Skocz do zawartości

Pomocy kupno E 39 525tds


smuzu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o mała pomoc, jestem świeży na forum.

Jestem z małej miejscowości gdzie jest moda na piękne autka BMW :) paru moich kupli już ma te cudeńka i własnie ja mam zamiar kupić swoje pierwsze auto.

:lol: Sprawa jest taka, że pare razy słyszałem na temat E39 525 tds że to są samochody bez dna zawsze cos trzeba naprawić no chyba że ktoś szanuje.

Zakochałem się w E39 od pierwszego wejrzenia.Na samochód mam 10tyś PLN i tak jak szukam na Allegro są 525tds bo chodzi mi właśnie o olej napędowy.

teraz tak czy za 10tys kupie cos do jazdy i nie be z jakiś tam problemów.

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema

 

mialem TDSa i powiem ze mialem model nie zadbany i bylo dokladnie tak jak mowisz studnia bez dna caly czas sie cos psulo. nie mowie tutaj oczywiscie ze to zle auto bo bylo naprawde swietne super osiagi biorac pod uwage spalanie ( 10,5 miasto, w trasie 6,8), swietny komfort i wcale nie bylo slychac w srodku ze dieslem sie bryka.

90% aut ma problem z pompa wtryskowa a dokladnie nastawnikiem pompy jest to strasznie uciazliwe bo nie pali na zimnym, czasami potrafi zgasnac, brakuje mocy itp. znajdziesz duzo opcji typu regeneracja pompy za 1500zl ale mam gdzies numer do goscia ktory wezmie nastawnik da ci zregenerowany i bierze 300zl i wszystko super lata, mialem duzo klopotow z zawieszeniem ale to wydaje mi sie ze poprzedni wlasciciel bardzo na nim oszczedzal poza tym nie bylo wiekszych klopotow no jeszcze przy duzym przebiegu turbina lubi sie zepsuc (chyba ze tylko moja)

 

coz z kupnem BMW nie jest latwo czasami trzeba dlugo szukac, powiem tak NIE BRAC PIERWSZEJ LEPSZEJ BO MA SPORE WYPOSAZENIE jak dobrze poszukasz i bedziesz mial troche cierpliwosci to znajdziesz w miare dobry egzemplaz

POWODZENIA I UDANYCH ZAKUPOW

...jesli bedziesz ja kochal ona to odwzajemni. BMW ta jedyna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Za 10 tyś, to szczerze mówiąc nie masz co podchodzić do e39.

Chyba że masz drugie tyle na reanimację.

e39 jest dość kosztownym w utrzymaniu samochodem.

Sam zakup to nie wszystko.

Na twoim miejscu wolał bym poszukać ładnego e34.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miałem kiedyś 2.5 TDs w automacie.Nie narzekałem,ale chyba z powodu automatu potrafił spalić w mieście 15l ale trasa 7l.Silnik jest dość przestarzały (sorry CICHY525),ale zadbany(gdzie go szukać teraz?)może sprawi frajdę :search:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema

 

 

90% aut ma problem z pompa wtryskowa a dokladnie nastawnikiem pompy jest to strasznie uciazliwe bo nie pali na zimnym,

 

Jeśli już problem z odpalaniem to raczej na ciepłym silniku :) I to jest właśnie jeden z elementów na który musisz zwrócic uwagę.

Ja mam takie cudo w automacie i nie narzekam.A co do spalania to zauważyłem, że nie ma zbyt wielkiej różnicy między trasą a miastem tzn moje min spalanie wracając z Niemiec to ok 7.5l jeśli chodzi o max(miasto zimą) to max 9,5l.

Szczerze Ci polecam to auto tylko naprawdę musisz szukac dobrego egzemplarza.Ja planuję zmienic auto ale tylko i wyłacznie z tego względu, że potrzebuje mniejsze gdyż nie będe nim tylko ja jeździł.Mam kombii z 1997 z napewno oryg. przebiegiem 315tys i jak nie wezme min 12000 to go nie sprzedam.Dobrze przed zakupem udac się na jakąś stacje diagnostyczną no i podpiąc pod kompa.


