Skocz do zawartości

e34 524 td '91 totalny nowicjusz


Q_U_B

Rekomendowane odpowiedzi

cześć,

jako że kilka dni temu zakupiłem swoją, pierwsza, naprawde śliczną, niemkę to chciałbym was pomęczyc kilkoma pytaniami, dla was pewnie prostymi a mnie nurtującymi, bardzo będę wdzięczny jak mi odpowiecie.

(e34 524 TD 1991, manual)

1. jak wymontować liczniki i wymienic żarówki, bo niemam podświetlenia lewej strony zegarów (prędkościomierz, poziom paliwa) obrotościomierz i temp. ma podświetlenie.

2. czy musze wymienić zegary czy tylko poprawić styki jesli dzienny licznik kilometrów i przebiegu normalnie wyświetla co jakiś czas, inaczej nie wyświetla cyfr, jednak widac podświetlenie wyświetlacza.

3. kontrolki: niewiem czy wszystkie świecą, czy nie powinna się zapalać jakas informująca o włączonym tempomacie? no nie świeci mi się taka a miejsce w którym powinna być, nawet po przekręceniu kluczyka na pozycje 2, tak samo kontrolka zapiętych pasów (choć ta świeci razem z innymi ale zaraz gaśnie nieważne czy pasy zapięte czy nie)

4. cały czas (jak świeciwyswietlacz) wyświetla mi się napis INSPECTION pod predkościomierzem, jak się tego pozbyć albo o czym to może świadczyć?

5. czy wkłady lusterek jesli musze je wymienić to wystarczy przyłożyć odpowiednia siłe co tego szkła czy są tam jakieś zatrzaski których warto by było nie urwać, albo moze w jakis innyc sposób trzeba się do tego zabrać?

6. jak to jest z tym podgrzewaniem zamka, to było opcjonalne czy seryjnie montowane we wszystkich modelach, a jesli opcjonalne to jak sprawdzić czy u mnie to jest (nalanie wody i poczekanie aż zamarznie jakos mi nie odpowiada ;) )

 

z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi na temat, napewno pomoże mi to lepiej i godniej użytkowąc samochód tej marki o której od zawsze marzyłem i w której zakochałem się od pierwszych kilometrów prowadzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie Twoje pytania były w mniej lub bardziej rozbudowany sposób opisane na forum. Ogólnie grzebanie w liczniku to dość delikatna robota, jeśli nie jesteś elektronikiem i nie posiadasz narzędzi do precyzyjnego lutowania lepiej poszukaj fachowca,bo możesz narobić więcej szkody niż pożytku. Zegary jak to w każdej Beemce-śrubki w daszku, i mozolne wyciąganie-przynajmniej w e36 dość ciężko szło,mnie udało się wyciągnąć i wpakować z powrotem bez popsucia czegokolwiek, z tym że ja zamiast grzebać w starych zegarach po prostu kupiłem używane w lepszym stanie (w oryginalnych tarczki się łuszczyły,a w nowych nie)przebieg korygował mi znajomy mechanik-chciałem mieć taki jaki nakręciłem. Jeśli podejścia jest tyle co w e36 to kluczową rolę odegra regulacja kierownicy- bo zegary przechodzą dosłownie na milimetry.Przydadzą się też sprawne palce i małe łapki żeby po odpinać a potem po spinać kostki z tyłu- ja mam spore dłonie i miałem problem żeby tam cokolwiek zrobić-pomagała mi moja Druga Połówka. Napis INSPECTION- na logikę-znaczy inspekcja- skasuj po wymianie oleju i ogólnej inspekcji auta- jeśli nie wiesz jak poszukaj na forum bo było, jeśli nie chce Ci się szukać skocz do ASO BMW :wink: Podpowiem tylko że zwiera się odpowiednie piny w złączu diagnostycznym pod maską operując przy tym kluczykiem w stacyjce- tu tez przydaje się pomoc drugiej osoby,ale można ogarnąć samemu. Lusterka a dokładniej szkła lusterek CHYBA są klejone tak miałem w e36 wiem bo jedno mi odpadło :shock: - natomiast w e34 nie jestem pewien,ale jest to element wymienny więc podejrzewam że po mocniejszym pociągnięciu powinno odejść,skoro i tak jest do wymiany,ja bym je tam pociągnął :wink: Podgrzewanie zamka z tego co wyczytałem wczoraj na Forum to opcja- nie pamiętam gdzie dokładnie czytałem bo pamięć mam dobrą ale krótką,ale napisane było na bank-opcja. a jak sprawdzić? Ja pojechałbym na myjnie, z tym że w razie jak by mi zamarzło to mam jeszcze pilot od centralnego więc nawet zamarznięte bym otworzył- jak jest w Twoim przypadku, niewiem.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzięki za jaką kolwiek odpowiedź jednak szczerze to ona niewiele wniosła ;p, z lustrami prubować nie koniecznie chce bo połamanie jakis zatrzasków w lustrze spowoduje koniecznośc wymiany całego elementu, resetuje sie zwierając pin 7 z masą i ustawiając kluczyk w pozycji 1 na kilkanaście sekund, ale ja chciałbym wiedziec czemu wyświetla tą insekcje a nie się jej tylko pozbyć, z tą myjnia nie do końca rozumiem (a centralny owszem, mam z pilotem)

