Skocz do zawartości

zmiana wydechu E39 523i.... operacja podkreślenia dźwięku ;)


karolass

Rekomendowane odpowiedzi

witam, noszę się z zamiarem zmiany wydechu końcowego, bądź całkowitego.... nie chcę ingerować za bardzo w konstrukcję samochodu i przerabiać go na podwójny wydech, natomiast z chęcią przyjmę z końcówką dwururową ;) ogólnie dzwiek BMW jest już piękny, ale chciałbym go troche podrasować, nie psując go tylko jeszcze bardziej upiększając, nie chodzi mi o bas ani ryczenie WRC, chodzi mi o jeszcze wieksze podkreslenie typowego rasowego brzmienia BMW, nie wiem czy wyciecie katalizatora było by lepsze? czy spalanie sie nie zwiekszy i osiagi nie spadną? czy cokolwiek się polepszy z dzwiekiem?? Nie ukrywam ze chcialbym miec dzwiek lekko podobny do M-powerki ;] proponujcie konkretnie Panowie i wyraźcie swoją opinię na ten temat bo jak wiadomo u dealerow kazdy chwali swoje ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia wyboru, napewno koledzy czy też kioleżanki doradzą coś konkretnego, ale osobiście nie widzę w tym większego sensu, dzwięk R6 jest piekny i osobiście uważam że podkreślanie wyglądu i nadawanie pseudo sportowego charakteru poprzez wkładanie dwururki do auta, które ze sportem ma niewiele wspólnego, nie ma sensu. Przepraszam, jesli uraziłem wyraziłem tylko swoje zdanie, kolego przemyśl to, W e-39 ładnie jest to skomponowane fabrycznie, rura ukryta i chyba nie ma co kombinować jak w Hondach itp itd, chyba, ze planujesz zmiane całego układu wydechowego , dolotu plus barany sportowe, to wtedy jeszcze zrozumiałe, ale dla samego wyglądu?? hmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile wyciecia kata nie zmienilo dźwięku tylko zwiększyło głośnosc to zamiennik tłumnika środkowego i dedykowany końcowy tłumnik z firmy Ulter Sport zmieniło dźwięk. Proponuję Ci kupić ozdobne końcówki z Ultera, ze względu na ich trwałość i pozostawić orginał. Ten dźwięk jest nie do podrobienia...
Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E-39 to autko zrobione ze smakiem, wiele osób uważa, ze to ostatnie BMw któe jeszcze zachowało swój charakter, bo nowe serie to....hm no cóż kwestia gustu zwlaszcza jeśli chodzi o środek, ale to nie związane z tematem, chciałem podkreślić że tak nie trzeba niczego zmieniać ani podkreślać jeśli chodzi o dzwięk, to autko z silnikiem R6 ale jednocześnie ciche, wygluszone w porownaniu ze swoją poprzedniczką i nie ma sensu tu wdawać się w zabiegi takie jakie masz na myśli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nic dziwnego, że autor postu chce podrasować nieco dźwięk swojego R6 w E39. Niestety sound M52 w stosunku do M50 jest mówiąc delikatnie słaby. Osobiście po przesiadce z E36 Coupe 325i na E39 528i byłem bardzo zawiedziony dźwiękiem silnika. Nie wiem czy jest to wina zmiany materiału z jakiego wykonany jest blok silnika, wydechu czy czegoś innego. Jak wiadomo R6 wydaje jakby 3 różne tonacje dźwięków przy różnych obrotach. O ile pierwszą nieco wytłumioną i delikatniejszą barwę dźwięku na wolnych obrotach oraz drugą powyżej 5-6 tys. obrotów mogłem jakoś przeżyć (choć jest to niemały krok w tył) to zatracenie trzeciego, charakterystycznego