Skocz do zawartości

E39 2002r. nieprawidłowe poziomowanie ksenonów


Dombrek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Przejrzałem archiwum dotyczące poziomowania ksenonów, ale odpowiedzi na mój problem nie znalazłem.

Otóż moje reflektory poziomują się niemal losowo. W większości przypadków po włączeniu odbywa się standardowa "procedura", czyli jadą w dół po czym wracają w górę (do pozycji, z której zaczęły jazdę w dół). Wszystko byłoby OK, gdyby nie fakt, że i tak świecą za blisko (bardzo blisko, w nocy trudno jechać).

Myślałem, że chodzi po prostu o prawidłowe ustawienie w pozycji "0" na pokrętłach przy reflektorze, ale tu ciekawostka. Raz na jakieś 20 odpaleń ksenonów światła robią tak: jadą w dół, wracają w górę, pół sekundy zatrzymania, po czym jeszcze trochę jadą w górę i wtedy faktycznie świecą jak należy (wręcz idealnie).

Dodam, że ostatnio coraz rzadziej jednak ustawiają się prawidłowo. Początkowo wystarczyło zatrzymać się na poboczu, zgasić-włączyć-zgasić-włączyć i było OK (choć to wkurzające robić takie postoje i pstrykać światłami). Teraz zdarza się, że przełączam 30 razy i nadal są w pozycji zbyt niskiej. Przed chwilą jeszcze testowałem, to zrobiły tak: w dół, w górę i znów w dół, ale tylko odrobinę, niemal niezauważalnie.

Regulatory nie są najwyraźniej połamane, bo lampy jeżdżą w górę i w dół płynnie. Sprawdziłem czujniki przy zawieszeniu przód i tył - wyglądają OK, tzn. nie są połamane ani nic nie wyskoczyło i nie wypięło się.

Będę wdzięczny za pomysły i podpowiedzi. Moje podejrzenia to: uszkodzone czujniki poziomowania (ale wtedy by chyba świeciły tylko na maxa w dół, a świecą jednak wyżej, tak jakby auto było w połowie obciążone). Mogę oczywiście podjechać na ustawianie świateł w tej pozycji, w której są, ale to problemu nie rozwiąże, bo jak sobie nagle światła przypomną wyższą pozycję, to zaczną świecić po czubkach drzew.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącze się.

Jak ruszam czujnikiem do poziomowania przy przednim wahaczu i nie ma zadnej reakcji to czujnik do wymiany? Tyłu jeszcze nie sprawdzałem a błędów nie ma żadnych.

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim wydasz kasę na nowy czujnik, to spraw sobie najpierw czy przypadkiem wiązka nie poszła na spacer i traci się styk.

 

Ja w swoim walczę z tym tematem od chwili zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie... okazało się,że przetarł się kabelek we wiązce od poziomowania i zasniedział.

Aż w końcu zgnił... no i całiem się straciło poziomowanie. Teraz chodzi jak złoto po naprawie. :cool2:

 

Cały zgnił czy może jesteś w stanie wskazać jakieś newralgiczne miejsca, które powinienem przetrzepać? Dotychczas tylko przeglądałem wtyczki i wszystko wskazuje na to, że są OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz przy wiązce tam gdzie są wszystkie kabelki w kupie zaraz od wtyczek od lampy.

Tam idzie kabelek od poziomowania. Po prostu się rozsypał w jednym miejscu. Zobacz na kabel w tej wiązce od poziomowania i przepacz go na całej długości.

Jak nie to sprawdź przejście miernikiem w jakimś miejscu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na kompie postawić diagnozę. 100-proc. pewności nie ma, ale:

- mam czasem (!) błąd czujnika z przodu - faktycznie łącznik jest skorodowany i będzie trzeba go wymienić,

- być może będzie trzeba wymienić czujnik z przodu (oprócz łącznika),

- zdarza się brak połączenia - czyli być może skorodowane przewody, tak jak pisaliście.

Wkrótce się za to wezmę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie mogę dojść do tego, który numer czujnika poziomowania ksenonów przód jest właściwy:

Według RealOEM do mojego auta czujnik to 37146784696, ale na Allegro sprzedają czujniki używane z numerami 7-cyfrowymi, np. 1 093 697 oraz 1 093 698. Który jest właściwy? Stawiam na 1 093 697 i podejrzewam, że z końcówką 8 to tył. Ale czy to na pewno to samo co 37146784696 ?

