Skocz do zawartości

Bmw e39 530d manual odcina turbinę.


skyline123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, sprowadziłem niedawno samochód bmw e39 530d manual 184 km 2000r, na dobry początek w ogóle się turbina nie włączała, został wymieniony zawór turbo teraz normalnie się załącza natomiast wynikł drugi problem w momencie kiedy wrzucamy 1 bieg przyspieszam dosyć ostro 4-5 tysięcy odcina turbo próbowałem przyspieszać powoli wrzuciłem 2 bieg i to samo tylko mocniej przyspieszę odcina turbo o 3 biegu mowy już niema.

 

Co w takim razie może być nie tak ? przepływomierz ? elektrozawór ? Mechanik te rzeczy sprawdzał i stwierdził że są okey ?? Czy miał ktoś taki przypadek ???

 

 

Z góry będę wdzięczny za odpowiedź

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry dziękuję za odpowiedź oczywiście wszystko przekaże mechanikowi ponieważ obecnie jest u niego auto, zapomniałem jeszcze dopisać ze w momencie kiedy trubinę odcina zapala się kontrolka DDE, nie wiem czy brnę w dobrym kierunku ale turbina wydaje się być dobra ciągnie bez problemu natomiast kiedy osiągnie te 3,5-4 tysiące odcina ją i wtedy auto przechodzi w tryb awaryjny ???? W takim wypadku musi to być jakiś mały mankament ? kwestia wyczyszczenia zaworków sprawdzenia węży ??? czy może być coś o wiele bardziej poważnego ??

 

 

dziękuje i pozdrawaim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, oddałem samochód do innego mechanik stwierdził on nastepująca rzecz :

 

1) ( podczas jazdy ) pompa na poczatku podaje odpowiednie ciśnienie natomiast przy zwiększonych obrotach (3,3,5) ono maleje.

 

Nie byli w stanie poradzić sobię z tym i wysłali mnie do innego mechanika :D, może dokładnie opiszę objawy co sie działo podczas powrotu do domu :

 

 

1) Wrzucamy 1 bieg pełna rura :) dochodzi do 3,5 odcina turbine wywala błąd DDE, i samochód gaśnie

 

2) Wrzucamy 1 bieg przyspieszamy troszeczke wolniej ( nie wciskamy pedalu do konca ) auto dochodzi gdzies do 3,5 tys odlacza turbine wywala blad ale nie gasnie

 

3) Robimy inaczej wrzucamy 1 bieg przyspieszamy normalnie wrzucamy 2 dochodzi gdzieś 2,5 tysiąca obrotów wywala blad DDE odcina turbine i jedziemy BMW SDI :)

 

 

4) Genralnie rzecz biorac jezeli przyspieszam (" Jak anioł zmiana biegów do 2 tys ") to nic się nie dzieje .

 

 

Moje zapytanie czy jest to kwestia pompy wysokiego ciśnienia ?????? jezeli tak to jaki to bedzie koszt ??? , czytalem tez ze jest jakis czujnik z tylu samochodu ktory tez czesto pada jak on sie nazywa ??

 

 

Nadmienie również że był sprawdzany przepływomierz, przelewy wytrysków, czyszczony egr i sprawdzane węże.

 

 

Po odcieciu turibny zauwazylem glosniejszy klekot.

 

 

Bede wdzieczny za odpowiedz pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po włączeniu zapłonu słyszysz pracę pompy podprogowej???? jeśli buczy to się kończy pomału.

 

A na biegu jałowym jak przekroczy 3,5rpm to zgaśnie?

 

Sprawdź jeszcze wszystkie węże do T, może być tak że podczas dużego obciążenia zagina się gdzieś i odcina powietrze

 

 

P.S jeśli chodzi o koszty takiej pompy to jest ona droga (oczywiście ori) ale nie bez przesady.

Dużym plusem jest to, że zakładasz ori i nie myślisz o niej na wiele lat

 

Tutaj masz >>> http://www.allegro.pl/item1048601409_pompa_paliwa_bmw_e38_e39_e46_landrover_opel_diesel.html

 

ale podejrzewam, że jak dobrze poszukasz to kupisz taniej

 

 

a jeszcze mnie się przypomniało: ile było paliwa w baku przy tym DDE?

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym mogę ja kręcic do końca i nie zgaśnie.

 

W baku bylo spokojnie z 10 litrów.

 

 

Czy słychac prace pompy podprogowej to szczerze powiem że nie przysłuchiwałem się.

 

 

Mam takie pytanie poniewaz wysłałes link do pompy paliwa a ja pytałem o pompe wysokiego cisnienia a to chyba jest co innego :)

 

 

Pozdrawiam dziękuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a rzeczywiście nie ten link, to są inne pompy >>> http://www.allegro.pl/item1058212080_bmw_e39_530d_e46_3_0d_pompa_wysokiego_cisnienia.html

 

tylko jak nie jedzie powyżej 3,5 to może to być właśnie ta pompa podprogowa,

 

znajomy miał podobny problem z DDE i mała ilością paliwa i to była pompka w baku

 

podpinałeś komputer?

