Skocz do zawartości

530d, kontrolka DDE + screeny z Inpa - pomocy


emde1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkokch po dlugiej nieobecnosci na forum.

Od stycznia mam problem z moja Bunia (E39, 530d, 193KM, 2001r.)

Tak jak widac na pierwszym screenie z INPA caly czas pojawia mi sie blad Rail-pressure plausability no i swiece zarowe.

W aucie wymienilem juz, swiece zarowe 6 sztuk, 1 wtrysk bo byl martwy, filtr paliwa ze 3 razy, filtr powietrza, czujnik w kolektorze dolotowym oraz pompe progowa (Pierburg) bo na starej cisnienie w czasie jazdy spadalo mi do 2,5 bara. Przeplywka byla zmieniona 6m-cy temu ale chyba tez nie domaga??.

Ma ktos pomyls co moze byc przyczyna tego ze jak jade dluzej powyzej 150km/h od razu blad sie pojawia, lub jak jezdze bardzo dynamicznie po miescie. Dlaczego Main Injector przeladowuje od razu po wcisnieciu gazu?

Wszystkie screeny byly robione podczas jazdy przy ok 4000 obrotow.

Z gory dziekuje za wszystkie sugestie bo po prostu mam juz dosc szukania problemu i wymieniania czesci w ciemno.

Pozdrawiam!

http://fotozrzut.pl/zdjecia/c014674bcc.jpg

http://fotozrzut.pl/zdjecia/ebdf9459c3.jpg

http://fotozrzut.pl/zdjecia/88ae94df44.jpg

http://fotozrzut.pl/zdjecia/afce486487.jpg

http://fotozrzut.pl/zdjecia/92e2df5a23.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To 3,5 jest przy pelnym bucie i 4000rpm - pomiar dynamiczny byl robiony, bo dzis nowa pompe wstawilem. ile powinno byc prawidlowo? Bo pompa daje max 4 bary jesli sie nie myle? Na na biegu jalowym ma ok 3,8-3,9 bara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zrobiłem test, odpialem przepływke i zrobiłem 50km z prędkością do 210km/h i nic sie nie działo. Czy to możliwe ze przepływka robiła aż takie historie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jade Zaraz po nowa przeplywke, maja tylko Boscha w tej chwili, wiec nie mam wyboru. Są tez inne tanie zamienniki ale już raz taki kupiłem i efekt jest widoczny...

Postaram sie jeszcze dziś zrobić test z nowa przeplywka i dam znać czy to pomogło.

Jeszcze pytanie - za co odpowiada moduł sterujacy świecami zarowymi? Czy jest on aktywny tylko przy odpalaniu czy pózniej tez podgrzewa lub kontroluje temperaturę świec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygladaja korekcje na wtryskach po wymainie pompy progowej i przeplywki. czy to mozliwe ze padly wtryski w tym samym momencie czy cos inn ego moze powodowac takie korekcje?

Auto sie tak trzesie ze malo silnik z ramy nie wyskoczy, ale kontrolka DDE juz sie nie zapala...

http://fotozrzut.pl/zdjecia/7128d9a314.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że to od wtrysków? Na takich korekcjach nie powinno być tego jeszcze czuć. Próba przelewowa była robiona? Przepływka i pompa na poprzednich screenach wyglądały na OK.

 

Pompa wysokiego ciśnienia do sprawdzenia oraz okolice. Sterownie turbiną także. Na screenach g widać. Musiałaby się przejechać z tobą osoba, która wie co ten program pokazuje, bo takie wstawianie screenów bez opisu obrotów/obciążenia/biegu nie ma sensu.

 

Edit: takie korekcje może powodować kolektor jak masz felerny. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, proba przelewowa byla robiona w warsztacie specjalizujacym sie tylko BMW, wyszlo ze 5 wtrysk leje za duzo, a 4 inne za malo, tylko jeden byl w normie. Mi tez nie podoba sie kolektor, w 2 miejscach na laczeniu dwoch polowek kolektora mozna wsunac paznokiec...postaram sie zorganizowac kolektor na podmiane i sprawdzic jeszcze ta opcje, bo nie ukrywam ze wyryski to spory wydatek :/ok 7tys+adaptacja. dziekuje za wskazowke.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem na myśli klapki. Jakbyś miał kolektor nieszczelny, to byś widział wycieki oraz słyszał niepokojące odgłosy.

Nie wymieniaj byle czego, bo szkoda czasu i pieniędzy. Podjedź do kogoś, kto się przejedzie z tobą razem z laptopem i posprawdza wszystko jak bozia przykazała.

Co do wtrysku to może być przypadek. Ciężko coś powiedzieć, jeżeli nie widziało się wcześniej auta. Ze screenów przepływka wyglądała, że jest OK, chociaż to też takie wróżenie, bo nie wiadomo w jakich dokładnie warunkach były robione. 3 zdanie mojej wypowiedzi jest najważniejsze.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do ciśnienia na progowej to u mnie na biegu jałowym daje 3,42 bar (mówili ze jest OK) i nie mam żadnych błędów, tak samo ciągnie powyżej 3 tyś obr i nie dławi się, co do wtrysku to wymień/podmień 5 skasuj korekcie i zobacz co będzie dalej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartos81 - podmienialem juz bo na starym korekcja byla 5,2 i sie nie zmieniala, czyli wtrysk lezal calkiem, kupilem inny i jest lepiej, ale jesli 4 inne tez niedomagaja to stwierdzilem ze wymienie wszystkie na nowe. 2 opinie były na warsztatach, ze to wtryski. Jutro jadę po nowe wtryski,kolektor, czujnik polozenia walu, zobaczymy efekt. Dam znać na pewno czy to pomogło. Jeśli bedzie ok to za 2 tyg będę robił program na 250 koni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wtryskami to (rożne fora bmw) mówią ze jak jeden leje bardzo to inne wtryski muszą podawać o wile mniej paliwa by wyrównać obroty, także jeden walnięty ma wpływ na inne wtryski. Swego czasu ktos sprzedawał nówki boscha na allegro za ok 800zł sztuka a nawet taniej, jakieś wyprzedaże magazynowe czy coś, warto poszukać i popytać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.