 

Jaka jest droga przewodów połączenia czujnika przedniego ksenonów do świateł? Rozumiem, że idzie to przez jakiś moduł. Zastanawiam się nad puszczeniem równoległych przewodów ( w razie gdyby stare były zgniłe), a nie chcę "rozkręcać" dotychczasowych kabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Pod komputer, sprawdzenie błędów i w DIS oraz ustawieni pozycji zero :-)

Jadę jutro w trasę, ale zauważyłem, że ksenony coś nisko mi świecą. Ktoś z bardziej doświadczonych kolegów wie gdzie znaleźć czujnik świateł w INPA i wypoziomować go w DISie? :|

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od jakiegoś czasu mam identycznie :evil:

to znaczy światła idą w dół potem trochę do góry ,ale i tak świecą za nisko

 

czy jeżeli włączę światłą i poruszam dźwignią czujnika ( tą przy wahaczu ) to światła powinny reagować na to ?

i analogicznie z tyłu

błędów żadnych związanych ze światłami nie mam ;)

 

 

czy robiłeś ten test ?

 

gdzie w INPI-e jest jakiś test poziomowania świateł ?

 

p.s. moje firmowe seicento ma teraz lepsze światłą niż ja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź regulatory czy nie popękały w lampach...

Po zapaleniu zjeżdżają na dół, niepokojąco potrykocą (jakby plastikowe trybiki przeskakiwały), po czym podnoszą się do góry. Podregulowałem je kluczem (białe śrubki) i wygląda na to, że trzymają poziom.

Fajnie byłoby jednak, gdyby ktoś powiedział gdzie szukać w INPIE testu regulacji, czy w DIS'ie poziomowania :?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zdjąłem koło i dorwałem się do czujnika

niestety światła nie reagują na ruch samej dźwigni

czujnik wyjąłem i szukam na allegro używki

jak wstawię nowy to dam znać co i jak

teraz mam odpięty czujnik i światła po włączeniu lecą na dól ,po czym podnoszą się lekko do góry (ale i tak świecą za nisko )

 

czy ktoś miał w ręku ten czujnik ,u mnie dźwignia obraca się dookoła osi nie ma żadnego oporu ,czy tak ma być

jeżeli bym chciał sprawdzić czujnik miernikiem to pod które końcówki podpiąć miernik ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem czujnik przedni ok. miesiąc temu. Stary (ten co sporadycznie miał błędy) chodził znacznie luźniej niż nowy. Po założeniu nowego jak ruszałem dźwigienką, to światła reagowały.

Mi udało się dostać nowy na Allegro (aż byłem zdziwiony), ale wiele osób montuje używki i też jest OK. Najważniejsze, żebyś dostał gwarancję rozruchową kilkudniową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany

a więc tak

tak miałem z uszkodzonym czujnikiem oraz gdy go odłączyłem go całkiem

 

http://www.youtube.com/watch?v=dmb-fo5tH6c&feature=plcp

 

 

a tak po naprawie ,wymianie czujnika na używkę

 

http://www.youtube.com/watch?v=rVPs5XBjYV4&feature=plcp

 

jak widać ustawiły się nareszcie prawidłowo (na końcu podchodzą jeszcze do góry )

 

wymian czujnika zajmuje 20 minut pod domem na lewarku

czujnik musi mieć taki sam numer ,ja mam e39 2002 a czujnik kupiłem od e60 model z 2006 roku

czujnik miał ten sam numer ale inną datę produkcji

czujniki są od 70 do 150 zł na allegro

ja dałem 70 + przesyłka

nówka w sklepach kosztuje około 300 zł

dodam że w swoim miałem jeszcze oryginalny ,tak więc miał już swoje lata ;)

 

jak coś piszcie ,ale naprawdę nie ma problemu z wymianą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Mam ten sam problem z poziomowaniem, który czujnik należy wymienić ?? bo są chyba 2 na przednim wahaczu i na tylnym

 

Najlepiej podłączyć pod kompa. Mi wyrzucało błąd przedniego czujnika, ale nie stały, lecz sporadyczny. Tak czy siak lampy wariowały. Po wymianie jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany

 

Problem polegał na tym że pękła zardzewiała śrubka przy czujniku poziomowania na przednim zawieszeniu przez co lampy nie potrafiły się wypoziomować

 

http://imageshack.us/a/img19/9919/img0816afp.jpg

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.