gulgotu rodem z V8 przy 2-3 tys. obr./min. (to chyba największy symbol dźwiękowy R6) jakimś klekoczącym, beznadziejnym i niesamowicie delikatnym CZYMŚ zakrawa trochę na kpinę. Próbowałem zmienić coś wkładką K&N, ale dało to tylko efekt zasysanego powietrza na wyższych obrotach. Potrzebna jest niestety ingerencja w układ wydechowy. Niestety tak samo jak w przypadku zmiany audio w E39 jest to dosyć trudne i wymaga kompromisów. Dwóch katalizatorów bym sie nie odważył wyciąć (tym bardziej sprawnych), jedyną możliwością jest środkowy tłumik (zwiększy się wtedy bardzo minimalnie natężenie dźwięku) albo tłumika końcowego np. Ulter itp. Niestety w przypadku tego ostatniego trzeba będzie wycinać otwory w tylnim zderzaku i co ważniejsze auto zrobi sie ogólnie głośne zawsze, w każdym zakresie obrotów co jest bardzo męczące w limuzynie jaką jest przecież E39. Inną możliwością jest zmiana całego układu wydechowego na np. Remusa, ale to znowu są wysokie koszta i szkoda wyrzucać cały sprawny układ wydechowy. Całe szczęście, że tylko w sundzie M52 są słabsze od M50. Edytowane przez _Kris_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, technologicznie bardziej zaawansowana konstrukcja, inne materiały itp. Autko cichsze i to mi sie podoba, to ma jeździć a nie buczeć. Weźmy np. pod uwagę dwa autka E-34 525i oraz E-39 523i, które pojemnością są identyczne natomiast 523i ma mniej mocy ale nadrabia momentem i osiągi identyczne a moc mniejsza, to dwa zupełnie inne auta i serii w tym autku nie ma co poprawiać, ewentualnie kupić V8 :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, dzieki za podpowiedzi, doszedłem do wniosku ze nie będę nic ruszał puki nie spotkam się z taką e39 na ulicy której dźwięk mnie olśni i do której właściciela będę mógł podejść i pobrać niezbędne wskazówki co do takiego brzmienia bo innaczej to mogę sie wprowadzić tylko w maliny, już słyszałem super brzmienia w niektórych ale pocisneły jak z procy i tyle je widziałem ;) bardzo podobają mi sie dźwięki starszych mocnych BMW albo M-ek albo np. g3 VR6 ;) e39 nie jest złe ale jest ciche.... w sumie to limuzynaa, jestem ciekaw dźwięku jak chodzi bez tego kata, czy ten metaliczny dźwięk jest aż tak przeszkadzający wizerunkowi auta.... może ma ktoś filmik ze swoim BiEmDablju e39 bez kata i może udostępnić ??? :>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, noszę się z zamiarem zmiany wydechu końcowego, bądź całkowitego.... nie chcę ingerować za bardzo w konstrukcję samochodu i przerabiać go na podwójny wydech, natomiast z chęcią przyjmę z końcówką dwururową ;) ogólnie dzwiek BMW jest już piękny, ale chciałbym go troche podrasować, nie psując go tylko jeszcze bardziej upiększając, nie chodzi mi o bas ani ryczenie WRC, chodzi mi o jeszcze wieksze podkreslenie typowego rasowego brzmienia BMW, nie wiem czy wyciecie katalizatora było by lepsze? czy spalanie sie nie zwiekszy i osiagi nie spadną? czy cokolwiek się polepszy z dzwiekiem?? Nie ukrywam ze chcialbym miec dzwiek lekko podobny do M-powerki ;] proponujcie konkretnie Panowie i wyraźcie swoją opinię na ten temat bo jak wiadomo u dealerow kazdy chwali swoje ;)

