Skocz do zawartości

Koszty wymiany klockow i tarcz


SaluCK

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

mam pytanie poniewaz mieszkam za granicami i najprawdobodobniej w niemczech bede wymienial przednie tarcze i klocki hamulcowe chcialby sie dowiedzie mniej wiecej jakie sa koszty takiej wymiany w polsce

tutaj razem z robocizna i czesciami w serwisie BMW chca 450 euro czy to przesada.

czy warto zrobic to troche drozej ale byc pewny i nie kombinowac z roznymi firmami i u nie wiadomo kogo

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 tygodnie temu między innymi zmieniałem przednie tarcze i klocki w ASO Fus w Warszawie więc mogę dla porównania podać ceny:

 

- klocki kpl. 386,-

- tarcze kpl. 839,-

- czujnik 50,-

- smar 12,-

- robocinza 250,-

--------------------------

1537 pln / 3,36 ~ 457 euro

 

Dodam, że to cena z małym rabatem więc wychodzi na to, że w DE jest nawet taniej :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żyć się odechciewa z tymi cenami serwisu ,żeby jeszcze za tym szła jakość (mój przypadek nierozwiązany przez ASO - bez kompa nic nie potrafią). Gdyby zarobki w Polsce były zachodnie to Pan Dnowiński nie miałby problemu z wyborem aut ,bo w jego garażu stałoby Porshe ,BMW M3 i Corvette.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żyć się odechciewa z tymi cenami serwisu ,żeby jeszcze za tym szła jakość (mój przypadek nierozwiązany przez ASO - bez kompa nic nie potrafią).

 

Bo sobie przecież kabelków do tyłka nie wsadzisz, żeby elektronikę zbadać... Chyba, że jednak :norty:... A z cenami prawda... Widziałem f-re od Fusa, gdzie stawka to 240 PLN/godz. netto...

 

Gdyby zarobki w Polsce były zachodnie to Pan Dnowiński nie miałby problemu z wyborem aut ,bo w jego garażu stałoby Porshe ,BMW M3 i Corvette.

 

Bucha-cha-cha :mrgreen:...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z cenami prawda... Widziałem f-re od Fusa, gdzie stawka to 240 PLN/godz. netto...

 

kazde ASO ma okreslone z gory stawki za tzw. jednostkę roboczą pracy poszczegolnych działow serwisu (czyli mechanika, elektryka, lakiernictwo, itp.). Ta jednostka robocza to 5 minut, a ceny to z tego co pamietam pomiędzy 20 a 30 PLN netto. Czyli duzo drozej od pana Mietka w warsztacie pod blokiem :)

 

Jest jednak taki plus, ze kazdy serwis BMW na swiecie ma katalog czasow napraw poszczegolnych usterek, wymian elementow itp, ktory dokladnie okresla, ile czasu (ile jednostek roboczych) powinno zajac zrobienie danej czynnosci. Jesli okaze sie, ze mechanik z dowolnego powodu nie zmiesci sie w czasie podanym w katalogu, to caly dodatkowy, ponadnormatywny czas pracuje juz za darmo (bo serwis moze skasowac tylko za tyle czasu, ile katalog przewiduje). Przy nieoczekiwanych trudnosciach pan Mietek kasowalby za caly czas, a serwis jak widac tylko do pewnego momentu moze sobie liczyc PLN :mrgreen: wiec czasem moze sie okazac tanszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

mam pytanie poniewaz mieszkam za granicami i najprawdobodobniej w niemczech bede wymienial przednie tarcze i klocki hamulcowe chcialby sie dowiedzie mniej wiecej jakie sa koszty takiej wymiany w polsce

tutaj razem z robocizna i czesciami w serwisie BMW chca 450 euro czy to przesada.

czy warto zrobic to troche drozej ale byc pewny i nie kombinowac z roznymi firmami i u nie wiadomo kogo

pozdrawiam

 

To ci zaraz napiszę co i ile kosztuje u mnie!!!

