Skocz do zawartości

pamiec foteli i tematy pochodne


thresholdsizer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

A wiec tak jestem szczesliwym posiadaczem 540 '98 manual :mrgreen:

 

A teraz mniej szczesliwe wiadomosci o problemach i goraca prosba o pomoc:

 

1. Ostatnio rozladowal akumulator przez wlaczone postojowki kiedy bylem w robocie

 

Efekt: wariujaca pamiec to znaczy jak wlacze wsteczny to prawe lusterko nachyla mi sie ( mam parktronika) nie zawsze tak samo w dol i takze roznie powraca do pozycji wyjsciowej - to znaczy czasami powraca bardziej czasami powraca mnie a czasami w ogole nie powraca. To samo tyczy sie przelaczania pozycji pamieci. Przelacze z 1 ustawienia na drugie - tutaj dodatkowe pytanie czy aby zalaczyc inne ustawienie trzeba trzymac np. przycisk 2 az dojdzie wszystko do zapamietanych ustawien czy tylko wystartczy wcisnac 2 i puscic. Nie pamietam jak mialem przedtem ale teraz musze trzymac az dojddzie do wsyztskich ustawien czyli fotel kiera i lusterka. Problem z przelaczaniem pozycji w pamieci zacxzal polegac na tym ze prawe lusterko tez nie zawsze ustawia mi sie przy ustawieniu danej pozycji w pamieci tak samo czyli jak np. jestem na ustawieniu numer 1 pamieci i przestawie na 2 to ustawi sie jakos tam, jezeli potem przelacze na 3 i znow bede wracal z pozycji 3 do 2 to czasami ustawi sie inaczej. Myslalem ze moze zacinaja sie tryby w praym lusterku czy to mozliwe. Generalnie mam andzieje ze wytlumaczylem to jak najmnije zawile.

 

Bardzo prosze o rade pomoc co mam robic

 

2. Jak juz nawiazalem troche do parktronika to mowie o drugim problemie z parktronikiem - widzialem juz taki temat ale nie za bardzo odpowiedzi mnie satysfakcjonujace na ten watek

 

A co sie dzieje : wlaczam wsteczny mam ciagly sygnal i pyknecie a potem cisza moge sie cofac i cofac walnca w slup i skosic dwa drzewa i parktronik nie reaguje.

 

Co jest? Czy jezeli padl mi jeden czujnik w parktroniku to caly parktronik nie dziala. jak sprawdzic czujniki? przykladanie paluchow przy wlaczonym silniku gdzie i tak z tylu sa drgania jest jak dla mni ena nic w kazdym razie nic nie pyka.

 

Czy czujniki z owalana szybka roznia sie od tych z okragla? Czy mozna je stosowac przemiennie?

 

A parktronik by mi sie przydal.

 

3. Trzecia rzecz moze nie jest zwiazana z eketryka ale posrednio bo dotyczyc elktrycznych foteli.

 

Na fotelu kierowcy lewe trzymanie plecow mam lekko poprzecierane w jednym miejscu to znaczy mam granatowa skore ktora wybledla i troszke biale przecierki sie zrobily - mam granatowa skore.

 

Czym to zabarwic ? Znalazem na necie srodek URAD, czy sie nada co uzyc innego aby odzyskac kolor skory w tym miejscu

 

Przepraszam za przydlugi opis i prosze o wyrozumialosc ale to bardzo wazne kwestie dla mnie

 

Dzieki Rafał

540i '98 6-speed manual individual
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ad.1

 

- czy regulacja ręczna lusterka działa bez żadnych problemów? Nie przerywa, nie przycina się? może to nie problem pamięci tylko mechanicznie problemy lusterka?

- pochylanie się lusterka zależy od położenia przełącznika regulacji lusterek kierowca<>pasażer, może ten przełącznik nie kontaktuje?

- info o bieżącym położeniu lusterka jest pobierana z silniczka regulacji lusterka

- moduł pamięci jest w fotelu kierowcy

- przy otwartych drzwiach wystarczy przycisk 1 nacisnąć na chwilę, przy zamkniętych trzeba trzymać aż się wszystko ustawi

- generalnie stawiałbym na silniczek regulacji lusterka. Zamień silniczki L<>P miejscami i wtedy sprawdź. Jak masz fotochromy szkło zdejmujesz przesuwając dźwigienkę pod szkłem. Bez fotochromów podważasz szkło od dołu (np. drewnianą łopatką) aż odskoczy.

