Skocz do zawartości

NIE MOŻNA WYŁĄCZYĆ OGRZEWANIA


sławek 740i e38

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o podpowiedz. Mam też 520i, E34 z 90r. i mam problem polegający na tym, że nie można wyłączyć ogrzewania. Pokrętła regulacji ogrzewania ustawione są na min. czyli 18, dmuchawa wyłączona a pomimo to, cały czas grzeje, najwięcej z miejsc pod szybą obok tych małych głośników. Nie wiem, co może być tego powodem i od kiedy tak się dzieje. Zauważyłem to teraz, gdy jest ciepło, zimą trudno to byłoby dostrzec. Auto nie ma klimatyzacji. Wyjąłem ten panel z pokrętłami regulacji ogrzewania i nic tam nie zauważyłem, wszystko jest na swoim miejscu. Proszę o poradę. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby pomóc dorzucam fotkę z zaznaczonymi elektrozaworami w kółku.

http://img829.imageshack.us/img829/8379/12930463801496976087oka.jpg

Ewentualnie usterka może być w panelu kontrolnym ogrzewania. Jeśli padłby np. potencjometr czy rezystor to nie zawsze to widać gołym okiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że problem może tkwić w tych pokrętłach od regulacji ogrzewania bo już od dawna problem był, żeby ustawić temperaturę. Było to trudne bo albo grzało za mocno albo za słabo. Nie było można ustawić np.22 st. Obecnie, nieraz jak zgaszę silnik, to po ponownym odpaleniu nie grzeje ale to jest rzadkość, przeważnie grzeje cały czas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Jak z klimą to opornica dmuchawy trząchnięta tz. "miecz", pod schowkiem jest z lewej strony, jak bez klimy to "jeż" przy pedale gazu. Bo tak naprawdę to wszystkim steruje.

 

Te elementy słuza do regulacji siły nadmuchu a nie do sterowania wszystkim

Mozna przeprowadzic diagnoze komputerowa i jak bedzie cos nie tak to wykaze i radze od tego zaczac ewentualnie na brazowy kabel podaj minus a na pozostałe dwa plus, zawory powinny sie zamknac i wtedy sprawdz czy ci jeszcze grzeje.

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za info, we wtorek podłączę prąd zgodnie z zaleceniami i napiszę co się wydarzyło. Być może te elektrozawory, które założyłem też są zepsute. Zastanawia mnie także bo nie wiem, co to jest i czemu służy. Chodzi o kabelek pod tą osłoną pod kierownicą. Zakładałem ostatnio duże głośniki z przodu i musiałem zdjąć tą osłonę pod kierownicą bo haczyła mi o pedał sprzęgła. Tak ją odchylałem, że się przekrzywiła nieco więc musiałem ją zdjąć i założyć poprawnie. Wówczas odłączył mi się przewód, który znajduje się na wewnętrznej stronie, po lewej. Mocowany jest na takie wsuwki, podobne jak końcówki przewodów głośników. Nie pamiętam jak był oryginalnie, podłączyć można na dwa sposoby bo te wsuwki są identyczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden jest plus a dwa minusy.

Również mam ten sam problem. Wymiana zaworków nie rozwiązała problemu w 100%

Problem mam najprawdopodobniej z modułem klimy.

Do 89r nie tak łatwo znaleźć niestety.

Prowizorycznie zrobiłem sobie drugą wtyczkę (na lato) i ta prowizorka tak już rok mi służy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij schowek i zobacz czy za schowkiem po lewej stronie nie masz serownika nawiewu wiem , że w autach z klimą to tam siedzi , jak jest to wymień to cholerstwo kosz na allegro koło 100zł i wszystko wróci do normy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden jest plus a dwa minusy.

Również mam ten sam problem. Wymiana zaworków nie rozwiązała problemu w 100%

Jakbym widział swój poprzedni problem. Po niepotrzebnej wymianie zaworów zacząłem się pastwić nad elektryką i doszedłem do takich oto wniosków. Plus jest podłączony na stałe, a sterowanie zaworami odbywa się poprzez dołączanie masy (zawory nie są otwarte na stałe, a otwierają się i zamykają z częstotliwością zależną od temperatury jaką chcemy mieć w wozie) Krótko mówiąc masa pojawia się i zanika z różną prędkością. U mnie nie było plusa, więc podłączyłem go z zewnątrz (z miejsca,gdzie prąd pojawia się po włączeniu zapłonu) do odpowiedniego pinu w kostce zaworów i wszystko działało normalnie- aż nie zepsuło się co innego :mad2:

Wodzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.