Skocz do zawartości

[E39] 530DA webasto wymiana


strzewka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W swojej sprawie pisałem już w innym temacie ale niestety nie uzyskałem odpowiednich odpowiedzi. Przytoczę treść tego co pisałem wcześniej:

 

"Czytam wątki o webasto już od jakiegoś czasu i szukam rozwiązania swojego z nim problemu ale ciężko jest się poruszać w tym wątku gdyż jest za duży i dość zabałaganiony (nie pasuje do niego tytuł podsumowanie). To tak aby nie dostać zaraz odpowiedzi SZUKAJ.

Mój problem wyglada tak. Auto kupiłem pół roku temu w wakacje więc nie miałem okazji sprawdzić ogrzewania postojowego. Poprzedni właściciel mówił, że działało (że wymieniał piecyk bo nie działał i po wymianie działało) teraz nie działało w ogóle ani podgrzewanie silnika ani wnętrza. Mam 530 AD turing z 2001 r. w specyfikacji fabrycznej nie ma ogrzewania postojowego więc wnioskuję, że któryś z poprzednich właścicieli uruchomił to sam. Piecyk który mam to ... no właśnie tu jest problem bo wczoraj wymontowałem z mechanikiem piecyk i okazuje się że mam drobne róznice między naklejką na piecyku a na nadkolu.

Na nadkolu mam coś takiego:

THERMO TOP Z/C

12V/45W

5,0 kW

DIESEL

2,5 bar

S 289

 

Na piecyku coś takiego:

jedna naklejka:

THERMO TOP Z/C-D

12V/40W

5,0 kW

DIESEL

2,5 bar

S 289 i jeszcze numery których nie ma na naklejce na nadkolu

Artikel Nr: 64470F i fabr nr. ...(nie mam go teraz, nie wiem czy jest ważny)

druga naklejka:

BMW 64.12-8 387 111

Thermo Top Z/C

diesel

webasto 64252B

 

Czy to będą te same urządzenia (pewnie ta na nadkolu jest od początku ale nie ma tam żadnych numerów wg których można by się kierować w poszukiwaniach piecyka.

Co oznacza to "D" przy z/c, czy różnica w mocach ma znaczenie.

Czytałem o sterowanych cyfrowo i analogowo ale ciężko odnaleźć właściwe posty.

Może ktoś mi podpowie jakiego piecyka szukać bo mój nadaje się tylko do wymiany cała płytka sterownika jest popalona i przegniła tak, że nawet ciężko odróżnić poszczególne elementy.

dodam jeszcze, że w panelu sterowania (mam duży wyswietlacz) mogę ustawiać dwa czasy grzania wentylowanie i grzanie postojowe, mam też pilota do webasto (w tym wątku pojawiało się zdjecie takiego) ale nie wiem czy zadziała z nowym picykiem.

Oczywiscie INPĄ nie mogę sie w ogóle dostać do webasto.

Co oznaczają lub czym się różnią oznaczenia przy numerach "64470F" chodzi o to "F" ja mam "F" na piecyku ale on może być inny niż był na starcie a w necie są różne te literki.

Może to trochę chaotyczne ale może ktoś mi pomoże czego szukać i co mogę mieć w temacie orzewania postojowego."

 

Dalej z tematem się nie uporałem. Chcę póki jest jeszcze zima wymienić piecyk lub płytkę sterującą ale nie wiem czy te różnice w opisach mają znaczenie a jeśli jest coś na co zwrócić uwagę to proszę o wytyczne co musi się zgadzać albo jakiego pieca szukać. Na realoem to w ogóle jakiś inny numer wychodzi.

Czy ci co wymieniali piecyk szukali dokładnie takich samych numerów itd. czy nie.

Czy wymiana płytki sterującej jest kłopotliwa czy do ogarnięcia we własnym zakresie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam piec jest zawsze taki sam, różnica jest tylko w palniku pomiędzy wersja na benzynę a wersja na ON oraz w płytce sterującej i tym, czy jest pompka obiegowa czy nie (dogrzewacze pompek zazwyczaj nie mają).

Masz auto z roku 2001, więc sterownik będzie cyfrowy.

Webasto musi być Z/C D, Z/C to oznaczenie ogrzewacz silnika/ogrzewanie postojowe, czyli takie jakie potrzebujesz, a D to rodzaj paliwa jakim jest zasilany, czyli diesel.

Jeśli sam piec jest okej, to możesz szukać tylko sterownika, na pewno będzie taniej.

Na moje oko, to powinieneś szukać płytki typowo od e39 z podobnych roczników, wydaje mi się że więcej różnic nie ma.

Cyfrowy sterownik kupisz za ok 250pln, (analogi od 500 w górę).

