Skocz do zawartości

e39 523i Dzwonienie przy przyspieszaniu i bład po hamowaniu


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów mam taki problem. Przy przyspieszaniu jak silnik dostaje tak 2500obrotów do 4000 dzwoni coś jakby pod kierownica. Gdy silnik wchodzi na niższe bądź wyższe obroty problemu tego nie ma. Dźwięk jest taki jakby jakieś plastiki dzwoniły co to może być?

 

 

Z góry dziękuję za pomoc i zainteresowanie tematem :)

Edytowane przez ambience
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprecyzuj dokładnie co to za dźwięk bo dzwonić to może metal. Plastiki to mogą co najwyżej brzęczeć lub skrzypieć a to już inny dźwięk i gdzie indziej trzeba szukać przyczyny.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoni jakby jakiś plastyk się odłamał i spadł na coś i dzwonił gdy silnik akurat wchodzi na takie obroty ale rozbierałem kolumnę i nic nie widziałem :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj osłony pod autem - na wielu z nich są przynitowane osłony termiczne z alu. Jak nity puszczą to jest tam luz a same osłony termiczne są na tyle cienkie, że doskonale wpadają we wszelakie wibracje, pierdzenia, dzwonienia. Może to Ci hałasuje. Chyba, że to Ci hałasuje ewidentnie gdzieś w kabinie to tutaj nie bardzo mam pomysł. Chyba, że masz do szyby przyczepione jakieś uchwyty do nawigacji, telefonu itp - wyciągnij je z auta i sprawdź bo ja już się raz przekonałem, że potrafią nieźle wibrować/hałasować - tak samo jak np pudełka od CD wożone w schwoku.

Pod autem to możesz jeszcze sprawdzić obejmy trzymające wydech - zwłaszcza ta przy skrzyni (jak przerdzewieje to część odpada a reszta dotyka gdzieś do wydechu i też potrafi zauważalnie hałasować).

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok posprawdzam to pod autem a w aucie nie worze żadnych płyt itp Mi tak już dzwoni od pół roku ale dopiero teraz przyszedł czas i pora na to dzwonienie ale głos wychodzi ewidentnie z pod kolumny kierownicy :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wężyki i rurki do pompy wspomagania ukł kierowniczego, jedna z nich (przynajmniej u mnie) wychodzi z pompy i zawraca nad kolumną kierowniczą w komorze silnika, zawrotka 180' jest wykonana z rurki metalowej i to ona opada i stuka o kolumnę kierowniczą, poświeć latarką sprawdź na kolumnie kierowniczej czy nie masz jej obtartej dookoła od tej rurki. wystarczy podwiązać ją opaską zaciskową
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za pomoc jak ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to prosił bym o podzielenie się bo ten dźwięk zaczyna mnie irytować

 

Przy okazji wczoraj jechałem kolo 140 i zobaczyłem stojąca sarnę na drodze wyhamowałem z hamulcem w podłogę do 0 i wyskoczył mi taki błąd

 

http://img443.imageshack.us/img443/2294/20111108071w.jpg

 

Ostatnio wyskoczył mi taki jak klocki się kończyły ale nie był koloru czerwonego tylko pomarańczowego i bez wykrzyknika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy każdym kole jeden czujnik
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od klocków są 2

jeden przednie kolo od kierowcy i przekątna tylne kolo od pasazera

do klocków jest inna kontrolka żółta

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy każdym kole jeden czujnik

 

Na logikę po co przy każdym kole czujnik przecież klocki ścierają się mniej więcej równomiernie to wydaje mi się ze będzie tak jak godzill mówił to od czego w końcu jest ta kontrolka? Chyba będzie od niskiego poziomu płynu hamulcowego. Ja jeszcze tam nie zaglądałem bo chory z gorączką leże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę, że może to jest właśnie kontrolka od zużytych klocków? wiem, ze one się chyba różniły nieco w przed i polifcie. Jak miałeś ostre hamowanie to może akurat starło tyle klocków, że przetarł się już czujnik bo kończą się klocki. No chyba, że klocki wymieniałeś niedawno to wtedy jednak przyglądałbym się ilości płynu hamulcowego.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tyłu na klockach zrobiłem z 50tyś z przodu koło 30stu ale jak paliły mi się klocki to była pomarańczowa kontrolka bez wykrzykniku :) sprawdzę to i to tylko muszę wyzdrowieć. I dam oczywiście znać co było przyczyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wytrzymałem :) ciepło się ubrałem i sprawdziłem :) płyn ok :) ale klocki z przodu się kończą :) z 2-3mm zostały :) czyli pora kupić jakieś dobre klocki i czujnik :) myślę że textar będą dobre klocki :)

