Skocz do zawartości

e39 530D - HELP - !!! - problem z doładowaniem silnika


Tomek_TEES

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

 

Proszę o info dotyczące mojego problemu z e39 530d automat 99r. 170000 km przebiegu

Bardzo słaby start - nie mogę normalnie wystartować, tylko wlekę się przez ileś metrów i jak silnik osiągnie ok 1500 obr to coś zaczyna się dziać. Problem jak ktoś wpuszcza Cię na skrzyżowaniu, a ty jakby złośliwie ruszasz jak wóz z węglem.... :cry2:

Przyspieszanie - do 3000 obr jakby miał 100 KM a nie prawie 2x więcej. Po 3000 jakoś mu idzie,ale bez szaleństw. Skrzynia nie szarpie, żadnych błędów na komputerze diagnostycznym.

Spalanie- wporzo , bez zastrzeżeń, żadnego nadmiernego dymienia przy przyspieszaniu, oleju nie bierze, filtry wymienione.

Turbina - jakby głośniejsza, ale jakby nawaliła to powyżej 3000 obr też by nie szedł, a tu jast ok

BARDZO proszę o pomoc. Czytam od 2 dni na forum, ale nie znalazłem dokładnie takich problemów. Na celowniku mam zawory turbiny, recylkulacje spalin i sprawdzenie ciśnienia doładowania.

Proszę o odpowiedź

Edytowane przez Tomek_TEES
Marzysz o 4 kólkach?? Kup sobie 2 rowery !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objawy jak u ciebie. Auto ciągnie od 2300obr/min Byłem na kompie i nic nie wykrył. Elektryk obstawia padajacy czujnik ciśnienia na listwie CR.

Czy u ciebie paruje z pod korka wlewu oleju?

Może olej zanieczyścił dolot . Kombinuję i nic nie mogezprecyzować.

Zauważyłem że ayto lepiej jedzie gdy jest jeszcze zimne a gdy dłużej jadę to osiągi mam wrażenie że maleją. Zastanawiam się czy może jest brudny intercooler

Jak coś poradzisz to daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

 

Proszę o info dotyczące mojego problemu z e39 530d automat 99r. 170000 km przebiegu

Bardzo słaby start - nie mogę normalnie wystartować, tylko wlekę się przez ileś metrów i jak silnik osiągnie ok 1500 obr to coś zaczyna się dziać. Problem jak ktoś wpuszcza Cię na skrzyżowaniu, a ty jakby złośliwie ruszasz jak wóz z węglem.... :cry2:

Przyspieszanie - do 3000 obr jakby miał 100 KM a nie prawie 2x więcej. Po 3000 jakoś mu idzie,ale bez szaleństw. Skrzynia nie szarpie, żadnych błędów na komputerze diagnostycznym.

Spalanie- wporzo , bez zastrzeżeń, żadnego nadmiernego dymienia przy przyspieszaniu, oleju nie bierze, filtry wymienione.

Turbina - jakby głośniejsza, ale jakby nawaliła to powyżej 3000 obr też by nie szedł, a tu jast ok

BARDZO proszę o pomoc. Czytam od 2 dni na forum, ale nie znalazłem dokładnie takich problemów. Na celowniku mam zawory turbiny, recylkulacje spalin i sprawdzenie ciśnienia doładowania.

Proszę o odpowiedź

 

Witam cie mialem podobny problem - moja bejca na hamowni miala 150 konii

 

proponowalbym ci sprawdzenie na poczatku rzeczy prostych i bedzie to mało kosztowne:

 

 

 

1/ sprawdz uklad doladowania [rury] czy szczelny, czy zadna obejma nie jest poluzowana itp

 

2/ sprawdz czy wydech nie jest zapchany, moze katalizator zasyfiony - najprosciej dodaj gazu na postoju i niech ktos sprawdzi reka czy ostro wali z rury wydechowej :)

 

jesli to wyjdzie ok i na kompie nie masz zadnych bledow to proponowalbym zdemontowanie turbiny i sprawdzenie czy sterowanie płatami wirnika [taki cyngiel] chodzi w calym zakresie i lekko - mozliwe ze kierownica sterujaca jest zapieczona i płaty nie ustawiaja sie tak jak powinny.

 

pytanie tez czy podczas jazdy slychac swist i jakies dziwne odglosy przy zalaczonej turbnie ?