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc Danielu

 

potem na zimnym tez nie pali :) a co do twojego spalania to nie uwierze w to ja mialem sedana i palil ponad 10 (chyba ze jezdzisz 40km/h) a na swiatlach maluchy cie wyprzedzaja :mrgreen:

...jesli bedziesz ja kochal ona to odwzajemni. BMW ta jedyna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:think: No właśnie szukać taki model fartowny ciężko będzie uparłem się na taki i musze miec. brat ma e36 1.8 w benzynie fajnie mi się tym jezdzi ale wole e39. strasznie mi sie podoba ale coraz bardziej trace wiare po tych wypowiedziach.

tym bardziej że chodzi mi o disel tylko o to. mam czas do namysłu jeszcze ale czekam na wasze wypowiedzi może ktoś sie bedzie chciał pozbyc :P

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś 2.5 TDs Silnik jest dość przestarzały (sorry CICHY525),
:roll2: :lol: może CICHY525 to jakoś przeoczy :worried:

Co do 525tds to uważam że to były jedne z najlepszych diesli tylko niestety najbardziej katowane przez młodych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu mam dwa takie przypadkowe modele. co o nich sądzicie?

http://allegro.pl/show_item.php?item=2153286634 :arrow:

http://otomoto.pl/bmw-525-C22978230.html

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście jest tego więcej nawet daleko nie musiał bym szukać

http://otomoto.pl/bmw-525-ladne-bmw-klima-diesel-okazja-C22948027.html

ale jest ta obawa że kupię tydzień jazdy a potem będzie stała :x

a może jednak się trafi. po kupnie pochwale się lub pożalę ale dzięki wam za info

ale nie zaszkodzi jeszcze jakas opinia eksperta :cool2:

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez bym chcial zeby bylo inaczaj ale za 10 dostanie fajna e39 :oops: tym bardziej tds. Jak mieszkasz na wiosce i chcesz diesla to wiem co bedziesz do baku lal. TDS znosi opal ale koszty utrzymania moga Cie dobic. Mialem 325 tds i przy nalocie 25 tys w roku to auto kosztowalo 1000zl miesiecznie jak kiedys podsumowalem wszystkie wydatki. Pompe musisz na pewno zrobic, koszt 2 tys- mnie to ominelo, ale czulem jak z miesiaca na miesiac robi sie coraz gorsza... Dwumas lubi juz dobrze buda telepac, koszt czesci ze sprzeglem 2 tys. Glowice lubia pekac jak ktos katowal ten silnik. Kiedys jakis mechanik z warsztatu bmw mowil ze czesto zdazaja sie mikropekniecie- niemal wada fabryczna. U mnie polowa wtryskow lala, sterujacy sie rozszczelnil, pompke w baku tez wymienilem 2 razy.

 

Silnik spalal ok 10l (e36 manual), nie mnial pelnej mocy mimo braku bledow itp. Wezyki przelewowe i podcisnieniowe daly mi sie dobrze we znaki. Typowo w piatce licz ze bedziesz mial do zrobienia np przedni zawias + hamulce+ amory + kpl opon zimowych = 4-5 tys na dobrych zamiennikach. Do tego wybierz sobie ze 2 drogie naprawy z tych ktore wymienilem i podwoisz wartosc auta.

 

Obecnie mam 528 z dobrym gazem i jest nieporownywalnie mniej klopotliwe od tds. Nie wiem jaka kasa na serwis auta dysponujesz ale jesli wylozenie na naprawy srednio 500zl miesiecznie to duzo to pomysl nad innym autem. Trojka jest sporo tansza ale tam diesle sa jeszcze mniej fajne niz w e39. e34 bedzie tansza i za 10 to dostaniesz slicznosci, silnik m50. e36 zadbane potrafi trzymac cene, chyba ze z r4 bys szukal np 1.8 albo is. W trojce fajne sa m52 i m50.

