Skocz do zawartości

po wymianie rolek coś zrzuca paski e39 3.0d


BMW e39

Rekomendowane odpowiedzi

WItam kolegów.W poniedziałek wymieniałem rolki bo myślałem że to one huczą[ale okazało się że to kompresor klimy].Zostały wymienione na oryginał .Po tej wymianie zrobiłem ok 50km i nagle zaświeciła się kontrolka od aku i wspomaganie przestało działać.Na szczęście było to na światłach i szybko zjechałem na parking.Okazało się że rozerwało paski klinowe!Byłem pewny że mechanik zle coś założył ,ale z drugiej strony czemu zrobiłem 50km i nie strzeliły wcześniej albo od razu po zapaleniu auta.Mechanik przyjechał z paskami i wymienił na miejscu.Odpaliłem auto i wszystko działało jak należy.Mówił że nie da się inaczej założyć pasków jak oryginalnie są i najlepiej żeby obserwować czy coś go nie ściera.Zrobiłem od wczoraj 150km i co stawałem sprawdzałem czy wszystko ok,paski kręciły się tak jak miały, nic ich nie ścierało.Na koniec dnia jak wróciłem do domu to zauważyłem że pasek w jednym miejscu dostaje drgań i trochę nim zarzuca[wcześniej tego nie było],boję się żeby znowu nie rozwaliło pasków.Ma ktoś może na to jakąś koncepcje co to może być??rolki oczywiście wymieniłem na oryginały .Dodam że pasek od klimy był cały i go nie rozerwało... Z góry dzięki za pomoc bo rano znowu trasa...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że nic nie piszczy i nie hałasuje?

Moim zdaniem może być tak:

- nowy pasek był wadliwy,

- jakiś element osprzętu ma nadmierne opory (ale wtedy by się pasek mógł ślizgać i to byłoby najpierw słychać, potem widać i czuć),

- jakiś element osprzętu jest krzywo zamontowany, np. urwał/poluzował się zaczep,

- rolki są wadliwe, mają luzy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że nic nie piszczy i nie hałasuje?

Moim zdaniem może być tak:

- nowy pasek był wadliwy,

- jakiś element osprzętu ma nadmierne opory (ale wtedy by się pasek mógł ślizgać i to byłoby najpierw słychać, potem widać i czuć),

- jakiś element osprzętu jest krzywo zamontowany, np. urwał/poluzował się zaczep,

- rolki są wadliwe, mają luzy itp.

 

Pasek zakladalem rok temu na oryginal wiec nie mogl byc wadliwy,wszystkie elementy sa ok rolki nie moga byc wadliwe bo sa nowe i oryginalne...

Czy może być napinacz paska klinowego??bo tego nie wymienalem...Tylko dziwne ze zaraz po wymianie rolek jest taki problem,wczesniej go nie bylo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zaczoł od dokładnego obadania bocznych krawędzi rolek i kół

szczególnie delikatne jest te z pompy wody

jak będzie krawędź wyłupana to będą i drgania i będzie Ci zrywać pasek

nie wykluczam też koła pasowego na wale ale jak przed wymianą nie było problemu z paskiem to najprawdopodobniej przy zakładaniu nowego mechanik gdzieś zaparł breszkę i coś uszkodził

nie pisałbym tego ale samemu tak sobie uwaliłem koło pasowe na pompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje sie że drgania ma rolka od napinacza paska klinowego ta z tym dlugim bolcem[nowy oryginal].Jeden mechanik mowi ze na 100% jest do wymiany napinacz paska klinowego do ktorego ten bolec rolki wchodzi i go trzyma,drugi mowi ze na 90% nie bedzie to napinacz i ze wyrobila sie obudowa tam gdzie wchodzi ten bolec i dlatego rzuca ta rolka .Pomocy bo nie chce znowu zerwac paskow...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwięcej drgań przy tym silniku powoduje padnięte koło pasowe, wiec wypadało by go sprawdzić :wink:

 

drgania powoduje ta rolka z bolcem na 100% nic innego to nie moze byc bo wszystko chodzi prawidłowo tylko ta rolka sie rusza,teraz pytanie dlaczego ta rolka lata???

PS: w aucie nie ma najmniejszych drgan wiec to nie bedzie kolo pasowe,jedzilem dzis tak caly dzien i narazie pasek jest caly ale musze to zrobic jak najszybciej tylko nie wiem co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie jeszcze, czy takich dźwięków ci silnik nie wydaje, i już cię nie męczę z tym kołem pasowym.

 

Shadow69 masz u mnie piwo :cool2: !Na tym filmiku to jakbym słyszał swoje auto.Czyli mam do wymiany kolo pasowe :mad2:

A ja 2 lata się męczyłem z tym dzwiękiem wymieniłem wszystkie rolki i paski wydałem w ch.siana a to było koło pasowe!

I czekają mnie kolejne wydatki na koło pasowe....dużo jest roboty z wymianą kola pasowego w e39 3.0d???Czy można poznać po używanym kole w jakim jest stanie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak coś czułem że to będzie koło :mrgreen:

Wymiana spoko, 4 śruby do wykręcenia z koła, ale trzeba zedrzeć obudowę chłodnicy i wisko.

Te śruby trzymające koło są montowane na klej, więc jeśli nikt tak wcześniej nie grzebał, to może być ciężko, ale jakaś spora przedłużka i zazwyczaj idzie.

Co do używek, powiem szczerze że bał bym się takiej zabawy, możesz trafić na gorszą jak masz.

