Skocz do zawartości

Ciśnienei w układzie chlodzienia. Zapowietrza się


DamianBmwKlub

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

e34 m30b35

Generalnie po jeździe mam twarde węże od wody, a z korka syczy i delikatnie kapie z wężyka "nadmiaru".

Po ostygnięciu silnika węże nie są miękkie, i jeśli nie odkręcę korka i nie poruszam wężami to mogę spodziewać się braku ogrzewania, ogrzewania parownika, a nawet obiegu wody w całym siniku.

nie widać żadnych wycieków, chyba że ciśnienie jest za duże i leci wspomnianym nadmiarem a nawet obejmami, które są mocna skręcone.

Wymieniony termostat, pompa wody, korek.

Wszystko jest przepustowe.

Sam sobie daje 80%, że to uszczelka pod głowicą, ale chce wszystkimi sposobami sprawdzić czy to nie jest coś innego.

Chce podmienić chłodnice i odłączyć nagrzewnice.

Czy macie jakieś podpowiedzi i porady dla mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba dużo więcej czasu i pracy byś miał jakbyś od razu wymienił tą uszczelkę , ją to bym dał jeszcze głowice do sprawdzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy masz korek napewno sprawny ? U siebie ostatnio musiałem rozebrać i wyczyścić bo się zaciął i nie upuszczał nadmiaru ciśnienia i mi aż uszczelniacze pod zbiorniczkiem wyrównawczym wywalało , co prawda ja mam m50b20 ale zasada układu jest podobna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A termostat założyłes dobrze?

Ja w tamtym roku wałczyłem z grzaniem sie silnika i wysokim ciśnieniem w układzie, okazało się, że mechanik mi założył odwrotnie termostat... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz przyjrzyj się nosem temu korkowi i temu co spod niego wylatuje gdy upuszczasz nadmierne ciśnienie: gdyby uszczelka podgłowicowa przepuszczała to płyn będzie śmierdzieć spalinami.Sprawdzaj z nosem przy korku inaczej nie poczujesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sprawdzę, ale czy nie dziwne jest to, że gdy silnik ostygnie to węże są wciąż trochę twarde skoro przed uruchomieniem odkręcam korek i pozostawiam z miękkimi wężami.

Bo mi się z tym kojarzy, że jest tam jakieś dodatkowe powietrze, które dostało się z zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby mial odwrotnie termostat to by wskazowka szla szybko na czerwone pole.

 

Ja bym zaczał od zmierzenia cisnienia sprezania.

 

Niekoniecznie. Ja miałem wymieniany termostat w lutym a problem zaczął się gdy temperatura na dworzu przekroczyła ok 20 stopni...

I wcale nie szła wskazówka tak szybko. Problem się zaczynał po przejechaniu ok 15 km w mieście. Najpierw wskakiwała na 3/4 a potem zbliżała się na czerwone pole, ale wtedy oczywiście reagowałem i zbijałem temperature ogrzewaniem albo w ogóle gasiłem silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp idzie za pion generalnie tylko wtedy jak już jest lekko zapowietrzone i pracuje na jałowych. Brak wtedy ogrzewania i generalnie brak obiegu. Wystarczy podnieść obroty i ogrzewanie wraca oraz temp spada.

Jeśli jest już za mocno zapowietrzony, podnoszenie obrotów już nic nie daje.

Wtedy gaszę, czekam, aż ostygnie. Woda opadnie i mogę dolać z litr czasami więcej.

Po zabiegu odpowietrzenia wszytko jest ok do czasu kolejnego zapowietrzenia. Kiedyś trwało to przeszło miesiąc, teraz dzień.

 

Czy wszystkie węże są twarde? Na to nie umiem jeszcze odpowiedzieć. Zazwyczaj sprawdzam na grubasie, który idzie do chłodnicy. Zwrócę na to uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.