Skocz do zawartości

Prośba o pomoc z chłodzeniem 540i!!!


stepek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam e39 540i v8 rok97, pojawił się problem z chłodzeniem, a mianowicie, na początku komputer pokazywał niski poziom płynu w chłodnicy, nic się nie działo

dolałem trochę wody do poziomu, ale po dłuższych jazdach komputer znowu się odzywał, temperatura nie rosła natomiast w następnych dniach pojawiły się plamy pod chłodnicą, sprawdzałem poziom płynu i było ok. Po jeżdżeniu kilka dni zaczęła chwilowo podnosić się temperatura (np. na światłach), co prawda nie dochodziła do czerwonego pola. Ostatnio podniosła się i po zatrzymaniu okazało się że woda w chłodnicy się gotuje i wywala ją górą ale wskaźnik nie wskazywał czerwonego pola. Odstawiłem auto na 2 dni czekając na termin u mechanika, po 2 dniach odpaliłem i okazało się że wali jasnym dymem z rury, w miarę jak się rozgrzewa lub jak się przygazuje kopci mniej wręcz w ogóle. Proszę o pomoc i doradztwo jaka może być tego przyczyna, czy padła uszczelka pod głowicą czy może coś innego?

Dodam że silnik jest w super stanie faktyczny przebieg 206 000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada to na uszczelke pod glowica. Moze tez byc peknieta glowica.

Woda sie nie gotuje, tylko gazy spalinowe powoduja pienienie sie plynu chlodzacego.

Najlepiej zrobic test na obecnosc spalin w plynie.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chwila, chwila, jeśli na rozgrzanym silniku odkręcisz korek to płyn Ci wyleci i będzie sprawiał wrażenie gotującego - to normalne. To, że po odpaleniu na zimnym gdy jest zimno leci biały dymek to też może być normalne (musi być zimno). Czy w płynie wyczuwalny jest zapach spalin?

Plamy pod chłodnicą sugerują zbyt wysokie ciśnienie cieczy, sprawdź czy na rozgrzanym nie masz twardych węży. U mnie miałem problem z twardymi wężami, ponieważ zbyt mocno zakręcałem korek. Powinien zostać dokręcony i delikatnie cofnięty, aby miał luz, wtedy układ sam się odpowietrza i korek spełnia swoją rolę, regulując ciśnienie w układzie.

Musisz obserwować TEST 7 podczas jazdy i wyczuć kiedy temperatura Ci się podnosi. Norma to 100-113*C. Ja obstawiam zapowietrzenie układu bądź termostat. Jeśli go przegrzałeś, lub masz do wymiany uszczelkę, to po silniku :|

 

Tym silnikiem NIE WOLNO jeździć jeśli wskazówka drgnie ponad pion :duh: Nic gorszego nie można mu zrobić. Jeśli jeździłeś ze zbyt wysoką temperaturą to silnika już w "superstanie" nie masz... :?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co się dzieje po przegrzaniu tego motoru? Chciałbym wiedzieć bo tez mam taki silniczek i chcę uniknąć "tragedii".

 

P.S. Da się w naszych E39 ustawić jakiś sygnał dźwiękowy, który informuje nas o tym, że silnik osiągnął np. 114*C?? Żeby podczas jazdy gdy zacznie się grzać od razu wiedzieć, że coś jest nie halo i się zatrzymać.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten silnik jest bardzo wrażliwy na temperaturę. Bardzo często pęka blok i błyskawicznie uszczelki pod głowicami padają. Po wymianie uszczelek, czy większej ingerencji za zwyczaj to już nie jest ten sam silnik niestety...

 

Kolego Kamill, jeździj sobie na włączonym teście 7. Tak ja przynajmniej zawsze robię.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to strasznie upierdliwe to jest :/

 

A może by tak założyć osobny czujnik temperatury z jakimś sygnałem dźwiękowym, który by ostrzegał przed przegrzaniem silnika i umieścić go gdzieś w niewidocznym miejscu np. pod deską rozdzielczą.