Pamiętaj, żeby webasto ruszyło, cały osprzęt musi być sprawny, każda usterka blokuje piec.

Ja skompletowałem nowy piecyk z częsci, wyszedł strasznie tanio, i śmiga jak rakieta (dosłownie :mrgreen: )

Moje auto powinno mieć taki sam piec jak u ciebie, ale zrezygnowałem ze sterowania przez komputer silnika (i tak nie mogę go rozbudować, mam małe BC) i mam własny wymodzony sterownik oraz pilot.

W twoim przypadku wsadził bym taki jaki ma być, skoro i tak masz telestart i zegar do ustawiania grzania, szkoda tracić tych bajerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Są to konkrety o które mi chodziło.

właśnie chodzi mi o to czy któryś z tych numerów, które sa na naklejkach mówi o tym, że płytka jest cyfrowa czy analogowa ewentualnie po czym można poznać cyfrową. Wiadomo, że jak ktoś sprzedaje samą płytkę to raczej wie o co chodzi ale na allegro mozna kupić uszkodzone piece i wtedy nie do końca wiadomo czy to cyfrowe sterowanie. Czy rocznik to raczej pewne, że sterowanie jest cyfrowe?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Roczniki od około połowy 98 w górę mają cyfrowe sterowanie, więc ty masz takie na 100%.

Proszę bardzo, lektura na dobranoc: http://ogrzewaniepostojowe.net.pl/

W drugiej zakładce masz więcej szczegółów.

Ale jest jedna niezgodność, jak masz zdjęcia sterowników opisanych jako analogowe, to drugie od góry po lewej stronie przedstawia sterownik taki właśnie jaki powinien siedzieć przynajmniej u mnie (u ciebie na 99% też), i taki miałem, a jest to sterownik cyfrowy, ktoś tutaj coś pomieszał, chyba że wychodziły tak samo wyglądające, w dwóch wersjach.

http://ogrzewaniepostojowe.net.pl/attachments/CropImages/ed10e54bce7786e5e74ca1d1ed4db2fe.jpeg

Analogowe posiadają na płytce taką dużą diodę (takie czarne z paskiem), a ten jeden właśnie jej nie ma. Na 3 e39 w których ogarniałem webasto siedział taki właśnie sterownik i był to na 100% cyfrowy, jak widać nie ma tej diody.

Pozostałe są opisane prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie, ale trzeba uważać, bo śrubki którymi jest przykręcona pokrywka sterownika zazwyczaj są tak zapieczone że się urywają.

Potem tylko pamiętaj żeby odkręcić śrubkę wewnątrz, trzyma ona czujnik temperatury.

Ogólnie łatwa sprawa ;)

Aha, oczywiście żeby dostać się do płytki, trzeba wysunąć piecyk z mocowań, ale z tym też nie ma problemów :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam

No tak jak do tej pory nie uporałem się z tematem bo po prostu jakoś mi zeszło. Chcę kupić inny piecyk na allegro ale jak szukam to najczęściej są z numerem BMW 64.128387111 niby do BMW ( u mnie też, piec który siedzi ma taki numer) ale na REALOEM nie ma takiej części o takim numerze a u mnie wyskakuje webasto z takimi numerami: 64.128387103 lub 64.126918455. O co w tym chodzi. Dlaczego piecy których jest najwięcej nie ma na REALOEM? Czy ktoś to rozkminiał. Chcę mieć pewność, że jak to kupię to bedzie pasować.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Ciąg dalszy mojej "przygody" z webasto (pisałem o tym trochę w innym temacie ale nie dostałem konkretnych odpowiedzi a tematów o webasto to przeczytałem po kilka razy chyba wszystkie na forum). W końcu dzięki pomocy kolegi z forum kupiłem inny piec zamontował mi go mój mechanik odpaliłem INPĘ i zero błędów piec wystartował z INPy. Myślałem ,że to już koniec problemów ale niestety nie sprawa wygląda tak:

- w INPIe zero błędów

- z poziomu INPy piec odpala i chodzi

- nie odpala piec jako dogrzewanie silnika podczas odpalania auta (w ogóle nie chodzi)

- odpala z pilota! ale pochodzi trochę z 15 minut w tym czasie jakby trzy czy cztery razy się włączał i trochę chodził i żadnego efektu, nie ma grzania w kabinie nie startuje klimatronic

- z poziomu OBC jak włączam to w ogóle nie ma reakcji jak włączę ogrzewanie postojowe (wentylatorek miga chyba na czerwono). Mam możliwość ustawienia dwóch czasów grzanie i wentylacja.

