Skocz do zawartości

WYMIANA ŁAŃCUSZKA ROZRZĄDU E39 530D 193 KM


Nicki36

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Jestem nowym posiadaczem BMW E39 530D 193 km. Prawdopodobnie stuka już łańcuszek. Po odkręceniu wlewu oleju słychać stukanie.

Dlatego mam kilka pytań:

1. Co wchodzi w skład części przy wymianie łańcuszka ?

2. Jaki jest ich koszt ?

3. Komu najlepiej zlecić tą robotę żeby było dobrze i nie za drogo (jestem z dolnego śląska - dokładnie Głogów).

 

Proszę o konkretną pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno na serbach gdzieś gość jest kumaty w mechanice BMW. Gdzie dokładnie to nie wiem byś musiał zgłębić temat. Możesz zapytać się jeszcze w domkach koło szpitala tam też jest niby dobry warsztat. Nigdy nic nie robiłem poważnego u siebie i jeszcze nie szukałem takiego fachowca. Jesteś pewien, że to łańcuch? Wiem że często pompa vacum lubi wydawać dziwne dźwięki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeden 530D ma taki przebieg tylko my nic o tym nie wiemy :mrgreen:

To fakt, ale to nie łańcuch, prędzej coś w głowicy skoro słychać po odkręceniu korka

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do konca z tym łancuchem.

Legrooch bodajze mial awarie, ze rozrzad stanal, kolizja w silniku i w efekcie caly do wymiany :|

 

U mnie tez cos stuka i w ogole ten silnik dziwne pracuje, jutro nagram film

 

Dokładnie.

 

Ja to już głuchnę, bo dziwnych odgłosów po kapitalce jest jeszcze więcej....

 

ar_w ==> Blok się ostał i głowica do planowania. Trzy dźwigienki pourywane od kolizji tłoków z zaworami. W sumie było doposażenie "musi być wymienione" i "musi być uszczelnione".

Pluję sobie w brodę, że nie wymieniłem wszystkich hydraulików od ręki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanęła od paliwa mi pompa CR, która zerwała łańcuch rozrządu. Doszło do walnięcia trzech dźwigni przez zawory. Silnik kręcił, bo nie miał kolizji z zaworami (większość osób sugerowała jak zwykle czujnik wałka i czujnik wału :>)

 

Po rozbiórce do weryfikacji poszła głowica (cała, zawory ok), zakupiony został komplet wszelkich uszczelnień od uszczelki pod główkę przez wszystkie pierścienie uszczelniające.

Zakupione 11 hydraulików, które chodziły twardo mimo opróżnienia ich z oleju, komplet łańcuchów, prowadnic, koło zębate wału korbowego, wszystko wyczyszczone poza wtryskami (stawiam problem na nie obecnie).

Nowa pompa CR, progówka.

 

Wszystko złożone, odpalone, czysto chodzące.

 

Obecnie stawiam na wtryski, poduszki i ewentualnie jeszcze zostały mi pompy oleju, wody, klimy i alternator oraz być może skrzynia. Nie wiem, ale wydaje mi się, że jest jednak jakiś mini problem. Co prawda samochód 14-letni, ale chciałbym dużo lepiej. Czekam na lato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwię się chłopaki że grzebiecie w tych silnikach.

Gdybym miał wymieniać rozrząd,zdejmować głowicę,tłoki albo wał korbowy to dałbym sobie spokój i poszukał drugiego silnika z jakiegoś rozbitka,albo opchał niech ktoś inny się morduje.

Po pierwsze ciężko znaleźć kogoś kto wszystko dobrze ustawi i poskłada do kupy.Po drugie słaba jakość części zamiennych.Efekt jest taki że po takiej naprawie(ingerencji) przeważnie bywa gorzej albo lepiej na krótko. :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bogi124 ==> Składałem wszystko na ORI i jedynie uszczelka głowicy wyszła drożej w ASO. Więc to samo zostało kupione w IC :)

Ustawić? A co tam ustawiać? Rozrząd? Każdy normalny mechanik to zrobi.

 

A teraz pomyśl tak - kupujesz słupek lub silnik używkę. Skąd wiesz, co jej dolega do końca i jaki jest jej stan? Popatrz po pytaniach o delikatny brak mocy, problemy z odpalaniem itd. Szukasz wiatru w polu zamiast skupić się na tym, co zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też jestem bardziej za naprawą na oryginalnych częściach nawet jak by trzeba było trochę dopłacić. Silnik używany to jedna wielka loteria.

 

Krążą dziwne historie, że R6 bmw po ściągnięciu i założeniu głowicy już nigdy nie będzie taka jak z fabryki. Straszne te silniki są :mrgreen: Jakiś fatum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...mecenass, troche przesadziles z ceną rozrzadu, bo komplet lancuchow + napinacz to nieco ponad 1000pln + dochodzi robota

Kwotę podał mi dobry warsztat z Opola, który odwiedzam w razie cięższych problemów, polecany z resztą na forum. Chłopaki robią tylko na oryginalnych częściach. Jak sam wyliczyłem wtedy (1 połowa 2012) same części wychodziły na kwotę około 1800 zł myślałem więc że sprawa się zamknie w 3tyś. i już umawiałem termin (spory przebieg mam więc z przezorności) ale jak mi powiedzieli co i jak odpuściłem. To jest w piz....u roboty z tą wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roboty tam jest niedużo wbrew pozorom.

Jedyne, czego nie chciałem robić to ustawiania rozrządu i udałem się do warsztatu znajomego, który myśli, a nie robi. Dzięki temu za grosze złożył mi cały silnik, wyczyścił bak, złożył cały osprzęt od gołego słupka w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.