Skocz do zawartości

[E34] Kilka pytań


wisnia007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam niedawno zostałem właścicielem BMW e34 2.0 24v 150 km z 1990 roku. Mam kilka rzeczy z którymi chciałbym zrobić porządek mianowi

 

1) Po wrzuceniu biegu , obojętnie jakiego samochód gaśnie przy tak zwanym toczeniu się . Normalnie samochod np. na 2 biegu bez dodawania gazu samochód powinien się powoli toczyć "na sprzęgle" , natomiast u mnie prędkość cały czas wytraca się do 0 i silnik gaśnie. Z czym problem ?? :?:

 

2) Centralny zamek nie działa tak jak powinien,mianowicie gdy przekręcam kluczyk w zamku otwierają sie wszystkie drzwi , oprócz drzwi kierowcy (bolec jakby chciał się podnieś ale się blokuje w połowie) ale tylko na sekunde i spowrotem zamki sie zamykają. Dopiero przy drugim przekręceniu kluczyka zamki otwierają sie na dobre( oprócz zamka w drzwiach kierowcy; muszę podnośić bolec ręcznie od wewnątrz). Tak samo jest z zamykaniem , najpierw muszę wcisnąć bolec w drzwiach kierowcy , zamknąć drzwi i dwa razy przekręcic kluczyk w drzwiach , żeby samochód cały się zamknął. O co chodzi :?:

 

3) No i obroty "na luzie" są na poziomie 600 obrotow/min to chyba stanowczo za mało . Co z tym zrobić :?:

 

4) Szyba w drziach kierowcy blokuje się czasami przy podnoszeniu na wysokości ok. 3/4 , muszę spowrotem opuścic szybe i podnosic , zeby podniosla sie za 1 razem do końca.

 

Chciałbym doprowadzić swoją Beemkę do stanu idealnego , licze na podpowiedzi starszych kolegów . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.2. Stawiałbym na problem z siłownikiem. Zaczyna się podnosić ale zatrzymuje się po drodze - otwierają się pozostałe drzwi jednak skoro główny nie podnosi się do końca to reszta się zamyka.

Ad.4. Tu również problemem może być siłownik ale również szyna w środku.

W obu przypadkach nie pozostaje nic innego jak ściągnięcie tapicerki drzwi. Wpierw kup jednak zatrzaski do niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam niedawno zostałem właścicielem BMW e34 2.0 24v 150 km z 1990 roku. Mam kilka rzeczy z którymi chciałbym zrobić porządek mianowi

 

1) Po wrzuceniu biegu , obojętnie jakiego samochód gaśnie przy tak zwanym toczeniu się . Normalnie samochod np. na 2 biegu bez dodawania gazu samochód powinien się powoli toczyć "na sprzęgle" , natomiast u mnie prędkość cały czas wytraca się do 0 i silnik gaśnie. Z czym problem ?? :?:

 

2) Centralny zamek nie działa tak jak powinien,mianowicie gdy przekręcam kluczyk w zamku otwierają sie wszystkie drzwi , oprócz drzwi kierowcy (bolec jakby chciał się podnieś ale się blokuje w połowie) ale tylko na sekunde i spowrotem zamki sie zamykają. Dopiero przy drugim przekręceniu kluczyka zamki otwierają sie na dobre( oprócz zamka w drzwiach kierowcy; muszę podnośić bolec ręcznie od wewnątrz). Tak samo jest z zamykaniem , najpierw muszę wcisnąć bolec w drzwiach kierowcy , zamknąć drzwi i dwa razy przekręcic kluczyk w drzwiach , żeby samochód cały się zamknął. O co chodzi :?:

 

3) No i obroty "na luzie" są na poziomie 600 obrotow/min to chyba stanowczo za mało . Co z tym zrobić :?:

 

4) Szyba w drziach kierowcy blokuje się czasami przy podnoszeniu na wysokości ok. 3/4 , muszę spowrotem opuścic szybe i podnosic , zeby podniosla sie za 1 razem do końca.

 

Chciałbym doprowadzić swoją Beemkę do stanu idealnego , licze na podpowiedzi starszych kolegów . Pozdrawiam

 

Ad 2. Sprawdz wiazke kabli idącą od klapy bagaznika do wewnatrz. Znajduje sie ona od strony kierowcy i idzie "przyłączona" do ramienia klapy bagaznika. Moga tam byc przetarte kable lub robic zwarcie, dlatego musisz zamykac na 2 razy.

Ad 3 U mnie tez jest jakies 600-700obr. To normalne dla R6. Skoro nie trzesie silnikiem itp to jest OK.

Ad 4. Moze masz problem z tymi ślizgami szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD. 4 Sądząc po AD. 2 ktoś już grzebał lub był w drzwiach kierowcy. Takie problemy z szybą są często kiedy jest uszkodzony któryś z plastikowych ślizgów szyby. Oczywiście może być to przygięty mechanizm albo słaby silniczek ale najpierw sprawdż ślizg i oczyść/nasmaruj szynę szyby w drzwiach kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1 To jest chyba naturalne że Ci zgaśnie, tak mi się wydaje.

Ad 2 Miałem ten sam problem. Musisz zdjąć boczek, tutaj na forum jest bardzo dobry tutorial. W moim przypadku ściągałem boczki dwa razy i nie potrzebowałem nowych spinek. Po zdjęciu okazała się że jest pęknięte mocowanie siłownika, trochę się namęczyłem żeby to na nowo przykręcić. Ale się udało. Chodzi bez zarzutu. Miałem tylko problem z wyregulowaniem, ale dla chcącego nic trudnego.

Ad 4 Mam to samo z szybą od momentu gdy ściągałem drugi raz boczek, zapewne coś gdzieś haczy itp nie ma innego wyjścia jak zdjąć bok i zapewne usterkę będzie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.