Skocz do zawartości

tylny most


kolalysy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam takie zapytanie. BMW 530D, rok 2001 po lifcie. Zmienialem skrzynie z manuala na automat, do wymiany poszla skrzynia, sprzeglo, wal. Mechanik nie zmienil mi mostu tylnego stwierdzil, ze bedzie dobry ten z automata. Jezdze juz rok i generalnie jest ok.

 

Ostatnio jak zmienialem lacznik elastyczny walu to mechanik (inny) ktory go wymienial stwierdzil, ze cos jest nie tak, bo ten lacznik trzeba bylo na sile wciskac bo bylo za ciasno o 1 cm. Wyszlo na to, ze moze most z auomata jest inny niz w manualu. Kolejnym objawem jest to, ze przy 190 km/h obroty wchodza mi juz na czerwone pole, czyli praktycznie nawet 200 km/h na godzine nie powinienem jechac. Inna sprawa to taka, ze mi troche szarpie przy mianie biegow 1,2 i 3 (sprzeglo jest nowe).

 

Czy ktos sie moze w tej kwestii fachowo wypowiedziec...

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw piszesz, ze zmieniales z manuala na automat, potem, ze masz nowe sprzeglo, w opisie tez masz, ze "był automat". Nic nie rozumiem.

 

Dyfer jest inny w manualu, półosie też (38mm).

Silnik ma prawdopodobnie inny program, bo automat go kreci do 4200-4300, a w manualu przy 4000 ledwo co sie dzieje

I w manualu przy 200kph ma być prawie 4000obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie zmienialem z automata na manual, sorki

 

zastanawiam sie tylko czy obroty to kwestia programy czy tez przelozen tj. skrzynia/most...

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, program odpowiada za charakterystyke momentu, a zaleznosc predkosci od obrotow to juz kwestia przelozenia.

Jesli masz skrzynie z 530d, to zostaje inny dyfer.

 

Jak zalożysz dyfer od manuala, to osiagi pogorszysz. Teraz pewnie niezle zapitala. W sumie ja bym zostawił, bo i tak rzadko ją rozpędzam do 200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez tak myslalem ze program nie ma nic do obrotow, to kwestia przelozen. Problem mam taki, ze przy 180 km/h pali jak smok (obroty) no i ten dyfer od automata jest chyba dluzszy o 1 cm..ale sprawdze
Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
wychodzi , że przełożenie w tylnym moście masz za wolne: samochód nie uzyskuje prędkości maksymalnej, ma za wysokie obroty do danej prędkości przez co jest dużo głośniejszy i będzie dużo palił. Groźne jest też to , że wał się nie mieści, o 1cm zmniejszyła się luka, ja kiedys włożyłem dłuższą o 2,5 cm skrzynię biegów do sam. ciężarowego i po ok. 500 km rozleciały się 2 łożyska w podporach wału, zmieniałem także przełożenia w tylnym moście przykładowo po zmianie z przołoż. 3,73 na 4,81 prędk. max spadła z 90kmh na ok. 65kmh a zużycie paliwa wzrosło z 20l na ok. 28- 30l oraz samochód stał się b. głosny, uważam żeby twoje auto dobrze chodziło musiśz wymienić most od manuala i sprawdzić także wał napędowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.