Skocz do zawartości

Przekładnia i turbina a przebieg, xenony i webasto 530 E39


Araas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam kilka pytań co do swojego samochodu.

1. Podobno ma 195000 km przebiegu. Zauważyłem że cieknie mi z przekładni kierowniczej. Czy to prawda że zaczyna ona cieknąć przy bardzo dużych przebiegach, stąd prawdopodobieństwo że licznik został cofnięty.

 

2. Drugi wyciek jaki zauważyłem to turbina. Czy to tez wskazuje na to że licznik mógł być cofnięty.

 

3. Są założone lampy xenonowe. Zauważyłem jednak że ma wewnątrz na desce pokrętło do regulacji zasięgu świateł oraz że nie ma czujników na wahaczach. Z tego co wiem przy światłach tych tego pierwszego nie powinno być a to drugie powinno być. Czy to świadczy o tym że ten samochód miał w oryginale lampy zwykłe i ktoś sobie zamienił na xenony?

 

4. Ten samochód podobno ma Webasto /dogrzewanie komory silnika/. Pod maska za bardzo nie mogłem znaleźć. Na jakiej zasadzie działa takie dogrzewanie, bo z tego co wiem włącza się automatycznie poniżej jakiejś temperatury otoczenia. Stąd moje pytanie jak to wygląda spalanie takiego Webasta, czy np. w zimie chodzi ono całą dobę, jak to jest z tym urządzeniem?

 

5. Mam tez problem z nawiewem w tylnej konsoli. Wszedzie jest w porządku ale z tyłu żeby czuc było jakikolwiek powiew musi dmuchawa byc nastawiona na maximum. W czym moze tkwic problem.

 

Rozkodowany VIN jakby mógł się przydać:

 

Kod typu DL71

Typ 530D (EUR)

Typoszereg E E39 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M57

Pojemność skokowa 3.00

Moc 142

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor TITANSILBER METALLIC (354)

Tapicerka STOFF RIPS DIAGONAL/ANTHRAZIT (F4AT)

Data prod. 2001-04-11

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Wielofunkcyjność dla kierownicy

S438A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego

S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

S694A PREPARATION FOR CD CHANGER Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

S818A MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik akumulatora

S854A LANGUAGE VERSION FRENCH Wersja językowa, francuski

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa

S881A FRENCH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. francuski

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S266A LT/ALY WHEELS RADIAL SPOKE 48 Obr. BMW, st. le. spr. rad. 48

S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa

S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Podobno ma 195000 km przebiegu. Zauważyłem że cieknie mi z przekładni kierowniczej. Czy to prawda że zaczyna ona cieknąć przy bardzo dużych przebiegach, stąd prawdopodobieństwo że licznik został cofnięty.

 

2. Drugi wyciek jaki zauważyłem to turbina. Czy to tez wskazuje na to że licznik mógł być cofnięty.

 

3. Są założone lampy xenonowe. Zauważyłem jednak że ma wewnątrz na desce pokrętło do regulacji zasięgu świateł oraz że nie ma czujników na wahaczach. Z tego co wiem przy światłach tych tego pierwszego nie powinno być a to drugie powinno być. Czy to świadczy o tym że ten samochód miał w oryginale lampy zwykłe i ktoś sobie zamienił na xenony?

 

4. Ten samochód podobno ma Webasto /dogrzewanie komory silnika/. Pod maska za bardzo nie mogłem znaleźć. Na jakiej zasadzie działa takie dogrzewanie, bo z tego co wiem włącza się automatycznie poniżej jakiejś temperatury otoczenia. Stąd moje pytanie jak to wygląda spalanie takiego Webasta, czy np. w zimie chodzi ono całą dobę, jak to jest z tym urządzeniem?

 

5. Mam tez problem z nawiewem w tylnej konsoli. Wszedzie jest w porządku ale z tyłu żeby czuc było jakikolwiek powiew musi dmuchawa byc nastawiona na maximum. W czym moze tkwic problem.

Ad 1. Jest to możliwie, że cieknie przekładnia bo ma bardzo duży przebieg jednak możliwe jest też, że poprostu trafiłeś na egzemplarz, który akurat padł i tyle - może to być czysty zbieg okoliczności.

Ad 2. Odpowiedź jak powyżej.

Ad 3. Prawdopodobnie, Xenony zostały dołożone. Choć dziwne bo jeśli masz pokrętło do ustawiania wysokości świałeł to i czujniki powinny być. Jeśli nie ma to prawdopodobnie ktoś tam grzebał i ich nie założył - masz pewność, że auto nie miało dzwona?

Ad 4. Webasto - jak otworzysz maskę to stojąc przed autem w okolicy prawego nadkola/kielicha jest taka skrzynka jakby (nie pamiętam już czy jest w osłonce plastikowej czy jest to gołe aluminium) - musi mieć plakietkę z napisem Webasto (tam są tez podane numer seryjny urządzenia, rodzaj, data produkcji itp, itd.) U mnie Webasto zaczyna dogrzewać silnik przy temperaturze niższej niż +16 stopni. Od momentu uruchomienia, Webasto działa przez jakieś max 30 minut. Później załącza się tylko wtedy kiedy po postoju silnik ostygnie na tyle, żeby było konieczne jego dogrzanie.