Klocki ATE 190zł

Tarcze ATEpo 165zł

 

Na tym wypasionym zestawie u mnie zapłacisz za wszystko 520zł

Walą was w niemczech w rogi......no chyba że tarcze i klocki dają Ci serię sportową ATE -TEVES POWER PAD :modlitwa: ale to jest wątpliwe za tą cenę!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

mam pytanie poniewaz mieszkam za granicami i najprawdobodobniej w niemczech bede wymienial przednie tarcze i klocki hamulcowe chcialby sie dowiedzie mniej wiecej jakie sa koszty takiej wymiany w polsce

tutaj razem z robocizna i czesciami w serwisie BMW chca 450 euro czy to przesada.

czy warto zrobic to troche drozej ale byc pewny i nie kombinowac z roznymi firmami i u nie wiadomo kogo

pozdrawiam

 

To ci zaraz napiszę co i ile kosztuje u mnie!!!

Klocki ATE 190zł

Tarcze ATEpo 165zł

 

Na tym wypasionym zestawie u mnie zapłacisz za wszystko 520zł

Walą was w niemczech w rogi......no chyba że tarcze i klocki dają Ci serię sportową ATE -TEVES POWER PAD :modlitwa: ale to jest wątpliwe za tą cenę!!!!!

 

o jednej rzeczy nie piszesz. sporo userów e39 narzeka ze po wymienie tarcz bije przy hamowaniu. Wniosek z tego jest taki, że nie wszystkie tarcze wytrzymują i akurat ate miały tutaj podzielone opinie. Wielu userów właśnie wprost wskazuje, żeby kupi oryginały bo z nimi praktycznie nigdy nie ma później problemów. Btw. brat w swojej e39 528 też przerabiał temat tarcz :mad2: i dzis wie, że zrobił błąd nie kupując oryginałów.

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej firmy są orginalne?

 

Dla mnie wymiana użytkownika Grabosz klocków i tarcz z przodu za .. 1537 zł jest mówiac delikatnie rozbojem w biały dzień, bo za takie pieniądze kupując części np. IC i wymieniając w normalnym warsztacie (i nie u Pana Mietka, bo tam jest jeszcze taniej) można wymienić z przodu i z tyłu. Nawet za smar policzyli 12 zł :duh: robocizna 250 zł :duh: Masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem dzisiaj w innym miejscu pytac o wymiane i koszty i gosc chce ok 100 euro mniej na tarczach i klockach ATE, twierdzi ze BMW montuje je w produkcji, i ze takie same zamontuja mi w w serwisie BMW. Ale z tego co wyczytalem tu to chyba z orginalnymi dosc maly procent uzytkownikow ma problem a za to z kupionymi ATE sa problemy wiec watpie ze to te same czesci c w orginalnych.

Dlatego tez przeznacze chyba wiecej pieniedzy ale bede spokojniejszy. daja gwarancje do 20 000 KM na ewentualne problemy oczywiscie nie na zuzycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat tarcz ATE chyba dosc znany na tym forum - sam mialem z nimi kłopoty [bicie na kierownicy]

 

wymienilem na zimmermany + klocki textar,

koszt:

 

tarcze ok 300 pln

klocki 140 pln

wymiana 100 pln

razem ok 540 pln

 

jezdze na nich ok 2000 km i na razie problemow nie ma

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja wymienilem przednie klocki (Textar), tylne klocki i tylne tarcze (ATE) - części 600 zl, robocizna za piwko u kolegi w garażu, dla mechanika to prosta sprawa, może jak dojde do wymiany przednich tarcz bedzie problem, ale z tym nie było żadnego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze ATE TEXTAR i JURID te trzy firmy produkuja części do układów hamulcowych dla BMW. Najbardziej popularne jest ATE oczywiście...

Tarcze sie krzywią.... Oczywiście że się krzywią ale nie z winy samych tarcz tylko z winy nieumiejętnego ich montażu, bo większości samodzielnym wymieniaczom wydaje sie że tylko odkręć przykręć, a to niestety nie jest prawdą.

Co do cen za układ hamulcowy do 528i, oczywiście są to ceny z mojej miejściny :D :

- tarcza hamulcowa przód ATE po 156zł za sztukę,

- tarcza hamulcowa przód TEXTAR po 135zł za sztukę,

- klocki hamulcowe przód zestaw na obydwa koła ATE za 187zł

- klocki hamulcowe przód zestaw na obydwa koła TEXTAR za 172zł

- czujnik na przednie klocki (jedna sztuka bo tylko jest jedna na przód i jedna na tyle) ATE 28zł

