Skocz do zawartości

chłodnica oleju skrzyni automatycznej E39 3.0d +węże


sulig1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam na imię Marcin od 3 miesięcy jestem posiadaczem bmw e 39 kobi z 2003 .. Piszę tu w sprawie następującej i proszę o podpowiedzi może jakieś rozwiązania z góry dziękuję moje gg 5399082 .. Wiec opiszę problem od samego początku ... Gdy wróciłem z trasy zauważyłem wyciek oleju po diagnozie okazało sie ze wyciek jest z chłodnicy oleju od skrzyni automatycznej a dokładniej z rurki odpływowej na którą wchodzi wąż ciśnieniowy na szybko złączkę odpowiedzialny za powrót oleju z chłodnicy do skrzyni .. Zdjąłem ten wąż i postanowiłem go wymienić kupiłem go aso 230zl i założyłem myślałem ze usterka zlikwidowana po przejadaniu kilku km znowu widzę ze sie pojawił olej znowu diagnoza i znowu to samo wiec to nie wina węża ... Zauważyłem wżer na rurce aluminiowej gdzie zakłada sie ten wąż koło kołnierza dokładnie i po zastanowieniu pomyślałem ze to jest przyczyna w końcu tam chyba jest ciśnienie.. postanowiłem uciąć wąż ten stary i go założyć na tą rurkę i zacisnąć opaską no ale gdy olej dostał temp to niestety ściągnęło ten wąż razem z opaską .. moje pytania

1.CZY MOŻNA JAKOŚ PRZEROBIĆ TO POŁĄCZENIE MIEDZY WĘŻEM CIŚNIENIOWYM A CHŁODNICĄ OLEJU ... MACIE JAKIEŚ POMYSŁY DOŚWIADCZENIA

2. PRZY WYJĘCIU CHŁODNICY OLEJU TO MUSZE WSZYTKIE CHŁODNICE WYJMOWAĆ WSPOMAGANIA KLIMY WODY OLEJU SKRZYNI CZY SIE DA JAKOŚ TAK JA WYJĄĆ

3. MIAŁ JUŻ KTOŚ TAKI PROBLEM

4 CO MAM ZROBIĆ BO JA NIE MAM POMYSŁU KTOŚ MI POWIEDZIAŁ ŻEBYM WYMIENIŁ CHŁODNICE I JUŻ ALE NOWA KOSZTUJE Z 1200ZL BO ZAŁOŻE STARA I BEDZIE TAKA SAMA JAK MOJA PO ZA TYM TU CHODZI TYLKO O POŁĄCZENIE BO ONA NIE LECI PO PROSTU RURKA SIE UTLENIŁA .. PROSZĘ O POMOC CZEKAM

Edytowane przez sulig1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kolego na twoim miejscu wyjałbym chłodniczke oleju podjechał do kogoś kto spawa aluminium.Wstawią ci nową rurke dospawując i będziesz miał pewność że jest jak nowa.Kosz nie duży w porównaniu z nową,a efekt taki sam.Jak ją wyjąć nie jestem w stanie ci poradzić bo nie wyjmowałem w żadnej nigdy,ale myśle że żedna ameryka dla chcącego.Kupisz jakąś używke i po jakimś czsie może być tak samo,zależy jak się trafi.

PS w opisie sobie popraw na TURING nie tuareg(VW) POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W moim przypadku zabawy w spawanie tej chłodniczki zakończyły się prawie zniszczeniem skrzyni. W chłodniczce od spawania powstał przeciek wewnętrzny przez który mieszał się olej skrzyni z płynem z chłodnicy. Szybko zorientowałem się co się dzieje i.. na szczęście nic się nie stało. Kupiłem inną chłodniczkę, ale sporo się jej naszukałem - znalazłem z USA. Jeśli spawanie dotyczy tylko rurki odpływowej, może się udać. W każdym razie pamiętaj, że na szali stawiasz skrzynię biegów.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem kolego tak samo mi powiedział mechanik który ma mi to zrobić ze on by sie nie bawił w spawanie tylko nowa by założył ale to nie stety koszty duże .. możesz mi powiedzieć jak wyjąć tą chłodnicę bez wyjmowania wszytkich chłodnic jest taka możliwość ???????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewiem jak wyjąć, ale z tego co przejzałem kiedyś i obejzałem rysunki w realoem to po odkręceniu od pasa całęj kasety chłodnic możesz wyjąc do góry samą chłod. olejową.Cała kaseta po odkręceniu powinna się cofnąć w kierunku silnika,między wiskiem a chłodnicą jest przestrzeń która wystarczy zeby wydostać olejową do góry.Oczywiście wcześniej musisz ją wykrecić z kasety.Tak ogólnie obawiam sie ze to bedzie trudniscie,ale też nie sądze żeby trzeba wydłubać wszystkie,bo to debilizm by był.Całośc mocowana też jest od dołu i warto też do tego ceremoniału zdjąć kolanka gumowe od intercolera,będzie wieksze pole manewru.Ja bym spróbował w ten sposób-sporo dłubania ale wyciagać wszestko debilizm.Mogę się mylić jak najbardziej dlatego poczekaj na sugestie kolegów.

PS wątbie zeby po zdjęciu zderzaka i wentylatora klimy dało rade,ale pewnosci brak.POzdr i powodzenia

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W 540iA nie musisz nic odkręcać oprócz osłonki pod silnikiem. Jest troche problem z dojściem imbusami, ale udało mi się odkręcić, była bodajże na 3 śruby przykręcona.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.