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie tak samochod był podpinany pod komputer dokładnie nie wiem jaki, wykrył błąd troszeczkę o dzwinej treści mianowicie " Korekcja składu mieszanki czujników przed katalizatorem".

 

 

W jaki sposób sprawdzić tą pompę podprogową ???

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, oddałem samochód do innego mechanik stwierdził on nastepująca rzecz :

 

1) ( podczas jazdy ) pompa na poczatku podaje odpowiednie ciśnienie natomiast przy zwiększonych obrotach (3,3,5) ono maleje.

 

Zanim będziesz demontował pompę, sprawdz, najlepiej podmień czujnik wysokiego ciśnienia i sprawdź jakie jest wstępne ciśnienie (te, które powinno mieć blisko 4 bar). Jeśli nie to, może być i faktycznie pompa trafiona - nie wiem, rzadko się zdarza.

Sprawdz, co mówi INPA u kogoś bardziej doświadczonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego...:) OPISUJESZ KSIĄŻKOWE OBJAWY PADAJĄCEJ POMPY PODPROGOWEJ :D opisywałem przypadek kiedys... Nie wiem jaki masz filtr paliwa, ale jeżeli masz na nim czujnik (wciśnięty w filtr u góry) możesz zobaczyć lub wykożystać jako ratunek na dojazd do mechanika odpinając wtyczkę;) Da się jechać.... Przeszczegam , by Ci się nie spodobało, ponieważ jeżeli jeździł byś tak dłużej na wysokich obr, wypalisz dziurę w tłoku!! :idea: (duże obr, duże cisnienie i pozornie odpowiednio dużo paliwa...pozornie) Na ratunek i z głową spokojnie da sie pojeździ a raczej dojechać... należy mieć jednak oliwę, by na całym dystansie, nie dostarczać przez długi czas dużego cisnienia!

 

Co do tego jak sprawdzić.... IMPA lub koleszka z OPC. Mechanik w oprogramowaniu ma pokazane aktualne ciśnienie... a masz to w linku do tematu gdzie to opisałem : viewtopic.php?p=747079#747079

 

polecam zrobić jeszcze to i banan gwarantowany jak będzie wszystko współgrało...;)

viewtopic.php?f=72&t=122371

 

ps... jeżeli będziesz szukać pompy, to służę pomocą. W tym tygodniu rusza moja firma motoryzacyjna i dla klubowiczów pomogę info i ceną .... Nie można dopuścić by nowe padaki ucierały bimmerom nosa :norty: he he

KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam nowe wieści pompa podprogowa sprawdzona niestety jest ona dobra, jak włączam samochód to słychać buczenie oznacza to początku końca pompy wyssokiego ciśneinia ? , już nie mam słów egr, zawór ( gruszka został wymieniony ponieważ w ogóle na początku się turbina nie włączała) , przepływomierz, węże , pompa podprogowa, w baku ( podobno tez byla sprawdzana ) , i dalej echo, nie wiem już czy mam wątpić w wiedze mechanika czy to jest po prostu zaczarowany samochód.

 

pozdrawiam :(:(:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak włączam samochód to słychać buczenie

Pisz bardziej zrozumiale, a nie dwuznacznie.

Właczasz samochod czyli co, przekrecasz zapłon, czy gdy już uruchomisz silnik?

Gdzie to buczenie występuje, kiedy? - moze w ktorymś momencie znika, np. jak dodasz albo odejmiesz noge z gazu?

Napisz jak najwiecej szczegółów, ktore zaobserwowałes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... kolego powiem tak, rzeczywiście tak opisujesz, ze przydało by się byś wypił kawę, usiadł i skupił się nad opisami, by nasz czas nie był spędzony nad szklanymi kulami.... a krzyczeć nie będę, bo mi już jest Ciebie szkoda jak przeczytałem Twoje dwa ostatnie wiadomości. To co piszesz, wskazuje na to ze musisz wyjaśnić z mechanikiem, by nie wysyłał Cię po części i po zamontowaniu masz to samo, bo to nie jest samochod typu UNO, ze nie poczujesz takiej ruletki jaka robi mechanik..... Mogę Ci zaręczyć, że ta droga możesz mieć w niedługim czasie koszt jakiegoś innego samochodu....

 

Powiem tak,... z tego co piszesz to ktoś go sprzedał, bo wcześniej miał wszystko w palniku i jak się w samochodzie s.... to go lunął i to jest przykre, bo potem na start musisz zacząć od poznawania auta z tej strony:)

 

... z tych opisów wynika ze auto powiedzialo dosc, bo nie masz jednej rzeczy tylko pare czynnikow ktore w sumie moge jeszcze cos innego zaklucac i osobiscie uwazam, ze auto musi "postac pare dni" i nie wymieniac cos co obecnie nie dziala, bo moze nie dzialac z innego powodu.... tyle ze ktos musi Ci to zrobic z glowa a ty musisz wiecej wiedziec za co zaplaciles..

 

Piszesz ze pompa jest ok.. Jakie masz cisnienie z pompy wstepnej - na wydruku z cyfra... bo ile jest .. I jest to po przekreceniu i zassaniu czy Przy trzymaniu na np 4200 jest w miare stale... z wartosci X ktorej nie znasz i nie wiadomo czy dla Pana OK to dla tego modelu za malo...