- tarcza hamulcowa tył ATE po 158zł za sztukę

- tarcza hamulcowa tył TEXTAR 182zł za sztukę

- klocki hamulcowe zestaw na tylną oś na obydwa koła firmy ATE 110zł

- klocki hamulcowe zestaw na tylną oś na obydwa koła firmy TEXTAR 152zł

- czujnik na klocki tylne firmy ATE 30zł

- szczęki hamulca postojowego zestaw na obydwa koła firmy ATE 112zł

- szczęki hamulca postojowego zestaw na obydwa koła firmy TEXTAR 158zł

 

i to byłoby na tyle jeżeli chodzi o hamulce, jest tak że dla większości modeli E39 na piewszym montażu było tak że oś przednia jeżdziła na hamulcach z ATE a os tylna na TEXTARach, wybór należy do Ciebie, jak chcesz to pisz na PW GG lub dzwoń mogę zorganizować Ci wysyłkę za granicę części jakie Cię interesują, za oryginalność produktów w/w gwarantuję klejnotami rodzinnymi, wieczorem dodam jeszcze powiedzmy instrukcję jak wymienić tarcze i klocki żeby sie nic nie krzywiło, mam nadzieję że kilka osób z tego skorzysta.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze ATE TEXTAR i JURID te trzy firmy produkuja części do układów hamulcowych dla BMW. Najbardziej popularne jest ATE oczywiście...

Tarcze sie krzywią.... Oczywiście że się krzywią ale nie z winy samych tarcz tylko z winy nieumiejętnego ich montażu, bo większości samodzielnym wymieniaczom wydaje sie że tylko odkręć przykręć, a to niestety nie jest prawdą.

Co do cen za układ hamulcowy do 528i, oczywiście są to ceny z mojej miejściny :D :

- tarcza hamulcowa przód ATE po 156zł za sztukę,

- tarcza hamulcowa przód TEXTAR po 135zł za sztukę,

- klocki hamulcowe przód zestaw na obydwa koła ATE za 187zł

- klocki hamulcowe przód zestaw na obydwa koła TEXTAR za 172zł

- czujnik na przednie klocki (jedna sztuka bo tylko jest jedna na przód i jedna na tyle) ATE 28zł

- tarcza hamulcowa tył ATE po 158zł za sztukę

- tarcza hamulcowa tył TEXTAR 182zł za sztukę

- klocki hamulcowe zestaw na tylną oś na obydwa koła firmy ATE 110zł

- klocki hamulcowe zestaw na tylną oś na obydwa koła firmy TEXTAR 152zł

- czujnik na klocki tylne firmy ATE 30zł

- szczęki hamulca postojowego zestaw na obydwa koła firmy ATE 112zł

- szczęki hamulca postojowego zestaw na obydwa koła firmy TEXTAR 158zł

 

i to byłoby na tyle jeżeli chodzi o hamulce, jest tak że dla większości modeli E39 na piewszym montażu było tak że oś przednia jeżdziła na hamulcach z ATE a os tylna na TEXTARach, wybór należy do Ciebie, jak chcesz to pisz na PW GG lub dzwoń mogę zorganizować Ci wysyłkę za granicę części jakie Cię interesują, za oryginalność produktów w/w gwarantuję klejnotami rodzinnymi, wieczorem dodam jeszcze powiedzmy instrukcję jak wymienić tarcze i klocki żeby sie nic nie krzywiło, mam nadzieję że kilka osób z tego skorzysta.

czekam z niecierpliwością na tą instrukcję wymiany,bo prawdę mówiąc nie wiedziałem,że od nieprawidłowej wymiany mogą pokrzywić.wymieniałem w e34 na jurida i po krótkim czasie się pokrzywiły
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA przerabiałem ATE. Klocki piszczą i strasznie pylą! Tarcze częściej niż inne sie krzywią. Wystarczy wjechać z gorącymi tarczami w małą kałużę...

 

Polecam Textara. A klocki np. Ferodo Premier.

Przed założeniem trzeba po prostu wszystko dobrze oczyścić, żeby nowa tarcza idealnie przylegała do piasty. Nawet niewprawionemu zajmie to niedużo czasu. Chyba tylko kompletna gapa albo ktoś z braku czasu może oddać autko do mechanika ;)

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze ATE TEXTAR i JURID te trzy firmy produkuja części do układów hamulcowych dla BMW. Najbardziej popularne jest ATE oczywiście...

