Skocz do zawartości

[E39] 528i Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów


Leffiatan

Rekomendowane odpowiedzi

Wiec po krotce opis probelmu. Jestem w Niemczech, nastapil maly (jak mi sie zdaje po efektach i sladach) wyciek ze skrzyni biegow.

Skrzynia zaczela delikatnie tarmosic autem, i standardowo jak wyczytalem tu na forum autko zaczelo delikatnie wibrowac i ogolnie skrzynia troche szalec.

 

Wiec zaprowadzilem dzis do lokalnego warsztatu (nie BMW), chlopy zrobily mi serwis, wszystkie filtry, olej silnikowy, paliwa + pare innych rzeczy (autko stalo 9 miesiecy) i zabrali sie za skrzynie.

Plan mieli taki - najpierw dolac oleju do skrzyni, sprawdzic gdzie i co cieknie (wyciek jest z przodu po lewej stronie auta, tam jest plama po postoju) a potem po usunieciu wycieku wymienic olej na wlasciwy.

 

No i koszmar sie zaczal bo mowia mi, ze nie ma mozliwosci wymiany tego oleju bez udzialu ASO BMW! Podobno nie ma ktoredy wlac!

Podpowiedzcie co i jak bo za zadnego diabla nie bede tym autem jezdzil bez sensu, do auoryzowanej stacjii BMW mam 3 kilometry ale ta stacja w Niemczech oznacza bankructwo :) :)

 

Jak sie to robi w Polsce? Nie chce mi sie wierzyc, zeby kazdy ganial do BMW :oops:

Dzieki za pomoc.

Definicja szalenstwa - robienie wciaz dokladnie tej samej rzeczy w dokladnie ten sam sposob oczekujac zupelnie innego ofektu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to by tlumaczylo ze nie ma osobnego wlewu i tu moi "spece" mieliby racje...

 

No to teraz pytanie brzmi JAK to zrobic bez uzywania ASO? :)

 

Cos mi "spece" mowili, ze jak sie uzyje odpowiedniego narzedzia do "podlaczenia" sie do tej samej dziury to po zapaleniu silnika samochod sam zassie odpowiednia ilosc.

Podpowiadajcie chlopy co robic bo mnie trafi szlag :D

 

Ewentualnie jesli nie uszkodzi mi to skrzyni (zakladam, ze wciaz jest w porzadku) to moze ktos z Was moze mi to zrobic / polecic kogos po naszej stronie granicy jak najblizej Berlina? Przyjechalbym.

Definicja szalenstwa - robienie wciaz dokladnie tej samej rzeczy w dokladnie ten sam sposob oczekujac zupelnie innego ofektu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No to teraz pytanie brzmi JAK to zrobic bez uzywania ASO? :)

 

.

 

Uruchamiasz silnik, odkreasz korek kontrolno -przelewowy w misce i dolewasz az zacznie sie przelewac. Koniec filozofii.

 

A gdzie jest ten korek przelewowy? Bo za .... nie moglismy znalezc, jest jedna sruba na boku, ale ta jest jakies 5cm od spodu miski wiec tym nic tam nie wejdzie! A przynajmniej niewiele!

Definicja szalenstwa - robienie wciaz dokladnie tej samej rzeczy w dokladnie ten sam sposob oczekujac zupelnie innego ofektu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien speców zawsze jest sposób

 

np w skodzie felicji wlewa sie olej przez slimaka od predkosciomierza

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spedzilem ze specami czas do 4 rano. Udalo nam sie wymienic olej poperzez korek przelewowy. Dramatycznie bylo bez odpowiednich narzedzi :)

I CHICHY ma racje, to jest skrzynia ZF 15hp8.

Zalalem DEXTRON III (za pozno sie zorientowalem ze do tej skrzyni idzie ESSO) i pojezdze pare dni.

Nie udalo nam sie znalezc wycieku, musi byc maly. Rano znow byla mala plamka na podjezdzie.

Wyczyscilismy wczoraj caly spod i zamierzamy we wtorek znow zajrzec skad leci,m oze beda jakies slady. Wtedy tez zmienie olej jeszcze raz na wlasciwy ESSO.

 

Przy okazji, plamka pojawia sie po lewej stronie pod przednim zderzakiem. Czy jest jakas typowa usterka, typowe miejsce ktore tam moze ciec???

Definicja szalenstwa - robienie wciaz dokladnie tej samej rzeczy w dokladnie ten sam sposob oczekujac zupelnie innego ofektu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z pod zderzaka,to pewnie nie ze skrzyni.Pewnie cieknie ci płyn ze wspomagania.Z lewej strony pod maską jest zbiorniczek płynu i przewody gumowe biegnące do pompy.Często poci się w tych miejscach i kapie.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z pod zderzaka,to pewnie nie ze skrzyni.Pewnie cieknie ci płyn ze wspomagania.Z lewej strony pod maską jest zbiorniczek płynu i przewody gumowe biegnące do pompy.Często poci się w tych miejscach i kapie.

Tak jak kolega napisał, że pewnie od wspomagania, ale także krudźce które wchodzą do chłodnicy wspomagania lubią się obruszać i z nich leci. Wiem bo ostatnio robiłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem plega na tym, ze wlasnie wrocilem z trasy 1500km i w trakcie tej wycieczki olej z chlodnicy wyciekl w znacznej ilosci. Wspomaganie jest ok, zadnego najmniejszego dzwieku. Wiec obstawiam ze gubie regularnie olej ze skrzyni. Ale nie zaszkodzi przyjzec sie i wspomaganiu :)
Definicja szalenstwa - robienie wciaz dokladnie tej samej rzeczy w dokladnie ten sam sposob oczekujac zupelnie innego ofektu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pewnie cieknie ci chłodnica oleju skrzyni biegów.Albo sama chłodnica albo króciec przy niej.Aby dobrać się do niej musisz zdemontować chłodncę wody.Możesz mieć również chłodnicę wody zintegrowaną z chłodnicą skrzyni.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pewnie cieknie ci chłodnica oleju skrzyni biegów.Albo sama chłodnica albo króciec przy niej.Aby dobrać się do niej musisz zdemontować chłodncę wody.Możesz mieć również chłodnicę wody zintegrowaną z chłodnicą skrzyni.

 

Jesli jest zintegrowana i padla ta od oleju skrzyni to rozumiem, ze czeka mnie nowa calosc? :twisted:

Definicja szalenstwa - robienie wciaz dokladnie tej samej rzeczy w dokladnie ten sam sposob oczekujac zupelnie innego ofektu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety będziesz musiał wymienić całość,bo chłodnica jest nie rozbieralna.Możesz sprawdzić czy masz razem,czy osobno.Jak razem,to do chłodnicy wchodzą węże jak do każdej innej i oprócz tego w bok wchodzą jeszcze dwa cienkie z takim metalowym łącznikiem.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wyglada ze mam osobno :) mam jakis taki platikowy krociec z malym pokretelkiem i w ogole wyglada mi na to, ze ta chlodnica do skrzyni jest podluzna i zamontowana jakby przed chlodnica silnika :cool2: :cool2:

Czy ktos oreintuje sie jaki jest koszt nowej chlodnicy oleju skrzyni?

Definicja szalenstwa - robienie wciaz dokladnie tej samej rzeczy w dokladnie ten sam sposob oczekujac zupelnie innego ofektu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.