Skocz do zawartości

!!!!Czujnik kąta skrętu kierownicy!!!!DSC!!!!


Kosa03

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam pewien problem, który dotyczy czujnika kąta skrętu. Komputer pokazuje błąd tego czujnika oraz wykazuje, że źle mierzy kąty. Gdy uruchomię auto to jest wszystko ok, lecz, gdy przekroczę 30km/h zapala mi sie kontrolka na zegarach od dsc i odcina mi ten system- nie mogę go włączyć ponownie przyciskiem- muszę zgasić i uruchomić auto ponownie i wtedy zazwyczaj jest wszystko już ok do ponownego rozruchu i ruszenia. Problem z tym dsc- muszę dodać, iż raz się powtarza, a raz nie- z przewagą powtarzania...Zauważyłem jednak jeszcze coś- mam dostawiony dodatkowy imobilizer, lecz gdy go odłączyłem to dsc zaczęło działać poprawnie, lecz czujnik dalej źle mierzy. Tak więc pytam was o to w czym tkwi problem, może ktoś też się z tym spotkał w swojej bemce??????Dodam, iż dwóch niezależnych elektroników samochodowych sprawdzało mi ten imobilizer i stwierdziło, że nie ma on wpływu na działanie dsc, a mimo wszystko przy wyłączonym nie mam z tym systemem stabilizującym problemu (DSC)....więc o co może chodzić???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma czujnika skretu kola tylko szybkosci /obrotu/ moze zle liczyc jak bedziesz mial rozne opony lub kola np.przod/tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę to co mi powiedzieli fachowcy, gdyż nie znam sie na tym za bardzo :? - nazwali to "czujnik kąta skrętu"-i gdy skręcali kierownicą- to pokazywał o ile stopni się obraca i w pewnych momentach było przekłamanie. Opony mam jednakowe tej samej firmy i tego samego rozmiaru na wszystkich kołach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj kolego nie jestem mechanikiem ale taaaaaaaaaakich bajerów z DSC nie nalezalo by wciskac :nienie: ten system nie mierzy kata skretu tylko pretkosc obrotowa kól ,zapobiega uslizgowi tylnych kól w naszych bemkach :twisted2: :dance: a z immobilajzerem to raczej mieli racje lub nie bo zalezy gdzie ci go wpieli :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktytcznie widzisz zależność immobilizera od działania DSC to może faktycznie coś zostało źle podłączone.

Jeśli bez immo wszystko jest ok, to raczej tam bym szukał usterki.

W tych autach nie można już wpinać się z kablami gdzie popadnie, to nie e30.

Kto ci zakładał tą blokade??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam dales odpowiedz....Dodam, iż dwóch niezależnych elektroników samochodowych sprawdzało mi ten imobilizer i stwierdziło, że nie ma on wpływu na działanie dsc, a mimo wszystko przy wyłączonym nie mam z tym systemem stabilizującym problemu (DSC)

 

zle miejsce wybrali na podpiecie....nie jestem elektronikiem ale takich jak ty miales omijal bym z daleka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy może wytwarzać się jakieś pole od imobilaizera lub będzie wysyłał on jakiś sygnał zakłócający i to będzie powodowało wadliwe działanie DSC?...dzisiaj sprawdziłem kilka razy- gdy imob. był aktywny- za każdym razem odcinało mi DSC, a gdy odłączony- problemu nie było. Dodam, iż po moich spostrzeżeniach jakiś czas temu- niby inaczej podłączyli mi ten imobilaizer i to nie dało oczywiście znowu efektu. Chyba będę zmuszony odłączyć na stałe to dodatkowe zabezpieczenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest czujnik skrętu koła i jest on przy kolumnie kierowniczej, potrzebny jest do DSC

 

nie jest potrzebny do ASC, bo tam mogą być hamowane tylko koła tylne, w DSC hamowane może być każde koło

 

może po prostu masz uszkodzony ten czujnik i trzeba go wymienić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj kolego nie jestem mechanikiem [...]

 

... elektronikiem samochodowym chyba też nie...

 

[...] ale taaaaaaaaaakich bajerów z DSC nie nalezalo by wciskac :nienie: ten system nie mierzy kata skretu [...]

 

...DSC musi mieć dane o kącie skrętu kierownicy, czyli w zasadzie i kół...

 

[...] tylko pretkosc obrotowa kól ,zapobiega uslizgowi tylnych kól w naszych bemkach :twisted2: :dance: [...]

 

... i tu masz świętą rację z tylnymi kołami pod warunkiem, że masz na myśli ASC/ASC+T, natomiast DSC (=ESP) to wyższe piętro, bo w przypadku gdy dochodzi do obrotu auta względem osi pionowej i prędkość obrotowa tego ruchu nie odpowiada tej jaka wynika z kąta skrętu kół (czyli auto jedzie "bokiem"), to system ten dodatkowo ma możliwość przyhamowania odpowiedniego koła również i przedniej osi.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy może wytwarzać się jakieś pole od imobilaizera lub będzie wysyłał on jakiś sygnał zakłócający i to będzie powodowało wadliwe działanie DSC?...dzisiaj sprawdziłem kilka razy- gdy imob. był aktywny- za każdym razem odcinało mi DSC, a gdy odłączony- problemu nie było. Dodam, iż po moich spostrzeżeniach jakiś czas temu- niby inaczej podłączyli mi ten imobilaizer i to nie dało oczywiście znowu efektu. Chyba będę zmuszony odłączyć na stałe to dodatkowe zabezpieczenie.

 

musisz podlaczyc w inne miejsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobne objawy, ale u mnie w końcu kontrola trakcji w ogóle siadła. i okazało się że padnięty był właśnie czujnik kąta skrętu. trzeba było wymienić - koszt ok 700zł (nie pamiętam czy nowy, ale chyba nie) + programowanie w ASO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw polecam zdemontować kierownicę przyjrzeć się kropeczką które są na wieloklinie i tym na kierownicy. MUSZĄ SIĘ POKRYWAĆ! Nie kiedy jak ktoś spieprzy zbieżność w taki sposób że kierownica jest krzywa odkręca kierownicę i przesuwa na wieloklinie to partactwo jakich mało! Ale to niestety standard. Wystarczy taki zabieg i czujnik nie ma prawa działać prawidłowo. Sprawdź to.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 7 lat później...
Ale wy sobie lubicie robić pod górkę. :mad2: Wymontowanie czujnika można znaleźć na you tube. :duh: Następnie najlepiej go rozkręcić bo tam nie ma się co zepsuc , podgiąć trochę styki aby dotykały scieżki i zamontowac ponownie. Potem można podjechać do kogoś z kompem ( a nie do ASO), żeby zrobic kalibrację , czyli kierownica na wprost itd. Można kupić inny na ebayu , ale po co jak regeneracje mozna zrobić samemu . Wystarczy śrubokręt i smar do ślizgu :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Prawie 8 lat..może jednak przejrzą na oczy :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.