- jest dodatkowa pompka przy piecu

- w INPIe w zakładce ogrzewania dodatkowego jak kliknąłem na pompę to słychać chyba przez minutę miarowe BUMP BUMP ...

- parametry niepoprzekraczane podczas pracy pieca

Nie wiem czemu się nie włącza podczas uruchomienia auta może jest za ciepło? Paliwo w baku (prawie pełny) jest, akumulator też chyba jest ok (w teście 9 pokazuje na pracującym silniku ok. 13,6 V po wyłączeniu ok. 12 V).

Mam pytanie ile powinno dochodzić do webasta przewodów w tej 6-ciopinowej wtyczce (ja mam trzy 1,2 , 6)? Dlaczego nie odpala webasto podczas uruchomienia auta zimnego.

Ma ktoś jakieś pomysły?

Czy gdyby płytka sterująca była analogowa zamiast cyfrowej to mógłbym się łączyć z webasto z poziomu INPy?

W zakładce od klimy w INPIe mam 1 błąd:

30 Auxiliary water pump

short circuit batt+

Mam dodatkową pompę pod zaworkami od ogrzewania. Ustawione mam w NCS na nicht_activ.

W module webasto w INPIe zero błędów. Mogę uruchomić piec mogę uruchomić pompę (to chyba ta od cyrkulacji przy piecu potwierdzcie).

Może ktoś napisać dokładnie jak przestawić w NCS to ustawienie pompy tak krok po kroku. Kiedyś sam odpaliłem światła dzienne ale nie chcę namieszać .

W INPIe w module ogrzewania w parametrach mam taki zapis:

Switch on with K-Bus :no

Czy tak powinno być? Ewentualnie jak macie , Ci którymdziała chociaż podgrzewanie.

To chyba tyle, może kiedyś uda mi się to uruchomić.

Pozdrawiam i czekam na pomysły co sprawdzać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie webasto kupiłeś z jakimi oznaczeniami, skąd pewność że jest sprawne ? Czy jak webasto pracuje to pracuje palnik ? czy idzie dymek z wydechu czy tylko zimne powietrze ? czyli pracuje sam wentylator ,czy jak otwierasz z rana drzwi to czy webasto się aktywuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Webasto mam od gościa , który się w nich specjalizuje. Złożył mi je z odpowiednią płytką sterującą i przetestował. Jak pisałem wyżej webasto chodzi mogę je uruchomić z poziomu INPY (odpalić , wyłączyć, uruchomić pompkę sprawdzić błędy - nie ma żadnych) , mogę je uruchomić je pilotem!, który do niego posiadam. Piec chodzi leci dymek ciepły słychać jak chodzi. W INPIE wszystkie parametry pracy są w normie. Jak odpalę je z pilota to chodzi normalnie tzn. włącza się pochodzi wyłącza i tak przynajmniej kilka razy przez przynajmniej kilkanaście minut. W tym czasie nie ma reakcji na klimatronicu nie ma żadnego nadmuchu w środku auta ale silnik samochodu się nagrzewa bo rurki od układu chłodzenia robią się ciepłe czyli pompka też chodzi. Nie uruchamia się piec po otwarciu drzwi ani po uruchomieniu silnika nawet przy 0 st C. Wygląda to tak jakby nie było kontaktu pomiędzy autem a piecem chociaż przez gniazdo diagnostyczne można się bez problemu z piecem połączyć. W zakładce od klimy w INPIe jest jeden błąd:

30 Auxiliary water pump

short circuit batt+

pisałem o tym wcześniej. Nie wiem czy ma on wpływ na webasto? Pomijając już to , że nie chodzi ogrzewanie wnętrza to dlaczego nie chodzi jako dogrzewacz silnika.

A i tak samo nie ma reakcji jak prubuję uruchomić ogrzewanie wnętrza z panela navi, zaczyna tylko mrugać kontrolka wentylatorka.

Nie będę już przepisywał tego co pisałem wyżej ale może ktoś coś będzie mógł podpowiedzieć. Czy gdyby sterownik był zły przy piecu (analogowy zamiast cyfrowego) to czy mógłbym się łączyć przez INPĘ z nim i wszystko sprawdzać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Czy doszedłeś do ładu z tym webastem? Ja mam takie samo wyposażenie i moje oryginalne webasto raz na kilka prób odpala więc kupiłem drugie i drugą przetestowaną sprawną płytkę. Mam zamiar je założyć ale jak czytam o twoich przeżyciach to mam obawy. Słyszałem że po wymienie webasta na inne trzeba przekodować sterownik webasta pustym plikiem ale nic na ten temat nie mogę znaleźć. Odezwij się proszę i opis jak skończyły się twoje przygody.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.