Byłem niedawno u gościa który siedzi tylko w bmw, i ma warsztat, a pod nim leżało takich kół pasowych ze 20, oglądałem praktycznie każde, i nie wyglądały źle, a gość mówił że wszystkie były na granicy zdechnięcia...

Więc ja bym jednak kupił nowe, przy czym sprawdza się tylko coś z wysokiej półki, np corteco, a nie ukrywam że cena wysoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak coś czułem że to będzie koło :mrgreen:

Wymiana spoko, 4 śruby do wykręcenia z koła, ale trzeba zedrzeć obudowę chłodnicy i wisko.

Te śruby trzymające koło są montowane na klej, więc jeśli nikt tak wcześniej nie grzebał, to może być ciężko, ale jakaś spora przedłużka i zazwyczaj idzie.

Co do używek, powiem szczerze że bał bym się takiej zabawy, możesz trafić na gorszą jak masz.

Byłem niedawno u gościa który siedzi tylko w bmw, i ma warsztat, a pod nim leżało takich kół pasowych ze 20, oglądałem praktycznie każde, i nie wyglądały źle, a gość mówił że wszystkie były na granicy zdechnięcia...

Więc ja bym jednak kupił nowe, przy czym sprawdza się tylko coś z wysokiej półki, np corteco, a nie ukrywam że cena wysoka.

 

 

Nowe koło corteco kosztuje 940zł po zniżkach.Znalazłem gościa http://allegro.pl/bmw-e46-e39-e53-3-0d-m57-kolo-pasowe-tlumik-drgan-i3339062948.html

mówi że dlatego tak tanio bo rzadko te koła padają w3.0d i mało ich sprzedaje ale ponoć dużo idzie do 2.0d i tam już jest cena 200zl za używkę.osobiście sprawdza części przed sciągnieciem i mówił że nic tam nie huczało.Tylko on się pytał czy na pewno to koło huczy?Cena jest tak mała że można kupić nawet 3sztuki i po założeniu odpalić auto i zobaczyć, jak będzie lipa to 4 śruby i założyć kolejne.Koleś ma same pozytywy za części do bmw 5/5 zero negatywów to tylko świadczy o tym że lipy nie sprzedaje....Ten filmik z yt jest twój albo kogoś z forum??bo mam kilka pytań....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak coś czułem że to będzie koło :mrgreen:

 

1-szy byłem :norty:

Co do ceny, w sklepie z czesciami do bmw (baner w nagłówku strony) jest po 800 z hakiem.

Jesli chodzi o uzywkę, to zalezy ile chcesz jeszcze autem posmigac, jak ze 2 lata, to bym sie szarpnął na nowkę, jak np. w tym lub kolejnym roku autko do zmiany, to pewnie tez szukałbym uzywki

 

 

EDIT: wow! teraz facet ma po 1200pln to koło :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak coś czułem że to będzie koło :mrgreen:

 

1-szy byłem :norty:

Co do ceny, w sklepie z czesciami do bmw (baner w nagłówku strony) jest po 800 z hakiem.

Jesli chodzi o uzywkę, to zalezy ile chcesz jeszcze autem posmigac, jak ze 2 lata, to bym sie szarpnął na nowkę, jak np. w tym lub kolejnym roku autko do zmiany, to pewnie tez szukałbym uzywki

 

 

EDIT: wow! teraz facet ma po 1200pln to koło :shock:

 

Dokładnie!ar_w już rok temu obstawiał koło pasowe :D a ja tak jezdziłem i wymieniałem części na nowe...

ja je mam tak jak mówiłem po 940zł i to po dobrych zniżkach zapewne bez zniżek kosztuje własnie 1200zł...

1000zł za koło??to gruba przesada....Nie wiem co robić...

 

A co z tym napinaczem ???wymieniać go najpierw??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak dawno to koło kosztowało 800-z hakiem. Nie wiem skad taka podwyzka ceny.

Mozna jeszcze probowac kupić febiego. Febi robi dobre zamienniki, jeszcze ani razu się nie zawiodłem.

 

Jesli nie wymienialeś napinacza z rolką, to wymień. To podstawa przy wymianie rolek, podobnie z pompą wody, ktora przy nowym naciągu moze szybko zajechac w niej łozysko.

Od razu do sprawdzenia stan lozyska alternatora i pompy wspomagania.

 

Niestety naped pasowy to kosztowna sprawa :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak dawno to koło kosztowało 800-z hakiem. Nie wiem skad taka podwyzka ceny.

Mozna jeszcze probowac kupić febiego. Febi robi dobre zamienniki, jeszcze ani razu się nie zawiodłem.

 

Jesli nie wymienialeś napinacza z rolką, to wymień. To podstawa przy wymianie rolek, podobnie z pompą wody, ktora przy nowym naciągu moze szybko zajechac w niej łozysko.

Od razu do sprawdzenia stan lozyska alternatora i pompy wspomagania.

 

Niestety naped pasowy to kosztowna sprawa :|

 

tutaj jest podobny temat i jedna osoba napisała że wymieniła napinacz i ustało ,widzę że Ty ar_w też pisałeś w tym temacie:

viewtopic.php?f=72&t=192727

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem napinacz i nic dalej to samo,dopiero po wymianie koła pasowego huczenie ustało,a więc temat zamknięty.Dzięki koledzy za pomoc...

Ps:dodam że po wymianie koła pasowego ustał pisk przy gaszeniu auta:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.