Skocz do zawartości

Nierównomiernie działające ogrzewanie i kurz na krateczce pa


Hazell

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam kilka pytań na temat działania ogrzewania w E39 z klimatronikiem. Niestety nie znalazłem nic na ten temat na forum dlatego zakładam post.

 

Pierwszy temat to nierównomiernie działające ogrzewanie. Wydaje się jakby działała tylko jedna strefa, od kierowcy grzeje, pasażera jest ledwo letnia, wręcz chłodna. Rozumiem, że moze być padnięty panel sterowania lub zawór.

 

Moje pytanie - jak prawodłowo powinno zachowywać się ogrzewanie i sterowanie?

 

Załóżmy, że temperatura w obu strefach ustawiona jest na 16 stopni. Jeżeli zacznę podnosić temperaturę kierowcy, usłyszę odgłos załączania się jakichś urządzeń i zwiększy się nadmuch.

Jeżeli zacznę podnosić temparaturę pasażera, nie dzieje się nic.

Jak jest u Was, jak powinno być prawidłowo?

 

Inna sprawa - w panelu sterowania, na krateczce, za którą jest wentylatorek osadza się kurz. Ale osadza się tylko po stronie kierowcy, krateczka pasażera jest czysta.

Wniosek nasuwa się taki, że wentylatorek po stronie pasażera nie działa - zepsuty, lub sterowanie wentylatorkiem nie działa czyli sterowanie strefą nie działa.

Jednak ogladając panele na allegro, 99% z nich ma czyste krateczki pasażera a zakurzone kierowcy.

 

Jak jest u Was? Czy tak ma być czy może to taka przypadłość E39 (moja jest z 96r), że 99% paneli/wentylatorków pada...

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam, Marcin

Hazell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ogrzewanie powinno działać nastepująco: nastawiamy 21 stopni, włączamy auto i to wszystko co powinniśmy zrobić. Jeżeli jest zimno na dworze dmuchawa powinna chodzić na trzech kratkach wskaźnika obrotów. W miarę nagrzewania się obroty wzrastają, co za tym idzie liczba kratek na wyświetlaczu. Przez pierwsze kilkadziesiąt sekund osusza przednią szybę. Dalej kierowany nadmuch jest na nogi kierowcy i pasażera. Dopiero po kilku minutach zaczyna lecieć ciepłe powietrze na środku konsoli ( jeżeli mamy ustawione na 3 czerwone kropki).

Ja mam tak ustawione półtora roku i wszystko działa cacy. Elegancko grzeje zimą i chłodzi latem :mrgreen:

Odnośnie czujnika temperatury w kabinie jest tylko po stronie kierowcy. Można rozebrać panel klimatronika i wyczyścić czujnik i wiatraczek- na 100% będzie brudny. Ewentualnie przyłożyć rurę odkurzacza i chwilę przytrzymać.

Proponuje przejrzeć jeszcze filtry przeciwpyłkowe pod maską.

E34 524 TD Było 528i obecnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dzięki za odpowiedź.

Jak zatem realizowane jest ogrzewanie dwustrefowe? Rozebrałem panel i faktycznie jest jeden wentylator i jeden czujnik. W takim razie temperatura drugiej strefy dobierana jest na zasadzie - I strefa ma zadane 21st, druga 24 to komp "troche" mocniej odkreci ogrzewanie pasażerowi?

W panelu syf aą strach, nie wiem, którędy to powietrze płynęło.

Zobaczymy jak będzie, po wyczyszczeniu, nasmarowaniu wentylka i złożeniu do kupy.

 

P.S. podczas rozbierania panelu wypadły mi dwa kwadratowe, przezroczyste plasticzki o dł ok 7mm i średnicy dwóch, z końcami pomalowanymi jeden na czerwono, drugi na niebiesko. Nigdzie mi to nie pasuje... Co to jest?

Hazell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro czujniki są w nawiewach to skąd wiedzą, że już nawiały dostatecznie i się wstrzymają, żeby mnie nie ugotować?

 

Jeszcze inna ciekawa sprawa - gdy silnik pracuje na wolnych obrotach po stronie pasażera zaczyna lecieć zimne powietrze. Gdy przegazuję silnik kilka razy albo po prostu podniosę obroty, zaczyna lecieć ciepłe/gorąca, takie jak należy. O co kaman? Przecierz nagrzewnica pasażera dostaje wode z tego samego źródła co kierywcy...

Hazell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
witam , też mam problem z ogrzewaniem - nie grzeje strona kierowcy lub załącza się czasem i na krótko , jeżeli winę ponosi / ponoszą elektrozawory to jak się do nich dostać? - e39 520i 96r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to elektrozawory Się zawieszają, znajdziesz je u Siebie w przedziale silnikowym pod prawym filtrem kabinowym(patrząc od przodu auta) takie 2 małe beczułki. Pobierz Sobie opis ze zdjęciami jak je wyczyścić,żeby wszystko banglało jak należy :norty:

 

http://pliczek.net/index.php?p=29047

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja doszłem do tego jak na gorącym silniku wyłączyłem auto i włączyłem REST tzw. ogrzewanie postojowe.

Po przysłuchaniu się właśnie tym elektrozaworom słyszałem jak coś ledwo się kręci, raz szybciej raz wolniej.

Więc u mnie pewnie i elektrozawory i pompka która robi obieg dodatkowy. Wszystko w jednym miejscu.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam powiązane pytanie.

 

Ostatnio jechałem w dłuższą trasę. Temp na początku około -5, klimatronik na 20' - wszystko ok, grzeje aż miło.

W dalszej podróży temp spadła do -12, a w środku zrobiło się wręcz chłodno, z nawiewu leciało chłodne powietrze, nawiew się nie zwiększył, minimalnie dopiero jak ustawiłem na 23' na klimatroniku, ale i tak nie zrobiło się ciepło. Jak na chwilę zatrzymałem się i po 2 min wróciłem do samochodu bez gaszenia silnika zrobiło się z kolei mega gorąco - chyba dobił do tych 23' w końcu.

 

Rozumiem, że przy -12 i prędkości 100 - 120km/h samochód się trochę wychładza, ale czy aż tak bardzo? Czy jest to normalne, czy może to być problem do rozwiązania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak to elektrozawory Się zawieszają, znajdziesz je u Siebie w przedziale silnikowym pod prawym filtrem kabinowym(patrząc od przodu auta) takie 2 małe beczułki. Pobierz Sobie opis ze zdjęciami jak je wyczyścić,żeby wszystko banglało jak należy :norty:

http://pliczek.net/index.php?p=29047

 

Wystarczy wyczyścić czy potrzeba też jakieś części wymienić? Jakieś zestawy do tego są dostępne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zawory można czyścić, używek szkoda kupować, bo pewnie będą w podobnym stanie, co do tych uszczelek, osobiście nigdzie ich nie spotkałem, ja poprostu wyczyściłem osady i inne syfy, i poskładałem na starych, wszystko działa, nic nie cieknie, od 1.5 roku mam spokój.

Co do pytania madseasona, wygląda na to że czujnik w panelu masz zabrudzony i z dużą zwłoką odczytuję temperaturę, albo padł ci sam wiatraczek - do czyszczenia na dzień dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.