 

Ad. 2

 

Jest kilka rodzajów czujników. Działają na innej zasadzie, mają inne złącza i często nie są zamienne. Spróbuj odłączyć wszystkie czujniki (niestety przy zderzaku) i podłączaj pojedynczo.

 

Pozdrawiam

typer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ad.1

 

- czy regulacja ręczna lusterka działa bez żadnych problemów? Nie przerywa, nie przycina się? może to nie problem pamięci tylko mechanicznie problemy lusterka?

- pochylanie się lusterka zależy od położenia przełącznika regulacji lusterek kierowca<>pasażer, może ten przełącznik nie kontaktuje?

- info o bieżącym położeniu lusterka jest pobierana z silniczka regulacji lusterka

- moduł pamięci jest w fotelu kierowcy

- przy otwartych drzwiach wystarczy przycisk 1 nacisnąć na chwilę, przy zamkniętych trzeba trzymać aż się wszystko ustawi

- generalnie stawiałbym na silniczek regulacji lusterka. Zamień silniczki L<>P miejscami i wtedy sprawdź. Jak masz fotochromy szkło zdejmujesz przesuwając dźwigienkę pod szkłem. Bez fotochromów podważasz szkło od dołu (np. drewnianą łopatką) aż odskoczy.

 

Ad. 2

 

Jest kilka rodzajów czujników. Działają na innej zasadzie, mają inne złącza i często nie są zamienne. Spróbuj odłączyć wszystkie czujniki (niestety przy zderzaku) i podłączaj pojedynczo.

 

Pozdrawiam

typer

 

 

Hey,

 

Dzieki z aodpowiedz.

 

Eletryczna regulacjaz lusterka działa bez zadnego problemu lustrerko chodzi we wszystkie strony

 

Mozna jakos zresetowac moduł pamieci foteli?

 

Tez mi sie wydaje ze to jest silniczek ale na niekorzysc tej tezy przemawia fakt ze przed rozladowaniem akumulatora wszystko bylo perfekt - watpie zeby to byla zbieznosc wypadkow - dlatego na wszelki wypadek zresetowalbym pamiec foteli.

 

Mam fotochromy. O jakiej dziwgience mowisz ? Masz jakies foto albo zapodasz dokladcniejsze info bo tak z zewnatrtz nie za bardzo co widze

 

 

Ad2

 

Jakis dobry kontakt na kupno czujikow? Tak aby nie kosztowalyu 80-100 ale z 50 PLN.

 

Dzieki

 

Rafał

540i '98 6-speed manual individual
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy okragle, czy owalne nie ma roznicy. musi sie zgadzac zlacze. mi w ASO zamiast okraglego podpieto owalny i dziala dobrze. ceny do 100 zl sa dobrymi. w ASO po znizkach zaplacisz okolo 200 zl. co do samego czujnika, to po prostu ktorys mogl zostac uderzony i teraz bedzie wariowal(np bedzie informowal, ze juz uderzyles w przeszkode a tym samym caly system zglupieje).

odpinanie pojedynczych czujnikow nic nie da, poniewaz odpiecie ktoregokolwiek powoduje wylaczenie systemu. jedz do ASO i skorzystaj z promocji LATO lub wiosna. w ramach tej akcji robili pelna diagnostyke elektroniki.

DIESEL POWER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Aby wyjąć szkło lusterka przy fotochromach należy przesunąć w bok dźwigienkę znajdującą się pomiędzy szkłem lusterka a dolną krawędzią obudowy lusterka.

 

U mnie pamięć foteli resetuje się po odłączeniu akumulatora.

 

Pozdrawiam

typer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Aby wyjąć szkło lusterka przy fotochromach należy przesunąć w bok dźwigienkę znajdującą się pomiędzy szkłem lusterka a dolną krawędzią obudowy lusterka.

 

U mnie pamięć foteli resetuje się po odłączeniu akumulatora.

 

Pozdrawiam

typer

 

To u mnie pewnie tak samo. Wkoncu moja bryka to to samo co Twoja.

 

Co do tych czujników cofania owalna szybka i okragla wtyczka - to rzeczywiscie kwestia jedynie rodzaju wtyczki???? i oprocz tego tego czujniki sa takie same????

 

Rafał

540i '98 6-speed manual individual
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.