Skocz do zawartości

gumowe osłonki cylinderków hamulcowych


rudesmen

Rekomendowane odpowiedzi

obrazek realoem

Prawdopodobnie na tym rysunku nr 13 gumka chroniąca cylinderek przed brudem. Kupiłem tą gumkę, a w komplecie dostałem jeszcze duzo innych uszczelek (prawdopodobnie tych wewnątrz zacisku). Nie wiem jak ją poprawnie założyć. W cylinderku jest wyżłobienie więc jedna krawędź w to wyżłobienie, a drugi koniec ma tylko dotykać zacisku, czy ma wejść do niego? Bez rozbierania zacisku da sie tu jeszcze wymienić jakąś uszczelkę czy reszta jest już w środku?

Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o scislosc to jest tloczek w zacisku a nie cylinderek. Ale ok, tak ta gumka ma ograniczyc dostep wszelkiego syfu do gladzi tloczka.

Jesli wszystko OK, hamuje i nie zapieka sie sie tloczek w zacisku to ja bym nie dotykal. A jak juz wymieniac to wszystkie gumki, ta na tloczku w zacisku tez. I dobrze jest przy tym sprawdzic obie gladzie i ewentulanie delikatnie przejechac je pasta polerska na szmatce. Troche zabawy jest i oczywiscie odpowietrzenie ukladu konieczne potem.

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze już wymienić tarcze i ściągnąłem starą, pęknięta i nie wiem jak założyć nową.

http://img383.imageshack.us/img383/3571/zaciskie7.th.jpghttp://img383.imageshack.us/images/thpix.gif

czarna linia na tłoczku to jedna krawędź gumki, a nie wiem gdzie ma byc druga, w miejscu czerwonej czy niebieskiej lini?

Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno tego nie rozbieralem, ale z tego co pamietam to tam chyba jest wyzlobienie na zacisku, w ktore wchodzi ta gumka. Oczywiscie dalej niz krawedz zacisku nie wejdzie. Tam juz tloczek powinien scisle przylegac do sciany zacisku. Ale chyba najlepiej popatrzec jak teraz jest zlozone i wszystko bedzie jasne. Jak zdejmiesz zacisk z tarczy to wszystko zobaczycz. Tylko dalej nie wiem po co chcesz zmieniac te gumki. Jak sa cale i nic nie blokuje tloczka to lepiej nie ruszac.
O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

ja wymieniałem u siebie według instrukcji na stronie :

 

http://bmwe32.masscom.net/sean750/caliper/RebuildBrakeCaliper.htm

 

ps.

u mnie niestety nie obyło się bez wymiany tłoczków

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=79991&highlight=

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wyciągnięcie tłoczka to nie jest żadna filozofia? Trzeba tylko całkiem ściągnąć zacisk i jakoś wypchać tłoczek np sprężarka?

 

jak jeszcze masz podłączone przewody hamulcowe to śmiało możesz wypchnąć tłoczek poprzez pompowanie pedałem hamulca :-) tak jest najprościej i najszybciej - polecam :8)

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.