Tarcze sie krzywią.... Oczywiście że się krzywią ale nie z winy samych tarcz tylko z winy nieumiejętnego ich montażu, bo większości samodzielnym wymieniaczom wydaje sie że tylko odkręć przykręć, a to niestety nie jest prawdą.

Co do cen za układ hamulcowy do 528i, oczywiście są to ceny z mojej miejściny :D :

- tarcza hamulcowa przód ATE po 156zł za sztukę,

- tarcza hamulcowa przód TEXTAR po 135zł za sztukę,

- klocki hamulcowe przód zestaw na obydwa koła ATE za 187zł

- klocki hamulcowe przód zestaw na obydwa koła TEXTAR za 172zł

- czujnik na przednie klocki (jedna sztuka bo tylko jest jedna na przód i jedna na tyle) ATE 28zł

- tarcza hamulcowa tył ATE po 158zł za sztukę

- tarcza hamulcowa tył TEXTAR 182zł za sztukę

- klocki hamulcowe zestaw na tylną oś na obydwa koła firmy ATE 110zł

- klocki hamulcowe zestaw na tylną oś na obydwa koła firmy TEXTAR 152zł

- czujnik na klocki tylne firmy ATE 30zł

- szczęki hamulca postojowego zestaw na obydwa koła firmy ATE 112zł

- szczęki hamulca postojowego zestaw na obydwa koła firmy TEXTAR 158zł

 

i to byłoby na tyle jeżeli chodzi o hamulce, jest tak że dla większości modeli E39 na piewszym montażu było tak że oś przednia jeżdziła na hamulcach z ATE a os tylna na TEXTARach, wybór należy do Ciebie, jak chcesz to pisz na PW GG lub dzwoń mogę zorganizować Ci wysyłkę za granicę części jakie Cię interesują, za oryginalność produktów w/w gwarantuję klejnotami rodzinnymi, wieczorem dodam jeszcze powiedzmy instrukcję jak wymienić tarcze i klocki żeby sie nic nie krzywiło, mam nadzieję że kilka osób z tego skorzysta.

czekam z niecierpliwością na tą instrukcję wymiany,bo prawdę mówiąc nie wiedziałem,że od nieprawidłowej wymiany mogą pokrzywić.wymieniałem w e34 na jurida i po krótkim czasie się pokrzywiły

 

nie chcę się z wami spierać ponieważ nie jestem mechanikiem ale coś w ty jest!!!

Pracuję w hurtowni motoryzacyjnej i bardzo często na reklamację trafiają tarcze przynoszone przez osoby które samodzielnie montują tarcze!!!

Nie jest to blef ponieważ te osoby dostają potem protakoły itp ze specjalnych maszyn badających co jest nie tak z tarczą i mają pretensje potem sami do siebie!!Nie nałozenie smaru miedzianego widać gołym okiem po ściągnięciu tarczy(rdza)!Zmienia się delikatnie osadzenie i już jest problem!!!

Trzeba nałożyć smar miedziowy tłoki przesmarować itd itd a tego się często gesto nie robi wymieniając tarcze samodzielnie!!!

A potem są problemy!!!

NA wszydtkie reklamacje śmiało powiem ze z 80-85% to reklamacje od osob które chciały zaoszczędzić i samemu się bawiło!!!

Owszem trafiają sie wady fabryczne ale to nie zdaża się tak często z winy producenta co z winy magazynierów którzy to rzucą pudełkiem badz upuszczą!!!

przykro mi to mówić ale taka jest prawda znam to z 2 stron !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anus1983 - zgadzam się z Tobą w 100%ach, robię w motoryzacji ponad 10lat, zarówno naprawiam auta jak i handluję częściami dlatego też zdecydowanie popieram i zgadzam się Twoją wypowiedzią, bo to poprostu fakt.