 

Moze to kwestia gustu ale po co przerabiac układ wydechowy zeby nasze cudowne autko jezdzilo glosniej?

Dla mnie to bez sensu, nie po to sie jakis inzynier nameczyl zeby teraz to przerabiac.

Ja proponuje (zart):

- odkrecic kolektory i wyrzucic caly uklad na zlom i już mamy cudowny przelotowy dajacy ze 50 KM wiecej uklad

- albo nawiercic w tlumikach dziury hehe i zacząc robić wieś pod remizą

 

Ale na poważnie:

tlumik Ultera dedykowany i wszystko

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to te ultery za duzo nie dodaja rasowego dzwieku bmw tylko cos od siebie, czegos co nie pasuje do dzwieku bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dedykowanym Ulterze tez...

 

Tak wygląda dedykowany do E34 M50B20

http://www.ulter.com.pl/offer/tlum/180.jpg

 

A tak do E39 M52B23

http://www.ulter.com.pl/offer/tlum/182.jpg

 

Tak natomiast wyglada w rysunku tłumik montazowy:

http://www.ulter.com.pl/offer/tlum/450.jpg

 

Montażdedykowanych polega na wstawieniu w miejsce fabrycznego.

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony dedykowany tłumik to fajna sprawa, bo nie trzeba nic ciąć i kombinować, z drugiej jednak strony te dwie wystające pod zderzakiem rurki zamiast ze zderzaka wyglądają wg mnie ... kiepsko, choć to kwestia gustu. wiadomo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w 523, tak jak u autora tematu, ale u mnie w 528 w steptronicu dżwięk silnika kosmiczny, jak wkręcam powyżej 2-3tys to morda od ucha do ucha się otwiera( nie wiem dlaczego ale powaga jak słysze ten dżwięk to usmiech na twarzy pełen) za to wydech beznadzieja jak dla mnie. Oczywicie jak siedzę w srodku to mi to nie przeszkadza bo wydechu nie słyszę, ale jak słyszalem taki sam przejezdzajacy koło mnie to mała tragedia... nie wiem natomiast jaki dzwiek jest z tłumika na wyższych obrotach, ale do 3tys to wydech koszmarne dźwięki wydaje.... Przynajmniej w moim odczuciu, przykra sprawa, aczkolwiek ja z tym robić nic nie zamierzam, ale co tam, facet BMW- Freude am Fahren!! Radosc z jazdy czyli dla kierowcy i pasażerów, a nie dla przechodniow!!
BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony dedykowany tłumik to fajna sprawa, bo nie trzeba nic ciąć i kombinować, z drugiej jednak strony te dwie wystające pod zderzakiem rurki zamiast ze zderzaka wyglądają wg mnie ... kiepsko, choć to kwestia gustu. wiadomo.

 

Pod zderzakiem to chyba u Ciebie... Właśnie tym się rózni tłumnik dedykowany od montażowego ze pasuje idealnie w miejsce orginalnego. Rysunki są poglądowe a końcowki mozeż mieć różne.

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony dedykowany tłumik to fajna sprawa, bo nie trzeba nic ciąć i kombinować, z drugiej jednak strony te dwie wystające pod zderzakiem rurki zamiast ze zderzaka wyglądają wg mnie ... kiepsko, choć to kwestia gustu. wiadomo.

na zdjęciu jest pokazany dedykowany wydech do e39,nie wierzę,że nie trzeba wycinać dziór w zderzaku,żeby ów wydech zamontować.Można uniknąć wycinania dziór zakładając zderzak M

Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony dedykowany tłumik to fajna sprawa, bo nie trzeba nic ciąć i kombinować, z drugiej jednak strony te dwie wystające pod zderzakiem rurki zamiast ze zderzaka wyglądają wg mnie ... kiepsko, choć to kwestia gustu. wiadomo.

 

Pod zderzakiem to chyba u Ciebie... Właśnie tym się rózni tłumnik dedykowany od montażowego ze pasuje idealnie w miejsce orginalnego. Rysunki są poglądowe a końcowki mozeż mieć różne.

 

Może nie tyle u mnie co u tego gościa, którego filmik ktoś zaprezentował

:cool2:

 

Tłumik może sobie pasować w miejsce orginalnego, ale u tego gościa z filmiku, do którego sie odwoływałem rurki lecą pod zderzakiem co wg mnie kiepsko wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.