Skocz do zawartości

BMW 530D AT swieca w komorze spalania


asemp

Rekomendowane odpowiedzi

(profil taty)

Witam,

mam problem z silnikiem m57 3.0D z 2001 roku,

otóż mój tato (którego jest profil) postanowił jakiś rok temu zmienić świece żarowe w BMW, i jedną ułamał,

potem próbował to naprawić, kupując specjalistyczny zestaw do wyjmowania urwanych świec żarowych ale jak rozwiercał świece to mu wpadła do komory spalania i tak to zostawił, ponieważ tą BM-kę dał mi chciałem ją naprawić, z tego co patrzyłem to nie ma jak tego wyjąć (zassanie odkurzaczem, wyjęcie jakimś haczykiem czy magnesem odpada, próbowałem), jedyne co pozostaje to zdejmowanie głowicy, bo nie mam innych opcji.

Szukałem tego tematu na forum ale nie znalazłem wystarczających odpowiedzi, jedynie to to ze muszę mieć Klucz dynamometryczny, pobrałem też SAM NAPRAWIAM BMW e39 ale też pupa. Co do moich doświadczeń to pomagałem ojcu przy samochodach z deka, umiem sam naprawiać skutery (mechanika i elektryka), raz wymienialiśmy silnik ale benzyna i na paskach rozrządowych a nie łańcuchach.

Wiec myślę ze dam rade, i teraz co muszę mieć?

Jaki zakres ma mieć ten klucz dynamometryczny (Nm)?

Jaki klucz polecacie?

Jak rozkręcić te głowice krok po kroku żeby nie rozwalić, jak przygotować se silnik do tego?

Jakie inne narzędzia mi są potrzebne?

Co jeszcze muszę kupić (oprócz uszczelki głowicy)?

Prosiłbym o nie odpowiadanie komentami typu "oddaj do mechanika" itp. ponieważ znajduje się na Sycylii i raz dałem do roboty głowice, i po tygodniu silnik pad, po czym musiałem wymienić silnik. i następne 500 euro poszło się bujać.

Z góry dzięki za odpowiedzi!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zdjąć miskę w M57 to istna masakra, albo silnik w górę, albo zawieszenie w dół.

Ja bym próbował najpierw wyjąć wtrysk.

Czasem też bywają zapieczone, ale wole to niż przeboje z dołem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ta świeca w miarę "stoi" w tej komorze tak jak spadła to jeszcze spróbowałbym może - oczywiście to tylko takie moje głośne myślenie ale dobrze spróbować wszystkiego zanim się rozbebeszy silnik - kupić jakiś dobry klej (ale dobry a nie żadne kropelki czy inne szity) np z firmy Loctite i spróbowałbym wsunąć jakiś kawałek grubszego druta,pręta (na tyle na ile pozwala średnica otworu na świecę) nasmarowanego wcześniej na samym końcu tym klejem i przytrzymał tak przy świecy, żeby się do niego przykleiła (oczywiście trzeba by ją przykleić w takim miejscu żeby wychodziła mniej więcej pionowo/tak jak była wkręcona względem otworu). Jeśli udałoby się, że świeca chwyci to wtedy masz już szansę jakoś manewrować i to może wyciągnąć.

Jeśli świeca leży jakoś bokiem to raczej ciężko wtedy manewrować (nie wiem jak dużo tej świecy tam wpadło) i wtedy pewnie już tylko rozbieranie gratów - jak pisali wcześniej poprzednicy.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zdjal glowice, wymienil sama uszczelke pod nia i tyle. a swieca to ma chyba mniej jak 8mm w koncowce ;)
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co jest trudnego w lancuchu :P ustawiasz rozrzad jak fabryka przykazala i odkrecasz napinacz, lyzwe etc. a dolem to tak latwo wychodzi i pozniej wchodzi?
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ook ale jak pójdę dołem to muszę mieć kanał albo coś w tym stylu (jak bym wyjmował sanki) bądź jakiś podnośnik na silnik i ja do tego muszę wejść pod samochód...

z głowicą nie mam takich problemów bo tylko nią muszę podnosić (waga jakieś 40 kg?) i poza tym muszę tez nagwintować wejście na świece w głowicy...

Co do łańcucha to trudno go ustawić?

Musze mieć jakieś specjalne narzędzia do zrobienia tego?

 

Edit:

 

Czy ktoś mi pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.