Skocz do zawartości

Duże drgania tylnego koła E39


asia8ampdarek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu borykam się z drganiami całej budy przy prędkości od około 110 do 130km/h. Udało się ustalić że to w drgania wpada lewe tylne koło. Oddałem do prostowania felgi troche były krzywe, lecz drgania pozostały. Podejrzenie padło na półoś wypadł z niej smar z przegubu przy kole. Półoś została wymieniona i dalej drga. Dodam że gdy rozpędzałem auto na podnośniku do żadanej prędkości wał, skrzynia, silnik i most ani drgnie tylko to koło skacze jak oszalałe. Mechanik stwierdził ze moje obie półosie mają luz wzdłużny czyli <------> swobodnie można przesuwać od koła do mostu i raczej tak nie powinno być, czy to faktycznie prawda ??? A jeśli to nie te półośie to co jeszcze może powodować takie drgania tego koła ???
BMW E39 523iA LPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze:

Jeśli felga jest prosta, przyjrzyj się samej oponie. Wystarczy, ze będzie wyząbkowana i także będzie wpadała w drgania. Jak mam wyząbkowane z przodu i huczy i telepie dość mocno - myślałem, że to łożyska a się okazało, ze opony wyząbkowane.

Po drugie:

Jeśli masz pewność, że felga jest prosta, opona tez ok i wyważyłeś koło, to znajdź jeszcze jakiś warsztat oponiarski gdzie DOWAŻAJĄ koła na aucie. Bardzo duża poprawa jest po takim zabiegu. Ja miałem to w swoim poprzednim aucie - wymieniłem z przodu pół zawieszenia, nowe amory, tarcze, klocki, tuleje, prostowane felgi, wyważone koła i nic - dalej telepało. Pojechałem doważyć koła na aucie i jak ręką odjął. Niezbyt wiele warsztatów oponiarskich ma DOWAŻARKI więc możliwe, że trochę będziesz musiał się naszukać takiej usługi. Tu we Wrocławiu za komplet 4 kół biorą około 60-80pln. Powiem krótko: warto!

Pzdr.

 

P.S. Jeśli masz nieoryginalne felgi (czyli trochę większe otwory na piastę) sprawdź pierścienie centrujące - jeśli któryś się wyrobił to koło zawsze będziesz miał przy dokręcaniu śrub w którąś stronę przesunięte względem środka i będzie też biło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ogladam schematy i przychodzi mi na mysl tylko jedna rzecz łozysko ,ale raczej mechanik by na to wpadł sam

jeszcze jedna rzecz sprawdz samą tarcze bez felgi czy kreci sie normalnie

 

jezeli zadna z tych rzeczy to bym podjechal na stacje diagnostyczna na szarpaki

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się także wydaje, że luz wzdłużny nie powinien powodować takich drgań bo pomimo przesuwania osi ona zostaje dalej na środku - co innego gdyby Ci luzowała góra dół - wtedy to będzie targało na maxa. Jeśli opony, felgi, wyważenie masz ok to ja bym też obstawiał łożysko z piastą. Jak złapało luz to będzie już waliło kołem. Teoretycznie jak obrócisz koło na podnośniku to powinieneś słyszeć jakieś metaliczne ocieranie, dźwięki - wtedy masz pewność na 100% że piasta z łożyskiem padła. Chyba, że tarcza hamulcowa Ci się gdzieś zwichrowała.

To, że mechanik nie wpadł na pomysł z łożyskiem to tym się nie sugeruj - ja już wiele razy się przekonałem, że mechanik nie wpadł na najbardziej banalne pomysły i szukał gdzie indziej a potem się okazały, ze to właśnie te banały były przyczyną usterek.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś podobną sytuację w E34, a mianowicie biło coś z tyłu. Tarcze nowe, opony i felgi sprawdzone, łożyska wymienione i dalej biło. Pomyślałem, ze może to wał i przejechałem się na podnośniku, i dalej biło. Okazało się, że to wał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jeszcze jedna rzecz. Nie zaliczyłeś czasem jakiejś dziury? Sprawdź czy nie rozjechało się twoje autko na geometrii. W E39 reguluje się więcej z tyłu (pochylenie i zbieżność) niż z przodu (tylko zbieżność), a nasze cudowne autostrady potrafią nieźle geometrię popieprzyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.