Ad 5. Być może osunął się gdzieś ze złączki rękaw plastikowy/"rura", który łączy tylne nawiewy. Lub tam ktoś grzebał i niechlujnie to połączył - powietrze przez to ucieka gdzieś bokiem zamiast w rękaw/rurę. Musiałbyś rozebrać tunel środkowy i to sprawdzić.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Podobno ma 195000 km przebiegu. Zauważyłem że cieknie mi z przekładni kierowniczej. Czy to prawda że zaczyna ona cieknąć przy bardzo dużych przebiegach, stąd prawdopodobieństwo że licznik został cofnięty.

 

2. Drugi wyciek jaki zauważyłem to turbina. Czy to tez wskazuje na to że licznik mógł być cofnięty.

 

3. Są założone lampy xenonowe. Zauważyłem jednak że ma wewnątrz na desce pokrętło do regulacji zasięgu świateł oraz że nie ma czujników na wahaczach. Z tego co wiem przy światłach tych tego pierwszego nie powinno być a to drugie powinno być. Czy to świadczy o tym że ten samochód miał w oryginale lampy zwykłe i ktoś sobie zamienił na xenony?

 

4. Ten samochód podobno ma Webasto /dogrzewanie komory silnika/. Pod maska za bardzo nie mogłem znaleźć. Na jakiej zasadzie działa takie dogrzewanie, bo z tego co wiem włącza się automatycznie poniżej jakiejś temperatury otoczenia. Stąd moje pytanie jak to wygląda spalanie takiego Webasta, czy np. w zimie chodzi ono całą dobę, jak to jest z tym urządzeniem?

 

5. Mam tez problem z nawiewem w tylnej konsoli. Wszedzie jest w porządku ale z tyłu żeby czuc było jakikolwiek powiew musi dmuchawa byc nastawiona na maximum. W czym moze tkwic problem.

Ad 1. Jest to możliwie, że cieknie przekładnia bo ma bardzo duży przebieg jednak możliwe jest też, że poprostu trafiłeś na egzemplarz, który akurat padł i tyle - może to być czysty zbieg okoliczności.

Ad 2. Odpowiedź jak powyżej.

Ad 3. Prawdopodobnie, Xenony zostały dołożone. Choć dziwne bo jeśli masz pokrętło do ustawiania wysokości świałeł to i czujniki powinny być. Jeśli nie ma to prawdopodobnie ktoś tam grzebał i ich nie założył - masz pewność, że auto nie miało dzwona?

Ad 4. Webasto - jak otworzysz maskę to stojąc przed autem w okolicy prawego nadkola/kielicha jest taka skrzynka jakby (nie pamiętam już czy jest w osłonce plastikowej czy jest to gołe aluminium) - musi mieć plakietkę z napisem Webasto (tam są tez podane numer seryjny urządzenia, rodzaj, data produkcji itp, itd.) U mnie Webasto zaczyna dogrzewać silnik przy temperaturze niższej niż +16 stopni. Od momentu uruchomienia, Webasto działa przez jakieś max 30 minut. Później załącza się tylko wtedy kiedy po postoju silnik ostygnie na tyle, żeby było konieczne jego dogrzanie.

Ad 5. Być może osunął się gdzieś ze złączki rękaw plastikowy/"rura", który łączy tylne nawiewy. Lub tam ktoś grzebał i niechlujnie to połączył - powietrze przez to ucieka gdzieś bokiem zamiast w rękaw/rurę. Musiałbyś rozebrać tunel środkowy i to sprawdzić.

Pzdr.

 

Ad Ad 3. Co do tego dzwona to pewności nie mam. Do tej chwili wydawało mi się że chyba nie, ale w związku z tym że tych xenonów nie powinno tam być w oryginale to wychodzi na to że jakaś stłuczka była.

Ad Ad 5. A wiesz może gdzie mogę szukać tego rękawa plastikowego i jak rozebrać ten tunel środkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście agregat jest chyba za tym nadkolem od strony kierowcy. Zauważyłem że prowadzi tam kanał od jakiegoś urządzenia pod maską. Ale na tym urządzeniu nie mogę znaleźć żadnej tabliczki znamionowej. Jest jeszcze jakieś inne miejsce w którym mogłaby się ta tabliczka znajdować?

