Skocz do zawartości

E39 523i Touring M52 - zbyt duża moc silnika 198KM


krzysiek250780

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem nowy na forum

od około roku czasu posiadam BMW E39 523i kombi w automacie 99r, jest to moje pierwsze BMW , dlatego też mam kilka pytań do posiadaczy tego modelu.

Po pierwsze jako że uznałem iż samochód słabo jeździ postanowiłem pojechać na hamownię i sprawdzić czy moc silnika odpowiada założeniom producenta , czyli w moim przypadku 170KM, wybrałem się do kreatormocy.pl w warszawie i o dziwo na hamowni wyszło 198 KM :shock: , czy to możliwe żeby ten silnik bez żadnych kombinacji miał taką moc?? dodam iż tankuję go jedynie benzyną E98. może to z tego powodu ??

Druga sprawa to fakt iż samochód jak dla mnie i na benzyniaka dość głośno i nieprzyjemnie pracuje (zwłaszcza przy przyspieszaniu w zakresie obrotów od 2000 do 2500 obrotów) , nie wiem czy to wynik tego że to automat ?? , jakie są wasze opinie na ten temat , wydaje mi się iż samochód tej klasy powinien charakteryzować się komfortem również pod kontem hałasu (nie mam zainstalowanych żadnych sportowych tłumików), nie mam też możliwości porównania tego z innym takim samym samochodem , może to by było najbardziej miarodajnym doświadczeniem.

Trzecia sprawa dotyczy zawieszenia samochodu , mianowicie chciałem ustawić mu zbieżność i okazało się iż samochód prawą stroną jest około 2cm niżej niż lewą (amortyzatory z tyłu nowe , z przodu używane ale sprawne) , Panowie z serwisu który ustawiał mi zbieżność (firma ASKO na ulicy ostroroga) nieco pochopnie nie przyjżywszy się sprawie dokładnie stwierdzili iż jest to wina sprężyn a ja nie wnikając sprężyny (wszystkie 4) wymieniłem na nowe , niestety wiele to nie zmieniło , być może jest jakaś poprawa ale nadal prawa strona jest około 1-1,5cm niżej od lewej (mierzyłem to przykładając metrówkę od krawędzi felgi do nadkola) , oglądali to jeszcze raz po wymianie sprężyn zarówno ludzie z firmy ASKO jak i mechanicy z warsztatu który wymieniał sprężyny i ani jedni ani drudzy nie widzą co jest nie tak , nic nie wygląda na powyginane , a samochód również nie wygląda jak by był po jakiś przygodach , może ktoś już spotkał się z takim przypadkiem , albo wie gdzie/jak można taki samochód pomierzyć żeby jednoznacznie stwierdzić co jest walnięte, z góry dzięki za wszelkie uwagi.

 

Aha jako, że trochę zaczęło mnie wkurzać wybieranie się do mechaników i płacenie po 100 zł za kasację błędów w komputerze albo sprawdzenie czy wszystko jest OK. postanowiłem zakupić adapter ODB2 do BMW (wszystkie modele od 1997 do 2007). Jak ktoś chciałby zajrzeć do swojej buni przez INPĘ to zapraszam do kontaku w miarę czasu w ramach pomocy i wymiany informacji można się jakoś umówić na sobotę i na spokojnie przejrzeć wszystkie parametry, zwłaszcza z chęcią zajrzałbym do takiej samej BMW jak moja dla porównania wyników pracy silnika ze swoją ;)

pozdrawiam serdecznie.

Edytowane przez krzysiek250780
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem :8) zastanawiałem się żeby go zmienić na M-POWER-a ale niestety doinwestowałem mocno w ten samochód i wiem, że nie odzyskam tych pieniędzy sprzedając go teraz , a znalezienie na rynku dobrego BMW to szukanie igły..... moja też niby miała być igła a mnóstwo rzeczy powymieniałem w samochodzie, ale to może dlatego że jestem przewrażliwiony na punkcie prawidłowego działania samochodu i jak tylko coś mi nie pasuje to naprawiam (nie akceptuje niedociągnięć w samochodzie :mrgreen: ).

 

natomiast mimo iż samochód wykazał na hamowni prawie 200 KM to ta moc maksymalna to została osiągnięta dopiero przy 6tyś obrotów , co powoduje że trzeba go piłować .

ja wcześniej jeździłem głównie dieslami z turbo a jedyny benzyniak którego miałem to było audi a4 1,8T i jak dla mnie to te audi, by pogoniło to moje BMW , no ale to zapewne efekt raz turbiny dwa stosunku masy samochodu do mocy , e39 w kombi to kawał blachy , waży około 300 KG więcej od tego AUDI co miałem. No i się przyzwyczaiłem do wyższej mocy przy niższych obrotach, no i ten automat :mad2: to jednak nie moja bajka , nie to żebym miał jakieś zastrzeżenia do jego działania , ale to po prostu nie dla mnie , ja całe życie jeździłem manualem i zapewne kolejny samochód to będzie manual, jedyne zalety automatu to stanie w korkach pod górkę , albo rozmowa przez tel. podczas jazdy :lol: .

