Skocz do zawartości

Kto ma BMW 525tds e-34 i moze mi cos sprawdzic ?


damianlg

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam takie pytanko, moze mi ktos sprawdzic jak w bmw 525tds (u mnie rok 91) powinny isc wezyki,

chodzi mi o dwa wezyki, jeden wychodzi z tego grzybka gdzie wlatuje do silnika powietrze, a drugi idzie ze srodka samochodu (bada temperature powietrza w srodku samochodu), i te dwa wezyki ida do puszeczki w miejscu tam blisko tych 3 gniazd gdzie sie podlancza koputer, i bym chcial wiedziec ktory gdzie idzie i ktory gdzie odchodzi, bo moj samochod zakupiony to skladak i mam podjrzenie ze te wezyki zostaly pomylone bo:

 

1. powietrze ze srodka jak jest wciagane to slychac swist caly czas, mocno wciaga powietrze

2. skrzynia mi fiksuje automatyczna, bo jak bada powietrze ze srodka ile wlatuje zamiast badac z turbiny to glupieje, nie wie czy redukowac blad czy nie

3. pali mi 15 litrow w miescie zamiast 10, bo moze mysli ze dostaje wiecej powietrza to tez wiecej paliwa trzeba,

 

i przy okazji mam takie pytanie, przekrecam kluczyk w pozycji gdzie sie grzeja swiece (przed odpaleniem ) i jak nadusze z 5 razy szybko gaz do konca (bez odpalania) to sie jakas funkcja uruchamia ze migaja mi kontrolki szybko od ABS i od SWIEC (pomaranczowe) co to jest za funkcja co ona mowi ?

 

no i jak pytac to pytac, jak mi wyskoczy blad w skrzyni, to pracuje w trybie awaryjnym i teraz jak to jest z tym komputerkiem, bo jak wyskoczy blad , to czasami jak zgasze silnik i wlacze ponownie to bledu nie ma, czasami jak zgasze to musze odczekac z godzinke, dwie zeby blad zapomnial, jest na to jakas regula jak on ten blad pamieta ? bo chyba przy przekrecaniu kluczka nie bada czy ten blad nadal jest i go wyswietla ? a jak sie rozpedze do ok 70km/h i wylacze w czasie jazdy samochod i szybko odpale to blad tez w 95% znika, przy nizszych predkosciach nie bardzo, o co tu chodzi, jest tutaj jakis spec ;) ?

 

aha no i ostatnie pytanko, jak bym mial walnieta przepustnice, regulator przepustnicy czujnik czy cos tam, to moze on podawac np. wiecej powietrza, przez co podaje wiecej paliwa i pali mi 15 zamiast 10 litrow, czy wtedy samochod powinien kopcic przez to ze dostaje za duzo paliwac, czy tez jezeli dostaje wiecej paliwa ale i jednoczesnie powietrza to wszystko to ladnie spala i nic nie kopci ?

bo u mnie nie kopci nic a nic a pali sporo

 

wszystkim dziekuje za wypowiedzi, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Więc sytuacja wygląda tak:

Na tej listwie masz dwa zaworki powietrzne sterowane przez komputer.

Do nich dochodzi podciśnienie z kolektora i tym powietrzem są sterowane

 

1. zawór RECYRKULACJI SPALIN (ten bliżej przodu auta)

2. ŻALUZJA NA CHŁODNICY (ten drugi - jak jest zimno to jest zamknięta).

 

Zawór recyrkulacji spokojnie możesz odłączyć, bo poza ekologią nic silnikowi nie daje, natomiast ten drugi jest bardzo przydatny w zimie.

 

Poszukaj na forum tematów związanych z EGR.

 

Jeżeli chodzi o miganie kontrolkami po "zastukaniu gazem" to jest to taka diagnostyka auta - ilość tych mignięć odpowiada kodom błędów sterownika silnika.

 

Co do wysokiego spalania - nie wypowiadam się, bo jestem za krótki :)

 

pozdrawiam (mam nadzieję że się troche przydałem)

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. zawór RECYRKULACJI SPALIN (ten bliżej przodu auta)

2. ŻALUZJA NA CHŁODNICY (ten drugi - jak jest zimno to jest zamknięta).

 

hmm, ale to ktorys z tych to jest ten ktory bada to powietrze w srodku ? bo u mnie tak jest, ze ten wezyk ktory w srodku samochodu ma otworek (tam blisko pokretelek od tempretury) i on zasysa powietrze, i jak podlaczony jest pod jeden zawortek to tak glosno zasysa ze slychac nawet jak silnik chodzi, a jak podlaczylem pod drugi zaworek, (nie wiem ktory teraz, czy ta zaluzej chlodnicy czy nie, ale sprawdze) to nie syczy, tak jak by tamtez zaworek byl lepszy, ze nie jest taki wyrobiony albo ma taka funkcje ze mniej zaciaga,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te zaworki nic nie badają 8)

one poprostu włączają lub wyłączają dopływ powietrza (a właściwie odpływ - bo to jest podciśnienie) do EGR i do "żaluzji".

jak zdejmiesz rurkę z jednego z tych zaworków (ale tą która idzie do kolektora) to poczujesz wsysanie i usłyszysz odgłos silnika. Tak ma być.

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.