Skocz do zawartości

problem z twardymi wężami po dłuższej jezdzie


Lukass27

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.problem z bmw e 39 m52.wymieniałem termostat ponieważ nie dogrzewał się i teraz jest tak że po dłuższej jeżdzie węże są twarde,a dolny zimny nawet po kilkunastu kilometrach dopiero kiedy postoi dolny wąż zaczyna sie robić ciepły,temperatura na wskażniku cały czas w połowie i stoi idealnie....pomoże ktoś???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węże mają być twarde.

Przy obecnych temperaturach na zewnątrz i włączonym ogrzewaniu wnętrza nic dziwnego że dolny wąż jest zimny po kilkunastu km jazdy. Jeżeli wskazówka temp stoi w pionie to tym bardziej nie zawracaj sobie niczym głowy

troszkę nie masz racji a to dlatego że jak ściśniesz waz to twoje palce powinny sie zetknąć w punkcie ściskania węza odkręć korek na gorącym silniku jeżeli wywali ci płyn to niedobry znak powinno tylko zasyczeć , spróbuj odpowietrzyć ponownie układ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego marek_ e34 jeśli nie masz pojęcia o mechanice to nie wprowadzaj w ład !!!!!!!!!!!! :duh: układ chłodzenia jest układem zamkniętym i jest w nim ciśnienie o,3 bara (prawidłowo ) i pod żadnym pozorem nie wolno rozkręcać chłodnicy na ciepłym silniku prawo fizyki (woda pod wpływem ogrzewania się rozszerza i zwiększa swą objętość !pozdrawiam.1 zasada jeśli jestem nie pewny nie odpowiadam :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węże mają być twarde.

Przy obecnych temperaturach na zewnątrz i włączonym ogrzewaniu wnętrza nic dziwnego że dolny wąż jest zimny po kilkunastu km jazdy. Jeżeli wskazówka temp stoi w pionie to tym bardziej nie zawracaj sobie niczym głowy

troszkę nie masz racji a to dlatego że jak ściśniesz waz to twoje palce powinny sie zetknąć w punkcie ściskania węza odkręć korek na gorącym silniku jeżeli wywali ci płyn to niedobry znak powinno tylko zasyczeć , spróbuj odpowietrzyć ponownie układ

W vw na gorącym silniku możesz sobie ściskać przewody tak jak napisałeś ale w BMW życzę powodzenia :mrgreen:

Odkręcać korek na chłodnicy czy zbiorniczku wyrównawczym przy mocno rozgrzanym silniku nie powinno się robić ale normalną rzeczą jest wywalenie płynu przy gwałtownym odkręcaniu - nawet w każdym aucie jest ostrzeżenie "nie odkecać na gorącym - grozi poparzeniem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego marek_ e34 jeśli nie masz pojęcia o mechanice to nie wprowadzaj w ład !!!!!!!!!!!! :duh:

 

Kolego zachowaj takie teksty dla siebie lub swoich najblizszych jezeli ty nie masz pojecia o mechanice to sam sie tez nie wypowiadaj.

Powtarzam jezeli wyrzuca płyn masz albo zapowietrzony uklad visco nie dziala lub co gorsze uszczelka pod głowica.

Układ jest pod cisnieniem dlatego ci zasyczy i ciecz sie podniesie ale jezeli wyrzuci powyzej zbiorniczka to znaczy ze ciecz sie miejscowo gotowala i wtedy odkrecajac korek uwalniasz to cisnienie i ciecz gwałtownie zaczyna wrzec i go wywala

pod żadnym pozorem nie wolno rozkręcać chłodnicy na ciepłym silniku prawo fizyki (woda pod wpływem ogrzewania się rozszerza i zwiększa swą objętość !pozdrawiam.1 zasada jeśli jestem nie pewny nie odpowiadam

No to sie nie wypowiadaj widać że do szkoły miałeś pod górkę bo ciecz w stanie wrzenia zwieksza gwaltownie swoja objętość wiec jak układ chlodzenia jest sprawny nie ma zadnych korków powietrza w układzie to nie wyrzuci płynu. Temp. cieczy w ukladzie powinna wynosic 90stopni C jezeli przy niesprawnym visco temperatura ta wynosi 100st. C i wtedy gdy odkrecisz korek traci cisnienie i gwaltownie wzrasta poziom czyli wrze. Nawet po sprincie autostradowym nie powinno wyrzucic plynu!!. Dlaczego w górach zagotujesz wode przy 110st.C a w warszawie przy 100st.C

