Skocz do zawartości

DDE podczas jazdy


czopek1607

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Pop przejechaniu ok 700 kilometrów bez wyłączania silnika zapaliła mi sie kontrolka DDE. zjechałem zgasiłem poczekałem 30 minut, próbuje odpalić , a tu kaplica nie chce zapalić, dopiero po dodaniu gazu. . po 3 kilometrach zapaliła sie ponownie kontrolka. Bmka jechała w trybie awaryjnym , spalanie max na 10 litrów, i v max 140km/h. po 20 kilometrach zgasł i znowu czekałem bo nie chciał odpalic juz z gazem , po godzinie odpalił. i dojechałem do celu , a miałem 10 kilometrów. na następny dzień rano miał problem z odpaleniem znowu, z gazem zadziałał, i po przejechaniu paru kilometrów zauważyłem za niską temperature płynu chłodniczego (prawdopodobnie termostat walnał). I tu pytanie czy, niewłaściwe chłodzenie mogło byc przyczyna zapalenia sie tej kontrolki???

Co to dde jest to wiem, nie musicie opisywać.... z góry dzieki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

google twoim przyjacielem jest :) DDE z tego co piszą to grzanie świec żarowych a jeżeli zapala się podczas jazdy to uszkodzona elektronika sterowaniem silnika, z tego co idzie wyczytać w googlach najczęściej zapowietrza się układ gdzieś, siada pompa progowa, albo zapchane są filtry paliwa a komp sygnalizuje właśnie jako DDE. Objawy jak u ciebie słaba moc, gaśnie itd...czyli jakby coś z brakiem paliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapomniałem , w chwili dy mi zgasł silnik wskazówka pokazywała 15 litrów, teraz jeżdze, wiem ze nie powinienem , na tym walnietym termostacie , ale nic sie nie zapala i nie gaśnie na 15 litrach... Termostat naprawie w PL , bo na zachodzie to okropnie zdzierają... chyba ze bedzie koniechnosć :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thefi , dziekuję za odpowiedź. O ile mi wiadomo , co wyczytałem w mądrych książkach, Gdy zapali sie podczas jazdy kontrolka DDE silnik przechodzi w tryb awaryjny i jest zredukowany dopływ paliwa do silnika, druga rzecz nie wiem czy dobrze pisze , w moim pojeździe 530d jest system paliwowy samo odpowietrzający się. filtr paliwa nowiusieńki był wtedy ,2000 nie miał przejchanego ,tankuje tylko i wyłącznie na shelu, wiec shitu nie tankowałem, byc może jakaś pompa , progowa , lub ta w zbiorniku. Czytałem też ze jazda na nieprawidłowym chłodzeniu może wtryski uszkodzić, czy to prawda?? dlatego pytanie związane z termostatem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Pompa w zbiorniku ci padła.Opisywałem swój przypadek na forum poszukaj sobie.Było to podczas wyprzedzania,zmiany biegów itd.Jak zgasła podczas jazdy to po długim kręceniu odpalał silnik i po przejechaniu kilkunastu metrów gasł(i tak w koło aż zajechałem baterie).Jeżeli słyszałeś brzęczenie i takie siorbanie pod tylną kanapą a teraz tego nie ma to masz przyczynę.Zdejmij przewód paliwowy idący od zbiornika do filtra paliwa przekręc kluczyk jeżeli nic nie leci to pompa.Silniki mamy różne ale na tą przypadłośc reagują tak samo.Ori pompa do mojej 450 zeta do twojej jest pewnie taka sama.Nie zakładaj chińszczyzny bo szybko ci się znów skończy.Chytry dwa razy płaci(na przykład ja :( )
