Skocz do zawartości

[E39] 530d 03' Czujnik poziomowania Xenonu-gdzie zamontowac?


garwas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zajalem sie tematem xenonu, bo swieca nisko. Po przejrzeniu szeregu tematow dowiedzialem sie ze sa dwa czujniki od poziomowania xenonu w E39, a mianowicie na przednim i tylnim wahaczu. Na przednim czujnik byl, nie dzialal, wiec go wymienilem. Na tylnim wahaczu nie ma czujnika ani zadnego sladu po nim, jedynie znalazlem wiazke. Kupilem uzywany i teraz pytanie - gdzie go zamocowac? W prawdzie od czujnika wychodza jakies mocowania, ale chyba sa niekompletne albo nie wiem co. Numery czujnikow sie zgadzaja w kazdym razie, wiec jest on do mojego modelu. Dodam ze xenony mam w oryginale, tak wyjechalo z fabtyki, nie jeste to zadna dokladka. Dysponuje ktos jakims zdjeciem jak to powinno byc zamocowane na tylnym wahaczu lub czym co moze mnie naprowadzic? Ewentualnie gdzie moge kupic te mocowanie? Co do przedniego czujnika tez bylbym wdzieczny za zdjecie w celu upewnienia sie, ze jest dobrze zamocowany. Z gory dziekuje za pomoc, pozdrawiam:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Twojego rocznika musisz mieć oprócz samego czujnika, blachę nr 2 i łącznik nr 6, które kupisz na używce lub w ASO (ok. 70-80zł za wszystko). O ile dobrze pamiętam, czujnik montowany jest do wahacza zbieżności z prawej strony.

To, że lampy świecą nisko, jest normalnym objawem braku lub/i szkodzenia czujnika. Komputer nie wie w jakim położeniu ustawić lampy, więc obniża je, żeby nie oślepiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Twojego rocznika musisz mieć oprócz samego czujnika, blachę nr 2 i łącznik nr 6, które kupisz na używce lub w ASO (ok. 70-80zł za wszystko). O ile dobrze pamiętam, czujnik montowany jest do wahacza zbieżności z prawej strony.

To, że lampy świecą nisko, jest normalnym objawem braku lub/i szkodzenia czujnika. Komputer nie wie w jakim położeniu ustawić lampy, więc obniża je, żeby nie oślepiać.

Hmmm... A czy Ty czasem nie piszesz o czujniku z przodu? Z przodu mam zamontowany jak trzeba wlasnie w ten sposob ktory opisales. Mi chodzi o czujnik z tylu, nie wiem czy to nie bedzie czasem blaszka nr 10 i lacznik nr 13.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Twojego rocznika musisz mieć oprócz samego czujnika, blachę nr 2 i łącznik nr 6, które kupisz na używce lub w ASO (ok. 70-80zł za wszystko). O ile dobrze pamiętam, czujnik montowany jest do wahacza zbieżności z prawej strony.

To, że lampy świecą nisko, jest normalnym objawem braku lub/i szkodzenia czujnika. Komputer nie wie w jakim położeniu ustawić lampy, więc obniża je, żeby nie oślepiać.

Hmmm... A czy Ty czasem nie piszesz o czujniku z przodu? Z przodu mam zamontowany jak trzeba wlasnie w ten sposob ktory opisales. Mi chodzi o czujnik z tylu, nie wiem czy to nie bedzie czasem blaszka nr 10 i lacznik nr 13.

Jasne, popieprzyłem strony, ale pamiętam, że ten czujnik przeszkadza trochę w ustawianiu zbieżności z tyłu z prawej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Trochę uściśle problem zakodowałem jakiś czas temu światła dzienne czyli długie na 18% dawno 2 lata temu

Wygląda to tak że xenony świeca dobrze choć nie moge zobaczyć czy się poziomują bo jak przekręcam kluczy to zapalają się od razu długie na 18% i prawa lampa się rusza a lewa nie, świeci do góry :((((

 

Podpiąłem się dziś do i oto co znalazłem:

 

4 drive left headlights - światło drogowe lewe

 

2 fuse interior lights - bezpiecznik oświetlenia wnętrza dziwne bo wszystko działa:)))

 

no i tyle :(((((

 

zrobiłem jeszcze test aczkolwiek nie wiem co to w ogóle jest (jakiś ściemniacz potencjometr?

wygląda tak:

 

http://obrazki.elektroda.pl/4447607000_1386257042_thumb.jpg

 

 

Chciałem jeszcze znaleźć napięcie z czujników na wahaczach ale się nie udało :(((( nie mam tego w LCM albo nie umiem znaleść

Edytowane przez DZWILU88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plik xenonu.png pokazuje odczyty napięć z czujników położenia (przy wahaczach), choć "supply" znaczy dostarczać. Jeśli któryś z czujników jest walnięty, to sterownik pochyla światła max na dół, żeby zapobiec oślepianiu.

W twoim przypadku stawiam na siłownik (silniczek) w lampie, ale wiesz jak to jest, "na dwoje babka wróżyła". Nie marnuj czasu szukaniem rozwiązań po forum, tylko zdiagnozuj się testerem serwisowym, bo inaczej będzie trudno znaleźć przyczynę usterki twojego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

odgrzebie temat, zeby nie zakladac nowego,

mogly oba czujniki naraz pasc? jeszcze pare dni temu lampy dzialaly, nagle przestaly ustawiac sie i swieca pod auto, ruszalem dzis dzwignia przedniego czujnika ale xenon nie reagowal, tylu narazie nie ruszalem, podpialem pod kompa, inpa pokazuje tylko to

 

http://i.imgur.com/wtNxIDq.jpg

 

http://i.imgur.com/OcuVcBL.jpg

 

http://i.imgur.com/4xMTSYF.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.