Skocz do zawartości

Spryskiwacze reflektorów E39 jak podpiąć


xxspeedoxx

Rekomendowane odpowiedzi

jak masz same dysze to jeszcze

 

rurka do spryskiwaczy w zderzak 200zł

zbiorniczek z pompką 70zł

troche kabli

programowanie kompa zeby sie włanczały tak jak orginał

ewentualnie wlasnej roboty guzik

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz sprzedane

 

ogolnie to juz zostalo troche elektroniki lcm gm itd

sprezyny zaciski przepustnice kawalek silnika itd

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podepnę się do tematu, co masz na myśli mówiąc "programowanie kompa żeby się włączały jak oryginał"?

Mam spryski do xenów na przekaźnikach, a chciałbym je podłączyć tak jak fabrycznie mają być.

Wszystko jest, tylko nie ma wiązki elektrycznej.

Jak wygląda podłączenie tego, trzeba coś dokupić?

Najlepiej jakby ktoś mi to wytłumaczył krok po kroku :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja słyszałem tylko o opcji co 3 raz włanczania zwykłych spryskiwaczy sie włanczaja te od reflektów

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podobno spryski na światła mają się włączyć pierwszy raz (oczywiście razem ze spryskami szyby) po włączeniu świateł, i potem co 5 raz, chyba że znowu światła zostaną wyłączone i włączone, wtedy cykl się restartuje.

Tylko nigdzie nie mogę znaleźć wskazówek jak to podłączyć w sposób fabryczny :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według bmw wds potrzeba do przedlifta

zbiorniczka z dwoma pompkami (normalnie jest jeden)

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/G_325257.png

moduł spryskiwaczy reflektorów (za schowkiem )

nie mogę fotki znaleźć ale coś podobnego

http://www.idon-industries.com/bimmer/modules/03.jpg

i parę przewodów do modułu GM (także za schowkiem)

do zrobienia

zobacz na http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się nie bawiłem w kablomanię. Podłączyłem swoje spryski na sztywno - zmostkowałem zasilanie obu pompek i działa mi za każdym razem kiedy spryskuję szybę. Fakt, że zużycie płynu jest spore ale nie przeszkadza mi to. Jak będę miał kiedyś wenę to może pobawię się w kablomanię i moduł do sprysków.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja miałem zrobione na 2 przekaźnikach, na cewkę jednego +i- ze świateł (po włączeniu przekaźnik zwierał się) i drugi przekaźnik połączony szeregowo z tym pierwszym miał cewke zasiloną od pompki sprysków. Obwody prądowe były w szeregu, więc pompka na światła psikała tylko przy włączonych mijania.

Niby lepsze rozwiązanie niż bezpośrednie połączenie, no ale jednak nadal pozostawia dużo do życzenia.

Dlatego szukam tego modułu do spryskiwaczy i planuje robić tak, jak z fabryki wyszło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Ja jeszcze biorę ewentualnie taką możliwość aby dorzucić przycisk do panelu z grzaniem foteli i roletą oraz DSC. Poszukam właśnie takiego przycisku jak DSC, który za jednym przyciśnięciem coś włącza a za drugim wyłącza (muszę tylko się dowiedzieć czy taki przycisk można po prostu wpiąć w kabel jeden zasilający pompkę czy jego trzeba jeszcze gdzieś podpinać pod jakieś dodatkowe źródło prądu zeby się w nim np zaświeciła dioda, że jest włączony?). Do niego podepnę kabelek, który przeciągnę do zasilania pompki wysokiego ciśnienia i tam wepnę w jedną żyłę kabelka zasilania. Przycisk ten będzie jedynie odcinał obwód napięcia do pompki wysokiego ciśnienia i będą działały tylko spryski szyby. Jak będzie taka potrzeba to włączę obwód i wtedy zadziała razem z szybą pompka wysokiego ciśnienia. Mniej gmerania w elektronice a efekt rozdzielenia pracy jednej pompki od drugiej kiedy to nie potrzebne także osiągnę - może nawet jeszcze lepsze to będzie bo wtedy tylko ja będę decydował o spryskach lamp a nie komp czy liczba spryskiwań szyby.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kurcze, świetna sprawa, o tym nie pomyślałem, akurat mam u siebie taki wolny pstryczek, od PDC :)

Kupiłem nowa listwe bo potrzebowałem pstryczków do grzania dupska a że trafiła się z PDC, to będzie można jakoś to wykorzystać :)

Tylko trzeba się dowiedzieć które piny z kostki są do tego guziczka i czy czasem nie ma tam jakiegoś układu sterowania, tak jak w przypadku grzanych foteli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie układu sterowania nie powinno byc jak w grzanych bo tam masz stopnie grzania a w PDC/DSC przyciski te tylko odcinają działania więc powinno się to nadac.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do zorientowanych w temacie elektroniki bo ja mam raczej bardzo podstawową wiedzę na ten temat.

