Skocz do zawartości

E39 3.0d problem z odpalaniem !!!!


ice331

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich kolegów i proszę was o pomoc a mianowicie E39 3,0d 1999r autko ma problem z odpaleniem a mianowicie nieraz odpala za pierwszym razem tak jak by nic się nie stało a innym razem nie chce za pierwszym razem tylko kreci cofam kluczyk i przekręcam go następny raz i autko odpala od razu , podłączyłem autko pod kompa i pokazuje mi nastepujace błedy

 

moduł komfortu

czujnik pedału gazu

czujnik cisnienia na listwie

przepływomierz

niskie ciśnienie

i jeszcze jakies 2 błedy których nie pamiętam

 

błedy kasuje chwilka odczekania próba odpalenia do momentu kiedy nie będzie chciał zapalić i zapisze nowy błąd i tu znowu zapisuje te same błędy ale nie za każdym razem bład NISKIEGO CIŚNIENIA !!!!!

 

panowie prosze was o pomoc może ktos miał podobny przypadek i wie od czego się zabrać bo aż nie chce mi się wierzyć zeby to wszystko było uszkodzone Pozdrawiam i czekam za odpowiedzią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz dostęp do kompa i np INPY to sprawdź w niej jakie ciśnienie daje pompka progowa. Pompka progowa odpowiada głównie za moment odpalenia auta. Spróbuj potupać nogami w podłogę bo w przypadku niedomagającej progówki taka "kuracja" często pomaga.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za szybka odpowiedz co do pompek progowych czytałem juz duzo i zastanawia mnie to ze autko ma normalna siłe nic nie straciło z przyspieszania itp a odpala mi zawsze za drugim razem tzw cofnięcie kluczyka i przekrecenie pali wtedy normalnie , jeszcze dzis spróbuje podjechać do znajomego na kompa zeby zrobił mi wykres cisnienia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest właśnie z tymi pompkami,ja miałem to samo w swojej identyczne objawy plus w póżniejszym stadium podczas jazdy zaczeła sie przycinać i brakowało mojej bubie owsa czyli mocy.wymieniłem i ok wszystko.Łatwo sprawdzić przekręć kluczyk na 2st,przychyl głowe w okolicy progu i powinieneś słyszeć jak pompka bziuczy jest ona dokładnie pod plastikową osłoną centralnie pod nogami kierowcy.Wyraznie jest słychać jeżeli wydaje jakieś głupie piski skrzeczenia to znak że ten organ szykuje się do przeszczepu.POZDR

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za szybka odpowiedz co do pompek progowych czytałem juz duzo i zastanawia mnie to ze autko ma normalna siłe nic nie straciło z przyspieszania itp a odpala mi zawsze za drugim razem tzw cofnięcie kluczyka i przekrecenie pali wtedy normalnie , jeszcze dzis spróbuje podjechać do znajomego na kompa zeby zrobił mi wykres cisnienia

Mnie u Ciebie trochę dziwi ten regularny objaw, że za drugim razem zawsze pali. To mi bardziej podpowiada jakieś problemu z immo lub czymś w tym rodzaju gdyż u mnie kiedy padła pompka progowa to mogłem sobie tak wyjmować kluczyk, odpalać nawet i 10 razy a i tak silnik nie chciał załapać. Dopiero tupanie w podłogę powodowało, że czasem za pierwszym razem, czasem za drugim ale auto odpalało.

Tak czy inaczej musisz jeszcze pod kompa podpiąć auto i sprawdzić jakie błędy wyskoczą.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze kolego przekaźnik sterujący pompą progową. Też miałem identyczne objawy jak ty i to właśnie przekaźnik się zawieszał, przez co pompa nie startowała. Pomagało właśnie przekręcenie kluczyka drugi raz, po kilku miesiącach musiałem przekręcać kilka razy, aż werszcie całkiem padł.

W bagażniku, po prawej stronie nad akumulatorem masz 3 zielone kostki - to przekaźniki. Pierwszy od lewej (od przodu auta) jest od pompy progowej.

Zamień go miejscami z pozostałymi (wszystkie są identyczne) i jeśli auto będzie odpalało, to masz winowajcę. Nowy w serwisie 38zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze kolego przekaźnik sterujący pompą progową. Też miałem identyczne objawy jak ty i to właśnie przekaźnik się zawieszał, przez co pompa nie startowała. Pomagało właśnie przekręcenie kluczyka drugi raz, po kilku miesiącach musiałem przekręcać kilka razy, aż werszcie całkiem padł.

W bagażniku, po prawej stronie nad akumulatorem masz 3 zielone kostki - to przekaźniki. Pierwszy od lewej (od przodu auta) jest od pompy progowej.