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku stawiam również na pompę paliwa. Miałam u siebie to samo 2 tygodnie temu. Zapalił się chek, auto zaczęło słabo reagować na pedał gazu. Przyspieszało skokami. Później nie chciało odpalać za pierwszym razem. Mechanik po podłączeniu pod kompa kazał wymienić sondy lambda oraz czujnik wałka rozrządu po stronie ssącej, co też zrobił. Oto reakcja auta po wymianie: - nadal nie chciała odpalać jednak przyspieszenie wróciło; po przejechaniu 750 km zapalił się chek, zaczęła się dławić i zgasła na niemieckiej autostradzie :idea: ; z wielkim trudem odpalała przy dodawaniu gazu, na wolnych obrotach gasła ale udało się dojechać do Polski. Ten sam mechanik w Polsce znowu podłączył pod kompa, skasował błędy i stwierdził, że świruje komputer (po czym stwierdziłam, że chyba świruje ale mechanik bo nie chce się przyznać do porażki :mad2:, sugerowałam mu wcześniej pompę paliwa, lewe powietrze ale on nie chciał nawet wysłuchać objawów, powiedział, że sam sobie poradzi i nie trzeba mu nic insynuować) i wysłał nas do ASO na aktualizacje oprogramowania :roll: . Siłą rzeczy aktualizacja została wgrana (mechanik cieszy się w mieście bardzo dobrą opinią, więc ostatnia próba zaufania). No i dalej: autko ledwo odpaliło ale jeździło choć bardzo się odczuwało, iż nie ma swojej mocy. Po przejechaniu 300km autko niestety trafiło na lawetę, nie chciało już w ogóle odpalić i zostało oddane do ASO w Niemczech - diagnoza: pompa paliwa do wyrzucenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Witam.Dziś byłem u mechanika ponieważ rozszczelniła mi się pompa wtryskowa(mowa o silniku Tds).No i pompa została wyjęta i uszczelniona.Kożystając z okazji że wszystko było rozebrane zażyczyłem sobie sprawdzenia wtryskiwaczy.Podczas wyjmowania wtryskiwacza sterującego mechanik ukręcił przewody wychodzące z niego(są tam dwa przewody),zlutował je i zaizolował.Gdy wszystko złożone było do stanu wyjściowego i odpowietrzeniu silnik bardzo ładnie odpalił,została ustawiona dawka.Kiedy miałem się przejechac po ruszeniu i dodaniu gazu zapaliła się kontrolka DDE,kiedy się zatrzymałem i przegazowałem ok 2500 obr. kontrolka zgasła,kiedy ruszyłem znów się zaświeciła i tak w kółko.Po zgaszeniu i odpaleniu silnika nie świeci się i na postoju przy odpalonym silniku mogę gazowac,dodawac gazu powoli lub jak chodzi na wolnych obrotach to nie występuje,tylko kiedy ruszę.Więc został wyjęty jeszcze raz wtrysk sterujący i obadany i wychodzi że jest dobry opornośc pokazywało na mierniku 108.Na komputerze diagnostycznym wyrzuca błąd wtryskiwacza tak jakby nie było komunikacji z nim,i jeszcze komputer pokazuje kąt wtrysku 0.W czasie jazdy kontrolka cały czas się swieci gaśnie jak przyspieszam w granicach 2300-2500 obr,jak zgaśnie po ujęciu nogi z gazu żeby zmienic bieg na wyższy znów zapala się, podczas gdy zmieniam biegi przy ok 2000 obr nie gaśnie wogóle.Auto nie muli się, chodzi normalnie jak przed remontem czyli jest bardzo żwawe-tylko ta pi......a kontrolka.Na piątek mechanik będzie miał nowy wtrysk sterujący,ma mi założyc ten nowy i zobaczyc jak bedzie na nowym-bo nie ma innego pomysłu.Dziwi mnie jednak że przy pomiarze miernikiem ten mój wychodzi że jest dobry,dodam że na kostce od komp. silnika jest masa czyli przejście jest,a może jest różnica gdy przewody były lutowane i zamieniona jest kolejnośc(podobno bez różnicy).Jednym słowem zagadka już ręce mi opadły,zdenerwowałem się i przejąłem sprawą,bo cały czas"jak nie urok to sraczka",nawet mam myśli żeby sprzedac to auto w cho....e.Może koledzy się coś wypowiedzą na ten temat bo mnie krew zalewa.Dzięki i pozdrawiam
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.