Co do prawidłowej wymiany tarcz i klocków (oczywiście zdjąć koło zakładam że każdy wie jak :D :

1) odpinamy wtyczkę czujnika zuzycia klocków i zapewne sam wypadnie z klocka,

2) luzujemy śrubę ustalająca tarczę hamulcową na piaście koła, a w razie problemów wciskamu hamulec (druga osoba) będzie łatwiej odkręcić, jeżeli nadal są problemy to małym młoteczkiem opukać ją (udrzenia spowodują neutralizację tzw zapieczeń pomiędzy łbem śruby a tarczą) energicznie szybko ale nie trzeba mocno, liczy się intensywność dźwięków a nie sam fakt pobijania

3) zdejmujemy sprężynę z zacisku (delikatnie żeby jej nie zdeformować :) )

4) odsuwamy od tarcz klocki (minimalnie) w celu latwiejszego zdjęcia zacisku,

5) luzujemy obydwie lub jedną jak kto woli, ja wolę dwie, śruby podtrzymujące ślizgi, nastepnie je odkręcamy całkowicie,

6) demontujemy zacisk, zejdzie zapewne z jednym klockiem, który wyjmujemy z tłoczka (nie dopuszczać żeby zacisk sobie wisiał na przewodzie hamulcowym, wiem przewód go utrzyma ale nikt nie gwarantuje za wewnetrznykord wzmacniający przewód elastyczny który może lekko zostac osłabiony a następnie może to doprowadzic do rozszczelnienia przewodu lub nawet jego pęknięcia podczas hamowania, można zacisk przywiązać do sprężyny zawieszenia nawet sznurówką :cool2: .

7) odkręcamy jarzmo klocków i demontujemy je, zwrócić szczególna uwagę aby nie upadło (żeliwo - łatwo pęka),

8) odkręcamy wcześniej poluzowaną śrubę pkt2 ustalającą przytrzymująć tarczę hamulcową bo jak spadnie na nogę to będzie bolało :shock: , w razie gdy tarcza nie chce zejść z piast należy ją opukać młoteczkiem, a najlepiej zastosowac specjalny ściągacz do tarcz ale rozumiem że nie każdy go ma, generalnie powinna zejść dość lekko,

9) NAJWAŻNIEJSZE !!! wiertareczka a na niej szczoteczka druciana i jedziemy... czyścimy piastę zarówno od przodu jak i po obrysie, poprostu każdą część piasty z którą tarcza hamulcowa ma kontakt, do połysku i nie ma że boli, pot z czoła itd itp, piasta ma się lśnić i tyle.

( w tym punkcie warto by po starannym oczyszczeniu sprawdzić ew. bicie piasty, wiem że nie każdy posiada do tego sprzęt, ale jak na starej tarczy nie biło przy hamowaniu to powinno być OK)

10) następnie na oczyszczoną piastę nanosimy np. pędzelkiem, niewielką ilość smaru miedziowego, ale niewielką, poprostu jakby pomalować, na tą część piasty którą oczyszczaliśmy,

11) tarcze hamulcowe na końcu procesu produkcji są zabezpieczane antykorozyjnie dlatego też przed zamontowaniem, należy starannie obmyć np. benzyną ekstrakcyjną całą powierzchnię tarczy współpracującą z klockami z dwóch stron tarczy,

12) zakładamy tarczę i przykręcamy śrubę ustalającą ale nie za mocno, kontrolnie, a nawet lekko.

13) jarzmo klocków dokładnie oczyszczamy w miejscu gdzie "stoją" na nim klocki, zarówno na dole jak i na górze, w sumie do bardzo starannego czyszczenia będą cztery powierzchnie, a i estetycznie w całości je oczyścić z korozji i pyłu po starych klockach (jest wiele szkół, ale ja dodatkowo preferuję nanieść bardzo minimalną ilość smaru miedziowego na miejsca "opierania" się klocków w zacisku, na te starannie oczyszczone)

14) śruby do przykręcenia jarzma starannie oczyszczamy z rdzy (szczotką druciana) następnie nanosimy na ich gwinty niewielką ilość preparatu chemicznego zabezpieczającego śruby przed samoodkręcaniem się i przykręcamy jarzmo siłą 110-120Nm, tutaj należy zachować ostrożność, uważać żeby podczas przykręcania jarzma nie naciskać na tarczę hamulcową, ma ona być cały czas swobodna,

15) wkładamy klocki do jarzma i sprawdzamy czy są w nich dobrze spasowane, jak tak to przechodzimy dalej, (jak nie, jak stawiają duży opór i są ścisło w jarzmach to należy lekko papierem ściernym podszlifować farbę z klocków która jest w miejscu styku klocków z jarzmem, z doświadczenie wiem że im gorszy klocek tym ma więcej farby i jest przez to ściślejszy co powoduje nadmierne nagrzewanie tarczy i może doprowadzić do jej krzywienia się)

