Skocz do zawartości

Pomocy! DDE, Inst. Cluster, kody błędów po zmianie pompki !


regal81

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc w sprawie błędów po diagnostyce samochodu BMW 530d, 1999r.

 

Ostatnio zmieniłem pompkę w zbiorniku paliwa (pompka nie oryginalna), i dokładnie od tego momentu dzieje się dziwna rzecz. Gdy gaszę samochód to wszystkie kontrolki gasną, ale samochód nie gaśnie natychmiast tylko silnik pracuje jeszcze około sekundy i dopiero gaśnie. Dzieje się tak średnio, co drugie gaszenie. Czasami podczas jazdy zapala się także kontrolka DDE i silnik trochę inaczej chodzi. Szybkie naciśnięcie na pedał gazu daje mnij więcej taki rezultat jakbym nacisną na pedał gazo dwa razy raz po raz. Gdy zaświeci DDE wystarczy wyłączyć zapłon, i jeszcze raz uruchomić silnik, a kontrolka po 2 sekundach sama zgaśnie. Wczoraj podpiąłem samochód pod moduł diagnostyczny i zdiagnozowałem moduł DDE. Wyświetliło takie błędy:

 

1195 Raildruckregel - Unterbrechung oder Kurzschluss nach Minus

 

1190 Raildruckregelung

 

Oba błędy udało się skasować. Postanowiłem się przejechać z podpiętym modułem i laptopem w samochodzie. Znowu zaświeciła się kontrolka DDE, i znowu silnik inaczej trochę pracował. Tym razem na włączonym silniku skasowałem błędy DDE i kontrolka zgasłą a silnik zaczął normalnie pracować.

 

Czy opisywane przeze mnie błędy może powodować pompka w zbiorniku paliwa? Przed zmianą pompki paliwa silnik gasł natychmiast i nie zapalała się nigdy kontrolka DDE.

 

 

Błędy wykazała również diagnostyka modułu Inst.. Luster (chodź nie wiem, co to za moduł)

Oto te błędy:

 

F6 CAN Identyfikation fehlt (DME)

 

C7 Tankgeber 1 (Kraftstoffpumpenseite) Tank-Hebelgeber_1

 

F4 CAN Identyfikation fehlt

 

D7 Tankgeber 2 (ohne Kraftstoffpumpe) Tank-Hebelgeber_2

 

BE Fehlereintrag uber internen Fehler im Lichtmodul

 

Te błędy także udało się usunąć.

 

I na koniec błąd klimatyzacji:

 

2 Fehler Nr. 2

 

Tego błędu nie udało się skasować. Czy może to być opornica dmuchawy, bo podejrzewam, że jest zepsuta?

 

Proszę o pomoc,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

can identyfikation dme to pewnie problem przy podlaczeniu kompa, moze nie mogl znalezc bo dme to benzyna a u Ciebie jest dde czyli diesel

instrument cluster czyli deska (licznik) a z tym zwiazane bledy tankgeber (czyli czujniki pomiarowe w zbiorniku) byc moze odpinales je na wlaczonej stacyjce

klima - blad nr2 nic Ci nie powie, mozesz sie tylko domyslac co szwankuje w Twojej klimie :)

raildruckregler - regulator cisnienia paliwa na szynie, popraw styki na kostce, to jest czujnik na szynie z paliwem blizej szyby przedniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka montowana w zbiorniku powinna dawać w tym aucie cisnienie 0,5 bar. Pompka zewnętrzna 4 bar. Załoze się ze zamontowana przez Ciebie pompka daje o wiele wyzsze cisnienie. Co to za pompka, skoro taka firma jak Kager kosztuje w Focie około 330 zł. Pompka którą kupiłes pewnie nawet nie jest z Chin.
Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to ciśnienie się nie sumuje. Jak pierwsza daje 0,4 a druga 4 to jest 4. Jak pierwsza daje 3, a druga 4, to dalej będzie 4 za pierwszą, bo mniejsze ciśnienie nie "przebije" większego. Co innego jakby druga pompka była tak zaprogramowana, żeby dawać 8 razy większe niż pierwsza. Wtedy, jakby pierwsza dawała 3 a druga razy cztery to miało by to znaczenie. Tak to rozumię. Jak jest inaczej proszę mnie oświecić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie byłbym tego taki pewnien, ale dobrze byłoby gdyby ktoś inny się wypowiedział. Jeśli bedziesz pchał samochód z siłą 1N i przyjdzie ktoś kto naciśnie na Twoje plecy z siłą 4N to siła nadal bedzie 4N czy 4+1 czyli 5?

Ciekaw jestem zdania kolegów.

Moim zdaniem jakby ta pompka nie miala znaczenia to albo by jej nie było. A ze ma znaczenie to wazne tez jest zeby nie miała większego cisnienia.

