Skocz do zawartości

535i - nowy nabytek - pare pytan


guziq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moja beta pochodzi z 1988 roku (wrzesien).

Od razu przechodze do pytan:

1. Mam załozone do niej ksenony (raczej prawdziwe bo bardzo ładnie swieca i zachowuja sie jak orginalne). Gdy właczam zapłon to świeci mi sie na komputerze napis: ABBLENDLICHT jednak wszystkie światła mijania swica jak nalezy. Jak to wyeliminowac?

2. Po zapaleniu zimnego silnika kontrolka cisnienia oleju świci przez jakies 2-3 sekundy. Na ciepłym jest normalnie. Czy tak powinno byc czy cos jest nie w porzadku?

3. Gdy włacze zapłon, lub gdy juz zgasze silnik, z okolic deski rozdzielczej (w okolicach radia) dobiega dziwny dzwiek - cos jakby buczenie transformatora, ew. (w Focusie) jest taki dziwek przy regulowaniu wyskokosci reflektorów (silniczek elektryczny). Co z tym zrobi?

4. Po jakim czasie fotele powinny zaczynac grzac d*psko?

5. Nie wiem jak zachowuje sie wskaznik poziomu paliwa - gdy ja kupiłem swieciął rezerwa, na benzynie dojechałem na CPN, nabiłem gazu i zalałem za 10 zł benzyny (tak miałem drobnych) Rezerwa zgasła. Teraz, zrobiłem juz jakies 20 kilometrów na benzynie i rezerwa sie nie zapaliła. Czy wadliwy jest czujnik poziomu czy dac jej jeszcze troche czasu?

6. Dzisiaj troche poganiałem sie z kolega (z primera 1,6 :lol: ) i jak na 3 biegu na benzynie przycisnałem gaz to nagle (w okolicach 4000rpm) cos przerwało i potem znowu dobrze jechała. Czym mogło byc to spowodowane?

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

odp 5.

 

Normalnie za 10 zł zalewasz jakieś 3 litry paliwa

Nie wiem jak twoja pali ale moja 2.0 24V pali mi okolo 10/100 wiec na 3 litrach przejezdam okolo 30 km :) wiec po 20 mogła się jeszcze rezerwa nie zaświecić :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Regulacje nawiewow sie zamykaja - nie ma sie czym martwic to jest dobra sprawa.

Czyli rozumiem ze po zamknieciu wozu ten staje sie "szczelny"?

4. U mnie grzeja po jakis 3-4 minutach po odpaleniu auta.

Już sie bałem ze cos mam zepsute i dlatego tak wolno łapie.

 

marcie

W takim razie jeszcze poczekam z paniką.

 

 

Przed chwila cos sie spierdoliło.

Jechałem normalnie do domu. Na chwile wyskoczyłem z wozu i gdy potem go zapaliłem, właczam swiatła - jest OK. Ruszyłem z miejsca, skreciłem w sasiednia ulice - kontrolka lewych kierunków jak i lewe kierunki swica sie non stop nie przerwanie. Kierunek w prawo nie działa. Gdy wyłacze swiatła kierunki są ale gdy właczam lewy kierunek razem z kontrolka mryga całe podswietlenie deski rozdzielczej. Co sie [bAD]?

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj doszedł kolejny problem (powoli zaczynam przypominac sobie słowa ojca - Będziesz Miał Wydatki):

Jechałem na gazie, lecz nie mogłem na nim przekroczyc 3000-3500 tys. obrotów (moze gaz powoli zaczał sie konczyc?). Pojechałem wiec zatankowac dla odmiany benzyny (trzeba sie przyzwyczajac do wiekszych wydatków - chce calkowicie zdjac gaz). Zalałem 13,5 litra, zapaliłem samochód, wskaznik wskazał troche ponizej 20L i opadł na pozycje R (rezerwa sie nie swieci).

Czytałem ten tekst (wklejam cały bo nie moge znalesc tego tematu):

Wskaźnik poziomu paliwa wariuje? Masz paliwo w baku, a pokazuje 0 i świeci się rezerwa? Wskazuje prawidłowo, po czym nagle zaczyna opadać? Temat był już nieraz poruszany na forum, ale nie znalazłem nigdzie w miarę kompletnego opisu naprawy. Ostatnio również u mnie wystąpiła ta usterka, więc na podstawie informacji znalezionych w postach i własnych doświadczeń przedstawiam opis działania w takich przypadkach.