 

Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie moim problemem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pewnie zapaliła Ci się kontrolka nie tyle od czujników zużycia klocków co właśnie od płynu. Kończące się klocki głębiej wchodzą powodując przez jakiś okres czasu niższy poziom płynu w zbiorniku - stąd akurat ta kontrolka Ci się zapaliła (z tego co pamiętam to jak przerwie czujnik zużycia klocków to zapala się czerwona kontrolka bez wykrzyknika ale z takimi przerywanymi kreskami po lewej i prawej stronie tego okrągłego symbolu/znaczka tarczy). Jeśli zmienisz klocki zanim czujnik zostanie przerwany to czujnik stary możesz zostawic (choc z drugiej strony czujniki to nie jest jakaś wielka kwota i ja osobiście wolę zawsze włożyc nowy).

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kupiłem nowe klocki i czujnik zdecydowałem się na textar gdyż jeździłem na nich wcześniej :) a płyn hamulcowy jest równo między minimum a maximum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocki wymienione czujnik też. A błąd pozostał. Sprawdziłem jeszcze raz dla pewności płyn hamulcowy macie jakies pomysły co to może być ? bo nie mam na razie możliwości wpięcia pod komputer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocki wymienione czujnik też. A błąd pozostał. Sprawdziłem jeszcze raz dla pewności płyn hamulcowy macie jakies pomysły co to może być ? bo nie mam na razie możliwości wpięcia pod komputer

 

Witam.

Ta kontrolka która Ci się wyświetliła to nie żaden błąd tylko kontrolka od hamulca ręcznego :D .Sprawdź czy nie przymarzł ręczny,albo coś się urwało przy hamulcach z tyłu podczas ostrego hamowania. :cool2: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od hamulca ręcznego wygląda inaczej jest P w środku a nie wykrzyknik. Ręczy działa bo sprawdzałem a po za tym hamuje auto na tarczach. A ręczny działa na bębnach więc nie widzę tutaj związku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam automata i tak właśnie jest na weekend podepnę się pod kompa i się zobaczy na razie przeglądnąłem cały układ hamulcowy i wydaje się ok sam jestem Ciekaw co to może być jak ktoś ma jakieś sugestie chętnie bym posłuchał

 

Dziękuje za pomoc w ogóle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

U Ciebie kolego świeci się kontrolka o której instrukcja mówi:

:arrow: Hamulec ręczny* świeci się kiedy hamulec ręczny jest zaciągnięty.Świeci także kiedy check control wyświetla komunikat"Bremsbelag prufen" (Sprawdzić klocki hamulcowe)

:arrow: Dynamiczna kontrola hamowania DBC* Usterka w układzie DBC.Hamulec działa bez ograniczeń jak zwykły hamulec.

Instrukcja o DBC mówi:

W razie szybkiego naciśnięcia pedału hamulca system DBC automatycznie maksymalnie zwiększa siłę hamowania i podczas "pełnego hamowania" pomaga uzyskac najkrótszą drogę hamowania.Wykorzystuje się wtedy także zalety ABS.Dopóki hamowanie ma trwać,nie zmniejszać nacisku na pedał hamulca.Po puszczeniu pedału hamulca DBC wyłącza się.

W razie usterki ta lampka kontrolna świeci żółto.Zwykłe działanie hamulca pozostaje nie ograniczone.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A może zaciął Ci się pływak w korku zbiorniczka od płynu hamulcowego,lub popsuł się.Wtedy będzie pokazywał się komunikat o małej ilości płynu.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.