Mój plan jest taki - podłączyć pompkę wysokiego ciśnienia pod manetkę prawą wyposażoną w przycisk intensywnego zmywania. Obecnie mam podstawową manetkę tak więc zakupię manetkę z dodatkowym przyciskiem i pod ten przycisk chcę podłączyć zasilanie pompki wysokiego ciśnienia do spryskiwaczy lamp.

Mam schematy elektryczne e39 po angielsku ( http://www.elektroda.pl/r...7799889#7799889 ).

Jak patrzę na Diagram 4, schemat pod tytułem "Headlight washer & intensive washing system" to czy dobrze rozumiem, że po podmianie manetki na tą z przyciskiem intensywnego zmywania:

- wziąłbym z kabelka nr 6 (Sw/Gr - czarny z szarymi paskami) pociągnął przewód i wpiął go w odpowiednią końcówkę w kostce pompki wysokiego ciśnienia,

- drugą końcówkę kabla z kostki pompki wysokiego ciśnienia (brązowego zdaje się) podpiął pod masę do jakiegoś elementu metalowego lub połączył z masą pompki spryskiwania szyb to powinno to wystarczyć czy coś za bardzo na skróty poleciałem tym rozumowaniem?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odgrzewam kotleta.

Też przymierzam się do spryskiwaczy i chyba postawie na rozwiązanie by działały razem z tylnym. Pojawia się pytanie jak od strony technicznej zamontować pompkę. Trzeba zdjąć nadkole od strony pasażera i co dalej? Wiercimy otwór, który trzeba uszczelnić, tylko jak, skąd wziąć ten fabryczny uszczelniacz, oraz kostkę, którą można podpiąć do pompki? Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Więc tak:

-ściągasz koło i plastikowe nadkole

-w nadkolu schowany jest zbiorniczek, przykręcony na 2 nakrętkach na kluczyk bodajże 10

-odpinasz kostke od czujnika "rezerwy", i kostki od pompek, wężyk którym wpływa płyn, i wężyki idące od pompek

-wyciągasz zbiorniczek, najlepiej zabrać dziada na stół

-wiertełko o średnicy zbliżonej do średnicy ssaka pompki i wiercimy w miejscu przeznaczonym na pompke spryskiwacza szyb (zakładam że masz odpowiedni zbiorniczek)

-proponuję jakiś pilniczek czy coś i wyskrobać wszystkie plastikowe zadziorki powstałe przy wierceniu, i umyć zbiorniczek, tak żeby żaden syf w środku nie został (potem zatka pompki/dysze i masz 2 razy więcej pracy przy czyszczeniu

-przymierzasz pompkę, ma ciasno wejść do końca, jak pasuje, to odtłuszczasz powierzchnie styku pompki ze zbiorniczkiem i samego zbiorniczka, kładziesz sylikon (ja dałem czerwony, typowy do składania silnika) i montujesz pompkę.

-dobrze by było zostawić zbiorniczek w domu (np na noc) żeby zobaczyć czy sylikon ładnie przysechł i trzyma, w razie czego masz wszystko na wierzchu i możesz jeszcze raz poprawić.

-nie klej na klejach, poxipolach i innych mocnych uszczelniaczach, bo przy założeniu że kiedyś pompka padnie, albo będziesz ja musiał wyjąć może okazać się to niemożliwe.

-składasz wszystko w odwrotnej kolejności, ale zanim, założysz nadkole, zalej płyn, jeszcze raz sprawdź czy nie cieknie.

-co do połączeń elektrycznych, każdy podpina gdzie mu pasuje, pod tył, pod przód, oddzielny guzik itp, ja teraz wykombinowałem jak podpiąć żeby pryskało jak fabryka zrobiła :D nie trzeba żadnych modułów, wystarczy jedną wiązkę podciągnąć, reszta gratów jest już w samochodzie.

-nie używałem kostki do podłączenia pompki, zwykłe 2 kabelki z odpowiednimi konektorami, wszystko w koszulki termokurczliwe, i sylikonem uszczelniłem

Powidzenia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Shadow69. Jeśli mógłbyś przybliżyć to jak konkretnie to pospinać (jakie kable masz na myśli) i gdzie to podpiąć żeby działało jak fabryczne to byłbym mega wdzięczny. Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja uszczelniłem pompkę wciskając ją wraz z gumą która oryginalnie uszczelnia zbiorniczek płynu hamulcowego w pompie. Taką akurat miałem pod ręką i podeszła idealnie. Pompke zawsze mogę wymontować bez kłopotu.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.