 

Winnymi takiego zachowania wskaźnika najczęściej są czujniki poziomu paliwa umieszczone w baku. Aby wyeliminować usterkę licznika, najpierw należy wykonać jego test. Jeżeli w teście wskaźnik poziomu paliwa zachowuje się prawidłowo, oznacza to, że niemal na pewno problem znajduje się w zbiorniku paliwa. Oto instrukcja jego usunięcia "krok po kroku":

 

1. Odłącz przewód masy od akumulatora.

2. Zdemontuj tylną kanapę, odchyl dywanik i podwiń do góry matę wygłuszającą z obu stron.

3. Pod matą znajdują się dwie okrągłe, metalowe pokrywy, przykręcone czterema śrubami. Odkręć śruby, przesuń ostrożnie dochodzące do pokryw kable.

4. Pod lewą pokrywą znajduje się sam czujnik poziomu paliwa, pod prawą czujnik razem z pompą paliwa. Kable do czujników mają białe końcówki.

5. Wypnij oba złącza czujników. Zmierz omomierzem wartość rezystancji na stykach czujników. Powinna się mieścić w zakresie od 10 do 250 omów, w zależności od ilości paliwa w zbiorniku (10-rezerwa, 250-pełny bak). Najczęściej w przypadku usterki miernik wskazuje przerwę w obwodzie. Pomiarem tym ustalisz, który czujnik sprawia problem i nie będziesz musiał demontować obu (chyba, że masz wyjątkowego pecha i padły dwa!).

6. Jak już wiesz, z którym czujnikiem jest kłopot, poluzuj opaskę zaciskową i odczep przewód paliwowy. Uważaj na wyciekające paliwo - najlepiej zatkaj czymś wężyk. Następnie odkręć dużą, okrągłą nakrętkę wokół obudowy. Jak nie idzie ręką, możesz pomóc sobie dużym płaskim wkrętakiem.

7. Wyciągnij do góry czujnik poziomu paliwa, przechyl w bok i wyjmij ze zbiornika. Zobacz na przewody znajdujące się pod pokrywą - najczęściej któryś jest urwany.

8. Osusz zdemontowany element, a następnie przymocuj urwany przewód do styku. Najlepiej będzie go przylutować i to solidnie!

9. Zmontuj całość w odwrotnej kolejności. Pamiętaj szczególnie o tym, aby pionowy element pomiarowy znalazł się we właściwym miejscu na dnie zbiornika paliwa, pływak mógł się swobodnie poruszać, a okrągła uszczelka wokół pokrywy dobrze przylegała do krawędzi. Podłącz przewody paliwowe i złącza elektryczne oraz masę akumulatora. Zanim zakręcisz pokrywy włącz zapłon i sprawdź czy wszystko działa. Jeżeli jest OK, możesz zmontować resztę i cieszyć się z działającego wskaźnika.

 

Uwaga retoryczna - pamiętaj, że większość czynności wykonuje się na otwartym zbiorniku paliwa! Nie muszę chyba pisać z czym się to wiąże. Najlepiej byłoby oczywiście opróżnić cały bak, ale wiadomo jak z tym jest. A więc przede wszystkim ostrożność, zdrowy rozsądek, no i żadnego ognia!

W 5 tez dostep do baku bede miał zdejmujac kanape? Po której stronie wozu on jest?

I jeszcze jedno:

Czasem nie działa mi predkosciomierz - wtedy musze puknac (mocniej) od góry w deskie rozdzielcza i załapuje. Co jest nie tak?

Jutro jade do elektryka ze swiatłami to moze przy okazji by to zrobił.

 

PS. Ile szacunkowo moze kosztowac taka usługa (zrobienie świateł, paliwomierza i predkosciomierza)? Podajcie chociaz wiedłki.

