Skocz do zawartości

e39 535i automat,wymiana oleju w skrzyni biegów


tytus76

Rekomendowane odpowiedzi

Siema

 

Olej wymienić trzeba ale nie wcześniej niż po 60 000km. bo inaczej może sie coś zacząć dziać. Ja wymienił u siebie i żadnych problemów nie miałem.

 

Polecam jednak pojechać tam gdzie takie rzeczy robią ciągle ale tam gdzie zajmują się tylko bunia bo wymiana nie jest taka prosta - na właczonym silniku i na N sie to robi + oczywiście odpowiedni olej.

 

Jak bedziesz robić przegląd po zimie to wymień przy okazji i to - u mnie weszło ok. 7L z tego co pamietam.

 

Pozdrawiam

Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z tym zmienianiem oleju to jest temat rzeka.

Ja sam sie nie moge zdecydowac bo raczej słysze wiecej opini na temat zeby nie wymieniać. Tydzień temu robiłem wymiane wszystkich płynów i chciałem wymienić tez olej w skrzyni, mechanik z zakładu w czestochowie który od 20 lat robi tylko BMW (Bmw-błysk) powiedział że jak sie nic nie dzieje to nic nie ruszać, przejechał sie autem i powiedział że skrzynia chodzi super i on by nic nie robił,a znajomy który jeżdzi tylko Jaguarami od tez z 20 lat powiedział mi że nigdy oleju nie zmianiał i mi tego nie poleca.

 

Strasznie mnie to wnerwiło bo ja bym wolał zmienić, wiec zadzwoniłem do Niemiec do producenta skrzyń ZF i podano mi nr telefonów do zakładów w Polsce które sa autoryzowane przez ZFa, zadzwoniłem do : PETER RENZ Sp. z o.o. i www.autotransmisja.pl i powiedzieno mi tak: przy przebiegu 60 000 mozna sobie zmienić olej i potem co 20 000 zmianiać , ale jak auto ma przebieg 180 000 to nie zmieniać.

 

No i tak to wygląda teraz że chyba nie bede zmieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam skrzynię GM, występuje ona też w Omedze, Opel zaleca wymianę oleju i filtra chyba co 60 kkm, a Bmw twierdzi natomiast, że w tej samej skrzyni nie wymienia się oleju, Ja zgadzam się z producentem skrzyni, że olej należy wymieniać, w swoim aucie 530d 2000r olej wymieniłem ( piewszy raz w historii tego auta) przy chyba 245 kkm, do tej pory chodziła ona idealnie, olej po tym przebiegu wyglądał ładnie, nie było opiłków i za wiele szlamu, dlatego też zdecydowałem się na wlanie świeżego oleju, w innym wypadku (opiłki, b.brudny , śmierdzący olej, szlam itp) zmieniłbym tylko filtr oleju, a olej starałbym się jakoś przefitrować i spowrotem wlać do skrzyni, wymiana filtra i przefitrowanie oleju napewno nie zaszkodziłaby skrzyni, a porawiłaby warunki jej pracy. Skrzynia po wymianie oleju nadal chodzi idealnie teraz 275 kkm przebiegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moi mechanicy ktorzy pracowali w Bmw Tłokiński w łodzi powiedzieli mi zebym nie wymienial oleju w skrzyni automatycznej jedynie sprawdzili stan i dolali.Mam najechane 260tys km.Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów,dzis wymieniłem olej w skrzyni biegów w profesjonalnym zakładzie zajmującym się skrzyniami,ktos wcześniej wymieniał i wlał jakiś czerwony syf,teraz zalałem jak zaleca producent olej firmy RAVENOL,koszt wymiany z filtrem to 600 zl,zdania są podzielone,ale na chłopski rozum jaki olej zachowuje swoje parametry dożywotnio,pracując w tak precyzyjnym mechaniżmie jak automatyczna skrzynia,jestem za wymianą,ale tylko u fachowców,pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,dzis wymieniłem olej w skrzyni biegów ,zdania są podzielone,ale na chłopski rozum jaki olej zachowuje swoje parametry dożywotnio,pracując w tak precyzyjnym mechaniżmie jak automatyczna skrzynia,jestem za wymianą,ale tylko u fachowców,pozdrawiam

 

Ja wymienilem olej sam i mimo, ze jest to troche pracochlonne to jednak wiem, ze olej jest w calosci wymieniony gdyz zastosowalem metode dynamicza.

Niektore warsztaty nie chca sie bawic wiec poprzestaja na spuszczeniu oleju z miski, pozostawiajac stary olej w konwerterze.