 

Jesli koniecznie auto z dieslem to popatrz na audi. Lepsze blachy, 1.9 90km bardzo dobry silnik. Bedziesz mial duzo mniej problemow i kazdy mechanik to ogarnia. Kiedys tez myslalem nad a6 c4 2.5 tdi 140km- ponoc jeden z lepszych silnikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc Danielu

 

potem na zimnym tez nie pali :) a co do twojego spalania to nie uwierze w to ja mialem sedana i palil ponad 10 (chyba ze jezdzisz 40km/h) a na swiatlach maluchy cie wyprzedzaja :mrgreen:

 

Wszystko zależy od kondycji silnika jak i pompy.Mój brat posiada identyczną tyle, że w manualu i spalała mu od 10-14 :!: Oczywiście były problemy z pompą. Po kilku wizytach u pompiarza ( i kilku stówek albo i kilkunastu :D ) ogarnął problem i autko śmiga jak złoto i teraz mu pali do 10 max w mieście(Bielsko Biała).

Ja też raczej do spowalniaczy nie należę zwłaszcza gdy wracałem z pracy z RZeszy to naprawdę chciałem byc w miare szybko w domu.Także przy prędkosci(starałem się tak do 150/h)choc bywały odcinki że i 180 się jechało i realnie spalanie z 2 osobami na pokładzie i sporym bagażem mierząc na trasie 1100km wyszło mi dokładnie 8.03 litra.oczywiście mierzone po zalaniu pod korek i ponownie.Myślę że gdybym tak do 120km/h jechał to zszedłbym poniżej 7l.

Ja długo szukałem dla siebie dobrej i zadbanej Buni :) i wydaję mi się naprawdę super utrzymana i pomimo przebiegu ok 315000 spisuję się wyśmienicie.Dużo osób narzeka na koszta-ale większośc nie wymienia nic dopóki się coś nie posypie. A i z tym się czasem też zwlekają a potem sypie się coś następnego.

A potem posty "pomocy nie pali przy - 15" :lol:

Ale kto przed zimą spr świece żarowe(oj tyle odkręcania)???, już o rozruszniku nie wspomnę!czy o bardziej prostych rzeczach jak chocby filtr paliwa wymienić spr aku???wiadomo,że jak są takie mrozy to to autko jak stoi pod chmurką to musi trochę pokręcic zanim zagada.

Koszta utrzymania wiadomo nie będą jak w golfie3 ale nie ma tragedii.

I przestrzegam Cię przed kupowaniem taniego egzemplarza(chyba że naprawdę okazja) bo rzeczywiście możesz potem sporo w niego włożyc żeby go doprowadzic do normalości.

Obecne BMW jest moim 4 autem i zawsze kupowałem auta zdecydowanie w wyższej cenie niż jakoby chodzą i nigdy nie narzekałem.

Szkoda mi jej sprzedawac ale jak pisałem nie będe go użytkował sam i chcę kupic coś mniejszego(zupełnie jeszcze nie wiem co?)

Pozdrawiam


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozatym widzę w Twoim profilu ze jesteś mechanikiem samochodowym także koszta robocizny przy ewentualnych wymianach Ci odchodzą.

A w przypadku BMW czasem mogą byc wyższe niż sama częśc :(


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jesli koniecznie auto z dieslem to popatrz na audi. Lepsze blachy, 1.9 90km bardzo dobry silnik. Bedziesz mial duzo mniej problemow i kazdy mechanik to ogarnia. Kiedys tez myslalem nad a6 c4 2.5 tdi 140km- ponoc jeden z lepszych silnikow.

 

Akurat blachy to e39 ma bardzo zdrowe i nie sądzę żeby A6 miało leprze nie mówiąc o W210 który gnije na potęgę, silnik 1.9 w A6 jest ok. ale2.5tdi odradzam, to chyba jedna z najbardziej nie udanych jednostek w AUDI.

