Skocz do zawartości

Chce wstawić TURBO do 525i


Sajo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie. Będe bardzo wdzięczny za wszelkie linki do stronek na których można coś znaleść na temat uturbienie silnika 2,5l 24v 192km M50 bez vanos.Oraz wszelkiego rodzaju wasze opinie na ten temat , a jeśli już ktoś to robił to poprosze o wskazówki i ocene kosztów takiej przeróbki. Szukam również kogoś kto ma zmontowanego shortsiftera.Widziałem takiego na ebay.com i chciałbym znać wymiary i rodzaj łożyska jakie jest tam użyte.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Bylo o uturbianiu juz niejednokrotnie...

1 Jest to calkowicie nieoplacalne w tak starych autach, w twoim przypadku przekroczy to jego wartosc i to znacznie.

2 Poza kosztami samego uturbiania, ingerencji w chodzenie, nalezalo by rowniez wyremontowac/odpowiednio zmodyfikowac sam silnik.

3 Chcesz szybkiej fury, doznan i "radosci z jazdy" sprzedaj swoja 525i i kup 540i... :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Kolega uturbiał kiedys E30 u znanego tunera. po wydaniu ponad 10000 zł wypieprzył to wszystko i powrócił do oryginału. Moim zdaniem nie warto.

 

:cool2: Czasem chodzi o przyjemność z jazdy! :cool2:

Pieniądze to nie wszystko!

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywod bedzie raczej dlugi ale mnie tez temat turbo chodzi ostatnio po glowie i mysle ze w przypadku silnika 2.5 24V odpowiedz "nie oplaci sie kup M3/M5" nie dla kazdego bedzie najlepszym wyjsciem.

 

Zdecydowana wiekszosc z nas raczej nie śpi na pieniążkach i kwestie finansowe dla tejze wiekszosci nie sa na pewno bez znaczenia. Wiadomo tez ze skoro myslimy nad turbo czy tez nad seria M chcemy miec szybkie i mocne autko... Oczywiscie jezeli dla kogos koszty nie graja roli to zgadzam sie w 100% - niech kupuje M a jak dalej bedzie mu malo to niech biegnie po turbo :)

 

Jednak rzeczywistosc dla 90% z nas jest troszke inna i koszt zakupu oraz utrzymania autka jest istotny a mysle ze trzeba dazyc do spelniania swoich planow i marzen... Zakladam tez, co jest dosyc istotne, ze wiekszosc ludzi zagladajacych na to forum jako milosnicy marki BMW stara sie utrzymywac swoje samochody w jak nalepszym stanie i teraz:

 

1. Decydujemy sie na M3/M5 - po pierwsze znalezienie naprawde ZDROWEGO egzemplarza niemalze graniczy z cudem. Zalożmy ze mamy troche szczescia i kupujemy wreszcie wymarzony egzemplarz - wiekszosc chyba zgodzi sie ze musimy wydac od 35000zl do 50000zl w zaleznosci od rocznika i modelu (M3 E36, M5 E34).

Kiedy juz staniemy sie szczesliwymi wlascicielami zaczniemy czerpac radosc z jazdy a wtedy jak wiadomo od czasu do czasu (zwlaszcza na naszych drogach) trzeba wymienic amortyzatorek, klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, czasami trafi nam sie np sprzeglo i oczywiscie elementy zawieszenia takie jak sworznie, koncowki, silentbloki itd. Chyba kazdy zgodzi sie ze w przypadku BMW z M w nazwie koszta beda sporo wyzsze niz w przypadku zwyklej E36/E34 chciazby dlatego ze praktycznie po wszystko bedziemy musieli udac sie do ASO a niektore elementy moga przyprawic wlasciciela o migotanie przedsionkow, paraliz spojowek itp schorzenia ;)

Mysle ze w naszych realiach tak na prawde wiekszosci z nas nie stac na POPRAWNA EKSPLOATACJE M3 czy M5, a kupic autko zeby glownie stalo badz co gorsza systematycznie podupadalo na zdrowiu mija sie z celem!