Zamień go miejscami z pozostałymi (wszystkie są identyczne) i jeśli auto będzie odpalało, to masz winowajcę. Nowy w serwisie 38zł.

 

własnie zamieniłem przekażnik i jest tak samo bez poprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak własnie sprawdziłem sobie cisnienie na pompie progowej i mam w okolicach 3.68, więc wydaje mi się ze to nie jest problem pompki progowej , coraz bardziej skłaniam się do tego że jednostka sterująca pada , za dużo błedów zawsze po skasowaniu mi wyskakuje , mma do was jeszcze jedno pytanie czy ktoś z was może mi odpowiedziec za co odpowiedzialny jest przekażnik obok komputera w komorze silnika ten brązowa jeżeli patrzymy z góry to jest na duł od komputera ten brązowy o numerze 61368384505 pozdrawiam i czekam za odpowiedzią
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam wszystkich. Jestem nowym uzytkownikiem na tym forum.

 

Pisze z problemem, poniewaz przeszperałem troche tematów ale chce jeszcze zaczerpnac waszej opini. Problem polega na tym ze jak zimna to pali na szczała choc nie zawsze nie raz musi z 3 sekindy pokrecic ale jak sie zagrzeje do swojej temperatury i zgasze ja to juz w ogole nie odpali, dopiero jak ostygnie. Wyczytalem ze moze to byc pompa progowa albo czujnik polozenia walu lub czujnik walka rozrzadu. Ponadto jak nia jade to czuje jakby cos delikatnie utracila na mocy. Wyczytalem ze ktos radzil ze jak oroblem wyskoczy to aby odkrecic czujnik wsadzic do zamrazarki na pare minut wiec tak zrobilen alenie pomoglo wiec tez wykluczam ten czujnik. Lrosze o pomoc, a nie mam mizliwosci jak podlaczyc kompa poniewaz jestem zagranica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup strzykawki i zrób próbę przelewową, prawdopodobnie za dużo w przelew idzie i nie ma ciśnienia by odpalić.

W komputerze silnika jest zapisane jakie ma być ciśnienie paliwa by komp pozwolił odpalić silnik. Jak silnik zimny to ma wieksze ciśnienie a jak się rozgrzeje to w przelew może iść więcej.

Dokładnie taki przypadek jak twój był u kolegi i po podłączeniu koma z DIS'em wyszło na jaw czemu nie odpala, zbyt niskie ciśnienie paliwa i komp nie otwierał wtrysków.

Niestety skończyło sie na wymianie wtryskiwaczy, ale przed tym przekładaliśmy z mojej E39 czujniki wałka, wału, ciśnienia paliwa na szynie i regulator ciśnienia z pompy. Dopiero po tym próba przelewowa i dwa lały tak że za nic pompa ciśnienia by nie zrobiła.

Pozdrawiam Wojtek.

 

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolega pisze o dawaniu na przelew a nie, że leją, to dwie różne usterki. Zrób tak jak napisał test przelewowy, prosta robota, nawet strzykawek nie potrzebujesz, mogą być butelki, słoiki, co tam znajdziesz. Szybko zauważysz różnicę, też uważam, że tu jest problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to że leje końcówkami do tłoków tylko przez przelew wraca do zbiornika paliwa.

Nie będzie kopcenia. Tyle że nie będzie zapalać na ciepło lub bardzo ciężko bedzie zapalać. Na zimno nie ma takiego problemu z zapaleniem ale nie jest to normalne zapalanie.

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak robie probe przelewowa tylko nie wiem czy dobrze podlaczylem bo jeszcze nie odpalilem a na wlaczonym zaplonie z pierwszego wezyka ktory idzie do pierwszego wtrysku czyli co przez niego przelew wraca jak sie nie myle leci paliwo po prostu a potem z3 i 6 juz leci do kubeczka wiec moze zle podlaczylem ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Zrób tak jak tu:

 

 

Wężyk od pierwszego wtrysku który już wraca do "zbiornika" zaślepiasz bo tam zawsze będzie paliwo.

Z każdego wtrysku na trójniku zaślepiasz jedną końcówkę a drugą podłączasz do strzykawki czy jakiegoś innego pojemnika jaki masz.

Zapalasz silnik i sprawdzasz jak leci i ile.

 

Powodzenia Wojtek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chlopaki tak zrobilem odpalilem to 1,3,4,5 jednakowo daja i bardzo malutko na przelew czyli super ale 2i 6 to fakt faktem przelewaja jak jest zaplon to juz z nich kapie jak odpale to leje soe ciurkiem normalnie przelewaja o conajmiej 1000%, dziwie sie ze ona jak zimna to jeszcze odpala...Wiem co do wymiany jest dzieki chlopaki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Był błąd czy w ciemno wymieniłeś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.