Jak chcesz BMW to za te pieniądze zadbane e34.

Jak chcesz niezawodnego i taniego w utrzymaniu diesla to kup w124 \300d .

 

wiem,wiem -ten wygląd już trochę obciachowy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) ale2.5tdi odradzam, to chyba jedna z najbardziej nie udanych jednostek w AUDI.

Przeczytaj dokładnie - tu chodziło o 2.5TDI ale R5 z Audi 100/A6 C4. Te silniki są tak samo nie do zajechania jak 1.9TDI (zresztą te silniki 2.5 TDI R5 pakowali także do Volvo 850)

Ty natomiast miałeś raczej na myśli 2.5TDI V6 z A6 C5 - tu się zgodzę, że niestety te silniki już nie grzeszą trwałością...

W kwestii blach - tu niestety Audi zostawia BMW z tyłu. Miałem 16 letnią Audi 80 B4 i nie miałem na niej ani grama rdzy (w dwóch miejscach przy rantach błotników się pojawiła ruda ale to w wyniku mechanicznego uderzenia jakimś kamykiem - odbiło ocynk i zaczęło rudzieć). W swojej obecnej e39 z 2003 r musiałem już ogarnąć okolice bębenka od zamka tylnej klapy bo już tam zaczęło gnić.

 

Co do TDSa za 10 tys. - raczej szukaj czegoś innego. Lepiej chyba będzie poszukać jakiegoś 523i, 528i z dobra instalacją LPG. Będzie to na pewno mniej problemowe rozwiązane biorąc pod uwagę wiekowość auta niż TDS, którego już raczej ciężko dostać w przyzwoitym stanie. No chyba, ze od kogoś z for BMW byś kupił takiego TDS bo na nich jeszcze jest kilka dobrze ogarniętych...

Pzdr.

Edytowane przez Manolito77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszych A6 te 2.5td to dobra jednostka.W 2 generacji A6 V6 ponoc awaryjne, kilku znajomych miało ten motor i wycierały się wałki rozrządu.Wiadomo wszystko zależy jak się jeździ i dba o auto.Co do blach to chyba jednak niestety będą lepsze niz w naszych BMW :(


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e39 kombi nagminnie rdzewieja tylne klapy. Standardowo tez drzwi od dolu czy okolice uszczelek szyb. Co by nie mowic audi rzadzi w tym wzgledzie. Nie przesadzajcie z tymi cenami. TDS to silnik z kiepska opinia. Nawet jak ktos ma zadbana sztuke, to z cena nie poszaleje. Auta z poczatku produkcji i bez wypasu kosmicznego za 10 mozna dostac w razsadnym stanie. Trzeba sie przedrzec przez mase ulepow ale jest to do zrobienia. Kwestia czy koszty serwisu nie przytlocza wlasciciela. Obiektywnie patrzac buda i osprzet e39 tanie nie sa. Zamienniki nizszej jakosci sie nie nadaja, opony sa w drogich rozmiarach, chyba zaden z silnikow w piatce nie palil jakos szczegolnie malo. Obiektywnie patrzac m51 to chyba najmniej udany silnik w tym aucie, drugi w kolejnosci jest 2.0d 136km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację ja swoją wystawiłem za 12,5tys zł do negocjacji i jak narazie miałem tylko jedną propozycję zamiany.

Ale jestem pewien, że jak już ktoś będzie oglądał to weźmie to auto bo nie ma się do czego przyczepic :D

Sami zerknijcie:http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/details.html?id=157754054&secret=16bbc9fc71b3e385572b94c4470a3af8

w opisie jest podgrzewana przednia szyba ale tego raczej nie ma i radia/cd.Mam oryginał na kasetki :(


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) ale2.5tdi odradzam, to chyba jedna z najbardziej nie udanych jednostek w AUDI.