 

2. W drugim przypadku decydujemy sie na zakup BMW z silnikiem 2.5l 24V - oferta uzywanych egzemplarzy jest o wiele bogatsza. Tu rowniez CIEZKO o ideal ale u nas czy za zachodnia granica mozna stosunkowo latwiej znalezc np. koncowke produkcji z 94roku w odpowiednim stanie za powiedzmy 18000-22000zl. Kompletny kit TURBO do tego silnika w zaleznosci od naszych wymagan mozemy kupic od ok 3000$ do 5500$. W efekcie bedziemy dysponowali autkiem z moca 270-320km i wiekszym momentem obrotowym niz np M3 3.2.

 

Podniesienie mocy do okolo 300km dla tego silnika bez ingerencji w uklad korbowo tlokowy,skrzynie biegow, most nie spowoduje specjalnego obnizenia jego trwalosci co zostalo juz sprawdzone. Bedziemy mieli BMW praktyczne i jak najbardziej nadajace sie do codziennej eksploatacji, w razie awarii badz tez naturalnego zuzywania sie bedziemy mogli zlozyc wizyte w "pierwszym lepszym" sklepie motoryzacyjnym i kupic co trzeba.

 

Poza wzrostem spalania (kiedy bedziemy wykorzystywac dostepna moc) i czestszymi wymianami oleju koszta eksploatacji tego pojazdu beda tak na prawde prawie takie same jak zwyklej trojki czy piatki z 6cylindrowym silnikiem czyli na poziomie do zaakceptowania dla "szarego kowalskiego" :)

 

Do tego koncowy koszt calej operacji prawdopodobnie bedzie nizszy niz koszt zakupu ZADBANEJ M a bedziemy dysponowali samochodem ktory bez problemu dotrzyma kroku M, a w niektorych sytuacjach powinien jej odjechac... No i bedziemy mieli rzadko spotykany w BMW dzwiek pracujacego Blow-off'a oraz satysfakcje z posiadania chyba bardziej unikatowego na naszych drogach autka niz M3 czy M5 ;)

 

Ja osobiscie chyba zdecydowal bym sie z co najmniej dwoch powodow na to ostatnie rozwiazanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Podniesienie mocy do okolo 300km dla tego silnika bez ingerencji w uklad korbowo tlokowy,skrzynie biegow, most nie spowoduje specjalnego obnizenia jego trwalosci co zostalo juz sprawdzone. ...

 

brus_ik, mozesz cos wiece napisac o tym ze taki turbo kit nie obniza trwalosci silnika??

Gdzie o tym czytales?? Albo kto to sprawdzal??

Tez sie zastanawiam nad turbo kitem do 325 albo zmiana na M3. W obu przypadkach jest duzo za i przeciw, a takie obnizenie trwalosci silnika przy turbo, to dosyc istotna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu bratnia dusza , dokładnia tak jak napisał brus_ik :modlitwa: że eksplatacja M5 jest dużo drosza niż normalnej 5-tki zawsze można wstawić turbinke i jak się będzie miało większą ilość kaski to można dokonywać następnych zmian.Wymiana na kute bebechy naprzykład i zwiększyć jeszcze bardziej jej moc.Co do dostania M5 w chociaż takim stanie jakim jest moja besia to faktycznie graniczy z cudem.Niedługo będe wyjeżdzał w poszukiwaniu samochodu do niemiec i holandi.Jak narazie przeglądam kupe stron i nigdzie nie natrafiłem na dobrą M5 w budzie E-34 .Bo tylko taka mnie interesuje.Jeśli chodzi o kase to faktycznie wartość przerubek jest większa niż koszt samochodu. Przykładowo powiedzmy że wartość mojego samochodu to około 10000zł ,a wartość przeróbek to około 15000zł.I teraz niech ktoś znajdzie M5 za 25000zł w bardzo dobrym stanie technicznym , bo właśnie taki stan posiada moja 5-tka. Edytowane przez Sajo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brus_ik, mozesz cos wiece napisac o tym ze taki turbo kit nie obniza trwalosci silnika??

