walki o doprowadzenie auta do stanu godnego bety :> a i jeszcze zbieznosc musze ustawic bo ciepie ją po jezdni jak ku... warszawską:>

dzieki za info chlopaki zaczynam poznawac maszyne powoli :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

troche czsu uplynelo no i troszke si edowiedizalem

i pokąbinowałem

tylna wycieraczka nie dzialala bo silniczek os spryskiwacza tylni mial przebicie i wywalwl bespiecznik !!!(opanowane)

a problem jest z centralnym mianowicie

przy zamykaniu raz przekerece kluczykiem zamknie i otworzy dopiero za drugim razem zamyka !!

po zamknieciu i otwarciu tylna klapa nie dziala dopiero jak otworze ją skluczyka zatrzasne to juz dziala klapa i szyba zamykanie z kluczyka w klapie tez lapie za drugim razem !

czyli wyglada jak by centralny otwieral auto a nie odblokowywal tylnej klapy co moze byc ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sedanie idzie wiazka kabli od tylnej klapy do wewnatrz auta po ramieniu trzymającym ową kalpę. Zazwyczaj przecierają sie w tym miejscu przewodu powodujac zwarcie i inne cuda dlatego centralny tak szaleje. Nie wiem jak jest w kombi, ale poszukaj wiazki i sprawdz dokadnie czy nic nie jest przetarte lub przecięte. Mialem identycznie u siebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wymienić wahacze w e34 nie trzeba zdejmować piasty, podnosisz auto,zdejmujesz koło.odkręcasz drążek kierowniczy od kolumny,potem drążek stabilizatora następnie 3 śruby od spodu kolumny i 2 na końcach wahaczy.Wyjmujesz 2 wahacze na zewnątrz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.