 

Przelewy w tym ukladzie nie maja znaczenia ale nie bede opisywac..

 

Jak pokaze ci stale min 4,2 -3,9 bar to to niech sciągnie wtyke z czujnika na filtrze i przetestujcie czy auto bedzie sie tak samo zachowywalo... jak lepiej, to czyli pompa nie daje a czujnik pokazuje wartosc poprawna....

 

Dopiero jak mamy pewnosc ze z paliwem masz ok (przyjmuje ze filtr jest świerzy) możemy zmierzyć wtryski i tu tez miej wydruk bo ok to nam i np innemu zakaladowi nic nie powie... i dalej nie masz odfajkowanego na bank...

 

Od strony deski masz czujnik ciśnienia w kolektorze lub na rurze alu przed EGR. Jak jest zabrudzony lub wężyk przytkany to auto ma zero mocy...

 

Jakie na obr pokazuje cisnienie z turbo - wydruk..

 

Jak to jest jeszcze 184km, to zakladam sie, ze w srodku kolektora bedzie meksyk.. A ze to zle zostalo zrobione to sam opisales, bo Pan odkrecil 4 sruby na wlocie do kolektora EGR i go przeczyscil.. tyle ze on jak przez te lata puszczas do kolektora syf i ten syf tam masz. Ten kolektor to nie jest tylko pucha ale w srodku sa przepustnice, ktore sa rowniez uruchamiane podcisnieniowo. Jezeli jest tam zaj... to pomimo rzadania otwarcia pprzepustnic otrzymujesz swiatelko dla myszek i wtryski zalewaja ci komory , nie ma powietrza mieszanka do d... i lambda moze wywalac ci tryb serwisowy bo jest kupa.... itp itp itp.. W ekstremalnych sytuacjach ludziasie ten uklad przepustnic od syfu urywa i takich na tym forum bylo (...) wiec ja wiem, ze trzeba tam zajrzec a bo tam mozesz miec odp .... przynajmniej jak bedze ok, to juz bedziesz miec to za soba... Do EGR idzie przez chlodnice egr waz podajacy spaliny do tego egr... jak to auto dlugo jezdzilo w takim stanie to czyszczenie niech bedzie dokonane od kolektora na calym ukladzie.

 

Jescze takei info.... ta pompka od egr jest identyczna jak ta z szerszego ukladu sterujacego turbo i mozna bylo zamienic i sprawdzic... ale to na koncu, po przejsciu i zbadaniu ukladu kolektora...

 

Niech ci sprawdzi czolo intercoolera czy nie ma dziury od kamienia... adaza sie... bedziesz mieic odfajkowane...

 

Niech ten czlowiek wyciagnie ci filtr odmy i chociaz wyplucz go w benzynie ekstrkcyjnej. Widok na ten filtr da tez info o kondycji ...

 

Sciagnij wezelecace od przeplywki na turbo i wez w palce glowke wirnika i zobacz jaki ma luz. Auto i tak jest u mechanika i tak... Jak wszystko bedziesz mial wyczyszczone, powpinane rurki (prawidlowo) do zaworkow, zmierzone paliwo, powietrze itp to jak bedzie trzeba kupic cos, to bedziesz wiedziec co....

 

pozdrawiam...

KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przekręcam zapłon to słychać buczenie słychać je z przodu.

 

Nie ma opcji, że buczy pompa common rail, bo jest napędzana mechanicznie i nie może się odzywać, gdy silnik stoi, nawet jak jest załączony zapłon.

Wg mnie nawala czujnik regulacji ciśnienia, spójrz:

 

nr 20

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=13_0802&hg=13&fg=15

 

Może to być nawet błachy problem: mogła sie dostać woda do kostki elektrycznej tego czujnika, podśniedziały piny i nie łączy. Wykręć, przeczyść, ewentualnie podmień czujnik.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ten czujnik to wtedy, gdy pompa podprogowa okaze sie sprawna (ale skoro buczy, to raczej ona) ;) Od niej najpierw zaczynaj sprawdzać. Istnieje też możliwość, że i jedno i drugie wymaga wymiany, bo pompa podprogowa nie daje takich objawow jak gasniecie silnika przy ostrym przyspieszeniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi sie czytac jak tam opisywalem.. ale zgadzam sie w zupelnosci, poniewaz dokladnie wczesnienj mialem to na mysli.

 

-Czyli sprawdzic cisnienie, jezeli jest ok (nowa ma miec 5bar) pomiedzy 4-5 ok. wskazanie ok. Nastepnie siagnac czujnik test drogowy - w przypadku poprawy na lepsze i zaniku problemu, rownego wkrecania sie na obr przy pelnym zapotrzebowaniu na paliwo wymuszone przez nas gwaltownym i zdecydowanym wcisnieciem gazu "moze byc to pompa podprogowa" a czujnik blednie wysyla nam na kompa info o duzym cisnieniu generowanym jak i czujnik do wymiany...

KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.