Skocz do zawartości

Dziwny problem z chłodzeniem silnika.


luqbaq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki problem. 1,5 m-ca temu samochód mi się zagrzał w mieście. Przyczyną była chłodnica. Wymieniłem też wisko, pompę i termostat. Niestety mechanik nie wymienił obudowy termostatu. Po tym wszystkim było ok do wczoraj. Znów mi się zagrzał i wskazówka weszła prawie na czerwone. Wywaliło płyn przez zbiorniczek ale tylko troszkę. Oczywiście wcześniej cały czas kontrolowałem poziom płynu w zbiorniczku i poziom oleju. Nic nie kopcił brak jakichkolwiek oznak uszkodzonej uszczelki lub głowicy. Jedyne co zauważyłem to dość duże kałuże między przednimi siedzeniami. Ale to chyba od klimy. I teraz najlepsze samochód stał całą noc w garażu i poszedłem sprawdzić olej i płyn. W zbiorniczku minimalnie ubyło [pewnie wywaliło jak się zagrzał] olej bez zmian. Czujniki nic nie pokazywały, a okazało się, że w samochodzie nie było w ogóle płynu ;O dodatkowo mechanik pokazał mi obudowę termostatu była dość duża dziura. Po wymianie tej obudowy jest ok. Teraz dlaczego w zbiorniczku pokazywało mi, że płyn jest ok, a tak naprawdę w ogóle go nie było? Wycieków wcześniej nie stwierdziłem oprócz tego kapania z klimy. Czy mógł mi ten płyn ubywać w czasie jazdy przez tą obudowę termostatu i dodatkowo przez tą dziurę się zapowietrzył i dlatego w zbiorniczku pokazywało stan ok? Już mi ręce opadają ;)

 

e39 520i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje spostrzeżenie jest takie że twój mechanior nie dokładnie odpowietrzył autko;p i to jest główną przyczyną pojawienia się wysokiej temperatury.... Tylko patrząc z innego punktu widzenia.... jeździłeś tym autkiem trochę czasu.. Duże trasy waliłeś???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak po 100 km. od tego momentu jak zrobił zrobiłem jakieś 1000 km. Zagrzał się dopiero jak było dość ciepło na zewnątrz. I tak miałem chyba szczęście, że silnik dał radę. Tylko zastanawia mnie to dlaczego nie było nic płynu w chłodnicy. Tam wchodzi ponad 8l a ja wycieków nie zauważyłem oprócz tej klimy ;(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viewtopic.php?f=72&t=150832 poczytaj sobie ten temat :P

 

masz kolego gaz?? ja sam się borykałem z ciągle ubywającym płynem chłodniczym i wiele razy szukałem długo wycieku i u mnie były przyczyny takie

-przeciekała obudowa termostatu

-przeciekała uszczelka przy zbiorniczku od chłodnicy

-nieszczelny korek na chłodnicy

-trójniki od wpięcia do gazu popękały i lekko puszczały płyn

-wejście płynu chłodniczego do reduktora (od razu odparowywał i bardzo ciężko było znaleźć)

-sparciałe węże od chłodnicy wymieniłem już wszystkie gdyż z 2 zaczęło cieknąc to wymieniłem już cały komplet

-sprawdź czy masz wszystkie opaski zaciskowe dobrze dokręcone u mnie były za słabo dokręcone i delikatnie wyciekał z pod nich płyn chłodniczy i od razu odparowywał ale płyn trzeba było dolewać

 

w żadne środki uszczelniające się nigdy nie bawiłem gdyż wyczytałem na forum że lubią one zatykać nagrzewnice ale nie wiem czy to prawda wole nie ryzykować :)

 

takie były przyczyny u mnie ubywającego płynu chłodniczego :)

Pozdrawiam

 

Tutaj wyżej masz mój post u mnie były takie problemy z chłodzeniem mam nadzieje, że pomogłem

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam gaz. Ale dlaczego w zbiorniczku wyrównawczym cały czas pokazywało stan? A czujniki też nic nie wskazywały :( Podłączyłem ją dziś do kompa i nie ma błędów. Nie mogę tylko tego zrozumieć... Jak inaczej sprawdzić w prosty sposób czy ubywa płyn czy nie? Wszystkie te usterki jakie ty wymieniłeś są ok. Chłodnica, termostat, obudowa, wisko, pompa wody wszystko jest nowe. Z wężami też jest ok. Nie ma oznak uszkodzonej głowicy czy uszczelki, a gaz mam od 6 m-cy i nigdy nie było z nim problemów. A tak po za tym gdzieś ten płyn musiał uciekać, a wycieków nie zaobserwowałem. Może coś to ma związek z tym kapaniem między przednimi siedzeniami...

A czy przez pękniętą obudowę termostatu mógł mi uciekać płyn w czasie jazdy, a co za tym idzie zapowietrzył się układ i stan płynu w zbiorniczku pokazywało prawidłowy i przez to też czujnik wskazywał prawidłowy stan płynu...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luqbaq twój przypadek to normalka w bmw, jeśli silnik jest zapowietrzony (mógł być żle odpowietrzony lub była jakaś nieszczelność, np lekko peknięta obudowa termostatu po wcześniejszym zagotowaniu, której nie było widać, też miałem podobny przypadek) to termostat będzie zamknięty, silnik pracuje na małym obiegu, to z chłodnicy nie będzie pobierał płynu więc będzie cały czas stan ok. Jak jest chłodniej to mały obieg starczy, jak cieplej odrazu się gotuje i wywala płyn. W zimę być to zauważył odrazu, gdyż zazwyczaj przy lekkim zapowietrzeniu na początku nie działa ogrzewanie, ale silnik jeszcze długo nie musi się zagotować. Jak już jest w silniku bardzo mało płynu, gotuje się i wywala. Są też pewne reduktory gazu np. Magic III które potrafią puścić gaz do układu chlodzenia i jest niespodzianka. Twój problem to standard.

 

ps. nie bądź taki skryty, czasami lepiej podać o jakim silniku mówimy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.