Skocz do zawartości

Mam pytanie czy w E39 540i DSC było montowane seryjnie ?


FanatykBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra bo już się zgubiłem.

Sprawa dotyczy modeli 96-00 czyli przed liftem.Interesują mnie modele z lat 96,97 ale to racze nie robi różnicy bo w tych 98,99 pewnie było to samo.Chyba że się mylę to mnie poprawcie.

I teraz tak.

Wszystkie E39 miały ASC+T niezależnie od wersji silnikowej tak ?

Teraz proszę mi wyjaśnić co to jest to ASC+T ? To jest to samo co ASC ? Cyba nie,więc czym się różnią.Jest to system który tylko hamuje tylne koła i zdejmuje moc z silnika czy ma również wpływ na koła przednie ? Ma on wpływ na przepustnice aby zapobiec zarzuceniu tyłu czy nie ?

Chodzi mi o to czy jest to coś jak ESP czy zwykła kontrola trakcji.

Bo wynika z tego co piszecie że DSC utwardza po prostu zawieszenie więc z ESP nie ma nic wspólnego.A może jest tak że DSC to rozwinięcie ASC i w przeciwieństwie do niego może przyhamowywać również koła przednie,czyli jak ESP ?

 

Sorry ale się zgubiłem ....

 

EDIT:

Takie coś znalazłem:

http://www.usautoparts.net/bmw/technology/dsc.htm

http://www.usautoparts.net/bmw/technology/asct.htm

 

Tu piszą:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=4324

 

Wedle tych infromacji ASC ogranicza moc silnika; ASC+T dodatkowo przyhamowywuje tylne koła,DSC dodatkowo przychamowywuje przednie koła czyli ESP w BMW to DSC.

 

Jeszcze jedna informacja:

ASC+T is available as standard equipment in all '97 BMW models with a capacity of 2.8 litres or more and as an option in all BMW four cylinder models

 

Czyli wynika że w 96 była to opcja a w 97 seria od 2.8

 

Ktoś wie jak się ma sprawa z DSC ? Pisaliście że od 535i było w serii.Od którego rocznika ? Czy może od samego początku.Lecz skoro piszą że ASC+T było w serii od 97 od 2.8 to wątpię żeby DSC było standartem.

 

Kurna masło maślane ...

 

Dlaczego auto powinno mieć DSC (ESP):

http://pl.youtube.com/watch?v=K3m24bjkfg0&feature=related

 

http://pl.youtube.com/watch?v=T9Y6z7cXxEE&feature=related

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra bo już się zgubiłem.

Sprawa dotyczy modeli 96-00 czyli przed liftem.Interesują mnie modele z lat 96,97 ale to racze nie robi różnicy bo w tych 98,99 pewnie było to samo.Chyba że się mylę to mnie poprawcie.

 

Jeśli w 1999 było to samo co wcześniej to masz odpowiedź powyżej...

 

I teraz tak.Wszystkie E39 miały ASC+T niezależnie od wersji silnikowej tak ?

 

Ano tak...

 

Teraz proszę mi wyjaśnić co to jest to ASC+T ? To jest to samo co ASC ?

 

Nie to samo... ASC ogranicza możliwość buksowania kół poprzez przymknięcie przepustnicy, natomiast ASC+T dodatkowo jeśli samo przymknięcie przepustnicy nie skutkuje tak jak powinno ma możliwość przyhamowania tego koła tylnej osi, które obraca się z większą prędkością niż pozostałe. Jednocześnie jeśli jest ASC+T to na przycisku masz napisane tylko ASC. Różnica w systemach realizowana jest poprzez rozbudowanie pompy ABS, która poza możliwością "odpompowania" ciśnienia w obwodzie danego koła ma również możliwość "dopompowania" ciśnienia do obwodu tego koła tylnej (i tylko tylnej!!!) osi, które obraca się z większą prędkością obrotową niż pozostałe. Zapewne pompa w przypadku ASC+T ma dodatkowe sekcje/przewody ale nie wnikałem w to. Zrób fotkę Twojej pompy to porównamy.

 

Cyba nie,więc czym się różnią.Jest to system który tylko hamuje tylne koła i zdejmuje moc z silnika czy ma również wpływ na koła przednie ? Ma on wpływ na przepustnice aby zapobiec zarzuceniu tyłu czy nie ?

 

Na koła przednie nie ma żadnego wpływu, przednie obejmuje dopiero DSC...

 

Chodzi mi o to czy jest to coś jak ESP czy zwykła kontrola trakcji. Bo wynika z tego co piszecie że DSC utwardza po prostu zawieszenie więc z ESP nie ma nic wspólnego.A może jest tak że DSC to rozwinięcie ASC i w przeciwieństwie do niego może przyhamowywać również koła przednie,czyli jak ESP ?

 

DSC = ESP, ASC = ASR=kontrola trakcji, ASC+T="wypasiony" ASR

 

DSC to właśnie rozwinięcie ASC/ASC+T, które uwzględnia również koła przedniej osi.

 

EDIT:

Takie coś znalazłem:

http://www.usautoparts.net/bmw/technology/dsc.htm

http://www.usautoparts.net/bmw/technology/asct.htm

 

Tu piszą:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=4324

 

Wedle tych infromacji ASC ogranicza moc silnika; ASC+T dodatkowo przyhamowywuje tylne koła,DSC dodatkowo przychamowywuje przednie koła czyli ESP w BMW to DSC.

 

No właśnie tak...

 

Jeszcze jedna informacja:

ASC+T is available as standard equipment in all '97 BMW models with a capacity of 2.8 litres or more and as an option in all BMW four cylinder models.

Czyli wynika że w 96 była to opcja a w 97 seria od 2.8

 

Ja tez tą informację znalazłem, ale to może zależeć od rynku docelowego, więc się za bardzo nie sugeruj.

 

 

Ktoś wie jak się ma sprawa z DSC ? Pisaliście że od 535i było w serii.Od którego rocznika ? Czy może od samego początku.Lecz skoro piszą że ASC+T było w serii od 97 od 2.8 to wątpię żeby DSC było standartem.

 

Popytaj na forum, może ktoś ma "prospekt" z wcześniejszych lat. W moim z 1999 tak jak Ci podałem od 535i DSC było standardem.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.