 

 

w tym ostatnim przypadku proponowalbym wyslanie turbiny do sprawdzenia - do jakiejs renmowanej firmy zajmujacej sie regeneracja turbin - polecam REAM Turbo tel 81 / 751 81 43 mozliwe ze masz juz po prostu zmeczoną turbinke oni mogą ci wymienić całe bebechy i dają gwarancje na 12 miesiecy [sam u nich robilem moja 530d]

 

koszt zrobienia to ok 1000 - 1800 pln w zaleznosci od naprawy i czesci

 

pozdr

 

Dud

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam właśnie turbinę w regeneracji - już padała bo na wałku zdawczym był luz ok 3mm!!!! :jawdrop: jeszcze trochę a wyfrunęłaby bokiem

Przepływomierz OK

Zawory EGR przeczyszczone i sprawdzone -ok

Na komputerze żadnych błędów

Mam nadzieję, że to tylko turbina :modlitwa:

 

Co do parowania z korka to zaobserwowałem taki objaw, ale silnik był gorący, więc nie wiem czy oznaka czegoś złego.

Marzysz o 4 kólkach?? Kup sobie 2 rowery !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po urlopie :lol:

Przejechałem ponad 1000km w 2 tyg i jest duuużo lepiej. Turbinka pompuje aż miło..... ale.... Coś dalej nie tak. Jak wdepnę od zera na sport to idzie do jakiś..120km/h. Potem przymyka się na chwilę i po 140 idzie dalej. Problem występuje przy wyprzedzaniu, bo czasem pedał w podłodze, a ja jadę jak Panda 1,1. Stawiam na przepływomierz. W przyszłym tyg wymieniam. Jak się polepszy napiszę na forum

 

Co do kierownicy na turbinie była ok. Kawałek łopatki napędzanej się ukruszył i to było powodem rozwałki turbiny.

Marzysz o 4 kólkach?? Kup sobie 2 rowery !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po urlopie :lol:

Przejechałem ponad 1000km w 2 tyg i jest duuużo lepiej. Turbinka pompuje aż miło..... ale.... Coś dalej nie tak. Jak wdepnę od zera na sport to idzie do jakiś..120km/h. Potem przymyka się na chwilę i po 140 idzie dalej. Problem występuje przy wyprzedzaniu, bo czasem pedał w podłodze, a ja jadę jak Panda 1,1. Stawiam na przepływomierz. W przyszłym tyg wymieniam. Jak się polepszy napiszę na forum

 

Co do kierownicy na turbinie była ok. Kawałek łopatki napędzanej się ukruszył i to było powodem rozwałki turbiny.

 

Witam - sprawdz stronke www.przeplywomierz.pl do 530d kosztuje tylko 250 pln i ponoc dziala OK - oryginal to ok tysiaka wiec roznica jest w cenie ...

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

 

Proszę o info dotyczące mojego problemu z e39 530d automat 99r. 170000 km przebiegu

Bardzo słaby start - nie mogę normalnie wystartować, tylko wlekę się przez ileś metrów i jak silnik osiągnie ok 1500 obr to coś zaczyna się dziać. Problem jak ktoś wpuszcza Cię na skrzyżowaniu, a ty jakby złośliwie ruszasz jak wóz z węglem.... :cry2:

Przyspieszanie - do 3000 obr jakby miał 100 KM a nie prawie 2x więcej. Po 3000 jakoś mu idzie,ale bez szaleństw. Skrzynia nie szarpie, żadnych błędów na komputerze diagnostycznym.

Spalanie- wporzo , bez zastrzeżeń, żadnego nadmiernego dymienia przy przyspieszaniu, oleju nie bierze, filtry wymienione.

Turbina - jakby głośniejsza, ale jakby nawaliła to powyżej 3000 obr też by nie szedł, a tu jast ok

BARDZO proszę o pomoc. Czytam od 2 dni na forum, ale nie znalazłem dokładnie takich problemów. Na celowniku mam zawory turbiny, recylkulacje spalin i sprawdzenie ciśnienia doładowania.

Proszę o odpowiedź

 

miałem identyczna sytuacje w E38 730D kupiłen nowy zawór EGR i nie pomogło wymieniłem turbo na regenerowane i nic.

Okazało się że miałem za duże ciśnienie na turbinie około 2,5 Bara.

Po zmniejszeniu ciśnienia wszystko gra.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto WYLECZONE! :dance:

Powodem był przepływomierz!!!! Musi być poprostu odpowiedni, z dobrą dynamiką :idea: . Różnica KOLOSALNA. Założyłem jeden, poprawiło się ale tylko trochę, natomiast po zaaplikowaniu właściwego z powolniaka mam porządne przyspieszenia!!! :clap:

 

Więc na koniec tego tematu: Jeżeli ktoś ma problem z mocą w 3,0 D trzeba sprawdzić:

1. Filterek na zaworze EGR

2. Sprawdzić przepływomierz

3. Ciśnienie na turbinie

 

Jeżeli ktoś z Pozania i okolic ma problem z elektroniką polecam firmę : AUTOELEKTRONIKA Kędzia na ulicy Gostyńskiej - mistrzowie :modlitwa:

Marzysz o 4 kólkach?? Kup sobie 2 rowery !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.