Skocz do zawartości

Moje 100 000 km z 530ia E39 .


szerszenkiler

Rekomendowane odpowiedzi

Wymienione przez 100 000 km od kupna (używanego ze 115 000 km) :

- dwa przednie wahacze

- tarcze przód i tył

- 2x4 klocki

- 2x6 świec

- nowe opony letnie i zimowe

- 2x czujnik położenia wałka rozrządu (z kabelkiem i wydechowy)

- czujnik ABS na kole

- zbiornik i 2x przewody od wspomagania

- przepływomierz

- chłodnica i termostat

- uszczelka kolektora wydechowego

- filtry (paliwa,kabinowe,powietrza,oleju)

- 5x olej

- żarówka od ringów

- olej i filtr w skrzyni automatycznej

- pompa paliwa

- czujnik cofania

- przekaźnik od wycieraczek

 

Problemy w tym czasie :

- drgania na kole kierownicy przy hamowaniu - 2x wahacze

- dragania na kole kierownicy przy jeździe na wprost - dobry fachowiec od wyważania :)

- problemy w zakresie 700-1500 obr/min - problem nie rozwiązany :( - czasami mam problem z ucieczką ze skrzyżowania :( Mam ten problem od wymiany czujnika położenia wałka rozrządu (komp nie wykazuje błędów)

- problemy ze wspomaganiem - nie rozwiązane mimo wymiany pompy na nową ,nieszczelnych przewodów i zbiorniczka - wspomaganie raz działa ,a raz nie :(

- rzucanie w koleinach - wymiana opon pomogła ,mimo że ten sam rozmiar (225/55/R16) ,ale pewnie bardziej komfortowe .

- sporadyczne brzęczenie tylko podczas jazdy/przyspieszania przy ok. 3000-3500 obrt/min po prawej stronie kokpitu - nierozwiązany - ASO nie wie ,niezależne niewiedzą

 

Co powinno byc wg. mnie wymienione ,a nie chce mi się (zniechęcony poziomem obsługi w warsztatach tych autoryzowanych i nie ) :

- cewki z fajkami

- osuszacz

- olej w dyfrze

- filtr skrzyni korbowej

- amortyzatory i sprężyny (na komfortowe - te co są mają 79%)

- popękane plastyki w reflektorach przednich (kto to skonstruował i zatwierdził :mad2: )

 

Zalety :

- silnik (przyzwoite spalanie + bardzo fajne przyspieszenie )

- szybki i komfortowy automat

- tryb manualny w automacie

- bardzo dobrze spasowane wnętrze z dobrych materiałów (deska rozdzielcza,drzwi)

- przyczepnosc na zakrętach (mam zawieszenie M)

- mimo 460 l - bagażnik na plus bo równy ,teleskopy klapy,

- ponadczasowa linia nadwozia

- ciche zawieszenie

- miejsce akumulatora (nie syfi się tak jakby był przy silniku)

- ogólnie wszędzie porządeczek

- dobrej jakości skóra

 

Wady:

- brak fachowców nawet w ASO

- ilosc miejsca z tyłu

- taki sobie komfort na dziurach ,koleinach i przejazdach kolejowych (z zawieszeniem M)

- taka sobie wentylacja (może u mnie jest coś nie tak ,ale klimatyzacja działa , nagrzewanie też ,tryb auto też ,jednak coś jej brakuje )

- nagłośnienie

- te chore plastyki w reflektorach

- takiej sobie jakości panel od klimatyzacji

 

Pewnie są jeszcze jakieś wady i zalety ,ale nie mogę sobie przypomniec . Czy kupiłbym jeszcze raz ten samochód z tym samym silnikiem i skrzynią automatyczną ? Trylion razy tak ,ale ... max trzy letni (najlepiej nówka :) ),z max 70000 km przebiegu (chociaż przebieg nie zawsze świadczy o stanie) , bez zawieszenia M . Nie kupię jednak ,bo nie ma już 3 letnich E39 :lol: ,a po drugie kiepsko u nas z diagnozą tych samochodów :evil: (no może tylko ja miałem takie "szczęście" ,może mieli zły dzień ,może za mało im płacą ,ale całej Polski nie objadę za fachowcem ,a 3 ASO w Warszawie i kilka niezależnych serwisów specjalizujących się w BMW i nie ,wystarczy mi,żeby sobie wyrobic opinię o poziomie obsługi i wiedzy rodzimych mechaników ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy problemy w okolicach wolnych obrotów mogą być spowodowane przez zużyty potencjometr przy pedale gazu ? Czy komputer pokazałby błąd ? Przy dojeżdżaniu do np. skrzyżowań obroty spadają poniżej 1000 (co jest normalne) ,ale kiedy wciskam gaz obroty lekko spadają poniżej 700 (czyli chyba normalnych wolnych obrotów) ,zegary lekko przygasają ,samochód nie reaguje (jakby miał zaraz zgasnąć) i po chwili dopiero wyrywa do przodu .