Gdzie o tym czytales?? Albo kto to sprawdzal??

Tez sie zastanawiam nad turbo kitem do 325 albo zmiana na M3. W obu przypadkach jest duzo za i przeciw, a takie obnizenie trwalosci silnika przy turbo, to dosyc istotna sprawa.

 

W polsce sa to opinie miedzy innymi z KSR Motorsport - mozna zadzwonic porozmawiac - maja pewne doswiadczenia z tymi silnikami.

 

Po drugie wiekszosc firm oferujacych kity turbo do tego silnika (wystarczy troche poszukac na sieci) udziela bardzo sensownej gwarancji - np 100000km - czyli tyle samo co i fabryka na NOWY pojazd co mnie osobiscie przekonuje w zupelnosci.

 

Byc moze tak jak w M3 inzynierowie z bmw "lekko" przekostruowali te elementy ukladu napedowego - w M3 seryjny naped bez uszczerbku na zdrowiu jest w stanie przeniesc ponad 1000Nm - sugeruje sie tu opinia panow z www.da-motorsport.com :)

 

"520 horsepower and 560 nM torque, pure muscle and adrenalin for M3 Evo" - polecam faq - jak dla mnie po prostu ideal i gdybym dysponowal odpowiednimi finansami nawet chwile nie zastanawial bym sie nad tym czy kupic stosunkowo mlode "zwykle" "BMW, nowe autko sredniej klasy innej marki czy M3 E36 + ich kit :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Turbo można zamontowac ale do nowego silnika, wiadomo nasze silniki są juz po jakichs przebiegach i mają swoje lata, zamontujesz turbo zaraz zaczną się problemy z chłodzeniem, przy mocy ok 300 km czyli o ok 100 więcej od serii napewno zaczną się problemy z wyhamowaniem, po drugie zakręty, seria od M różni się zawieszeniem i nie po to aby fajnie wyglądało obniżone zawieszenie ale spełniało swoją role na zakrętach i w różnych cięższych sytuacjach na drodze. Kup 540, będzie palić tyle co 525 uturbione, lub może tylko troszkę więcej(ale nie płacisz za uturbienie), mocy prawie tyle samo,a 6 biegowa skrzynia manualna to bajka poprosttu, jest to silnik nie wyżyłowany więc napewno długo będzie służył. A też wzrost mocy w 525 napewno skóci żywotność skrzyni oraz mostu... założysz turbo i naprawdę zaczną się problemy, co innego jak masz już silnik z turbo w serii, można to poprawiać lepszą turbiną i intercoolerem ale to już inna bajka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Po drugie wiekszosc firm oferujacych kity turbo do tego silnika (wystarczy troche poszukac na sieci) udziela bardzo sensownej gwarancji - np 100000km - czyli tyle samo co i fabryka na NOWY pojazd co mnie osobiscie przekonuje w zupelnosci.

 

 

 

 

Z wszystkim sie z Toba zgodzy tylko jest male ale - ta gwarancje nie dostajesz na auto a na zamowione kit ( o ile kupisz w wersji nowej a nie regenerowanej). Jesli jednak masz auto z przebiegiem 100-200kkm lub wiecej zaden prawdziwy tunner nie bedzie nawet zagladal do tego silnika tylko od raz powie trzeba zrobic gruntowny remont co oznacza kolejne kilka-kilkanascie tysiecy zl :-(... Panowie majac 10 letnie auto nie mozemy liczyc w idealny stan naszego auta. To jest jak czlowiek - nawet jak dbasz o siebie i jestes zdrowy to nie ma co porownywac 20 latka do 60 latka... Stary silnik nie bedzie w stanie wytrzymac zbyt dlugo tak wielkich obciazen jakie spowoduje nawet 0,5 bara. oczywiscie nie jestem fachowcem - moja wiedza tutaj opiera sie wylacznie na wiedzy innych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.