 

I slowo odnosnie celowosci wymiany oleju w ASB: nie bardzo rozumiem dlaczego wymiana oleju na swiezy np przy przebiegu 180 tys km miala by byc szkodliwa dla skrzyni a przy przebiegu 60 tys ( jak co niektorzy cytowali mechanikow) nie? Przeciez przy montazu skrzyni tez zalewaja ja swiezym olejem a nie jakims starym.

Elementy sa obliczone na okreslone smarowanie ( lepkosc, sklonnosc do pienienia, liczba zasadowa itd) i ciezko mi se zgodzic z teoria, ze wraz z przebiegiem i zuzyciem elementow olej sie nie starzeje i nie traci stopniowo swych wlasciwosci. Dodatkowo efety naturalnego zuzywania sie elementow skrzyni czyli opilki z elementow metalowych czy z elementow tarczek , kraza sobie po ukladzie wraz z starym olejem i raczej nie dzialaja dobroczynnie. Filtr jak to filtr , ma okreslona i skutecznosc oczyszczania jak i chlonnosc wiec czemu miala by zaskodzic wymiana filtra wraz olejem na czyste ( nowe)?

 

ponizsze zdjecia wykonalem przy wymianie oleju w ASB przy przebiegu 115 tys km. Mysle ze, i kolor oleju jak i nalot szlamu na filtrze jednoznacznie przemawiaja za tym,by te wymiane zrobic.

 

http://img801.imageshack.us/img801/4676/e39filtryasb.jpg

http://img708.imageshack.us/img708/4937/asbolejestaryinowy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem już kilka automatów, pierwsze co robię to wymieniałm olej w skrzyni, nigdy mnie nic złego nie spotkało. Ciekawy jestem, czy jakby jakiś mechanik powiedział, żeby nie wymieniać oleju w silniku to też byście uwierzyli. Nowy olej w skrzyni jak i w silniku może przynieść złe rezultaty w przypadku wcześniejszego zaniedbania i braku regularnej wymiany oleju. Oczywiście, jeżeli ktoś kupuje auto z niewiadomego źródła z przebiegiem 300kkm, a olej jest czarny to decyzja o jego wymianie może być trudna. Z drugiej jednak strony na takim oleju skrzynia i tak długo nie pożyje i stąd się biorą wszystkie te posty z awariami skrzyń automatycznych. Regularna wymiana oleju i filtra w skrzyni owocuje jej bezawaryjną pracą przez kilkaset tysięcy kilometrów. W Stanach w skrzyniach wymienia się olej co trzecią wymianę oleju w silniku, czyli co 15 tyś km (interwał wymiany oleju w silniku to 5 tyś km) i jest to normalna czynnośc, wymiana jest zawsze dynamiczna i nic się nie dzieje, a ludzie jeżdżą autami po kilkanaście lat i automaty chodzą jak malina. A u nas, kraju, gdzie ludzie się automatów boją krąży dużo mitów jak zwykle, jaki to automat awaryjny. Dobry automat spokojnie wytrzyma 400-500 tyś km bez dotykania, ciekawe ile razy w tym czasie posiadacze manuali wymienią komplet sprzęgła i koło dwumasowe, nie mówiąc już o stopniu zużycia silnika, który na automacie pracuje nieprawdopodobnie płynnie.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Wczoraj u mnie w pracy byl fachowiec z serwisu, który wgrywał jakieś oprogramowanie(nie znam się) do skrzyń automatycznych f-my Voith(czt. Fojt).Porozmawiałem z nim ogólnie na temat automatów i wymian oleju.

Trwałośc olejów obecnie stosowanych czyli syntetycznych oblicza się na 3 lata lub 300 tk tzw long life,mineralnych 2 lata.Większośc producentów już zaleca wynianę olejów w ich skrzyniach np 60 tk,kiedyś było przeświadczenie o dożywotniej trwałości oleju co do skrzyni.Coś w tym jest bo trzeba zastanowic się nad słowem dożywotnio czyli do awarii,i wszystko jasne bo jeżeli skrzynia rozpadnie się obojętnie czy przy 50tk czy 100 tk to też jest dożywotnio :mrgreen: .Co do wymian olejów to można wymieniac i nie powinno miec to wpływu na działanie mechanizmu.To że np. wkrótce po wymianie oleju,zaczyna się coś dziac,szarpac,ślizgac się itd. nie jest to wina wymiany oleju,bo gdyby go nie wymienic to też by to nastąpiło, a że wyszło to po wymianie to czysty przypadek.Dlatego niektórzy mówią,że po wymianie oleju na nowy skrzynia padła inni-skrzynia padła bo nie wymieniałem oleju(też nie do końca jest to prawda).Skrzynia padła bo była już mocno WYEKSPLOATOWANA i poprostu nadszedł jej koniec.

