Skocz do zawartości

e-39 525 tds - elektronika ( wskaźniki + ABS/ASC/DDE )


bejcman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w trakcie jazdy zadażyło sie ze przestał działać prędkościomierz, obrotomierz, chwilowe spalanie, wskaźnik temperatur. Za to prześlicznie zaświecił wskaźnik ASC,ABS,DDE ( oczywiście razem ze spiralka świec żarowych). Trzeba przyznać ze widok wskazówki temperatury na koncu czerwonego pola ( do tej pory nie przekraczała środka) to niezłe wrazenia.

Przegladajac fora znalazłem opis takiego przypadku z wyrokiem : przekaźnik/sterownik ABS, bo mu za goraco w przedziale silnika. Objawy

( opisane ) były takie same. Silnik pracował normalnie , światła i wycieraczki też, hamulce również wiec pojechałem ostrożnie dalej. Po chwili wszstko było OK. Teraz znowu to samo. W miedzy czasie podpiałem sie do kompa i okazało sie ze nic nie ma ( tzn. nic co wywołuje takie działanie elektryki )

Czy któs z kolegów mial podobny przypadek ?

PS.Umówiłem się z wizytą do warsztatu na jutro to napisze co to było, a przynajmniej mam taką nadzieje :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj po 2h doszli do wniosku że to problem z " zegaramI" . Styki poczyszczone , masy posprawdzane , klemy OK. Komputerowo nie mozna bylo sprawdzić modułu swiateł. reszta byla OK.Prąd ladowania, napiecie w instalacji bylo OK. Zegary dalej wariują :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wskazania prędkościomierza odpowiada czujnik abs chyba, więc to też może być przyczyna, ale myślę, że nie powinno być wtedy kontrolki od dde i temp. Sprawdzić zawsze można. W każdym razie może to faktycznie zegary, ale np. jakiś luz na złączach. Wykręć deskę i spradź czy przypadkiem Ci się coś nie poluzowało
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zegary zaczęły działać . Problemem okazał sie niestety sterownik siły hamowania/napedowej :roll: ( zwany zazwyczaj sterownikiem ABS ).

Skorzystałem z oferty "naprawy" , ale niestety sterowanie zaworem jednego z kół nie działa jak to sie okazało po odeslaniu do fachowców z Allegro. Niestety nie powiedzieli tego odrazu i kosztowalo mnie to 200 + koszty przesylek. Przejrzałem oferty sprzedaży i zdecydowałem sie na kupno nówki.

Ceny są bardzo różne i co mnie żdziwiło najtaniej jest w okolicy W-wa - Łódż. Reszta kraju doszła chyba do wniosku ze na czymś trzeba zarobić wiec zarobią na częściach do BMW.

No i oczywiście przy okazji na mnie :shock:

Koncem , konców będzie nowy sterownik nr. OEM BMW - 34526756343, nr Bosch - 1265900001 ( jest to jeden z trzech -chyba :?: jakie są stosowane zaleznie od rocznika i systemu hamulcowego ).

Cena nowego egzemplarza od 1400 zł do prawie 3600 zł .

Generalnie mechanicy jakoś się do tego nie garną , a jak już zaczną to mają problem z określeniem co, gdzie i dlaczego. Blachę i silnik jakoś daja radę klepać z elektronika już gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Witam wszystkich, mam pytanko potrzebuję schemat jak bez kostki oryginalnej podłączyć wyłącznik ASC, ponieważ poprzedni właściciel autka wypiął wyłącznik kostkę usunął a kable na stałe złączył,system działa cały czas,chciałbym jednak mieć możliwość czasami korzystać z wyłącznika, może ma ktoś fotkę prawidłowo podpiętego wyłącznika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.