Dzisiaj postaram się wrzucić jakieś zdjęcia możne będzie Wam łatwiej coś podpowiedzieć na temat tego Webasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz spryskiwacze lamp przednich w zderzeakach??? a webasto mozesz sprawdzic czy dziala ale tylko jesli temp bedzie dosyc niska!!! pod fotelem kierowcy jest mala rurka odprowadzajaca spaliny z silniczka!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. odnosnie ksenona, jesli masz regulacje w kabin ie to na 100% masz ksenony dokladane bez homologacji. jesli sa takie lampy to musialbys miec spryskiwacze lamp i czujniki polozenia na wahaczach. co do webasta ,to kazda 3.0d ma to w standarcie, [dogrzewacz silnika] wycieki z kolumny moga byc przypadkowe i niekoniecznie musi miec z 400tys. przebiegu. choc spotkalem 530d z przebiegiem 510tys. calkowicie sucha i bez zadnych luzow.pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad Ad 3. Co do tego dzwona to pewności nie mam. Do tej chwili wydawało mi się że chyba nie, ale w związku z tym że tych xenonów nie powinno tam być w oryginale to wychodzi na to że jakaś stłuczka była.

Ad Ad 5. A wiesz może gdzie mogę szukać tego rękawa plastikowego i jak rozebrać ten tunel środkowy.

To, że są ksenony niekoniecznie oznacza, że musiała miec dzwona - ja w swojej też sobie dołożyłem ksenony bo poprawiają znacząco widocznośc w nocy na tych soczewkach. Bardziej martwi brak czujników wysokościowych na zawieszeniu - nawet jeśli fabrycznie nie ma ksenonów to czujniki w wersji uproszczonej powinny byc bo przy hamowaniu podnoszą linię świateł do góry, żeby pozostawała w miarę na tym samym miejscu.

Co do rękawa plastikowego - sam tego nie przerabiałem ale myślę, ze jakbyś zdjął te wszystkie osłony tunelu środkowego to rękaw będzie widoczny. Byc może w dziale "zrób to sam" było gdzieś o rozebraniu tunelu środkowego.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spryskiwaczy to są w zderzaku ale czujników położenia nie ma na wahaczach.

Poniżej zdjęcia o których wspominałem.

 

Zdjęcie 1

http://img34.imageshack.us/img34/9484/p8281076aa.jpg

Domyślam się że 1 lub 2 to Webasto, ale które? A 3 to ten kanał o którym wspominałem że prowadzi za nadkole.

 

Zdjęcie 2

http://img515.imageshack.us/img515/1585/p8281077q.jpg

 

Zdjęcie 3

http://img223.imageshack.us/img223/7008/p8281078.jpg

 

A tutaj zdjęcia instalacji od tych xenonów:

Zdjęcie 4

http://img256.imageshack.us/img256/7955/p8281080d.jpg

 

Zdjęcie 5

http://img22.imageshack.us/img22/9455/p8281081.jpg

 

Dodam że cały czas po włączeniu zapłonu świecą mi kontrolki /zaznaczone na poniższym zdjęciu/. Gasną dopiero po włączeniu świateł. O czym to świadczy i czy da się to jakoś naprawić.

Zdjęcie 6

http://img193.imageshack.us/img193/6861/p8281073a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nr 1 na rysunku to filtr paliwa,a nr 2 to chlodnica paliwa,3 to przewod doprowadzajacy powietrze do tej chlodniczki.Zeby sie dostac do webasto musisz zdjac lewe kolo,i zdemontowac plastikowe nadkole,tam wlasnie siedzi webasto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie (525D 2003') Webasto jest tu:

 

http://images49.fotosik.pl/190/8508849ce20f8001med.jpg

Są to oczywiście "zewnętrzne" bebechy Webasta.

 

Do tego jest jeszcze główny agregat, o którym pisali koledzy wcześniej - w środku w nadkolu siedzi. Jest to prostokątna skrzynka - ta po prawej stronie na zdjęciu w linku do poniższej aukcji..

Całe kompletne Webasto wygląda tak:

 

http://www.allegro.pl/item720391703_webasto_ogrzewanie_postojowe_bmw_x5_e53_3_0_d.html

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manolito77: to nie są zadne bebechy webasta tylko filtr paliwa i nagrzewniczka/chłodniczka (zima/lato) paliwa.

U mnie na tych bebechach jest tabliczka znamionowa od Webasto :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
manolito77: to nie są zadne bebechy webasta tylko filtr paliwa i nagrzewniczka/chłodniczka (zima/lato) paliwa.

U mnie na tych bebechach jest tabliczka znamionowa od Webasto :?

 

 

Oryginalnie jest w okolicach kielicha, więc może ktoś przekleił..

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Webasto jest schowane w lewym nadkolu

 

jedynie co widać gołym okiem w komorze silnika to tabliczka znamionowa mówiąca o modelu webasta

 

jest o tym osobny i rozległy temat na tym forum gdyż jest kilka modeli od podstawowych wersji dogrzewajacych jedynie silnik przy niskich temp [bodajże poniżej 5 stopni] po takie, które można programować na określoną godzinę żeby np rano mieć auto + wnętrze podgrzane, wszystko kwestia modelu [np thermo top z/c jest bardziej rozbudowany ].

 

po podłączeniu pod kompa np INPA można sprawdzić działanie webasta i je uruchomić pomimo wyższej temp - nie trzeba czekać aż będzie mróz :)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.