Jednak nie ma tego problemu kiedy się zatrzymam i stoję np. 30 s i dopiero wciskam gaz do połowy to samochód się nie zastanawia i rusza ,ale nie wyrywa jak kiedyś (wystarczyło musnąc gaz ,żeby wcisnął w fotel) . Czy to problem mechaniczny (aut.skrzynia ,silnik) czy elektryczny (potencjometr na pedale gazu, przepływomierz) ? Jak podejść do tematu ,żeby nie wymieniać pół samochodu ? Filtry ,olej i świece nówki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedź do dobrego mechanika od BMW,

dziwna sprawa,

ty na pewno masz te 100 tys przebiegu?

 

Nie mam 100 000 przebiegu tylko zrobiłem od kupna sto tysięcy kilometrów :) ,czyli razem ok. 200 000 . Ale nikt nie wie czy jak przekaźnik w pedale gazu kuleje lub automatyczna skrzynia ma usterkę to porządny komputer pokaże błąd ? Upatrzeni przezemnie mechanicy są "zawaleni" robotą przez 1-2 miesiące ,a ja najwięcej jeżdżę w okresie wiosennym . Może zna ktoś amatorskie metody diagnozy ? Czytałem niedawno na forum bardzo ciekawy sposób diagnozy przepływomierza : "jeżeli załączymy 3-4 bieg ,wciśniemy gaz do podłogi i ekonomizer się nie zamknie tylko zatrzyma na 20 l to znaczy ,że coś jest nie tak z przepływomierzem" To prawda ? U mnie wskaźnik chwilowego zużycia paliwa zamyka się przy 2-3-4 ,ale przy 5 już nie i stoi przy 20 jak przyspieszam. Co dziwne to ,że jak na 5 biegu cisnę gaz (tak żeby nie włączyć kickdown) to ekonomizer zatrzymuje się na 20l ,obroty na 2000 i tak np. 80-100 km/h ,a później dopiero obroty wzrastają . To normalne ? Tak samo jest jak zaczne przyspieszac od 100 km/h z 5 biegiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy kompletny VANOS to jedynka na tym rysunku :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT61&mospid=47546&btnr=11_2170&hg=11&fg=15

Czy ceny w Polsce są zbliżone i VANOS kosztowałby ok. 1000 zł ?

 

2. Czy nadal nikt niewie czy komputer pokaże każdą usterkę mechaniczną ?

 

3. Może ktoś mi doradzić komfortowe opony letnie 225/55/R16 ? Szukam takich które kolein się nie boją ,a wiem że są takie o takim rozmiarze np. zimowe Klebery . Teraz mam roczne Pirelli P7 i już się na nich jeździć nie da (ok. 35000 km zrobiłem ).

 

4. Czym się różni przepływomierz w ASO za ok. 1600 zł od przepływomierza za 800 zł nowego ,ale nie z ASO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływka jak Bosch to niczym się nie różnią,

w ogóle wydaje mi się ze powinieneś naprawde znaleźć mechanika i nawet pojechać dalej,

bo na własn rękę i gdzieś wyczytane na forum, to raczej może wpędzić w koszty,

całe szczęście że w Bydg. mam taki warsztat na którym można polegać,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Z chwilowe spalanie nie jest odpowiedzialny tylko przepływomierz. Są jeszcze takie rzeczy jak czujnik położenia przepustnicy, sonda lamda itd... Wszystko jest ze soba powiązane a niesprawność któregoś powoduje pracę w trybie awaryjnym, stąd dzieją się różne dziwne historie. Jesli skanowanie komputerem niczego nie wykazuje, należy wszystkie elementy dpowiedzialne za pracę motoru pomierzyć miernikiem :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak na marginesie, to fakt, w ASO to gorsze tumany są niż czasami w warsztacie jakimś 'u pana Gienka'- pojechałem na serwis do aso, przy okazji filtry te węglowe powiedziałem żeby wymienili, wyjąć wyjeli ale włożyc to się 20minut głowili jak to ma być, specjalnie stałem śmiałem się im w twarz czekałem ile czasu im to zajmie, od tamtej pory już do aso nie jeżdże.
BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne ,że np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowań chwilowe spalanie wzrasta do ok. 12 l ,kiedy obroty są na poziomie poniżej 1000 ,kiedy już samochód wyhamuje chwilowe spalanie pokazuje 0 l ?