Przemyślcie to zanim sie wypowiecie i zaczniecie obrazac innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś kolego wydaje mi się,że nie masz racji.Na przykład w mojej buni normalna temp.na postoju wynosi 103 albo107 stopni.Nie pamiętam dokładnie,bo dawno sprawdzałem.Woda przy ciśnieniu atmosferycznym wrze w temperaturze 99 stopni,a w układzie zamkniętym temperatura wrzenia jest wyższa.Dlatego po otwarciu zbiorniczka,ciśnienie spada i ciecz gwałtownie wrze i oczywiście wywala ją.Tak nawiasem mówiąc nie spotkałem auta,w którym na rozgrzanym silniku po otwarciu układu chłodzenia nie wywaliło by płynu.Jeśli się mylę,to przepraszam wszystkich i mogę osądzać nauczycieli z podstawówki.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak napisał perszing740i: Są silniki w BMW (zwłaszcza te duże) i nie tylko których normalna temp. pracy to ok 110'C.

W takiej sytuacji jak odkręcisz korek to nie wyrzuci płynu? Jak byś coś takiego zobaczył (Marek_E34) to zapewne zaraz byś się zabrał za ściąganie głowicy??? :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp. cieczy w ukladzie powinna wynosic 90stopni C

Jeżeli w innych autkach na wskażniku jest 90 stopni,to nie znaczy że taka temp.płynu jest faktycznie.To jest tylko informacja dla przeciętnego kierowcy,że jest ok.Marek_e34 czy ty sprawdziłeś faktyczną temperaturę płynu która ma 90 stopni,czy sugerujesz się wskażnikiem?

niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek, daj luz. po prostu w dobrej wierze błądzisz. :)

wystarczy ze fachman odpowietrzal na goraco, przy chodzacym silniku i wciagnal sobie bąbelek do układu. mnie tak pompe mechesy zalatwili - beemkami jezdza prawie od urodzenia, ale ksiażką w temacie sie żaden nie splamił, i tak to sie konczy. hehe, na ich koszt, bo u nich robione, eheheh.

Zanim odpowiesz, poczytaj o rozszerzalnosci gazów versus płynow....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy sie wymienili opiniami a ja dalej nie wiem czy zamykający sie termostat w trakcie jazdy to normalka ,,,pytam bo to moje pierwsze bmw i nie mam doświadczenia :D

Całkowicie raczej się nie zamyka. A jak jest z temp na wskaźniku? Non stop trzyma pion?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

caly czasidealnie w pionie ,a wąż zimniutki ,zatrzymam postoi chwile na odpalonym robi się ciepły ,jade dalej znowu sie mocno ochładza.

 

 

Kolego, przede wszystkim sprawdziłbym w pierwszej kolejności termostat, pewnie tam tkwi problem

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Termostat się może zamykać zupełnie i tak ma być. Termostat otwiera duży obieg płynu jak temperatura wzrasta a zamyka jak opada. Jak jedziesz to wiatr robi swoje i silnik stygnie.

U mnie jak siadł termostat < był cały czas otwarty > to temperatura na trasie w chłodny dzień potrafiła spadać nawet na niebieskie pole.

A nawet jak termostat się troszkę otwiera to dolny wąż chłodnicy jest chłodniejszy bo chłodnica działa. Chłodnica musi chłodzić wodę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh, no i w czym problem? proste jak budowa c.

Na postoju jest mniejsze chłodzenie, termostat sie otwiera, po chwili jazdy sie zamyka - dol chlodnicy zimny, auto jedzie na gornym obiegu (glowica). Jak wskaznik stoi na srodku to jezdzic i sie cieszyc. Jak nie, to zawsze mozna sobie dodatkowo skomplikowac zycie pytaniem co sie dzieje w miedzyczasie z temperatura paliwa wracajacego do baku i dlaczego? Ktos wrzuci doswiadczenia z zuka albo warszawy i nowa dyskusja gotowa, hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Łukaszu....

No moje oko wszystko jest OK. To, że wąz twardy to tak powinno być... Wszak jak już wspomniano, jest tam ciśnienie ok.3barów.

"dla spokojności sumienia" spróbuj jeszcze raz...dokładnie odpowietrzyć układ. Ale pewnie to nie wiele da...choć nie zaszkodzi.

 

Co do pozostałej części dyskusji, nie wypowiadam się...szkoda klawiatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.