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym pchaniem samochodu to nie wiem czy dobry przykład. Z drugiej strony, co by było, jeżeli dwa samochody ciągną trzeci, i jeden z ciągnących musi utrzymać prędkość 40km/h, a drugi samochód ciągnący za wszelką cenę próbuje utrzymać 15km/h. Prędkości się nie sumują, mimo że jadą w tym samym kierunku (nie jadą 40km/h + 15km/h) Wtedy wolniejszy hamuje jadącego szybciej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc Twoim tokiem rozumowania najlepiej jakby wogóle nie było pompki w baku :) Jak ktoś przewidział 0,5 bara to musi byc 0,5 bara a Ty wsadziłeś nie wiadomo co, bo nie wiesz przeciesz i szukasz problemów. Sprzedaję częsci na codzień w Focie. Znam sklepy. Jeden sklep uporczywie zamawia pompę wspomagania DSP 490. Jest to pompa do VW, ale co ciekawe w passacie do którego jest brana występuje chyba 7 typów pomp. Każda ma inne parametry, ale facet sprzedaje każdemy jeden i ten sam model, odsylając 8 na 10 wziętych z powodu niesprawności. Mało tego. Są to pompy regenerowane i gość płaci kaucję, która jest zwracana po zrocie pompy z auta, warunek jest jeden. Musi być identyczna jak ta któą wział. Na 10 przypadków tylko 2 zostały uznane przez dział zwrotów. Powód? 8 miały inny typ. Czyli m.in wydajność!
Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TSA55 czy mógłbyś mi dać do Ciebie jakiś kontakt np. gadu-gadu. Nie znam się tak na tych pompkach tym i chciałbym się coś dowiedzieć na ten temat. Na opakowaniu tej pompce, co kupiłem pisze MAXGEAR (nie wiem, co to za firma), i pisze made in EU.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczałem to dzisiaj w innym poscie.

 

Zobaczcie co chińczycy juz podrabiają. Czujnik wału...

 

http://www.made-in-china.com/showroom/ryidianqi/offer-detailhbsQHxrYuaVE/Sell-Crankshaft-Position-Sensor-BMW-12141703277-1703277-.html

 

A także przepływki:

http://www.made-in-china.com/showroom/ryidianqi/product-detailTeKEIPmzIJDq/China-Mass-Air-Flow-Sensor-0-280-217-110-.html

 

A nawet jeże..

http://www.made-in-china.com/showroom/ryidianqi/product-detailKbSnHwEOAJDk/China-Blower-Regulator-BMW-6-931-680-.html

 

Nie daj Boże kupić któą imitację...

 

 

Co do MAXGEAR:

http://www.autoap.com.pl/pl/news.php?id=100&PHPSESSID=3743d6cbcf0ec2682a64b8ed60a22553

http://www.mkparts.pl/advanced_search_result.php?osCsid=bc37d856aa9213b0c488c5b8d6b1645c&osCsid=bc37d856aa9213b0c488c5b8d6b1645c&keywords=bmw - Ciekawe jak trafić która jest własciwa? Opisane ze 3 pompy w całyej ofercie, w tym zadna do BMW.

Nie wiadomo kto to produkuje ani na jakiej zasadzie jest dobierana. Rozprowadza to hurtownia z pod tego linka i jest to tak jakby pod jej marką.

 

Co do Twojego problemu porozmawiam z gosciem który naprawia tylko BMW i ma bardzo dobrą opinię. Zapisy ma na połowę przyszłego miesiąca juz.

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z mechanikiem ale nie dowiedziałem się zbyt wiele. Generalnie nie nalezy on do takich któzy chętnie dzielą się wiedzą. Jeśli będziesz chciał się umówić na wizytę u Niego, a daleko nie masz to dam Ci nr na priw.

Numery OE:

BMW 16 14 1 183 389

BMW 16 14 1 183 178

 

Orginał w serwisie jakeis 570 zł, Kager robiony przez VDO, czyli dobrą firmę okolo 250. Dostępność Kagera mogę znać dopiero w poniedziałek.

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Nie wiem czy to dobrze czy nie, ale w jednej z komór paliwa jest dwa razy więcej paliwa niż w drugiej. Sprawdzałem dzisiaj i wychodzi na to, że w jednej jest 21 litrów a w drugiej 11 litrów. Czy to objaw źle działającej pompki przelewowej w zbiorniku?

Proszę o podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kłania się fizyka cieczy panowie.

Ciężko stwirdzić czy ciśnienie sie doda w takim połączeniu.Za dużo parametrów typu przepływ wewnętrzny pompy itd.

 

 

Nawet jeśli by tak było, to jest jeszcze cos takiego jak regulator ciśnienia paliwa.

Ciśnienie pompy ma znaczenie jeśli jest za niskie.

Jeśli jest za wysokie, reszta paliwa poprostu wraca do zbiornika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.