Skocz do zawartości

530d twardy i drewniany pedał hamulca


mm1972

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę poruszyć temat bardzo ważny dla bezpieczeństwa mojego i innych użytkowników drogi. Mój pedał hamulca robi się twardy i tempy tak jakby drewniany i podnosi się do góry podczas spokojnego hamowania na prostej drodze (na wolnych obrotach silnika). Jak już jest twardy to wyhamowanie jest bardzo trudne. Gdy odpalam silnik przy wciśniętym hamulcu pedał z twardego robi się miękciejszy i czuje, że hamulec jest efektywny - to rozumie, że serwo działa. Mam wrażenie, że tracę gdzieś podciśnienie na wolnych obrotach silnika. Jak to zdiagnozować czy mam słabą pompę vacum czy nie trzyma zawór zwrotny. Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o opinię.

Pozdrawiam

M-PAKIET

Colour ORIENTBLAU METALLIC

Skórka BEżOWA

8,5 l/100km w mieście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek proponowałbym zdjąć osłonę filtra kabinowego od strony kierowcy i zajrzeć tam czy przypadkiem serwo nie jest zatopione w wodzie (zapchane odpływy wodne) - potrafi to nieźle mącić w układzie i reakcji hamulców na naciskanie pedału.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwo nie jest zatopione w wodzie - sprawdzałem, ale dziękuje za pomoc. Zwróciłem uwagę jeszcze na jedną sprawę, gdy gaszę silnik i mam wciśnięty hamulec, momentalnie pedał podchodzi do góry i twardnieje. Zawór zwrotny powinien przytrzymać podciśnienie chociaż na chwilę? Co na to fachowcy?

Pozdrawiam

M-PAKIET

Colour ORIENTBLAU METALLIC

Skórka BEżOWA

8,5 l/100km w mieście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wymieniłem zawór zwrotny 60 zł w ASO i pomogło, ale muszę zgodzić się z kolegą Manolito77 bo miałem serwo zatopione w wodzie zauważyłem dopiero po mocnym deszczu.

M-PAKIET

Colour ORIENTBLAU METALLIC

Skórka BEżOWA

8,5 l/100km w mieście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

U mnie występuje ten sam problem w serii3 E46 316i co u mm1972 tzn. robi się twardy pedał hamulca prze spokojnym hamowaniu - na początku hamuje, później robi się twardszy, a jak popuścisz i znów chcesz zahamować to już w ogóle auto jedzie siłą rozpędu i brak jest jakiegokolwiek hamowania (skutki tej awarii mogą być tragiczne). Ręcznym trzeba hamować ale z tyłu to nie bęben więc siła hamowania słaba. Jak zgaszę silnik to pedał od razu podnosi się do góry i twardnieje. W gorące dni występuje to prze każdym hamowaniu w chłodne dni niekiedy można hamować. Pierwszy raz auto zaczęło się tak zachowywać po wymianie klocków hamulcowych. Wymieniłem i odpowietrzyłem układ hamulcowy - nie pomogło. Mechanik twierdzi że to klocki mogą być za twarde lub wadliwa seria, grzeją się i płyn się gotuje (bo nasila się to w gorące dni), ale dobrze że trafiłem na forum to może zacznę od tego zaworu zwrotnego i zdam relację wkrótce...

 

Mam jeszcze pytanie do forumowiczów gdzie jest ten zawór?? która to część na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EY31&mospid=47626&btnr=34_1207&hg=34&fg=25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana nie pomogła dalej jest to samo ale zastanawia mnie następujący fakt - w weżu z tym zaworem był jakiś olej, czy może płyn hamulcowy, nie wiem skąd się tam wziął i nie wiem teraz czy to pompa vacu czy serwo puszcza że olej się przedostaje?? (jest to 1.8 benzyna valvetronic i ma pompę vacu)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Po wymianie pompy na nową za 1200zł efekt ten sam nadal twardnieje pedał hamulca - trzeba było wymienić jeszcze serwo bo było całe w oleju, masakra. Całość kosztowała mnie 2000zł, sprzedaje ten samochód, non-stop coś się sypie a mi potrzebne jest autko do codzienne pracy, co by jeździło a nie stało tygodniami u mechanika... :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W moim przypadku wymiana serwa całkowicie uzdrowiła hamulce. Spustoszenie jakie zrobiła woda w serwie jest niewyobrażalne - wszystko zardzewiało i rozsypało się w mak. Niedziwię się, że hamulce nie chciały działać - sodoma i gomora. Zakupiłem używane serwo za około 100 zł i wymieniłem - wymiana jest bardzo prosta. Jedyny kłopot to taki, że trzeba spuścić płyn hamulcowy i po wymianie odpowietrzyć układ.