Przeczytaj dokładnie - tu chodziło o 2.5TDI ale R5 z Audi 100/A6 C4. Te silniki są tak samo nie do zajechania jak 1.9TDI (zresztą te silniki 2.5 TDI R5 pakowali także do Volvo 850)

Ty natomiast miałeś raczej na myśli 2.5TDI V6 z A6 C5 - tu się zgodzę, że niestety te silniki już nie grzeszą trwałością...

W kwestii blach - tu niestety Audi zostawia BMW z tyłu. Miałem 16 letnią Audi 80 B4 i nie miałem na niej ani grama rdzy (w dwóch miejscach przy rantach błotników się pojawiła ruda ale to w wyniku mechanicznego uderzenia jakimś kamykiem - odbiło ocynk i zaczęło rudzieć). W swojej obecnej e39 z 2003 r musiałem już ogarnąć okolice bębenka od zamka tylnej klapy bo już tam zaczęło gnić.

 

Rzeczywiście nie doczytałem, chodziło mi o 2,5 V ,nie o rzędówkę :)

Mam pierwsze BMW,ma 12 lat i nie widzę żadnych ognisk rdzy oprócz drobnych odprysków na masce od kamyczków.Kuzyn ma 9 letnie A6 i ruda mu wychodzi na tylnym na nadkolu,więc chyba nie ma reguły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel troche przesadziles z cena stary. Nikt chyba nie da za TDSa tyle pieniedzy tym bardziej ze nic specjalnego tam nie ma z tego co widac ze zdjec (a ogolnie mowiac zdjecia do bani nic na nich nie widac za bardzo) masz mozliwosc wrzucenia 15fotek wrzucasz 4?? prosze jaki by nie byl bedzie lepszy od TDSa http://moto.allegro.pl/sliczna-bmw-e39-530d-touring-common-rail-oplacon-i2162339271.html wiec zmien cene na 8k to moze ktos zadzwoni (nie chce byc zlosliwy tylko realnie mysle) sprzedalem swojego TDSa za 6500zl 8miesiecy temu bylo kilka rzeczy w zawieszeniu do wymiany ale wymienilem nastawnik, wtrysk sterujacy i sporo innych rzezczy aha i miala duzo lepsze wyposazenie wiec nie szalej jak chcesz sprzedac.

niedawno kupilem 528 w sedanie za 9900zl chyba pierwszy wypust bo 01.1996 ale napawde super stan szukalem 2 miesiace i bylem w kilku miejscach w polsce i takie graty co chca sprzedac za 10k to mozna sie przerazic.

 

wiec podsumowanie dla kupujacego: podlicz ile bedziesz musial wrzucic w tdsa po kupnie dodaj to do kwoty ktora posiadasz na kupno auta i kup 530d silnik nie do zabicia i ma kopa jak 2.8 pb a do tego pali tyle co nic wiec to rozwiazanie dla ciebie

 

pozdrawiam

...jesli bedziesz ja kochal ona to odwzajemni. BMW ta jedyna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pierwsze BMW,ma 12 lat i nie widzę żadnych ognisk rdzy oprócz drobnych odprysków na masce od kamyczków.Kuzyn ma 9 letnie A6 i ruda mu wychodzi na tylnym na nadkolu,więc chyba nie ma reguły.

Wszystko zależy od tego, czy wcześniej nie było coś grzebane przy blacharce. Wystarczy, że gdzieś coś jest minimalnie spawane/podcinane - wypala/odbija wtedy fabryczny ocynk i jeśli nie zabezpieczy się tego odpowiednio to ruda pojawia się wtedy bardzo szybko, niezależnie od wieku auta.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

1. Pytania na temat konkretnych aut z ogłoszeń w internecie zadajemy w innym dziale.

2. W dziale e39 jest specjalny wątek dla chcących zakupić ten model i tam należy zadawać pytania.

3. Kolejne śmiecenie odpowiednio nagrodzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.