Hej u mnie jest podobnie. Jak dojezdzam do skrzyzowania co za tym idzie predkosc sie zmniejsza Ok.<30km/h ta wskazowka od spalania przez chwile pokazuje grubo ponad 12l ale za ok 2 sek pokazuje juz 0,1l bo juz stoje. Zauwazylem,ze to nie wplywa realnie na podwyzszone spalanie bo na wyswietlaczu mam srednie spalanie 10,8l/100km w ruchu tylko miejskim i to na zimnym silniku. Codzienne dojezdzanie do pracy ok 5km w jedna i 5km w druga przez miasto.

Hej inni wlasciciele 3.0i jak jest u WAS? Pisaliscie o przeplywkach. Do waszych modeli 1600zl w serwisie?? :mad2: Ciekawe ile do mojego kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
a tak na marginesie, to fakt, w ASO to gorsze tumany są niż czasami w warsztacie jakimś 'u pana Gienka'

W ASO chłopaki się szkolą a później pracują 'u pana Gienka' :mrgreen:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne ,że np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowań chwilowe spalanie wzrasta do ok. 12 l ,kiedy obroty są na poziomie poniżej 1000 ,kiedy już samochód wyhamuje chwilowe spalanie pokazuje 0 l ?

Kolego a jeki masz silnk M...? Mamy podobne motory. Chcialbym zaciagnac informacji czym nasze siniki sie roznia. Na pewno tym, ze Twoj model to 39 a moj 60, moca KM i ...? To pytanko rowniez do LUCADORE bo widze, ze ma tez ,3,0i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z chwilowe spalanie nie jest odpowiedzialny tylko przepływomierz. Są jeszcze takie rzeczy jak czujnik położenia przepustnicy, sonda lamda itd... Wszystko jest ze soba powiązane a niesprawność któregoś powoduje pracę w trybie awaryjnym, stąd dzieją się różne dziwne historie. Jesli skanowanie komputerem niczego nie wykazuje, należy wszystkie elementy dpowiedzialne za pracę motoru pomierzyć miernikiem :idea:

 

W ASO komputer nic nie wykazał ,a przecież tam mają wyspecjalizowany do BMW ,najwyższej klasy komputer . Sondy mają prawidłowe parametry (wg. GT1) . Elektroniczne wskazania przepływomierza dobre (wg. GT1). Przypomnę ,że problemy na jałowym ,z obrotami do 3000 zaczęły się od wymiany czujnika położenia wałka rozrządu ,po pół roku padł drugi czujnik . Co ciekawe ,że jak podłączałem dziś do Carsoft'a 6.5 u siebie to wyszło :

 

- 21 VANOS : electrical fault

The final stage inside the DME will set an internal flag whenever a short to ground ,a short battery voltage or a disconnection between the output transistor and the connected comp. Occure

 

- 8 Hot film air-mass meter

Open or short circuit at the air-mase flow sensor

Verify : air-mass flow sensor and cables,power mass at the air-mass flow sensor

 

I czemu wierzyć ? Carsoft potrafi pokazać różne dziwne rzeczy z tego co czytam na forum . Co mogę zrobić sam ? Czym mogę coś zmierzyć ? Niestety lewa półkula mojego mózu troche kuleje u mnie ,więc proszę o dokładniejsze wskazówki . Czytałem ,że komputer nie pokaże błędu ,jeżeli sprawa dotyczy pompy paliwa ,katalizatora ,a czasami przepływomierza . Samochód jednak spokojnie przyspiesza do wysokich prędkości ,spalanie w normie ,silnik bierze ok. 0.5 l oleju na 10000 km . Najgorsza jest ta "przycinka" poniżej 1000 obr. Jeżeli zegary lekko przygasają ,a samochód "ma ochotę" zgasnąć to chyba to elektryczny problem ? Jak mi czujnik położenia wałka rozrządu padł to miałem identyczne objawy ,ale samochód nie miał ochoty zgasnąć ,ale po prostu gasł !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne ,że np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowań chwilowe spalanie wzrasta do ok. 12 l ,kiedy obroty są na poziomie poniżej 1000 ,kiedy już samochód wyhamuje chwilowe spalanie pokazuje 0 l ?

Kolego a jeki masz silnk M...? Mamy podobne motory. Chcialbym zaciagnac informacji czym nasze siniki sie roznia. Na pewno tym, ze Twoj model to 39 a moj 60, moca KM i ...? To pytanko rowniez do LUCADORE bo widze, ze ma tez ,3,0i.

 

Jeżeli masz M54 to mamy takie same silniki,

powiedz mi jak ty jeździsz ze Ci pali w mieście lekko ponad 10 litrów?

