Skocz do zawartości

Tiptronic - problem?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jako szczesliwy posiadacz od pol roku e60 525d tiptronic zauważyłem dwie sprawy, nie wiem jak to zdiagnozowac,

 

1. Normalna jazda tryb D mamy 1, 2, 3, 4, 5 bieg, obroty ok 1800, jakies 90-100km/h, przyspieszam bez kick down, spokojnie, i ok 2000obrotów pojawia sie hałas przypomina chrobotanie, potem wchodzi szósty bieg i spokój. W trybie manualnym jest to samo tez na 5.biegu.

Autko 2005rok ma 144000przebiegu.

 

2. Pomiedzy 110-130 km/h z okolic tyłu pojawia sie odgłos wirówki, powyzej 140 cichnie...łożysko?

 

3. Kompletuje mpakiet, brakuje mi kierownicy. Czy jest okreslony typ kierownicy do autek z mojego rocznika, czy pasuje rowniez od nowszych/po lifcie. Chodzi o airbag...ogólnie ciezko o taki ster.....chetnie zakupie..

 

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie nr 3 - Tak jest odpowiedni typ kierownic do E60 tzn. przed i po lifcie (od 2007) wzajemnie nie pasujące. Te po lifcie (zarówno standard jak i sport) mają dodatkowe szwy na kierownicy w okolicy 10.00 i 14.00 i inne otwory w podstawie z aluminium (to ciężej dostrzec).

Kierownice ze znaczkiem m nie posiadają wstawek z metalu więc radziłbym zainteresować się tylko tymi sportowymi - są po prostu ładniejsze.

Aukcje z tymi kierownicami:

http://www.allegro.pl/item617867609_kowal_airbag_kierownica_air_bag_bmw_e60_e61.html

http://www.allegro.pl/item616016831_bmw_5_e60_e61_sportowa_kierownica_air_bag.html

Edytowane przez jeromer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że wygląd kierownicy to kwestia gustu. Jeżeli nie ma się drewna w aucie tylko aluminium, to sport jest jak najbardziej ok z wyglądu. Ale jeśli mamy drewno, to robi się trochę odpust. Mimo wszystko polecam kierownicę M, bo po prostu lepiej leży w dłoniach, jest fajnie mięsista no i ma grubszy wieniec.
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ja bym obstawiał 2 przyczyny. Pierwsza, bardziej prawdopodobna, to konczaca się "guma na wale". Kolega tak miał, coś terkotało przy przyspieszaniu. Okazało się ze strzepy gumy tłukły o osłony pod autem. Druga, mniej przyjemna to koniec konwertera skrzyni biegów.

2. Wycie.... ja mam czasami podobnie, nie wiem za bardzo co to jest, słyszałem jednak ze może być to łozysko przy wyjściu ze szkrzyni. Może też być dyfer.. trzeba by sprawdzić olej w dyfrze.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że wygląd kierownicy to kwestia gustu. Jeżeli nie ma się drewna w aucie tylko aluminium, to sport jest jak najbardziej ok z wyglądu. Ale jeśli mamy drewno, to robi się trochę odpust.

Standardowa kiera w nowych e60/e61 jest tak brzydka i wielgachna ze ja bezzastanowienia bralem sportowa kiere ze wstawkami swiadomie majac drewno i tak jest duuuuuuuzo lepiej. I tak sa wstawki aluminiowe w kabinie np. joystick zmiany biegow wiec nie pisz glupot ze odpust.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że wygląd kierownicy to kwestia gustu. Jeżeli nie ma się drewna w aucie tylko aluminium, to sport jest jak najbardziej ok z wyglądu. Ale jeśli mamy drewno, to robi się trochę odpust.

Standardowa kiera w nowych e60/e61 jest tak brzydka i wielgachna ze ja bezzastanowienia bralem sportowa kiere ze wstawkami swiadomie majac drewno i tak jest duuuuuuuzo lepiej. I tak sa wstawki aluminiowe w kabinie np. joystick zmiany biegow wiec nie pisz glupot ze odpust.

