Skocz do zawartości

podłączenie auta do komputera


dejok

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem na allegro interfejs do e34, a także przejściówkę usb->com2 i nie umiem za cholere zdiagnozować auta co chwilę jakiś błąd wywala tak jakby to źle podłączone było. Czy ktoś ma takowy interfejs? Jakieś rady? Na moje oko toi tak wygląda jakby komputer nie widział auta czy tam na odwrót;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interfejs do BMW do 2004r kupuje sie wyłacznie na złacze RS232 bez zadnych przejsciowek na USB bo to nie bedzie dzialac.

Do tego potrzebujesz Carsoft ale w wersji 6.4 bo wersja 6.5 nie bedzie działac na tych wynalazkach z allegro.

Najlepsze rozwiazanie to fejs za 300 zl bez wtyczki lub z wtyczka za 380 plus DIS, INPA

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Radku,z całym szacunkiem ale... piszesz bzdury.

Posiadałem do niedawna kabel pasujący do e34, e36, itp, z przejściówką na USB zakupiony na allegro za drobne z portfela i współpracował on całkiem nieźle z DIS'em na WM :wink: Dodatkowo powiem że znam co najmniej 3 osoby które tez korzystają z takich tanich allegrowych zestawów z przejściem na USB i u tych osób komputery łącza się z autami.

Tak więc nie koniecznie trzeba mieć laptopa ze starym i w zasadzie bezużytecznym już RS232 albo peceta w garażu żeby podłączyć pod kompa autko i nie koniecznie trzeba wyrzucać 300zł na kabel który za 100zł tez będzie działał :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem u siebie i wiem co pisze, te od Viaken nie działaja, wiec nie pisze bzdur.

Kupiłem kabel z fejsem jak potrzeba i lacze sie ze wszystkimi poczawszy od e 30 a skonczywszy na e60 i tyle

Jak komus działaja te z allegro to dobrze, ja juz nie kupie nigdy taniego badziewia.

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Handlowałem kiedyś VAG-com'ami i podejrzewam, że masz popularny problem z konfiguracją:

1. Musisz mieć XP (7, Vista etc. bardzo słabo współpracują ze starymi wersjami oprogramowań diagnozujących -> a z kolei nowych nie kupisz na allegro "made in china", bo działają zazwyczaj jako klucze sprzętowe co powoduje, że podróba jest ścigana jako łamanie prawa.

2. Podłączając przelotkę USB instaluje Ci się to wszystko jako serial-controller i powinno być w menadżerze urządzeń -> kontrolery uniwersalnej magistrali szeregowej. Później bierzesz właściwości urządzenia i tam w zaawansowanych będziesz miał możliwość wyboru bitreat'u oraz numeru portu COM. Bitreat zazwyczaj ustawiało się na 192000, bity na 8 i numer portu jakiś z zakresu środowiska oprogramowania (np. jeśli w carsofcie masz com1-4 to ustaw tam któryś z nich). Zazwyczaj domyślnie windows ustawia jakiś COM8 albo COM 32 i przez to nie połączysz się.

3. Samochód diagnozujesz na przekręconym zapłonie ale nie na odpalonym silniku.

4. Sprawdź czy świeci się kontrolka zasilania kabla po podłączeniu go do auta (może nie być masy albo plusa co się zdarza często np. w audi)

5. Jeśli masz "nie rozpoznano urządzenia USB" po podłączeniu przelotki USB to oznacza, że masz uszkodzoną przelotkę co się zdarza.

6. Urządzenia made in china niczym nie ustępują do kabli nawet za 30 000 zł z tym, że nowe oprogramowanie diagnostyczne prosi o klucze licencyjne etc. co jest problematyczne. Miałem klientów na x-launch'a który w Polsce kosztował 20 000 zł, a po sprowadzeniu z chin 3000 zł i niczym nie ustępował pierwszemu.(nawet był po polsku)

Viaken sprowadza kable z chin i każdy o tym wie. Klienta olewają bo oni zajmują się handlem i nie mają pojęcia jak to działa w praktyce i niekiedy czy w ogóle działa... Klient docelowy często dostaje od nich kabel uszkodzony, a nie potrafi im tego udowodnić bo się nie zna i stąd późniejsza opinia o kablach za 100 zł...

 

Pozdro!

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.