 

INPA napewno diagnozuje,

nie wiem jak reszta,

 

co do ekonomizera u mnie chyba jest też coś takiego, ze ta wskazówka ma takie chwilowe wskazania, musze się temu przyjrzeć,

ale to na nic nie wpływa, u mnie auto ma kopa, nie muli, ciągnie od dołu aż głupie, ładnie się wkręca, tyle ze ja mam manuala,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne ,że np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowań chwilowe spalanie wzrasta do ok. 12 l ,kiedy obroty są na poziomie poniżej 1000 ,kiedy już samochód wyhamuje chwilowe spalanie pokazuje 0 l ?

Kolego a jeki masz silnk M...? Mamy podobne motory. Chcialbym zaciagnac informacji czym nasze siniki sie roznia. Na pewno tym, ze Twoj model to 39 a moj 60, moca KM i ...? To pytanko rowniez do LUCADORE bo widze, ze ma tez ,3,0i.

 

Jeżeli masz M54 to mamy takie same silniki,

powiedz mi jak ty jeździsz ze Ci pali w mieście lekko ponad 10 litrów?

 

INPA napewno diagnozuje,

nie wiem jak reszta,

 

co do ekonomizera u mnie chyba jest też coś takiego, ze ta wskazówka ma takie chwilowe wskazania, musze się temu przyjrzeć,

ale to na nic nie wpływa, u mnie auto ma kopa, nie muli, ciągnie od dołu aż głupie, ładnie się wkręca, tyle ze ja mam manuala,

 

Też jestem ciekaw ,bo mi nigdy na tak krótkich odcinkach w mieście średnie spalanie nie zeszło poniżej 11 l . Może kolega ma silnik N52B30 ,a tam było już chyba niższe spalanie.

 

Tak przyspiesza mój samochodzik (filmik z kwietnia ,bo miejsce było odpowiednie ) :

530ia 0-200 kmh

 

Wieczorem ,jak będę miał chwilę ,dam filmik z czym tak naprawdę mam problem ,bo powyższy tego nie pokazuje (chociaż wtedy już występowała usterka - problem z ruszaniem przy ok. 1000 obr/min ,po dojechaniu do np. skrzyżowania ) .

A'propos komunikatu o nieaktywnych czujnikach ciśnienia to warto to zakładać czy będzie co chwila "krzyczało" ,że trzeba dopompować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

0-200 e39 530i

 

Niestety zapomniałem wyłączyć ASC i przymuliło go przy starcie, system wyłączyłem podczas zmiany biegu na dwójkę

 

http://video.google.com/videoplay?docid=5191669878906037330&q=Przyspieszenie+0-200+km%2Fh+BMW+530i&ei=ghhJSN7wNJPE2ALx6NjQDA&hl=pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Jezdze normalnie a czasmi nienormalnie(nawet 260). Aktualnie na kompie mam 9,6l , a dystans przejechany to ponad 600km. Kilometryte nabilem na codzienne dojazdy do pracy bylem 2 razy w trojmiescie i jeden wypad nad morze.Przewaznie w jedna strone jechalem szybko wyprzedzajac gdzie tylko bylo mozna i rozwijajac duze predkosci. Droga powrotna to juz spokojna jazda do 120km bez zbednegowyprzedzania na leb i szyje. Wchodzac glebiej w komputer jest spalanie 10,4l ale to juz na dystansie paru tysiecy km-to jeszcze musial jezdzic poprzedni wlasciciel.Najwieksze spalanie jakie mi pozal srednio to 13l ale to zimny silnik po wyjezdzie z miasta spadalo do 10l. Sprawdzilem tez ile najmniej spali. Na rozgrzanym silniku zresetowalem i przemierzylem dystans 25km(Malbork-wies Pordenowo),nie przekraczalem 90km/h wyszlo 6,2l/100km.Dodam tez, ze to nie byl prosty odcinek,byly skrzyzowania oraz teren zabudowany(60km/h).

Wydaje mi sie,ze mam silnik M54 , moj rocznik to 2004 miesiac 8. Tak jest wybite na pszczegolnych elementach auta. Moze jak podam nr vin to moze ktos stwierdzi jednoznacznie model silnika. Podaje VBANA71030B004068.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o spalaniu rzeczywistym czy o pokazywanym przez komputer?

Mowie o spalaniu pokazywanym przez kompa. A i w praktyce nie jest inaczej. Bo kiedy mialem nabite 600km tankowalem i weszlo mi 60 litrow. I to te 60 litrow musialem upychac. Tzn. bujalem autkiem i dolewalem az bylo full.

Czy takie tankowanie po korek z kanistra przypadkiem zle nie wplynie na autko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.