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dostęp do zbiornika paliwa jest z bagażnika,wyciągasz to matę która jest wyłożony bagażnik i masz tam czarną przykrywkę pod którą jest pompa paliwa,razem z nią powinien byc czujnik.Nie wiem jak to jest w BMW bo jeszcze nie wyciągałem tego,ale w większości samochodów tak jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej więcej benzyny :norty: Z tego co piszesz cały czas jeździsz na minimalnej ilości albo na oparach (benzyny za 10zł :mad2: to nawet nie chce mi się myśleć ile nalałeś). Zobacz filtr paliwa - zbierasz cały czas syf z dna baku jak tak mało zalewasz.

I tak z ciekawości: ile cie ona kosztowała?

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest z 1988 roku, kosztowała mnie malutko (jak na wersje w jakiej jest):

5800zł.

OC do kwietnia, przeglad do lipca.

Z wyposazenia ma:

- elektryczne szyby x4

- el. lusterka

- podgrzewane lusterka i dysze spryskiwaczy

- podgrzewane fotele

- skóra

- klima

- el. szyberdach

- orginalne xenony helli

- szpera (nie wiem jaka)

- zderzaki i progi AC Schnitzer

 

Z tego co piszesz cały czas jeździsz na minimalnej ilości albo na oparach

ALe skoro wskazówka podniosła sie do tych prawie 20 litrów a potem zaraz opadła to znaczy ze cos jest nie tak.

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podgrzewane lusterka i dysze spryskiwaczy

to jeszcze podgrzewany zamek w drzwiach kierowcy - ale pewnie tego jeszcze nie wiesz :dance: ...

 

teraz wracając do Twojego poprzednich pytań - ile ? to zależy na ile dasz się orżnąć - widełki są różne :mrgreen: i poważnie :

 

kierunki - przekaźnik / a to jego wina / jest w prawej czarnej skrzynce - tam gdzie komputer wtrysku - pokrywa przykręcona na cztery śruby - popsikać - może styki złapały

 

Prędkościomierz - wyjmij licznik / dwa wkręty w daszku / dociśnij wtyczki w liczniku - pomoże - elektryk tam nie ma nic do roboty - no chyba że ścieszka abo lut zaczyna puszczać - ale to do fachowca - elektronika a nie do kowala / nie obrażając naszego kowala / :mrgreen:

 

pływak - nalej mu trochę więcej niż do kosiarki - przy takiej ilości paliwa się grzeje bo nie ma chłodzenia i ....... ją trafi - dokładnego odczytu w przedziale rezerwy nie złapiesz - to częsta bolączka E 34 , sam pływak wygląda tak :

 

http://bmwe32.masscom.net/

 

rozwiń : Engine i Fuel sender cleaning

no i jak na foto - szukaj go w prawym rogu bagażnika jak napisał Marcin .

* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdziwie

 

.... nie do końca :oops: - przepraszam , bo :

 

- odnośnie przekaźnika kierunków to on jest w skrzynce z bezpiecznikami - czarny wysoki - myślałem dobrze a pisałem o przekaźnikach pompy paliwa :

 

http://img352.imageshack.us/my.php?image=104xq.gif

 

to one są w tej drugiej skrzynce - nie zmieniałem posta bo mógbyś nie zauważyć sprostowania i niepotrzebna robota ...

* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierownice zdjałem bo akurat zmieniałem ta która miałem (AC Schnitzer) na orginalna.

 

Kolejna sprawa:

Chce zmienci kompleksowo oleje: w silniku, w skrzyni i w dyfrze. Do silnika i skrzyni dolewam na bank Xeramica.

Dyfer (według poprzedniego własciciela ma szpere i jak dam w pedał na piachu czy tez na asfalcie to kola biora razem) chciałbym równiez nim zalac dyfer ale w przypadku gdy ma on szpere nie jest to zalecane. Jak bez wyjmowania dyfra stwierdzic czy ma szpere czy nie? Gdzie jest ta tabliczka na której jest napisane przełozenie? Dołaczam zdjecia:

http://images2.fotosik.pl/273/cf6a7c69360a5137m.jpg http://images1.fotosik.pl/282/d0456e9dd1474391m.jpg http://images1.fotosik.pl/282/06b55598c3f73f8dm.jpg

(uprzedzam pytania: mokre plamy na dyfrze to nie w wycieki tylko plamy po WD40 - pryskałem zeby odczytac numery)

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.