16) wyjmujemy ślizgi zacisku z jarzma, oczyszczamy je i tutaj po oczyszczeniu warto zmierzyć je suwmiarką w kilku miejscach czy średnica jest taka sama, jak nie jak są różnice to wymieniamy je na nowe, smarujemy, może być smar miedziowy lub grafitowany, sprawdzamy czy gumki są całe nie uszkodzone porwane itp. itd. jeżeli tak, to po lekkim nasmarowaniu (nie może być dużo smaru bo będzie niewlaściwa regulacja na prowadnicach i również tarcza będzie się zbyt mocno nagrzewała) montujemy je na jarzma, poruszając góra dół w neutralnym położeniu sprawdzamy czy jest luz, jeżeli bardzo minimalny to OK, jeżeli duży to ślizgi nalezy wymienić na nowe,

17) starannie oglądamy zacisk a zwłaszcza tłoczek zacisku, jeżeli jego powierzchnia naciskająca na klocki ma wżery jest nierówna to wymieniamy tłoczek zacisku, jeżeli jest minimalnie skorodowana to starannie oczyszczamy, następnie sprawdzamy stan gumowej osłonki tłoczka, jeżeli ma choć minimalne uszkodzenia, dziurki, to wymieniamy ja na nową, jeżeli jest dobra to lekko i ostrożnie np, za pomoca małego wkrętaczka unosimy ja do góry, zaglądamy na tłoczek i jeżeli jest skorodowany lub ma wżery to wymieniamy na nowy, jeżeli jest OK to nakładamy na tłoczek niewielką ilość specjalnego smaru do tłoczków, często producenci klocków dodają go do nich i jest razem z klockami w pudełku, powieżchnia zacisku znajdująca się po przeciwnej stronie tłoczka powinna być również starannie oczyszczona, WAŻNE!!!! przed wciśnięciem tłoczka zweryfikować poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym, bo podczas wciskania tłoczka zacisku, płyn hamulcowy cofnie się do zbiorniczka wyrównawczeg i jeżeli będzie go nadmiar to poprostu wypłynie przez specjalne dziurki pod nakrętką, a jest to płyn silnie aktywny chemicznie i niszczy lakier na samochodzie, dlatego też nalezy się zabezpieczyć, jeżeli będzie go w zbiorniczku dość dużo to przed wciśnięciem tłoczka należy go odessać np za pomocą sporej strzykawki, dostępne za parę grosin w aptekach. Wciskamy tłoczek, najlepiej za pomocą specjalnego przyrządu, a jak nie ma to dwa naprawdę duże wkrętaki, breszki itp itd, metodyka dowolna, poprostu zastosowanie dźwigni, ALE BROŃ BOŻE OPIERAĆ COKOLWIEK O TARCZĘ HAMULCOWĄ, podczas całej wymiany powinna byc niemal nietykalna.

18) warto skorzystać z pomocy drugiej osoby, my patrzymu na wciśniety tłoczek w zacisku a druga osoba wciska i puszcza pedał hamulca i tak jeżeli podczas wciskania pedału tłoczek swobodni wychodzi a zaraz po puszczeniu pedału lekko, tak minimalnie, tłoczek jakby sam się wciskał w zacisk to jest OK i przechodzimy dalej, jeżeli nie ma efektu samowciskania się tłoczka to należy tak długo pompować pedałem tłoczek i wciskać go ręcznie spowrotem ażefek samowciskania się pojawi, UWAGA trzeba uważać żeby tłoczek nie wyskoczył z zacisku bo dorobimy sobie dodatkowej roboty - wszystko kontrolnie, jak ktoś złoży zacisk bez efektu samozapadania się tłoczka (samoregulacja odstępu w zacisku) to grzanie się hamulcy gwarantowane)

19) każdy szanujący się producent klocków hamulcowych dodaje do nich nowe śruby do przykręcenia zacisku z naniesioną już warstwą zabezpieczającą przed samoodkręcaniem się, jak tak jest to trzeba je zastosować a jak nie to stare śruby oczyszczamy i nanosimy preparat, następnie zakładamy zacisk i przykręcamy go,

20) zakładamy sprężynkę, ostrożnie oczywiście,

21) podłączamy czujnik zużycia klocków

22) oglądamy powierzchnię roboczą tarczy czy gdzieś nie została zabrudzona smarem, jak tak to oczywiście starannie oczyszczamy,

23) zakładamy koło, załapujemy gwinty na wszystkie śruby, następnie lekko ręcznie najlepiej na krzyż dokręcamy je, WAŻNE: tarcza hamulcowa jest przykręcona do piasty śrubami od koła, dlatego po wymianie tarcz jest ważny sposób dokręcania koła!!!! i tak następnie dokcamy mocniej, nastepnie docelowo na około 100-120Nm ale za każdym razem stosując metodę krzyżową!!!!

