Skocz do zawartości

pedał sprzęgła miękki, nie działa sprzęgło, prosze o pomoc-


krzysztofrogus

Rekomendowane odpowiedzi

wsiadłem rano do bmw 525 td 1994 r odpaliłem samochód nacisnąłem sprzegło,zrobiło się miękkie i nie powruciło spowrotem. Gdy chciałem włożyć jakikolwiek bieg było to niemożliwe. ćzy to coś poważnego czy może sam dam rade naprwić, naprawde nie wiem co to może być: może zapowietrzona pompa hydrauliczna ale nie wiem. Czy ktoś może mi poradzić. płyn w zbiorniczku jest hamulce sprawne. żdarzyl mi się to nagle, nie było wcześniej rzadnych objawów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie możliwości: jedna to,że siłownik padł albo pompa przy pedale sprzęgła .Ja miałem to drugie.Okazało się,że pod zaworkiem w pompie było dużo syfu i zaworek nie trzymał.Jak ooś to kup używkę oryginalną a nie podróbkę.Ja kupiłem podróbkę i wytrzymała pół roku ale udało mi się z dwóch złożyć jedną.Działa bez problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobny problem w e-36 też pedał był za miękki :!:

 

Trochę OT ale się rozpisze ! Co się okazało to został załatwiony siłownik od sprzęgła :!: Ale np: u mnie przyczyną był pękniety grzybek kóry trzma na agrawce łapę z łożyskiem :!: W wyniku tego skok bolca pomki był tak duży ze go zaczeło przeginać i doszło do wygiecia :| W powikłanaich tego wyrobiła się usczelka i zaczął mi cieknąć olej z pomki :!: A jeśli już do tego doszło to poprostu dolej płynu hamulcowego do zbiorniczka :!:

0 261 200 520 ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby dostać się do siłownika musisz wejśc pod samochód.Siłownik jest zamontowany od strony kierowcy.Nie wiem jak jest z płynem w E 34 ale w E 36 płyn jest z tego samego zbiorniczka co płyn hamulcowy,więc sprawdź czy masz płyn.Sprawdź czy siłownik lekko nie przepuszcza płynu.Jeżeli jest mokry może trzeba go wymienić.W siłowniku masz odpowietrznik wiec spróbuj opowietrzyć układ.Robi się to tak samo jak układ hamulcowy.Jeżeli odpowietrzenie nic nie da to musisz ściągnąć pompę.Jest on przy pedale sprzęgła,naprawdopodobnie przykręcona na 2 srubki.Odkręcasz śruby,odkręcasz przewód hydrauliczny(wyjście),wężyk ze zbiorniczka (taki igielitowy lub gumowy)odpinasz od pedału i pompa na wierzchu.Acha,jeżeli jest jeden zbiorniczek płynu hamulcowego i do sprzęgła to wypompuj go troszkę aby Ci się płyn hamulcowy nie lał do kabiny.Pompę łatwo rozebrać,masz jeden pierścień,który muszisz wypiąć i wyjdzie Ci cylinderek z uszcelniaczami i zaworkiem.Zaworek jest od czoła ( taka mała gumka) zamocowany w plastikowej osłonie,którą musisz delikatnie zdjąć.Przemyj wszystko i spróbuj ponownie.Czy będzie działało to nie wiem,bo u mnie było dużo syfu i już gumka zaworka się wytarła.Sposób na sprawdzenie czy wszytsko jest dobre jest trochę pracochłonny.Ja wymontowałem pompe,siownik,przewód i wszystko sprawdziłem na warsztacie i dopiero zamontowałem,bo dojscie do pompy nie jest najwygodniejsze,a za którymś razem już miałem dość.Ja stawiam na pompę,nowa to koszt około 600 zł,więc poszukaj używki,sama wymiana to jakaś 1-1,5 godz.

 

Ps A co się dzieje jak kilkakrotnie ponaciskasz pedał?

 

I przestań z tymi Panami,bo na forum wszyscy są kolegami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.