Skocz do zawartości

Już nie mam sił... Ciągle kopci !!


grzesiekwisnia

Rekomendowane odpowiedzi

Już nie wiem co wymyśleć...

 

Moja 525d kopci na czarno przy depnięciu.. I nie jest to zwykłe kopcenie, tylko nieco specyficzne...

 

Otóż...

 

Odpalę auto rano, ruszam sobie spokojnie, pozwalam się nagrzać silnikowi i po pewnym czasie kiedy chcę przyspieszyć, wciskam mocniej gaz i za mną chmura dymu...Ale tylko przez chwilkę... Takie mocne puszczenie dymu dzieje się tylko za pierwszym mocniejszym depnięciem gazu..

Następnie kontynuuję jazdę i przy konieczności mocniejszego wciśnięcia pedału gazu obserwuję w lusterku wstecznym spory dym - ale dużo mniejszy od tego pierwszego..

Najgorzej jest w nocy - kiedyś widać w lusterku światła auta za mną jadącego - podczas depnięcia widać potężne smugi...

Auto po przegazowaniu na postoju nie kopci - dopiero po mocnym wciśnięciu gazu wydobywają się jakieś delikatne obłoki czarnego dymka..

 

 

I teraz...

 

System paliwowy wykluczyłem - auto pali od strzała na zimnym/ciepłym silniku, od razu pracuje równiutko - spalanie w normie..

Przepływomierz - spotkałem się ze znajomym posiadającym dokładnie ten sam model - 30 minut i podmianka przepływomierza gotowa - bez zmian - u kolegi na mojej przepływce nie kopcił..

Oczywiście filtr powietrza wymieniony, oleju nie ubywa..

 

8 tys km temu wymieniałem turbinkę na taką po minimalnym przebiegu (2 tys km) - turbina byłą w super stanie, zero luzów na wirniku - ładnie się obracała - podczas pracy słychać, że ładnie pracuje..

 

Samochód bez najmniejszego problemu się rozpędza do 200 km/h - tak więc wychodzę z założenia, że turbinka też prawidłowo pompuje..

 

EGR wyczyszczony, filterki na zaworkach przy turbinie i EGR takżę...

 

Auto kupiłem 10 tys km temu - tankuję tylko na shell-u...

 

Ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze mógłbym sprawdzić/przetestować?

 

Po głowie chodzi mi jeszcze myśl, że może to kwestia regulacji turbiny - przecież w 525d jest już turbina o zmiennej geometrii łopatek - może to kwestia regulacji (widziałem, że na cięgnie od sterowania tymi łopatkami jest możliwość regulacji) ?

 

POMOCY - to kopcenie nie daje mi spokoju..

 

 

 

MOD EDIT:

Do autora wątku - w przypadku kolejnego nie zaznaczenia kodu modelu [Exx] w tytule, na Twoim koncie będzie musiało pojawić się ostrzeżenie.

Tym razem błąd zostanie skorygowany bez dalszych konsekwencji

Proszę przeczytać regulamin.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź..

 

Właśnie chodzi o to, że nie.. Ciągnie ładnie i równo - reakcja na pedał gazu jest natychmiastowa..

 

Co do wtryskiwaczy.. Czy nie jest tak, że przy walniętych wtryskach odpalanie na ciepłym silniku następuje z pewnym opóźnieniem?? (trzeba pokręcić kilka sekund, żeby złapał)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diesle mają to do siebie że kopcą

może być tak że obecnie już Ci nie kopci a jedynie wydmuchuje sadze z tłumików

na bazach samochodów ciężarowych stosuje się po naprawie układu paliwowego obstukiwanie tłumików młotkiem i gazowanie by sadze wydmuchać

wiem że po takiej radzie nie jednemu włos się zjeżył ale to jedyny sposób na pozbycie się sadzy

 

ocenzurowało wyraz wydmuc h u j e !!! :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor ssący zdejmowałem i uszczelniałem (była lekka nieszczelność na ośkach sterujących blaszkami - zostało to uszczelnione)...

 

W dolocie mam troszkę oleju - zapewne z odmy (to zamierzam wymienić w najbliższym czasie), ale dzięki temu wiem, że mam szczelny układ dolotowy (nigdzie nie ma śladów wyciekającego oleju).

 

W ten weekend zauważyłem, że cały intercooler był zawalony liśćmi i owadami - wszystko ładnie oczyściłem, przepłukałem wodą (tylko z zewnątrz ;) ) - ale za to nie stwierdziłem nigdzie obecności oleju - więc wiem, że jest szczelny..

 

Co do wydmuchiwania sadzy - też tak myślałem, ale to kopcenie trwa już stanowczo za długo..