 

 

Jakbyś nie zauważył, to w ogóle nie wspominałem o standardowej kierownicy, więc "nie pisz głupot". Autor tematu pytał o M-pakietową więc napisałem swoje spostrzeżenie odnośnie propozycji Jeromera.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie nr 3 - Tak jest odpowiedni typ kierownic do E60 tzn. przed i po lifcie (od 2007) wzajemnie nie pasujące. Te po lifcie (zarówno standard jak i sport) mają dodatkowe szwy na kierownicy w okolicy 10.00 i 14.00 i inne otwory w podstawie z aluminium (to ciężej dostrzec).

Kierownice ze znaczkiem m nie posiadają wstawek z metalu więc radziłbym zainteresować się tylko tymi sportowymi - są po prostu ładniejsze.

 

 

Tylko ze mam juz taką na samochodzie.....a m pakiet, hm chodzi o te zgrubienia na godzinie 10 i 14....zupełnie inne kółko

Listwy polerowane alu....i podsufitka czarna...musi pasować...

 

Pytanie do Was Koledzy: gdzie zakupie taką kierę...?

 

 

 

:8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie nr 3 - Tak jest odpowiedni typ kierownic do E60 tzn. przed i po lifcie (od 2007) wzajemnie nie pasujące. Te po lifcie (zarówno standard jak i sport) mają dodatkowe szwy na kierownicy w okolicy 10.00 i 14.00 i inne otwory w podstawie z aluminium (to ciężej dostrzec).

Kierownice ze znaczkiem m nie posiadają wstawek z metalu więc radziłbym zainteresować się tylko tymi sportowymi - są po prostu ładniejsze.

 

 

Tylko ze mam juz taką na samochodzie.....a m pakiet, hm chodzi o te zgrubienia na godzinie 10 i 14....zupełnie inne kółko

Listwy polerowane alu....i podsufitka czarna...musi pasować...

 

Pytanie do Was Koledzy: gdzie zakupie taką kierę...?

 

 

 

:8)

 

Nalezy rozumiec , ze chcesz kiere typu M ale z aluminowymi wstawkami ?

Chyba takiej nie ma. Ale moze aluminiowe nakladki beda pasowac (tak mi sie wydaje "na oko")

Powinno dac sie to kupic luzem. Jak zlazla mi farba to wymieniali tylko nakladke, a nie cala kierownice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta akurat jest bezpośrednio z M5, przynajmniej tak mi się wydaje (zdaje się, że ma przeszycia niebiesko-czerwone) Czyli chcesz mieć i gruby wieniec z kierownicy M, i znaczek M i w dodatku srebrne wstawki?
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że wygląd kierownicy to kwestia gustu. Jeżeli nie ma się drewna w aucie tylko aluminium, to sport jest jak najbardziej ok z wyglądu. Ale jeśli mamy drewno, to robi się trochę odpust.

Standardowa kiera w nowych e60/e61 jest tak brzydka i wielgachna ze ja bezzastanowienia bralem sportowa kiere ze wstawkami swiadomie majac drewno i tak jest duuuuuuuzo lepiej. I tak sa wstawki aluminiowe w kabinie np. joystick zmiany biegow wiec nie pisz glupot ze odpust.

 

 

Jakbyś nie zauważył, to w ogóle nie wspominałem o standardowej kierownicy, więc "nie pisz głupot". Autor tematu pytał o M-pakietową więc napisałem swoje spostrzeżenie odnośnie propozycji Jeromera.

Twoja rada byla ze jak ktos ma drewno to sportowa kiera to odpust czyli tylko standardowa. Tylko ze sa jeszcze aluminiowe galki biegow, klamki itd i dlatego sportowa kiera to nie jest zaden odpust a wlasnie dobrze pasuje. I tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja rada byla ze jak ktos ma drewno to sportowa kiera to odpust czyli tylko standardowa. Tylko ze sa jeszcze aluminiowe galki biegow, klamki itd i dlatego sportowa kiera to nie jest zaden odpust a wlasnie dobrze pasuje. I tyle w temacie.

 

Kwestia gustu, mi się nie podoba. Piszę to ponownie - nigdzie nie pisałem o standardowej, autor tematu nawet o niej nie wspomniał. A moja krytyka w stosunku do wyglądu sportowej nie jest jednoznaczna z uznaniem standardowej za ładniejszą/lepszą. I tyle w tym temacie.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.