Skocz do zawartości

E39 530D M57-huk, kontrolka DDE, silnik zgasl


emde1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio wracajac z Polski mialem przykra niespodzianke. Po zatankowaniu paliwa na BP autem zaczelo strasznie trzęś, tak jak by wtrysk źle podawał. Jezdzilem tak 2 tygodnie, problem pojawial sie tylko na zimnym silniku, pozniej juz na zimnym i cieplym.Jechalem autostrada w niemczech, ok 180km/h i uslyszalem huk, jak by opona wybuchla, zaswiecila sie kontrolka DDE i po 2-3 sek zgasl silnik. Zjechalem na pobocze, przez 15 min nie moglem odpalic auta, mimo ze krecil. w koncu zalapal, podjechalem na Aral, dolalem paliwa i auto od razu zaczelo ciszej pracowac ale drgania pozostaly. W domu podpialem sie do kompa, wtrysk 5 mial korekcje 5.2 i nie zmieniala sie,blac cisnienia paliwa, wymienilem wtrysk, silnik zaczal rowno pracowac, brak bledow. wyjazd na autostrade, 160-170 km/h i znowu kontrolka DDE, bez huku tym razem i tryb serwisowy, max 3000rpm. Wylaczylem silnik, odpalilem ponownie i auto pracowalo normalnie, znowu rozpedzilem sie do predkosci 160km/h i ponownie kontrolka DDE i tryb serwisowy. Teraz jest tak, ze auto odpala, nie trzesie sie ale po odpaleniu silnika kopci tak ze swiata nie widac i smierdzi strasznie. Jak ktos pamieta STARy lub autobus Ikarus - zapach identyczny i kolor spalin tez. Jesli ktos mial podobny przypadek, prosze o pomoc. wszystkie sugestie beda cenne.

PS - mam wyciete pierwsze katalizatory te za kolektorem, jesli to ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Coś mi się wydaje że poleciał więcej niż jeden wtrysk.

Sprawdź pozostałe parametry w live data podczas jazdy pod obciążeniem, aż do momentu wyskoczenia błędu.

Zobaczysz który parametr "zaszalał" skoro sterownik przeszedł w tryb awaryjny.

Czy po przygodzie z tym felernym paliwem wymieniłeś filtr paliwa na nowy?

Układ wtryskowy jest tak skonstruowany, że każdy element musi być sprawny żeby całość poprawnie funkcjonowała, a bardzo łatwo uszkodzić go jakimś syfiastym paliwkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtra nie wymienilem jeszcze, ale zrobie to dzis. Robilem test przelewowy to jeden wtrysk byl caly czas otwarty i leje a dwa kolejne na granicy normy juz.Problem w tym ze skonczyl mi sie przeglad i nie moge autem wyjechac na autostrade zeby sie rozpedzic do takiej predkosci zeby blad wyskoczyl :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, troche mnie nie bylo na forum ale oto zdjecia z live data w czasie jazdy no i ten blad nieszczesny. Slabsza sie nie stala, tylko kopci przy odpalaniu przez ok 5-10 sek a pozniej jest juz normalnie.

 

http://fotozrzut.pl/zdjecia/c014674bcc.jpg

http://fotozrzut.pl/zdjecia/ebdf9459c3.jpg

http://fotozrzut.pl/zdjecia/88ae94df44.jpg

http://fotozrzut.pl/zdjecia/afce486487.jpg

http://fotozrzut.pl/zdjecia/92e2df5a23.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.