 

Kupiłem drugą turbinę - myślę o podmiance - myślicie, że to dobry pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnosnie kolegi co sadze mlotkiem obija !! niech sie sam ...... itd. jezdze sam.ciezarowymi i nikt zadnej sadzy nie mlotkuje. era stara czy jelcza minela bezpowrotnie. teraz odnosnie kopcenia. mysle ,ze masz pewnie zchipowana i pewnie o tym nie wiesz. przeloz sterownik od znajomego i wtedy zobaczysz co i jak. podejrzewam ze dostaje bogata mieszanke paliwowa i odklada sie w ukladzie wydechowym po pierwszym depnieciu wiekszosc syfu wymiecie, ale podczas spokojnej jazdy znow sie odlozy. a jestes pewien ,ze masz turbine ze zmienna geometria ?? :naughty: pozdrawiam .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dzisiaj jechałem do pracy i znowu to samo - odpalił od strzała, równiutko pracuje, ruszam, jadę spokojnie - po pewnym czasie wciskam mocniej gaz na krzyżówkach i za mną czarna chmura - tylko pierwsze depnięcie.. Później też przy mocniejszym depnięciu kopci, ale duuużo mniej..

 

Co do chip-a - nie sądzię, żeby miał chip, bo jeździłem tym z którego miałem przepływkę i moc jest porównywalna - kolegi nawet delikatnie lepiej idzie..

 

A co do turbiny - jeśli nie jest ze zmienną geometrią to jaka? :8)

 

Na tej kupionej sprawdzałem - po ruszeniu cięgnem słychać jak łopatki kierownicy się przemieszczają..

 

To, że za bogata mieszanka to ja się domyślam - o tym świadczyłby kolor tego dymka..

 

Tylko co może mieć na to wpływ?

Jeśli powiedzmy turbina by niedomagała, lub zapchany byłby intercooler to autko nie powinno przecież kopcić, bo jest przepływomierz i czujnik temperatury od tego, zeby odmierzać odpowiednią dawkę paliwa przy określonej masie powietrza - dobrze myślę?

 

Jeśli powyższe by było prawdą to problem MUSI leżeć w przepływomierzu lub w źle rozpylanym paliwie (chociaż źle rozpylanemu paliwu towarzyszy przeważnie charakterystyczny zapach i jakieś zmiany w mocy lub temperatury pracy silnika - czyż nie?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu miałem nieszczelną pompe paliwa kiedy ją uszczelniał magik i montował w samochodzie to trzeba tam jeszcze ustawić dawke paliwa na kompie i ustawił mi większą niż była gdyż powiedział że była za mała efekt uboczny jest taki że kopci przy większym daniu gazu nie na postoju czy spokojnej jeżdzie nawet przy porannym odpaleniu tak nie puszcza dymka jak póżniej więc może faktycznie zbyt wysoka mieszanka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam diagnostykę komputerową świetny fachowiec posiada sprzęt no i wiedzę

 

Zakład elektromechaniki pojazdowej A. Handziuk

ul. Południowa 5

87-720 Ciechocinek

tel. (54) 283 25 40

M-PAKIET

Colour ORIENTBLAU METALLIC

Skórka BEżOWA

8,5 l/100km w mieście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jedno co nasuwa się na myśl to możne być lejący wtrysk , lub układ IC (zdemontowac , wyczyscic , zamontowac ponownie ) , sprawdzić szczelność cale układu dolotowego, Turbina może na zacinające się cięgno ?, może być uszkodzony czujnik doładowania , tak czy siak czarny dym to zbyt duza dawka Paliwa i tu bym szukał przyczyny,

niżej jest przykładowy odczyt z 530d ważne sa czasy wtrysków i ciśnienie , oraz wartości przepływomierza.

 

http://i5.photobucket.com/albums/y167/Elvishh/M5/th_BMWtester530dA.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

przede wszystkim podjedz na hamownie i niech ci podlacza pod kompa z autkiem pod obciazeniem niech sprawdza parametry przeplywki, turbiny, cisnienia paliwa i wszystko inne co moze byc przyczyna zaplacisz malo a mozesz dowiedziec sie sporo

 

pisales ze podlaczales inna przeplywke od kolegi ale mozliwe jest ze komp na uszkodzonej przeplywce wszedl w trub awaryjny i usrednil wszystkie parametry zeby nie uszkodzic silnika i mimo ze dales juz dobra to moze komp potrzebuje wiecej czasu na adaptacje... moze to i bzdura ale pisal ktos na tym forum ze tak mial ....