 

tak czy inaczej pozostaje pod znakiem zapytanie z czego to wynika ta jego moc , skoro standardowo taki silnik to 170KM to dlaczego na hamowni wykazał więcej i to sporo, jak by pokazał 165 KM to bym powiedział oki , no samochód ma na liczniku 270 tyś to ma prawo trochę gorzej działać niż nowy , no a tutaj to nie wiem o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam gdzie byles powinni miec jakies pojecie to tych autach. Czesto oddlawia sie te silniki przy pomocy kolektora z m50, ale to latwo poznac bo kolektor wyraznie sie rozni. Moze masz zmieniony uklad wydechowy, ale takiego przyrostu to raczej nie dalby nawet caly sportowy uklad wraz z baranami. Ostrzejsze walki itp to raczej ida w parze z w.w modami. Moze masz po prostu zmieniony silnik na m52b28. Sprawdz czy nr silnika pokrywa sie z vin.

 

Wiem ze shamowanie automatu jest trudniejsze niz manuala, ale to raczej wychodza glupoty co do momentu obrotowego. Wrzuc wykres na forum, moze bedzie cos wiecej widac.

 

Co do przyrostu mocy, to zmiana kolektora, wydechu, regulatora cisnienia paliwa i walkow dalaby Ci fajny przyrost, ale ustal co masz teraz zrobione bo tyle koni sie z powietrza nie wzielo. Zastanow sie tez czy nie bardziej oplaca sie zmienic auto. Za mala moc i nie pasuje Ci skrzynia biegow? Sporo tu widze do zmiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki niby go tam oglądali ale nic nie stwierdzili że to nie ten silnik , ani też nie dopatrzyli się żadnych unowocześnień , no ale może muszę sam się na to dokładnie spojżeć

poniżej wykres dzięki za zainteresowanie tematem :cool2:

http://www.4rider.pl/allegro/kreatormocy20120227maly.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja proponuje zrobić test 0-100km/h ze stoperem w ręku z 3 razy żeby było w miarę obiektywnie i porównać do serii, 523iT man-8,9s aut-10,2s(pierwsza z brzegu strona o bmw, można dokładniej poszukać i zweryfikować)

jak będzie mniej niż te 10,2s to może auto ma zmienione oprogramowanie (ale na pewno nie na 198KM w końcu to wolnossąca benzyna) i trzeba się pogodzić, że szybsze już nie będzie

a jak wyjdzie 11-12s to masz racje i coś jest nie halo

hamowanie automatów jest podobno problematyczne, może stąd jakieś przekłamanie...

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm nie bardzo wiem jak miałbym stwierdzić czy ten silnik to ten który tam być powinien , z tego co wyczytałem na google to tabliczka znamionowa od silnika znajduje się z prawej strony silnika , gdzieś pod kolektorem ssącym ale żeby tam dotrzeć to trzeba od spodu poszukać , więc pozostaje tylko sprawdzić to przy najbliższej wizycie w warsztacie, jak ktoś zamienił silniki to inaczej tego nie stwierdzę. Natomiast z tego co pokazał dekoder VIN http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi to mój samochód to ma następujące parametry:

Chassis number GT67837

Vehicle code DR41

Series E39

Model 523i

Body type Tou

Catalog model ECE

Production date 1998 / 11

Engine M52

Transmission Automatic

Steering Left

Catalyzer YES

 

 

Additional Information for Vehicle code DR41

Production FROM : 1998/09/01 TO : 2001/11/30

Engine M52TU

Engine Oil 6.50 Liter

Transmission Automatic

Transmission Model A5S 325Z

Transmission Oil 9.40 Liter

Rear Axle Oil 1.00 Liter

Coolant(w/o Air Conditioner) 0.00 Liter

Coolant(with Air Conditioner) 10.50 Liter

Brake fluid 1.00 Liter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dam Ci trochę więcej wiedzy z vinu :mrgreen:

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBADR41000GT67837

Kod typu DR41

Typ 523I (EUR)

Typoszereg E E39 (2)

Seria 5

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M52/TU

Pojemność skokowa 2.50

Moc 125

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor ANTHRAZIT METALLIC (397)

Tapicerka STOFF FLOCK/GRAU (F6TT)

Data prod. 1998-11-13

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic

S283A LT/ALY WHEELS BMW STYLING II Obr. BMW, st. le. BMW Styling II

S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa

S386A ROOF RAIL Reling dachowy

S413A LUGGAGE COMPARTMENT NET Siatka oddzielająca bagażnika

S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours

S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S438A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego

S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących

S464A SKIBAG Worek na narty

S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

S540A CRUISE CONTROL Tempomat

S666A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD RDS

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S202A STEPTRONIC Steptronic

S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa

S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.