Jest w ogóle coś takiego dostępnego na rynku?

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie słyszałem. Generalnie nie grzebię i nie mam nieoryginalnych części w swoim aucie, a szczególnie nie grzebałbym w układzie chłodzenia.

 

Przeglądałem Twoje fotki, czy Ty przypadkiem nie masz problemu z kolorami monitora? Taki coś zbyt czerwony mi się wydaje... Ja niedawno miałem i rozwiązanie było bardzo proste, stąd pytanie.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik jest bardzo wrażliwy na temperaturę. Bardzo często pęka blok i błyskawicznie uszczelki pod głowicami padają. Po wymianie uszczelek, czy większej ingerencji za zwyczaj to już nie jest ten sam silnik niestety...

 

Kolego Kamill, jeździj sobie na włączonym teście 7. Tak ja przynajmniej zawsze robię.

 

 

Tak jak wyzej kolega napisal te silniki sa bardzo czule na temperature.Tak czule ze gdy tylko zobaczysz ze temperatura wychylila sie 1 mm w prawo to oznacza ze trzeba natychmiast przerwac jazde i wylaczyc silnik w przeciwym razie po krotkiej jezdzie beda duze problemy w silniku a najmniejsza z nich jest uszczelka pod glowica pozniej glowica i blok i masz po silniku...Ja Ci powiem jak bylo w twoim przypadku bo mialem podobnie tylko ze od razu jak tylko temperatura sie wychilila wylaczalem auto....Okazalo sie ze wisko do wymiany i nie chlodzilo silnika tylko ze dodatkowo w twoim przypadku jak jezdziles na wychylonej wskazowce i teraz Ci kopci to uszczelka pod glowica. wisko nie ma prawa dawac takich objawow jak kopcenie a uszczelka tak.Radze Ci juz nie odpalac auta i jechac jak najszybciej do mechanika sprawdzic wisko i uszczelke pod glowica ...Jak dalej bedziesz jezdzil to wieksze beda klopoty.W BMW WSKAZOWKA TEMPERATURY SILNIKA NIE MA PRAWA SIE WYCHYLIC NA PRAWA STRONE NAWET NA MILIMETR JEZELI TAK SIE ROBI TRZEBA NATYCHMIAST WYLACZYC SILNIK.Ja wylaczalem dlatego tylko wisko mialem do wymiany a nie pol silnika...Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a silniki M52B25 też są tak wrażliwe na temperaturę? Padła mi pompa wody i temperatura doszła do 3/4skali i od razu zgasiłem silnik i zjechałem na pobocze mogło coś mu się stać ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie...

Gdzies, chyba na tym forum, znalazlem interpretacje wskazan temperatury. Kiedy jest na 3/4 nalezy wolac lawete, a gdy na czerwonym, nalezy szukac nastepnego silnika... :mrgreen:

W ogole ciekawa sprawa. W poprzednim E34 M5 wskaznik po nagrzaniu silnika stal zawsze w pionie, jak ch... W E39 M5 jest zwykle nieco przed srodkiem, podobnie temperatura oleju. Zreszta wskaznik temperatury cieczy chlodzacej nie ma srodkowej dzialki, tylko dwie kropki, przed srodkiem i za.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie...

Gdzies, chyba na tym forum, znalazlem interpretacje wskazan temperatury. Kiedy jest na 3/4 nalezy wolac lawete, a gdy na czerwonym, nalezy szukac nastepnego silnika... :mrgreen:

W ogole ciekawa sprawa. W poprzednim E34 M5 wskaznik po nagrzaniu silnika stal zawsze w pionie, jak ch... W E39 M5 jest zwykle nieco przed srodkiem, podobnie temperatura oleju. Zreszta wskaznik temperatury cieczy chlodzacej nie ma srodkowej dzialki, tylko dwie kropki, przed srodkiem i za.

 

uffff to mnie uspokoiłeś ;) a swoją drogą trochę źle rozwiązali to ze wskazaniem temperatury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.