24) idziemy zapompować pedałem hamulca aż zrobi się "twardy"

25) sprawdzamy i korygujemy stan płynu hamulcowego.

26) GOTOWE!!!

 

Mam nadzieję że nic nie przeoczyłem, jutro tzn dziś jak wstanę to przed pracą przeczytam sobie raz jeszcze bo jest już 2,25 w nocy i majaczy mi się więc mogłem strzelić jakiegoś babola....

Jeżeli admin lub modelator uważa że ten post powinien znaleść się jeszcze w jakimś innym dziale to proszę o informację.

 

Korekty do j/w mile widziane, bo Bogiem nie jestem i mogę się mylić.

 

Głupie komentarze bardzo nie mile widziane bo spędziłem 2h na pisanie :evil: .

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA przerabiałem ATE. Klocki piszczą i strasznie pylą! Tarcze częściej niż inne sie krzywią. Wystarczy wjechać z gorącymi tarczami w małą kałużę...

 

Polecam Textara. A klocki np. Ferodo Premier.

Przed założeniem trzeba po prostu wszystko dobrze oczyścić, żeby nowa tarcza idealnie przylegała do piasty. Nawet niewprawionemu zajmie to niedużo czasu. Chyba tylko kompletna gapa albo ktoś z braku czasu może oddać autko do mechanika ;)

 

ATE jak piszczy albo pyli to ze złego montażu lub niesprawnego samoregulatora zacisku hamulcoweo, ew. niesprawnego slizgu.

 

Każda tarcza hamulcowa jak mocno rozgrzana i zaraz schładzana wodą z kałuży to się skrzywi, metalurgi i wykresu żelazo-cementyt kolego nie oszukasz, naprężenia i różnice rozszerzalności cieplenej!!!

Co do Textara to masz 100000000% racji, ja też go polecam.

 

Zdziwiłbys się ile kompletnych "gap" i "nie mających czasu" oddaje auto mechanikowi na wymiane hamulcy, ba nawet na wymiane żarówki z tyłu w E39 :cool2:

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze sie krzywią.... Oczywiście że się krzywią ale nie z winy samych tarcz tylko z winy nieumiejętnego ich montażu, bo większości samodzielnym wymieniaczom wydaje sie że tylko odkręć przykręć, a to niestety nie jest prawdą.

 

Też jestem ciekaw co to za czarodziejska metoda wymieniania tarcz ??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze sie krzywią.... Oczywiście że się krzywią ale nie z winy samych tarcz tylko z winy nieumiejętnego ich montażu, bo większości samodzielnym wymieniaczom wydaje sie że tylko odkręć przykręć, a to niestety nie jest prawdą.

 

Też jestem ciekaw co to za czarodziejska metoda wymieniania tarcz ??????

 

Dzięki za brak poszanowania cudzej pracy i dwóch godzin siedzenia przed kompem na forum..... Metoda nie jest czarodziejska tylko jakbyś miał chociaż trochę pojęcia o mechanice samochodowej a zwłaszcza o układach hamulcowych to wiedziałbyś że są to standardowe operacje, o których nie każdy wie lub po prostu nie pamięta, no comment more.....

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
2 tygodnie temu między innymi zmieniałem przednie tarcze i klocki w ASO Fus w Warszawie więc mogę dla porównania podać ceny:

 

- klocki kpl. 386,-

- tarcze kpl. 839,-

- czujnik 50,-

- smar 12,-

- robocinza 250,-

--------------------------

1537 pln / 3,36 ~ 457 euro

 

Dodam, że to cena z małym rabatem więc wychodzi na to, że w DE jest nawet taniej :shock:

 

Widzę że kolega lubi wyrzucać kasę w błoto.

Nieźle Cię naciągneli :duh:

Przy dobrych wiatrach zapłaciłbyś połowę.

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.