Skocz do zawartości

Webasto - jak działa, czy można odpalać zdalnie?


Hans1685044092

Rekomendowane odpowiedzi

Mam w swoim E39 Webasto.

Chciałbym poczytać opinie ludzi, którzy tego używają w E39.

Z tego co wiem to ustawiam np na 7.30 i automat zaczyna grzać przez jakieś 30 minut. Zasilane tylko z akumulatora tak ? (czy olej napędowy też?)

Jaki to ma wpływ na zużycie/pobór prądu akumulatora ?

Niestety nie ma możliwości zdalnego odpalania pilotem z domu, montaż takiego czegoś to duży koszt ?

dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja w swoim E39 też mam "vebasto" czyli standhaizung czy jakoś tak.

Ustawia się to na godzinę, lub włącza zdalnie z pilota (taki duzy oryginalny zasieg 300m).

U mnie działa to na benzynę pobieraną ze zbionika.

 

Działa elegancko. Nawet w największe mrozy 15min. i masz ciepło w samochodzie.

Co do zużycia paliwa to nie zauważyłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie do tematu :D mam pilot , mam webasto i nie moge rozpracować jak to sie uruchmia (E39 528iA 99)

 

P.S. po roku użytkowania :duh: (nie miałem czasu na experymenty :mrgreen: )

 

P.S pomóżcie , bo rano zimno :mrgreen: :doh:

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w swoim E39 Webasto.

Chciałbym poczytać opinie ludzi, którzy tego używają w E39.

Z tego co wiem to ustawiam np na 7.30 i automat zaczyna grzać przez jakieś 30 minut. Zasilane tylko z akumulatora tak ? (czy olej napędowy też?)

Jaki to ma wpływ na zużycie/pobór prądu akumulatora ?

Niestety nie ma możliwości zdalnego odpalania pilotem z domu, montaż takiego czegoś to duży koszt ?

dzieki za info

 

Drogi kolego jezeli masz webasto to musisz miec i do niego zdalnego pilota bo on zawsze jest w komplecie. Taki duzy srebrny ze znaczkiem BMW. Zasilanie jest ze zbiornika paliwa oraz akumulatora, pobor paliwa to jakas szkalna 250ml benzyny na godzine dzialania. Co do pilota to widocznie ktos ci go poprostu nie dal przy zakupie auta!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Trzeba troche to rozróżnić, bo są dwa webasto w BMW.

 

W większości modeli było to montowane seryjnie, napewnow 3.0d. Słóży ono do dogrzewania silnika. Zapalasz silnik i webasto dogrzewa żeby silnik szybciej osiągnął temperaturę pracy.

Nie jest to ogrzewanie postojowe!

Można ten system robudować o ogrzewanie posotjowe ale to idywidualnie do każdego samochodu, w zależności od wyposażenia.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie Webasto to nazwa firmy, a nie produktu. Jako, że Webasto była pierwszą firmą, która wypłynęła z ogrzewaniem postojowym, to przyjęło się nazywać te systemy po prostu Webasto.

 

Takie wyposażenie można oczywiście dołożyć do samochodu. Nówka kosztuje w granicach 800Euro netto plus około 600zł netto montaż. Na Allegro można dostać sensowne nowe "webasto" już za około 1800zł. Używki chodzą po około 500-1000zł, ale ja bym nie ryzykował.

To są ceny urządzeń w podstawowej konfiguracji, to znaczy grzanie bloku silnika (poprzez podgrzewanie płynu wraz z niezależną pompą wody) i grzanie wnętrza poprzez oryginalny system wentylacyjny. Do tego jest zegarek (timer) z możliwością ustawienia czasu właczenia. Opcją jest na przykład sterowanie z pilota.

 

To były urządzenia na paliwo (benzyna, olej napędowy). Są również urządzenia elektryczne w wersjach 230VAC lub 12/24VDC. Jednak na polskich parkingach nie ma jeszcze (i pewnie nie będzie) dostępu do 230VAC, a grzałka 12/24VDC może szybko wykończyc akumulator - koniec tematów "elektrycznych".

 

Jeżeli ktoś chce zminimalizować koszty, to może iść na minimum i zakupić elektryczny podgrzewacz wnętrza... tylko po co? Chodzi przecież o silnik.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

jak mam rozróznic jakie mam webasto w swojej 530d???????

 

 

Bo zadnego pilota nie dostałem???? :( A koło kirlicha mam naklejke z napisami "webasto costam costam":)

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Czy ktoś wie co dokładnie oznacza poniższy błąd i gdzie jest Zuheizer?