 

no ale dzięki za chęci i za odpowiedź co z tymi zegarami, jednak nie sądze żeby wymiany żarówek wiązały się z jakąs strasznie precyzyjna robotą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na allegro fotki obudowy lusterka :wink: Inspekcję wyświetla samochód po przejechaniu zadanego dystansu- np. wymieniasz olej i robisz serwis, ustawiasz sobie 10k km do następnego serwisu i po 10 k km wyświetla Ci się INSPECTION. To taki przypominacz o zbliżającym się terminie serwisowania samochodu. Z myjnią chodziło o to że zamrozisz samochód, w tym i zamek, sprawdzisz czy jest podgrzewany,a przy okazji będzie czysty :8) Odnośnie zegarów-napisałeś że chcesz poprawiać styki itp,może źle Cię zrozumiałem- sama wymiana żarówek to nic trudnego,sam będę to przerabiać na dniach bo jedna mi nie świeci.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do lampek w desce jednak musisz wyjąć bo żarówki są wsadzane od tyłu... co do lusterek na 90% możesz rwać tylko same szkło nic więcej... lepiej obudowę przytrzymać... co do inspection... są 2 wyjaśnienia... 1 tak jak napisał kolega niżej czyli
Inspekcję wyświetla samochód po przejechaniu zadanego dystansu- np. wymieniasz olej i robisz serwis, ustawiasz sobie 10k km do następnego serwisu i po 10 k km wyświetla Ci się INSPECTION. To taki przypominacz o zbliżającym się terminie serwisowania samochodu.
a druga opcja to komuter dostaje błąd z jakiegoś czujnika (bądz jakieś dane nie odpowiadają normom.... i komputer karze ci odwiedzić serwis... :mad2: nic więcej raczej ci nie powiem ... aha co do lusterek pamiętaj JA ZAKŁADAM ŻE SĄ NA KLEJ JAK 90% AUT....a co do zamka to owszem napchaj śniegu albo zalej wodą ale zamek pasarzera ... wrazie co jeszcze wsiądziesz do auta :duh: :cool2: lipa była by jakbyś nie mógł wsiąść do auta :mrgreen: :mad2:

Grubo albo Wcale...

FWD Is For GAY :P

http://www.youtube.com/user/Pienio21?feature=mhum#p/a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro ma centralny z pilotem to otworzy nawet zamarznięty zamek w razie czego-wystarczy że użyje pilota. Może mi się wydaje ale skoro wkładka zamka miałaby być podgrzewana to może wystarczyło by jej dotknąć palcem- przy ujemnej temperaturze metal jest zimny jak metal,podgrzewany metal moim zdaniem powinien być wyczuwalnie mniej zimny,więc może wystarczy dotknąć paluchem zamka po włożeniu kluczyka?

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz jeżeli by jakimś CUDEM dostało się dalej z zamka (wkładki) do mechanizmów to nie pomoże nawet centralny bo jak elektryczny siilniczek ruszy coś zamarzniętego ? a z tym palcem masz kompletną racje hehe nawet o tym nie pomyślałem ... :duh:

Grubo albo Wcale...

FWD Is For GAY :P

http://www.youtube.com/user/Pienio21?feature=mhum#p/a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak dokładnie wygląda klamka od wewnątrz i ogólnie wnętrze drzwi w E34,bo nie dane mi było jeszcze tam grzebać,ale rozbierałem już parę razy drzwi w innych autach,nawet montowałem w dwóch czy trzech autach centralny i jeśli jest tak jak w większości aut to nawet jeśli wlejesz tam wiaderko wody przez szparkę na klucz to nie powinno zamarznąć nic innego niż sama wkładka zamka. Sam siłownik centralnego jest połączony cięgnem (taki wygięty drut,dość sztywny i trudno się wygina)z jednym z cięgien otwierająco-zamykających (bo jest ich tam ze 2 albo 3). Przeważnie cięgno siłownika skręcone jest z cięgnem które porusza "dzyndzelkiem" tym który masz na wierzchu drzwi-tym którym możesz zamknąć drzwi od środka. Więc nawet jeśli wleje się tam woda to po prostu spłynie po cięgnach i po siłowniku( siłownik zwykle ma gumową osłonę, założoną tak żeby nie nalało się do środka. Jedyne co może zamarznąć to wkładka zamka.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE CIĄGNIJ ZA WKŁAD LUSTERKA !!!!!!!!!!!!

Od spodu,w obudowie lusterka jest otworek,przez który musisz wsadzić jakiś wąski śrubokręt i przekręcić nim,takie jak by koło zębate.Popatrz sobie w szczelinę między wkładem a dolną krawędzią obudowy lusterka.Tam właśnie zobaczysz to kółko zębate.Pomyśl i dojdziesz do tego,jak wyjąć wkład. NIC NA SIŁĘ !!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.