 

jesli podejzewasz przeplywke to kup taka za 250 pln na www.przeplywomierz.pl koszt nie jest straszny w porownaniu do oryginalu a moze sie poprawi

 

drugim podejzeniem jest turbina - mozliwe ze sie tylko przycina na sterowaniu [gruszka] albo moze byla jakas zle zregenerowana i daje nie takie doladowania jak trzeba

 

daj znac jak ci idzie sam jestem ciekaw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Ja mam podobny problem, z tym, że dymienie czasami występuje podczas "dnia". Tzn. jeżdżę, jeżdżę i jest ok. W pewnym momencie, idę np. do sklepu, wychodzę, odpalam, jadę, a za mną zasłona dymna jak za amerykańskim helikopterem w Afganistanie. Zdezorientowane samochody za mną rozjeżdżają się na pobocza, zatrzymując się, żeby nie jechać na ślepo. Samochody z przeciwka mijając mnie włączają halogeny. I nagle kopcenie ustaje- puszcza jedynie normalnego dymka przy przyspieszaniu... Co to może być? Mam też dziwne dźwięki, jeżeli chodzi o turbo. Zamieszczam filmiki, gdzie to słychać. http://www.youtube.com/watch?v=_McjmfrQC4Q http://www.youtube.com/watch?v=tTJOZEg2HdI Dziękuję serdecznie za podpowiedzi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to może być? Mam też dziwne dźwięki, jeżeli chodzi o turbo. Zamieszczam filmiki, gdzie to słychać. http://www.youtube.com/watch?v=_McjmfrQC4Q http://www.youtube.com/watch?v=tTJOZEg2HdI Dziękuję serdecznie za podpowiedzi...

 

Na mój gust to turbina jest nieszczelna i puszcza bądź bierze lewe powietrze lub jest dojechana i niedługo padnie.Słyszałem już coś dokładnie takiego w e39 3.0d które oglądałem jak szukałem moją e39 3.0d.daje sie też zauważyć u ciebie ''zygmusc'' opóżnienie reakcji silnika na pedał gazu prawda?

u mnie turbina też już padła w tydzień po kupnie ( 230tyś km przebiegu-raczej oryginał)przycisnołem troche mocniej przy ruszaniu i tylko coś szczeliło ana ucho chodziła dobrze.... regeneracja 600-1200 zł.

 

Co do kopcenia to też sugeruje hamownie i diagnostykę.

Kupiłem moją 530d w lato.niekopciła mi wogóle nic nic.chociażbym niewiem co z nią robił.założyłem jej chipa na 230km i 500NM i od razu zaczeła mi kopcic i to dokładnie tak jak piszesz.na zimnym nic,na ciepłym nic, przy 240km/h 4500 obr/min(tyle poszła mi po chipie)też nic.

tylko przy bardzo gwałtownym ruszaniu lub przyspieszaniu szczególnie bardzo kopci mi na 3 biegu od 2700 do 3500 obr/min.

W ostatni piątek (09.10) byłem na hamowni i okazało sie że coś jest nie tak z zaworkiem podciśnienia przy turbinie (znaczy sie do wymiany)co jest podobno bardzo czeste w dieslach od bmw i brakuje mi jakichś 15KM i 100NM,oraz że trzeba bedzie robić korekte programu wgranego do komputera samochodowego bo generalnie podaje tyle paliwa do silnika ile sie wdepnie...

jak rozwiążę mój problem to się odzwę ale tak czy inaczej moim zdaniem jeżeli wszystko jest ok mechanicznie i elektronicznie to niepowinna kopcić wogóle...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nieco podobne objawy w TDS jak depne to jest kupa dymu. wymieniałem wtrysk sterujujący bo ciekł spod plastiku. kupiłem nowy ryginalny boscha. Auto ma problemy z odpalaniem na zimnym silniku przy takich temperaturach jak teraz. Jak kupowałem samochód to była zima i było około 0 stopni i odpalał od strzału a teraz nagle coś jest nie tak. Auto ogólnie pompuje porządnie od 2500 obr/min i też wydaje mi sie to dziwne. turbina jest NOWA.... możecie coś poradzić??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jest biały dym przy odpaleniu, odpali zakopci i spokój później, no i jak pisalem wcześniej mam ten sam problem z przyspieszaniem, że od 2500rpm dopiero ma kopa, i jak mocno mu wdepne to dużo czarnego dymu styłu... Turbina nowa no i ten wtrysk nowy (sterujący)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sie zastanawiam czy mam zainstalowany ten system dogrzewania świec. Jak mam ciepłe auto, i wyłącze silnik i chcę włączyć to kontrolka od świec świeci się tyle samo co na zimnym i jak zgaśnie, to też nie odpala na jedno zakręcenie silnikiem. Lepiej niż za pierwszym razem w dniu ale musi ze 3 razy zakręcić silnikiem. i nie wiem poprostu czy jest już ten system czy nie. No niebieski dymek to nie jest tylko biały. tylko jak zajrzeć do tych rzeczy o których wspomniałeś??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie zauważyłeś czasem delikatnego spadku poziomu płynu chłodzącego? Co do przyciśnięcia na zagrzanym silniku i kopcenia, to spróbuj odpiąć przepływomierz. Jeśli kopcenie zniknie, to wymień przepływkę, a jeśli nie zniknie, to szukaj problemu w układzie paliwowym (pompa, wtryski) lub EGR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.