M-PAKIET

Colour ORIENTBLAU METALLIC

Skórka BEżOWA

8,5 l/100km w mieście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też trzeba od czasu do czasu zobaczyć pod filtr czy się woda nie zbiera. Od czasu do czasu po otwarciu maski wygarnąć z zakamarków zalegające tam liście żeby nie zatkały odpływów - te czynności wystarczą aby serwo działało bez zarzutu przez długi czas.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołacze sie do tematu

 

u mnie jest tak, że zaraz po odpaleniu pedał jest twardy jak... :duh:

jak puszcze hamulec i zacznie sie toczyć (automat) i próbuje zahamować

to niestety nie da rady, jak silnik troche popracuje ok 1 min jest ok

albo jak rusze i wejdzie na obroty też jest normalnie?

podczas jazdy – nie ma żadnych problemów.

 

wczoraj zajrzałem pod filtr i czyściutko suchutko :)

 

jakieś pomysły, serwo? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kolegi bacterioza... U mnie występuje podobny problem.Miałem wode w servo i wyciągłem szczykawką z rurką. U mnie problem jast taki ze jak dodam gazu to hamulec jest ok jak na wolnych obrotach to pedał jakby bez wspomagania twardy i hamulec kiepski.Nasila sie to jak jest mróz czy tez deszczowa pogoda.Przez lato było w miare ok.Mój mechanik powiedział ze wina lezy w vacum pompie (ona wytwarza podciśnienie i im wyższe obroty tym wiecej jest podciśnienia i hamulec lepszy) przyczym po wymianie nie wyklucza jeszcze serva gdyż była w nim woda i nie wiadomo czy rdza nie narobiła spustoszeń. Na razie hamuje wiec olewam ale problem musze rozwinąc.puki co mam powazniejszy wydatek poleciało zawieszenie i przekładnia ma ktoś doświadczenie w tym? E-39 2000r 3.0 D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego bacterioza to raczej pompa vacum jeżeli to 3.0d jak w podpisie

 

czyli z tego co patrzyłem nie ma strasznej lipy przynajmniej finansowo

 

i tak jak ppawel10 na razie musze olać bo inne rzeczy ważniejsze

 

ogólnie ten samochód to jakiś dramat :duh:

 

wcześniej miałem dwie e34 530i i tds'a i nie wiedziałem co to warsztat

a tu mi sie taka perełka trafiła, że ...

 

ale i tak sie zakochałem :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Kupiłeś pechowy egzemplarz :( Ja zmieniałem u siebie w Tds bo wyrobiło się to sprzęgiełko co wchodzi na wałek rozrządu sama pompa była ok.Założoną mam bodajże od 3.0(od Tds były powyrabiane jak moja-wiek+przebieg) wszystko pasuje :D heble ok.Dałem 100 zeta(używka)stan bdb więc po co się męczyc.

wcześniej miałem dwie e34 530i i tds'a i nie wiedziałem co to warsztat

Ps.A mówią że Tds jest kiepski.Ja nie narzekam a jeżdzę 3 rok :cool2:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

 

Drewniany pedał hamulca w moim BMW spowodowany był uszkodzonym serwem całe zalane było olejem,

który dostał się z przewodu podciśnienia od pompy wacum. W przewodzie tym znajduje się zawór zwrotny,

który uległ uszkodzeniu i zaczoł przepuszczać olej do serwa z pompy wacum.

Wymiana przewodu, wymiana serwa i robocizna 570 zł z robocizną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
witam, wznawiam temat ponieważ kolega angelhman ma taki sam pojazd jak ja i tez mam ten sam problem wymienilem vacum pompe wypompowalem 2l oleju silnikowego z serva i czasem sa hamulce czasem nie i jest moje pytanie czy w tem wezu z vacum do serva jest zaworek zwrotny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Dzisiaj rano zajechalem pod firme , zgasilem auto. Po ok. 10-15 minutach chcac je przestawic okazalo sie, ze po wlaczeniu silnika, hamulec jest strasznie twardy.

Dodam, ze rano przejechalem okolo 50 km i wszystko bylo OK. Problem wystapil dopiero po zgaszeniu silnika

Czym to moze byc spowodowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzisiaj rano zajechalem pod firme , zgasilem auto. Po ok. 10-15 minutach chcac je przestawic okazalo sie, ze po wlaczeniu silnika, hamulec jest strasznie twardy.

Dodam, ze rano przejechalem okolo 50 km i wszystko bylo OK. Problem wystapil dopiero po zgaszeniu silnika

Czym to moze byc spowodowane?

 

Ucieka podcisnienie.

Masz sparciałe węzyki, poluzowana któraś opaska zaraz przy pompie vaccum, albo samo servo dziurawe - ale to bym zostawił na koniec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.