Skocz do zawartości

Doposażenie piąteczki


Boston0006

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem rozbite BMW dla silnika i wyposażenia. Auta pojadą na przekładkę jakoś na wiosnę, a na razie mam zamiar zabrać się za inne rzeczy. W związku z tym mam kilka pytać (potem pewnie więcej;) ).

 

Biorca:

 

Typ 520I (EUR)
Typoszereg E E34 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M20
Pojemność skokowa 2.00
Moc 95
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor GLETSCHERBLAU METALLIC (280)
Tapicerka INDIGO STOFF (0271)
Data prod. 1990-02-06

Składanie Wyposażenie
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa
S899A EXPORT-FAHRZEUG optyczne podawanie sygnałów do DWA

 

 

Dawca:

 

Typ 520I (EUR)
Typoszereg E E34 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M50
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor ISLANDGRUEN METALLIC (273)
Tapicerka SILBERGRAU STOFF (0412)
Data prod. 1991-09-06

Składanie Wyposażenie
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S210A ANTI-BLOCKIER-SYSTEM ( ABS ) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S235A TRAILER-HITCH WITH REMOVABLE HEAD Hak holowniczy ze zdejmowaną głowicą
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S400A SLIDING SUNROOF MANUAL Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S410A WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT Siłownik szyby elektryczny przedni
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S652A BMW BAVARIA C II Radio Bavaria C II
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria

 

 

Pierwsze co mnie zastanawia to co z ABS? Trzeba go przełożyć przy przekładce silnika? Warto to robić?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli choćbym chciał to nie przełożę, nawet lepiej, bo nie mam dylematu ;D.

 

 

Mam zamiar wymienić całe wnętrze. Siedzenia i boczki to nie problem, ale co z deską. Ciężko ją wyjąć i zalożyć? Może lepiej zostawić to mechanikowi żeby prfzełożył przy zmianie silnika?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można wiedzieć po co chcesz przekładać deskę ? Zależy czy masz zaufanie do swojego mechanika, jeśli tak to lepiej jemu zlecić przekładkę - jeśli nie to można zrobić samemu ale jednak będzie to wymagało trochę umiejętności i przede wszystkim odpowiednich narzędzi. Jeśli nie ma takiej konieczności to ja bym osobiście tego nie ruszał.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka powodów. Moja jest w gorszym stanie, fotel kierowcy został poprzecinany przez ćwieki poprzedniego właściciela. "Nowe" fotele są podgrzewane, będę zakładał elektrykę szyb, więc boczki i tunel przełożę również, bo nie chcę zaślepek i wycinania w tunelu miejsca na sterowanie.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam powiedziałeś fotele i boczki to nie problem jak są zniszczone bo łatwo zmienić natomiast cała konsola to już zupełnie inna bajka, miliony śrubek, zatrzasków i dupereli. Jeśli chodzi o szyby elektryczne to musisz tylko wrzucić przyciski do otwierania i zamykania a nawet jeśli musiałbyś coś tam porzeźbić to milion razy lepsza opcja niż zmiana całej konsoli żeby tylko nie wycinać otworu na przyciski do szyb. Jeśli konsola jest rzeczywiście w strasznie złym stanie to bym się tylko zastanawiał nad jej wymianą ale to i tak do grubego przemyślenia. Pomyśl sobie co będzie jak mechanik lub Ty sam zrobisz to nie do końca dobrze i będzie skrzypiało, trzeszczało i stukało - chyba lepiej zostawić jak jest w takim wypadku ?

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już kwestia gustu przecież nie jest powiedziane że MUSI być dokładnie ten sam kolor - grunt żeby wizualnie do siebie pasowało, zależy jakie kolega ma konfiguracje i czy jest szansa żeby nie "gryzły" oczu po ich połączeniu.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolory to granat i beż więc nie będą zbyt dobrze wyglądały... Gdzie mogę znaleźć jakiś schemat jak to rozbierać? Gdybym się na to zdecydował to za przysłowiową flache mam dostęp do dobrze wyposażonego garażu i pomocy byłego pracownika ASO ciężarówek Volvo ;).

 

Robiliście kiedyś coś takiego? Na prawdę to aż tak ciężkie? Dawca części i tak pójdzie na żyletki więc w razie gdyby mnie to przerastało to wstrzymam się po demontażu pierwszej deski ;).

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj przechodziłem przez demontaż deski. I powiem że za przyjemne zajęcie to nie jest. Musisz wszystko rozebrać co masz przy desce w sensie schowek wyjąć, panel sterujacy nadmuchem (trzeba wsystkei linki po odlaczać) zdemontować tunel a potem osłone kieronicy tą dolną.

 

I wtedy masz dostęp do śrób w rogach na dole deski odkrecasz 4 sroby dwie po jednej i dwie po drugiej stronie. Potem tżeba zdjąć boczki ze słupków przy przedniej szybie i tam jeszcze odkrecasz śruby po jednej stronie i po drugiej.

 

No i po całej tej pracy możesz wyszarpnać deske do siebie. Naj lepiej to robić we dwuch to sie nie sklinuje:) A dlateog wyszarpnąć bo moja mocno siedziała przy szybie tak jakby na jakieś zatrzaski była.

 

Montować spowrotem nie bede także nie pomoge ale z demontażem zeszło mi sie we dwuch około 1,5h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W sobotę przytargałem pod dom dawce. Dzisiaj ją odpaliłem na dłużej. Po dogrzaniu silnika zaczęły falować obroty. Mam się martwić...? Jakaś drobna usterka czy coś z głowicą? :(

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=cr-elUlTBeo&feature=youtu.be

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początku sprawdź czy masz szczelny dolot, później wyczyść silniczek krokowy, odepnij przepływomierz i sprawdz jak będzie bez niego chodził silnik

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miał byś coś nie tak z głowicą to po rozgrzaniu silnika węże były by napuchnięte od ciśnienia. Z wdechu wydobywał by się zapach płynu chłodniczego taki charakterestyczny i słodkawy. No i po dłuższej pracy an wolnych obrotach wypadał by jeden dwa cylindry a po dodaniu gazu znikały by te objawy. Wszsytko po sprawdzaj sobie na spokojnie a przedewszsytkim zacznij od tego co przedmówca mój napisał :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miał byś coś nie tak z głowicą to po rozgrzaniu silnika węże były by napuchnięte od ciśnienia.

 

Nie koniecznie. W m20b20 mam prawdopodobnie pękniętą uszczelkę i "tylko" wyrzca olej do układu chłodzenia. Ciśnienie w nim jest w porządku.

 

 

 

Dobrze kojażę, że komputer uwzględnia sygnały z sondy lamda dopiero po nagrzaniu silnika? Jeśli tak to miałbym winowajce, bo zimny silnik pracuje z pełną kulturką ;)

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic. Będę sięmartwił przy swapie silnika. Teraz mam inny problem... Do czego służą takie dźwigienki, które są widoczne po otwarciu tylnich drzwi? Dzisiaj na mrozie chciałem sprawdzić czy nie jest to blokada otwierania drzwi od środka... Teraz nie mogę zamknąć lewych tylnich drzwi :(

 

edit: uhhhh... Puściło na słońcu :)

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.