Auto posiada webasto i podgrzewacz płynu chłodz..

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 09/26/16 15:14:38

ECU: IHKA39_5

JobStatus: OKAY

Variant: IHKA39_5

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

50 Zuheizer -> 50 Podgrzewacz

Error frequency : 10 -> Częstotliwość błędu 10

Leitungsunterbrechung -> Otwarty obwód

Fehler momentan vorhanden -> Błąd obecnie dostępny

Errorcode: 32 44 0A 24 24 5E C9 11 10 03 84

=============================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za przednim lewym kołem, na dole w nadkolu. Zuheizer ( podgrzewacz ) i webasto to jest to samo urządzenie, służy przede wszystkim do szybszego podgrzania silnika, a w lepszej wersji może na postoju także dodatkowo dogrzewać wnętrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za przednim lewym kołem, na dole w nadkolu. Zuheizer ( podgrzewacz ) i webasto to jest to samo urządzenie, służy przede wszystkim do szybszego podgrzania silnika, a w lepszej wersji może na postoju także dodatkowo dogrzewać wnętrze.

 

Dzięki za wyjaśnienie i wskazanie lokalizacji. Moje E39 posiada te dwie funkcje.

A czy oprócz bezpiecznika w bagażniku nr 47 jest jeszcze gdzieś indziej,inny bezpiecznik, np. w komorze silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po wymianie pompki wody przy Webasto na używaną, sprawną pojawił się inny błąd:

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 10/24/16 15:54:07

ECU: ZUHEIZ

JobStatus: OKAY

Variant: ZUHEIZ

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

3 Umwaelzpumpe - 3 pompa obiegowa

Error frequency : 255

Stoerverriegelung 51.00 0-n - Blokada usterek

Kuehlmitteltemperatur 36.00 Grad Celsius

Leitungsunterbrechung - Otwarty obwód

Fehler momentan vorhanden

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

E39 530d A 2003 rok

Walczę z Webastem i pompką wody już miesiąc. Kupiłem Webasto Thermo Top C - nalepka z dużej ścinki Webasta, a z bocznej ścianki: Thermo Top Z/C Diesel, o numerze BMW 64.12 - 8 387 112 (64253B), moje było: BMW 64.12 - 8 387 111 (64252B), reszta oznaczeń jest identyczna jak moje, nawet lata zastosowania te same. Założyłem, rozgrzałem silnik aby płyn wypełnił cały obieg układu chłodzenia-ogrzewania, odpowietrzyłem układ, skasowałem błędy i ... I można Webasto uruchomić jedynie przez interfejs diagnostyczny w INPA. Z panelu navi, z funckji : Webasto bezpośrednio, nie uruchamia się, tzn.: nie uruchamia się klimatronik i piec. Nie miałem przy sobie pilota do Webasta, więc nie miałem jak sprawdzić czy to działa.

 

Czy te Webasta różnią się sposobem sterowania, a może trzeba wykonać kodowanie, adaptacje lub jeszcze coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E39 530d A 2003 rok

Walczę z Webastem i pompką wody już miesiąc. Kupiłem Webasto Thermo Top C - nalepka z dużej ścinki Webasta, a z bocznej ścianki: Thermo Top Z/C Diesel, o numerze BMW 64.12 - 8 387 112 (64253B), moje było: BMW 64.12 - 8 387 111 (64252B), reszta oznaczeń jest identyczna jak moje, nawet lata zastosowania te same. Założyłem, rozgrzałem silnik aby płyn wypełnił cały obieg układu chłodzenia-ogrzewania, odpowietrzyłem układ, skasowałem błędy i ... I można Webasto uruchomić jedynie przez interfejs diagnostyczny w INPA. Z panelu navi, z funckji : Webasto bezpośrednio, nie uruchamia się, tzn.: nie uruchamia się klimatronik i piec. Nie miałem przy sobie pilota do Webasta, więc nie miałem jak sprawdzić czy to działa.

 

Czy te Webasta różnią się sposobem sterowania, a może trzeba wykonać kodowanie, adaptacje lub jeszcze coś innego?

 

Odpowiem sobie i może przyda się innym.

Po pierwsze, akumulator musi być w pełni naładowany (mój nie był).

Po drugie należy przy pomocy DIS wykonać następujące czynności:

1.Coding/Programming

2 ZCS/FA coding

3 Wybrać E39

4 Retrofit

5 Independent Heating

6 Przejść kilka ekranów czytając treść i zaakceptować kodowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.