Dlatego jeżeli ktoś chce to można wymieniac oczywiście w komplecie z filtrem i olejem jaki zalecany jest do danego modelu skrzyni(a nie jakikolwiek lub uniwersalny),a jeżeli wystąpi awaria skrzyni to przyczyną 100% nie jest wymiana oleju lecz jej zużycie.

To są słowa Pana serwisanta fabrycznego skrzyń Voith-a.Niedługo też pewnie będzie fachowiec od ZF-a to też porozmawiam z nim na ten temat.

Tak na marginesie Voith produkuje świetne skrzynie trwałe i bardzo płynnie pracujące,osiągają i prawie 1,5mln.!!!(miliona)km.bez naprawy jednocześnie nie tolerujące błedów serwisowych,ale i tak są lepsze od sztywnych,twardo pracujących skrzyń ZF-a.Szkoda że nie ma ich w osobówkach,a może i są tylko nie wiem o tym.

Pozdrawiam.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie zmieniłem przy przebiegu 180 tysi i była to pierwsza rzecz jaką zrobiłem w aucie po zakupie. skrzynia działała prawidłowo przed wymianą i po wymianie działa jak nowa a na liczniku jest obecnie 213 tysi.

 

Olej moim zdaniem trzeba wymieniać - ale to moje zdanie

 

I jeszcze jedno trzeba pamiętać że automat służy do normalnej jazdy a nie do katowania. jak ktoś chce kręcić bączki swoją BMW to niech kupi manuala bo automat tego nie lubi.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze

Koledzy,

odgrzeję kotleta,

kupiłem wczoraj 530dA z 2003 r.

skrzynia działa super,zrobiłem trasę nic się nie dzieje.

 

zadzwoniłem do serwisu BMW i podając vin poprosiłem o dobranie oleju do skrzyni.

powiedziano mi że mają olej w 20l beczkach i mogą mi odlać ile będę potrzebował.

Koleś po drugiej stronie słuchawki zaproponował że 7 l wystarczy do wymiany.

czy uważacie że zakup takiego oleju jest bezpieczny ?

 

nie sprawdziłem jeszcze tabliczki na skrzyni,

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego..

wielkie dzięki za info...

w serwisie zaproponowali mi 48 zl za litr...

dokładnie tak jak mówisz.

Bardzo Ci dziękuję... gościu w serwisie powiedział że to chyba jakieś texaco jest... ale nie zna dokladnego symbolu... :duh:

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego jedno pytanie.

Serwis przysłał mi olej o numerze 83220403248

Na tablicze od skrzyni jest nr 83220026922...

czy to poważby problem ?

czy powinienem odesłać olej i poprosić o przesłanie innego.

Mam skrzynię GM na moment 390

Nr części 96024854

GM 7 528 /53

tak wygląda tabliczka

http://img825.imageshack.us/img825/7210/dsc1744h.jpg

I naklejka z "lifetime Oil"

 

http://img201.imageshack.us/img201/2721/dsc1749n.jpg

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

widziałem ten manual...

z tego wynika że olej ma ok.

taki sam jak ten gość co wymieniał u siebie...

mam nadzieję że będzie ok... tylko w manualu napisali że ok 9,5L na suchą wchodzi...

ja mam 7 l tak w serwisie powiedzieli... że wystarczy na wymianę,

 

 

EDIT - Informacja dla Potomnych: Sprawdziłem w serwisie, nr podany na tabliczce jest starym numerem, który został zastąpiony nowym.

Oba numery oleju pasują do tej skrzyni.

Pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witam, jestem po wymianie oleju.

 

Nie był w złym stanie, ale wymiana nie powinna zaszkodzić.

obecnie skrzynia pracuje bardzo dobrze ,co zauważyłem to że redukcja biegów przebiega płynniej.

 

niestety na dnie pokrywy znaleziono takie oto cudeńko...

http://img600.imageshack.us/img600/8528/nr2q.jpg

http://img17.imageshack.us/img17/9056/uszczelka.jpg

czy ktoś jest w stanie powiedzieć co to jest...

dzięki

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam wszystkich.

Pracuję przy autobusach w których to są stosowane skrzynie automatyczne firm VOITH oraz ZF .

obie wymagają zmian oleju . Mam certyfikat firmy VOITH i zalecają wymianę co 60 tys w przypadku oleju mineralnego , a co 120 tys olej syntetyczny.

Żywotność skrzyni przy prawidłowej obsłudze wynosi milion kilometrów. Grubość tarcz to 1,25 mm gdy 0.25 się zetrze to tarcze są do wymiany.

 

W automatach mamy mokre sprzęgła oraz przekładnie na kołach koronowych , nie wiem jak w osobówkach ale tak działa w autobusach gdzie skrzynie automatyczne to standard

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.